loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
رضـــــــا بازدید : 39 چهارشنبه 28 فروردین 1392 نظرات (0)

سید مهدی سید صالحی متولد سال 60درتهران است ، سید صالحی فوتبالش را از زمین های خاکی تهران شروع کرد و بعد از آن به باشگاه بانک تجارت رفت . وی به غیر از این تیم ، در تیم های راه آهن ، پیکان ، استقلال و سپاهان بازی کرده و از سال گذشته در تیم تراکتورسازی تبریز حضور دارد و توانسته با به ثمر رساندن 14 گل تا به اینجای کار و در فاصله ی 3 هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر، عنوان بهترین گلزن تراکتور و دومین گلزن لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

در ابتدا برایمان بگو چه عاملی باعث شد که بعد از اصفهان راهی تبریز شوی؟

خب ذات و اخلاقیات من طوری بود که اگر جایی عزت من حفظ نشود از آنجا می روم بعد از سال موفقی که در سپاهان داشتم و بهترین گلزن تیم در آن زمان بودم و فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتم احساس کردم که دیگر ماندن من فایده ای ندارد و نظر آقای کرانچار این بود که بازیکنان خود را بیاورد به همین دلیل صلاح دانستم با اینکه با سپاهان قرارداد داشتم باشگاه رضایتنامه ام را بدهد و جدا شوم.

قبل از اینکه به تبریز بیایی چه ذهنیتی در مورد این شهر داشتی؟

عرض کنم خدمت شما ، تماشاگران پر شور آذری همیشه یک عاملی بودند که تیم های حریف یک حساب ویژه ای برای تماشاگران تراکتور باز می کردند و من هم در هر تیمی بازی کردم تماشاگر های پر شوری داشته است و همیشه سعی کرده ام که اولین نظرم در مورد تبریز تماشاگران پرشور و باشگاه خوب آن باشد.

کمی از فوتبال دور شویم، در این مدت شهر تبریز و مردمانش را چگونه دیدی؟

مردم بسیار خونگرمی دارد ، واقعا عاشق تراکتورسازی هستند و تراکتورسازی را نه تنها به خاطر فوتبال بلکه تراکتور را یک نماد و سمبل غیرت می دانند و به نظر من به غیر از این تمام هستی و غم این مردم تراکتورسازی می باشد حالا چه به لحاظ فوتبالی و چه به لحاظ سمبل و نماد ، مثلا ما مسلمانان حضرت ابوالفضل (ع) را نماد پهلوانی می دانیم ، تراکتوری ها نیز این باشگاه را نماد غیرت ، تعصب می دانند و به همین خاطر به این تیم ارق دارند و همانطور که گفتم خیلی مردم خونگرم و مهربانی هستند و من در این چند ماه حضورم در تبریز راضی هستم.

فکر می کنی تا کی در تبریز خواهید ماند؟

عمر دست خداست ، ما از فردای خودمان خبر نداریم انشالله خدا عمر با عزت بدهد که بتوانیم فصل را با عزت به پایان برسانیم ، اگر زنده ماندیم بعد پایان فصل فکر می کنیم و اگر می خواستم از تبریز بروم نیم فصل که پیشنهاد چینی داشتم آن را رد نمی کردم ولی جایی که نمک می خوریم حرمت نمک را می دانیم.

در هر شهری خبرنگاران سلیقه خاصی دارند. در برخورد هایی که با خبرنگاران تبریزی داشتید چه شناختی از آنها کسب کردید؟

من همیشه زمانی که چه در استقلال و چه در سپاهان بودم ، احترام خاصی به خبرنگاران قائل می شدم چون واقعا قشر زحمت کشی می باشند ولی خب در تبریز هم برخورد خیلی خوبی دیده ام و ممنون تمام خبرنگاران تبریزی هستم.


