جدال تبریزی ها برای بقا در کورس قهرمانی؛ پیش بازی/ تراکتورسازی تبریز - سپاهان




سه امتیاز این دیدار حساس، برای تراکتور سازی و سپاهان حکم ماندن در کورس قهرمانی یا خارج شدن از آن را دارد.
به گزارش آناج، تیم های تراکتورسازی تبریز و سپاهان اصفهان، از سری رقابت های هفته ی سی ام لیگ برتر در استادیوم یادگار امام (ره) تبریز  به مصاف هم خواهند که قضاوت این دیدار بر عهده ی آقایان، فغانی، سخندان، میربیگی و ملکی خواهد بود.


نتایج دیدار های گذشته دو تیم:

سپاهان 3 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 1 سپاهان/ سپاهان 1 - 0 تراکتورسازی / تراکتورسازی 1 - 3 سپاهان/ سپاهان 2 - 1 تراکتورسازی/ تراکتورسازی 1 - 0 سپاهان/ سپاهان 1 - 4 تراکتورسازی


اشاره: سه امتیاز این دیدار حساس، برای تراکتور سازی و سپاهان حکم ماندن در کورس قهرمانی و از دست دادن آن،  حکم خارج شدن از کورس را دارد. همچنین با توجه به این حساسیت، هواداران تراکتورسازی نیز به احتمال فراوان یکی از پر تماشاگر ترین رقابت های لیگ برتر را به ثمر خواهند رساند.


تیم میهمان: تراکتورسازی
 

تیم تراکتورسازی تبریز از سه بازی آخر خود یک برد، یک تساوی و یک باخت کسب کرده است. باختی که این تیم در آزادی و در مقابل استقلال تهران متحمل شد، اندکی میان این تیم و صدر جدول فاصله انداخت اما برد در مقابل سپاهان که خود یکی از مدعیان قهرمانی است، میتواند دوباره تراکتورسازی را به صدر جدول نزدیک کند.

تراکتورسازی هم اکنون با 55 امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد و میتواند با کسب سه امتیاز بازی و ارائه ی یک بازی قابل قبول، هم به روند پیروزی های قبلی بازگردد و هم خود را از اصلی ترین مدعیان قهرمانی در هفته ی آخر معرفی کند.

در درون دروازه، مهدی ثابتی چندین هفته عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی از خود ارائه داد اما در 2 دیدار گذشته 4 گل دریافت کرد که البته نمیتوان اورا در پذیرش این گل ها مقصر دانست. به همین دلیل احتمالا در مقابل سپاهان او سنگربان تراکتورسازان خواهد بود.

در  خط دفاعی این تیم نیز که در میانه متشکل از مرتضی اسدی و نصرتی میباشد، با وحود دریافت 25 گل در این فصل از رقابت های لیگ برتر و میانگین 0.86 گل خوردع در هر بازی، عملکرد رضایت بخشی را داشته اند و آرامش این دو بازین در میانه میدان باعث دلگرمی سایر بازیکنان تیم میشود. در کناره ها نیز به احتمال زیاد مصطفی اکرامی و محمد ایرانپوریان به کار گرفته میشوند که هر دو توانسته اند بازی های خوبی را از خود به نمایش بگذارند.


خط میانی تراکتورسازی میتواند نقطه ی قوت این تیم مقابل حریف اصفهانی باشد. فلاویو در بازی گذشته مقابل الجیش موفق به گلزنی شد و قاسم دهنوی نیز عنوان بهترین بازیکن میدان را در آن دیدار کسب کرد. مهدی کریمیان و کیانی نیز از بازیکنان همیشه تاثیر گذار تراکتورسازی میباشند.

تراکتورسازان اما در خط حمله نسبت به سپاهان عملکرد ضعیف تری داشته است اما با این حال، پس از سپاهان و فولاد که به ترتیب 50 و 49 گل به ثمر رسانده اند، با 46 گل زده سومین خط حمله ی لیگ را داراست.


 

 

تیم میهمان: سپاهان اصفهان

سپاهان در حالی به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت که چندی پیش در دیدار آسیایی خود مقابل الغرافه تن به شکست سه بر یک داد اما قبل از آن با 4 برد پیاپی عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته بود.

این تیم که در نیم فصل احسان حاج صفی را از تراکتورسازی تحویل گرفت، از بیست و نه بازی خود در رقابت های لیگ برتر، 56 امتیاز کسب کرده و با اختلاف سه امتیاز نسبت به استقلال، در رده ی دوم جدول و بالاتر از تراکتورسازی قرار دارد.

سپاهان در بین ترین های لیگ، با هفده برد به همراه استقلال بیشترین برد را در میان تیم های لیگ برتری دارا بوده و عنوان بهترین خط حمله لیگ را نیز در دست دارد.


پر واضح است که تیم تراکتورسازی کار بسیار سختی را برای کسب سه امتیاز خانگی مقابل سپاهان رده دوم جدولی خواهد داشت و نیازی اساسی به هواداران خود دارد تا بازیکنان را برای به ثمر رساندن گل یاری کنند.


یرانپوریان : باید از جشن بازی های قبلی خارج و به جنگ بازی بعدی برویم / در تهران منتظر تراکتوری ها هس


یرانپوریان : باید از جشن بازی های قبلی خارج و به جنگ بازی بعدی برویم / در تهران منتظر تراکتوری ها هستیم

به نظر من یک بازی سخت در عین حال بازی بزرگی پیش رو داریم.این بازی می تواند مشخص کند که چه کسی قهرمان این فصل خواهد بود ، زحمت های زیادی کشیده ایم تا به این مرحله رسیده ایم و در این رتبه جدول قرار داریم ، از تمامی هواداران هم تشکر می کنم و دست تک تک آنها را می بوسم که در همه جا پشتیبان ما بودند و با تشویق های پرشور خود روحیه داده اند ، ولی ما و هواداران باید از جشن بازی های قبلی خارج و به جنگ بازی بعدی برویم ، تیم روحیه خیلی خوبی دارد و فقط برای سه امتیاز به تهران می رویم ، دیگر نیازی نیست از هواداران درخواست کنیم که حمایتمان کنند چرا که آنها خودشان مثل یک مربی و یک بازیکن فوتبال را می فهمند و شرایط حساس تیم را درک می کنند ، امیدوارم نیمی از ورزشگاه آزادی قرمز رنگ باشد و با تشویق های پرشور و خاص خودشان در تهران ما را حمایت کنند ، در تهران منتظر تراکتوری ها هستیم و امیدوارم تراکتوری های تهران و اطراف تهران نیز به استادیوم بیایند ، در پایان هم از مدیر عامل باشگاه و هواداران تشکر می کنم که همیشه به فکر تیم تراکتورسازی هستند و هیچ وقت تیم را تنها نمی گذارند.

در بازی روز جمعه تراکتوری ها بیشتر از استقلالی ها خواهند بود / تونی را مثل پدرم دوست دارم


هواداران می خواهند بدانند قضیه ناراحتی شما از تونی و نیمکت نشینی چه می باشد؟

قاسم دهنوی با تونی خیلی رفیق است ، تونی را مثل پدرم دوست دارم ، ناراحتی من از این موضوع است که نمی توانم برای تیم محبوبم مفید باشم ، دوست دارم در آستانه بازی های ملی که بازیکنان دعوت خواهند شد فیکس باشم و آمادگی خودم را نشان دهم تا بتوانم از تیم تراکتورسازی به تیم ملی دعوت شوم تراکتورسازی و هوادارانش را دوست دارم و به هیچ عنوان نمی خواهم با حرف هایم حاشیه درست کنم ، تیتری که زده شده است حمله دهنوی به تونی را تکذیب می کنم و کم لطفی شده است چرا که تیتر درست صحبت دهنوی با تونی می باشد.امیدوارم در آستانه بازی حساس با استقلال رسانه ها حاشیه سازی نکنند.

خب پس با تونی مشکلی ندارید؟

به هیچ عنوان ، همانطور که گفتم با یکدیگر رفیق هستیم و مشکل خاصی نیست تنها مشکل من این است که دوست دارم فیکس باشم چون در اوج آمادگی به سر می برم و وقتی در نیمکت نشسته ام و نمی توانم به تیمم خدمت کنم ناراحتم.

 

در خصوص بازی روز جمعه کمی صحبت کنید.

یه بازی سه امتیازی پیش رو داریم که دو تیم از هواداران زیادی و پرشوری برخوردار هستند.جو سنگینی در این چند روز به وجود آمده و صحبت های زیادی در خصوص این بازی صورت گرفته است.به سه امتیاز این بازی احتیاج داریم و برای برد به تهران می رویم ، در این بازی چه فیکس باشم چه نباشم دعا می کنم  دست پر از میدان خارج شویم ، هواداران استقلال نمی توانند تمام استادیوم را پر کنند و به نظر من ظرفیت استادیوم پنجاه پنجاه خواهد بود و شاید هم تراکتوری ها بیشتر از استقلالی ها باشند ، امیدواریم با یک برد شیرین و بازی زیبا زود تر از عید یک عیدی به آذری زبان ها تقدیم کنیم و با یک خاطره خوش به استقبال نوروز بروند.


کریمیان : امیدوارم تراکتوری ها تا جایی که می توانند به آزادی بیایند


بازی روز جمعه با تیم استقلال را چطور می بینید؟

اگر بگوییم که حساس نیست دروغ گفته ام ، این بازی حکم فینال را دارد فکر کنم بازنده این بازی چیزی را از دست نخواهد داد چرا که هنوز چند بازی حساس هم در ادامه وجود دارد ، ما به سه امتیاز این بازی احتیاج داریم و تمام تلاش خود را برای کسب این سه امتیاز خواهیم کرد. خوشبختانه در این بازی تمام بازیکنان را در اختیار داریم و بازی های قبلی خود را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته ایم ، انشالله جمعه یک بازی تماشاگر پسندی را به نمایش خواهیم گذاشت.

حضور هواداران را در این بازی چطور ارزیابی می کنید؟

شنیدم که رئیس سازمان لیگ گفت که 10% وجود ندارد و هرچقدر هوادار بیاید تا جایی که جا باشد اجازه ورود خواهیم داد ، استقلال هم آن حدی هوادار ندارد که بتواند آزادی را پر کند به نظر من نصف نصف خواهد بود.چشم تمام مردم نیز به این بازی می باشد و امیدوارم تا آنجایی که می توانند آذری زبانان و تراکتوری ها در استادیوم حضور یابند ، چون با حضور آنها پیروزی راحت تر خواهد بود.

 

آمادگی خودتان و تیم برای این بازی تا چه حدی است ؟ 

بعد از بازی نفت ریکاوری کرده ایم و تا حدودی از لحاظ بدنی آماده بازی هستیم ، از لحاظ روحی هم که با روحیه خیلی بالایی به تهران می رویم.


کمیته انظباطی علیه تراکتور رای داد


کمیته انظباطی در رسیدگی به شگایت امیرحسین صادقی، تراکتورسازی را محکوم کرد.

كميته ي انضباطي فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران، آراء خود را در خصوص شكايات اميرحسين صادقي و مهرداد نوري از باشگاه تراكتورسازي صادر كرد.

ايسنا:ررسي همه جانبه ي پرونده با حضور وکيل بازيکن و نماينده ي باشگاه تراكتورسازي، در نهايت اين باشگاه به پرداخت يک صد و چهل و پنج ميليون و نهصد و بيست و شش هزار تومان بابت اصل طلب و ششصد و هفتاد و پنج هزار تومان بابت هزينه ي دادرسي و همچنين حق الوکاله ي وکيل برابر تعرفه محکوم مي کند. 
اين رأي صادره از سوي كميته ي انضباطي قطعي است.

همچنين پس از شکايت مهرداد نوري از اين باشگاه، کميته ي انضباطي با بررسي محتويات پرونده، تراکتورسازي را به پرداخت ۴۴ ميليون و پانصد هزار تومان محکوم مي کند. در مورد بخش دوم شکايت اين بازيکن، اعلام مي شود که مورد خواسته ي ديگر بازيکن به وجود اعتبار قرارداد براي دو فصل ديگر و مخالفت با درخواست باشگاه به شرح نامه ي ارسالي و در مورد اخراج بازيکن از باشگاه با توجه به قوانين قراردادها، ماداميکه انقضا نيافته است و يا با اداره و توافق طرفين منقضي و فسخ نشده از منظر کميته ي انضباطي و مقررات مربوط به اين نوع قرارداد بين دو طرف، اين قرارداد تا فصل ۹۲-۹۳ معتبر بوده مگر آن که همانطور که گفته شد طرفين نسبت به ادامه و يا انحلال آن توافق کنند.
شايان ذكر است كه رأي صادره در مهلت يک هفته قابل تجديد نظر خواهي در کميته استيناف است.

استقلال-تراکتور؛فینال زود هنگام لیگ

دو تیم استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز ساعت 17 و 30 روز جمعه این هفته حساسترین بازی لیگ را برگزار خواهند کرد و حساسیت این دیدار را می توان با الکلاسیکو اسپانیا مقایسه کرد چرا که این دیدار می تواند فینالی زودرس برای لیگ برتر به شمار آید و با توجه به حساسیت های موجود تیمی که پیروز میدان باشد می تواند کار آسانی در ادامه بازیها داشته باشد و شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشد.

 

تقابل قلعه نوعی با تبریزی ها و حساسیت های خاص آن

امیر قلعه نوعی سرمربی سابق تراکتور و سرمربی حال و حاضر استقلال در حالی باید جمعه در مقابل تیم سابق خود حضور یابد که در بازی رفت وی در تبریز حاضر نشد و عدم حضور او شاعبه های زیادی به وجود آورد که برخی دلیل عدم حضور وی را ترس قلعه نوعی از تقابل با تبریزی ها دانستند و خود قلعه نوعی نیز دلیل این موضوع را بیماری دانست.

اما آنچه کاملا مشخص است اینبار وی باید خواه یا ناخواه در مقابل تراکتور و هوادارانش در آزادی قرار بگیرد و باید دید حساسیت های خاص این موضوع چه حواشی و اتفاقاتی در پی خواهد داشت و آیا هواداران تراکتور حاضر می شوند همانندد سایر مربیان و بازیکنان سابق خود امیر پاشا سابق یا ژنرال امروز را هم تشویق کنند یا خیر؟

 

هواداران دو تیم و کری خوانی های همیشگی

تراکتور و استقلال دو تیم پرهوادار فوتبال کشور هستند و هواداران این دو تیم همیشه کری خوانی های خاص خود را دارند. در اینکه روز جمعه ورزشگاه آزادی جای خالی نخواهد داشت شکی نیست ولی سوالی که در ذهن ها ایجاد می شود این است که جمعه آزادی سرخ رنگ تر می شود یا آبی تر؟

در حال حاضر هواداران تراکتور در حال آماده شدن برای حضور در ورزشگاه آزادی هستند و از تبریز، استان ها و شهرهای اطراف و حتی از خود پایتخت هواداران بسیاری برای تماشای این دیدار به ورزشگاه خواهند آمد. در سوی دیگر تیم میزبان نیز هواداران خاص خودش را دارد و آبی های پایتخت اجازه نخواهند داد تا فشار سکوهای ورزشگاه به نفع تراکتور باشد و به خاطر کری خوانی های بین هواداران دو تیم هم که شده روز جمعه راهی ورزشگاه خواهند شد.

 

تراکتوری های سابق در مقابل تراکتور

این دیدار از این جانب هم خائز اهمیت است که همبازیهای سابق باید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. کادر فنی استقلال تا برخی بازیمنان این تیم فصل گذشته در تراکتور توپ می زدند و انگیزه زیادی برای رویارویی با این تیم خواهند داشت.

بوستانی و عالمی و همدانی مربی، مولایی فیزیوتراپ، امیرحسین صادقی و سیاوش اکبرپور و فرزاد حاتمی و توزی رودریگو آنتونیو بازیکن تماما کسانی بودند که با کوچ قلعه نویی به استقلال به همراه او به این تیم آمدند. البته توزی به دلیل مشکلاتی که داشت در اوایل فصل از استقلال جدا شد و فرزاد حاتمی هم از نیم فصل به این تیم پیوسته است.

در سوی دیگر بازیکنان با انگیزه اس هستند که می توانند در این دیدار حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. مهدی کیانی و مصطفی اکرامی دو بازیکنی بودند که مورد غضب امیر قلعه نوعی قرار گرفتند و در طول فصل مشکلات زیادی با این مربی داشتند و در این بازی برای اثبات توانایی های خود کارهای زیادی انجام خواهند داد. همچنین سید مهدی سید صالحی نیز سابقه حضور در استقلال را دارد و می تواند در این دیدار یکی از مهره های اصلی اولیویرا به شمار آید.

 

خط حمله خطرناک تراکتور در مقابل خط دفاعی کم اشتباه استقلال

تیم میزبان تاکنون از 28 دیدار خود در 16 دیدار پیروز از زمین مسابقه خارج شده، 8 بار به تساوی رسیده است و 4 بار نیز طعم تلخ شکست را تجربه کرده است. بهترین پیروزی استقلال در خانه مربطوط به پیروزی دو بر صفر مقابل پیکان می شود و بدترین شکست آنها نیز باخت سه بر دو مقابل فولاد است. در سوی دیگر تیم میهمان نیز 15 برد، 10 تساوی و 3 شکست را در کارنامه خود دارد. تراکتور بهترین پیروزی خارج از خانه خود را مقابل سپاهان کسب کرده است که توانسته چهار بر یک از سد این تیم عبور کند و بدترین شکست خارج از خانه این تیم نیز باخت سه بر یک مقابل دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن است.

استقلال تا هفته بیست و هشتم 35 بار دروازه رقبای خود را باز کرده است که میانگین 1.25 گل زده در هر بازی برای این تیم ثبت شده است. همچنین 14 بار دروازه این تیم توسط حریفان گشوده شده است که میانگین 0.5 گل خورده در هر بازی نشانگر عملکرد خوب خط دفاعی این تیم است. استقلال در 18 دیدار توانسته است دروازه خود را بسته نگه دارد. آرش برهانی با 10 گل برترین گلزن آبی پوشان است و پس از او فرزاد حاتمی با 5 گل و سیاوش اکبرپور و فرهاد مجیدی با 3 گل قرار دارند.

اما تراکتورسازی با 46 گل به ثمر رسانده دارای میانگین 1.64 گل زده در هر بازی است که ثابت می کند که خط حمله خطرناک تری نسبت به رقیب خود دارد ولی دریافت 24 گل و میانگین 0.86 گل خورده در هر بازی نشان از ضعف خط دفاعی این تیم در مقابل استقلال است. تراکتورسازان 11 بازی را بدون گل خورده پشت سر گذاشته اند. سیدمحمد سیدصالحی با 13 گل برترین گلزن سرخپوشان است و پس از او لوپز فلاویو با 10 گل قرار دارد.

 

تاریخچه مصاف های دو تیم : برابری آمار و پیشرفت چشمگیر تراکتور

از سال 80 دو تیم 9 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سه بار تراکتور پیروز گشته و سه بار استقلال موفق به شکست دادن حریف خود شده است و سه دیدار نیز با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

اولین دیدار تیم های استقلال و تراکتورسازی در سال 80 به نفع آبی های پایتخت پایان پذیرفت و استقلال با 4 گل در تهران تراکتورسازی را شکست داد. دیدار برگشت این بازی نیز در تبریز با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال پایان پذیرفت.

پس از آن تا سال 88 دو تیم مصافی با یکدیگر نداشتند که رقابت این دو تیم در این فصل از لیگ برتر در دو دیدار رفت و برگشت به تساوی انجامید. یکشنبه 22 شهریور در تبریز دو تیم به تساوی یک بر یک رضایت دادند و جمعه 25 دی در تهران به تساوی دو بر دو دست یافتند.

در فصل 89-90 لیگ برتر ایران استقلال موفق شد در تبریز تراکتور را متوقف سازد ولی در روز 21  فروردین سال 90 این تراکتور بود که در آزادی استقلال را دو بر یک شکست داد.

دیدار دو تیم در فصل بعد به سود میهمان ها پایان یافت. در دیدار رفت تراکتور در پایتخت سه بر دو استقلال را شکست داد و استقلال نیز در تبریز و در آن دیدار جنجالی در حالی دو بر صفر مقابل تراکتور پیروز شد که خیلی ها محسن ترکی را در بدست آمدن این نتیجه موثر می دانستند.

در دیدار نخست فصل جاری از لیگ برتر نیز استقلال در یادگار امام تبریز در مقابل تراکتور حرفی برای گفتن نداشت و شاگردان قلعه نوعی با دو گل تسلیم یاران تونی شدند. دیدار برگشت این دو تیم جمعه در آزادی برگزار خواهد شد که استقلال برای جبران و تراکتور برای صدرنشینی وارد زمین خواهند شد.

 

استقلال - تراکتور/ مدعیان قهرمانی با توپ پر می آیند

استقلال و تراکتورسازی در حالی این هفته به مصاف یکدیگر می آیند که نتایج بسیار خوبی در پنج دیدار اخیر خود کسب کرده اند. چهار برد و یک تساوی از پنج دیدار آمار خوبی است که برای هر دو تیم به ثبت رسیده است. استقلال با کسب چهار پیروزی پیاپی مقابل پیکان، راه آهن، فجر سپاسی و صنعت نفت و تساوی مقابل صبای قم پا به این مسابقه می گذارد و تراکتور نیز پس از تساوی که با صبا داشت چهار برد پیاپی مقابل ملوان، گهر دورود، فجر سپاسی و نفت تهران به مصاف استقلال خواهد آمد. نتایج اخیر تیم ها نیز خبر از حساسیت بالای مصاف تیم های اول و دوم جدول رده بندی لیگ برتر می دهد.

اولیویرا: بازهم می گویم، ما بهترین هواداران دنیا را داریم/ الجزیره هم از این مهمانی لذت برد/ خوشحالم


فوتبال ملی - سرمربی پرتغالی تیم فوتبال تراکتورسازی می گوید حاضر است برای هواداران این تیم دست به هر کاری بزند.

سروش امینی توماجی: تونی اولیویرا؛ در بدو ورودش به ایران خیلی ها اعتقاد داشتند که سایه امیر قلعه نویی او را آزار خواهد داد و خیلی زود کنار گذاشته می شود اما پیرمرد پرتغالی با نتایج درخشان و شخصیت خاص خودش دل هواداران تراکتور را ربود. او حالا نه تنها «برف تبریز» را دیده بلکه به قول خودش «تاریخی ترین روز فوتبال» این شهر را هم رقم زده. پیروزی ارزشمند تراکتورسازی مقابل الجزیره در اولین تجربه آسیایی این تیم بهانه ای شد برای گفت و گو با این مربی 66 ساله.
*آقای اولیویرا لیگ قهرمانان آسیا برای تراکتور رویایی آغاز شد...
فکر می کنم به بهترین شکل ممکن استارت زدیم. اولین بازی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا بود و همین مسئله کار ما را سخت می کرد اما نمایش خوبی را از خود ارائه دادیم و در نهایت پیروزی ارزشمندی را به دست آوردیم. خوشحالم که هواداران از تک تک لحظات قبل، بعد و حین بازی لذت بردند. این برد را به بازیکنان و همه هواداران تبریک می گویم.
*فکر می کنید نمایش درخشان تراکتور در رقابت های آسیایی ادامه دار باشد؟
همانطور که در نشست خبری بعد از بازی گفتم همه ما از این پیروزی خوشحالیم اما همین جا پرونده بازی های آسیایی را می بندیم و روی دیدارهای پیش رو در لیگ برتر تمرکز می کنیم. از همین حالا به فکر بازی مقابل نفت و پیروزی مقابل آنها هستیم. در مورد لیگ قهرمانان آسیا هم می گویم که سعی می کنیم در ادامه راه همچون دیدار با الجزیره بهترین بازی های خود را ارائه کنیم.
*همانطور که انتظار می رفت هواداران پرشور تبریزی جو فوق العاده ای را در ورزشگاه یادگار امام (ره) ایجاد کردند...
بارها گفته ام و باز هم می گویم، ما بهترین هواداران دنیا را داریم. خوشحالم که روز خاصی را برای آنها رقم زدیم. نه تنها در طول بازی بلکه قبل و بعد از آن هم لذت بردند. تراکتور فوق العاده ظاهر شد چون هواداران فوق العاده ای از ما حمایت کردند.
*بعد از بازی گفتید که شما به هواداران تعلق دارید و هر کاری که بخواهند برایشان انجام می دهید، منظور شما از این حرف چه بود؟
ببینید قدرت واقعی تراکتور همین هواداران هستند. ما برای آنها بازی می کنیم و من هم حاضرم هر کاری برایشان انجام دهم.
*می دانید که بعد از شکست الجزیره شادی هواداران تراکتور تا نیمه های شب ادامه داشت؟
بله، به همین دلیل می گویم علاوه بر طول بازی آنها از تک تک لحظات قبل و بعد از آن هم لذت بردند. برای هواداران ما سوت داور پایان به معنی پایان بازی نیست و حمایت آنها همچنان ادامه دارد.
*لوئیس میلا سرمربی الجزیره امارات بعد از بازی از شور و شوق هواداران تراکتور ابراز شگفتی کرد و گفت حتی در اسپانیا هم چنین جوی وجود ندارد...
پس احساس یکسانی داریم! او از اسپانیا آمده و من از پرتغال، هر دو کشور فوتبالدوستی هستند اما به هیچ عنوان چنین جوی در آنجا وجود ندارد. من در باشگاه بنفیکا کار کرده ام که ورزشگاه 65 هزار نفری آن در اروپا شهرت دارد. پیراهن بنفیکا هم مثل تراکتور قرمز است و هواداران دو تیم قرمزپوش هستند اما ورزشگاه تراکتور در طول بازی ها به دیگی جوشان تبدیل می شود. هواداران ما روز گذشته بازی را تبدیل به یک مهمانی کردند و حتی تیم حریف هم از این مسابقه لذت برد.
*داوری بازی را چگونه دیدید؟ به نظر می رسد اخراج امید ابراهیمی کاملا اشتباه بود...
من هیچ موقع در مورد داوری حرف نمی زنم اما همه دیدند که مدافع حریف روی امید ابراهیمی مرتکب خطای پنالتی شد که داور به راحتی از کنار آن گذشت و با نشان دادن کارت زرد دوم بازیکن ما را اخراج کرد. به جرات می گویم که داور به ناحق ما را مجازات کرد. او هم یک پنالتی را از ما گرفت و هم بازیکن ما را از بازی بعد محروم کرد.
*به نظر شما نمایش درخشان تراکتور در اولین تجربه آسیایی روی روند کارتان در لیگ برتر تاثیرگذار خواهد بود؟
ببینید این دو رقابت کاملا از هم مجزا هستند و بازی های آنها هم کاملا متفاوتند.بنابراین نمی توان گفت موفقیت در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در لیگ هم راه ما را هموار می کند. بازیکنان ما برای هر رقابت انگیزه خاص خودشان را دارند. در حال حاضر تنها وظیفه ما تمرکز روی مسابقات لیگ است.
 

محمد نصرتی: باید ۵ گل به الجزیره می زدیم


مدافع تراکتورسازی می گوید گلی که الجزیره ای ها زدند آفساید بود.

محمد نصرتی درباره پیروزی مقابل الجزیره حرف می زند و می گوید:«ما دیروز نماینده ایران بودیم و از اینکه توانستیم این پیروزی را رقم بزنیم واقعا خوشحالیم.»او این را گفت و ادامه داد:«فکر می کنم توانایی این را داشتیم که 5 گل به الجزیره بزنیم.فکر می کنم گل آنها آفساید بود اگر نه بازی باید با نتیجه ای غیر از این به پایان می رسید.»
نصرتی با بیان اینکه کمتر تیمی می تواند تراکتور را در تبریز شکست دهد ادامه داد:«ما حمایت هوادارانمان را پشت سر داریم.تیم های آسیایی در تبریز با مشکل روبرو هستند و به راحتی نمی توانند از ما امتیاز بگیرند.امیدوارم این پیروزی جرقه ای باشد برای اینکه تراکتور بتواند نتایج بهتری در آسیا بگیرد.»
نصرتی برای سپاهان و استقلال هم آرزوی موفقیت می کند و می گوید:«آنها هم نمایندگان ایران هستند،در اینجا بحث ملی مطرح است و من امیدوارم که این دو تیم هم بتوانند بازی های خود را با پیروزی پشت سر بگذارند.»
نصرتی گلایه ای هم از رسانه ها دارد. او می گوید: «همیشه مطبوعات فقط روی استقلال و پرسپولیس زوم می کنند اما تراکتورسازی و مردم تبریز هم در این فوتبال سهم دارند. امیدوارم