از دید فوتبالی نگاه کنیم، تفاوت تراکتور ، با استقلال و سپاهان را در چه می بینی؟

 

عرض کنم سپاهان به خاطر این موضوع که ده سال در این تیم حضور داشتم، این باشگاه در مدت ده ساله طول کشید تا تیم شد و ساختار باشگاه به صورت حرفه ای ساخته شد ، شما الان نگاه کنید چند بازیکن قدیمی و نام آشنا از سپاهان جدا شده است ولی باز هم در کورس قهرمانی حضور دارد این هم به خاطر این موضوع است که شکل ساختاری خود را به دست آورده است ، زمانی که آقای ساکت آمدند و ایشان باشگاه را ساختار سازی کردند چه از داخل و چه از خارج باشگاه ، از تدارکات باشگاه گرفته ، همه به صورت حرفه ای کار را شروع کرده اند و نتیجه اش را هم می بینید. الان تراکتور مدت کمی می باشد که به لیگ برتر صعود کرده است ، خب یک مقدار زمان می خواهد تا به این ساختار برسد ، شما ببینید از وقتی آقای جعفری آمده است ، تا حدودی توانسته است ساختار باشگاه را بهبود بخشد، به صورتی که تیم سال به سال رتبه بهتری کسب می کند ، به نظر من مردم و مسئولین باید به مدیریت باشگاه کمک کنند ، خب شما ببینید یک آدمی به نام آقای جعفری به تنهایی نمی تواند ساختار باشگاه را اصلاح کند ، اگر آقای ساکت توانست ساختار سپاهان را تغییر دهد و الان به عنوان قطب فوتبال ایران و آسیا نامیده شود به خاطر این که از همه طرف حمایت شد ، حمایت خیلی مهم است ، حمایت از طرف مسئولین شهر ، مدیریت خود کارخانه فولاد مبارکه خیلی کمک کردند که الان هم آقای رحیمی ادامه دار راه ایشان هستند ، به نظر من به آقای جعفری باید کمک های بهتر و بیشتری شود چه از لحاظ اقتصادی چه از لحاظ فکری ، که انشالله بتوانند این تیم را به آن ساختار اصلی برسانند ، شما الان ببینید ، این تیم هوادار پرشور و بی نظیری دارد ، امیدواریم به امید پنج تن این تیم به عنوان یکی از قطب های ایران و آسیا شناخته شود.

با تراکتور به دعوت شدن به تیم ملی فکر می کنید؟

من دوازده بازی ملی دارم و آن هم در زمان آقای دایی به تیم ملی دعوت شده ام ، زمانی که هفت سال در سپاهان بازی می کردم و آقای گل آسیا بودم به تیم ملی دعوت نشدم ولی زمانی که به پیکان رفتم توسط آقای دایی به تیم ملی دعوت شدم و یک گل زده ام داشتم. احساس می کنم در این چند سال اخیر هر کاری کردم به تیم ملی دعوت نشدم ، این پیراهن مقدس است و هر بازیکنی آرزوی پوشیدن آن را دارد ، هرچقد دنبال کردم به این پیراهن نرسیدم ، یا لیاقت پوشیدن این پیراهن را نداشتم یا شایسته نبودم ، انشالله در ادامه تمام تلاش خودم را می کنم که اگر لیاقت داشتیم و خدا خواست به تیم ملی دعوت شویم و این افتخار نصیب ما شود

بزرگترین آرزوی ورزشی ات چیست؟

در این فصل به هواداران تراکتورسازی یک قول آقای گلی داده ام ، اول فصل انتقاد های زیادی از من شد ولی از خدا خواسته ام در این سه بازی آینده کمک کند تا بتوانم بدرخشم تا بتوانم قولی که داده ام عملی شود و شرمنده هواداران نشوم. انشالله که بتوانیم این لیگ را به سلامتی به پایان برسانیم و از خدا خواسته ام که کمک کند تا بتوانیم از گروه خود در بازی های آسیایی صعود کنیم ، انشالله روزهای خوبی با تراکتور داشته باشیم

اولین چیزی که با شنیدن این کلمه ها به ذهنت میاد بگو:

تراکتورسازی: تعصب

تونی: پدر

سید صالحی: کوچیک همه

یا فاطمه زهرا : همه زندگیم مال اونه

آقای گل : اگر لیاقت داشته باشم

هواداران تراکتورسازی : عاشق تراکتور

یادگار امام : قتل گاه تیم ها

سردار جعفری : پدر با محبت

توپ : عشق

فوتبال : زندگی

دروازه : آرزو

دروازه بان : سخته

گل : عشق

حرف آخر

من در بازی الشباب ، صحنه هایی دیدم که انتظاری از هواداران تراکتورسازی نداشتم ، البته هوادار که نه شاید باید بگویم تماشاگر نما ، یک حرف هایی گفته شد که درست نبود ، نه این که می خواهم چاپلوسی کنم نه چون همه من را می شناسند من آدم کاملا رک هستم ، من در این ده ، دوازده سالی که فوتبال بازی کرده ام ، مدیر عامل های زیادی هم دیده ام ، زمانی که قضیه چین برای من پیش آمد آقای جعفری خیلی به من کمک کردند و نشان دادند که آینده بازیکن برای وی خیلی مهم است و هواداران واقعی تراکتور ، جواب محبت و خوبی را با بدی نمی دهند ، مردی که آمده است از جون و دل برای این باشگاه زحمت کشیده است ، اعتبار و آبروی خود را برای این تیم گذاشته است و به این تیم شخصیت داده است ، خوب نیست نمک بخورند و نمک دان بشکنند ، ولی امیدوارم از این به بعد حرمت آن کسی که زحمت کشیده است را نگاه خواهند داشت ، سردار جعفری از جون و دل مایه گذاشته است چرا که این شخص به شدت تنها بوده و به تنهایی زحمت کشیده است و آدمی که سالم کار کرده است نباید دلش را شکست تا از این فوتبال برود و به نظر من جواب خوبی را با بدی نمی دهند

رابطه ات با تونی اولیویرا چطور است؟

رابطه خیلی خوبی داریم و از آنجایی که یک فرد مهربانی است رابطه عاطفی زیادی بین تونی با بازیکنان می باشد.من با خیلی از مربیان کار کرده ام ، آقای اولیویرا مربی خیلی خوب و مهربانی می باشد ، از لحاظ فنی نیز خیلی خوب و مربی کار بلدی است ، انشالله ایشان هم درکار خود موفق شود.

در تراکتور با کدام بازیکنان صمیمی تر هستی؟

من با همه بازیکنان صمیمی می باشم ، ولی چون با مرتضی اسدی هم اتاقی می شویم بیشتر صمیمی هستیم.

به نظرت تراکتور می تواند در بازیهای آسیایی از گروه خود صعود کند؟

من می گویم صد در صد ، شما ببینید در بازی با الشباب آن بازی باختی که ما آوردیم شاید نا عادلانه ترین نتیجه باخت ما بود ولی نمی دانم چه حکمتی در این کار می باشد که ما دو بازی پشت سر هم باخته ایم ، حالا باید بازیکنان و کادر فنی بیشتر در فکر باشند ، به نظر من این اتفاق ها همه عنایت های آن بالایی می باشد که می خواهد ما را به امتحان بکشد ، چون می گویند خدا بنده ای را که دوستش داشته باشد زیاد اذیت می کند شاید می خواهد ما را اذیت کند ببیند ما دوباره سمتش می رویم یا نه.

اصلی ترین نقاط ضعف و قوت تراکتور را در چه مواردی می بینید و با توجه به تجربه ای که در فوتبال ایران دارید راهکار شما برای بهبود این مسئله چیست؟

به نظر من بازیکنان قابل و شایسته ای در تیم حضور دارند ، خوشبختانه امسال تیمی یک دست داریم ، بچه های واقعا با ادب و با شخصیتی هستند ، ببینید برد و باخت در فوتبال وجود دارد، این نظر و سلیقه مربی می باشد که از بازیکنان به چه صورت استفاده کند. خدا را شکر به شرایط خوبی دست یافته ایم ، شما دیدید که در نیم فصل اول تونی اولیویرا از بازیکنان آشنایی نداشت ، ولی نیم فصل دوم شناخت بیشتری پیدا کرد ، انشالله سعی می کنیم اگر نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد با کمک بازیکنان و کادر فنی آن را رفع کنیم و بتوانیم تراکتور را به رتبه اصلی برسانیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 335
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 390
  • بازدید ماه : 686
  • بازدید سال : 2,721
  • بازدید کلی : 106,247
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی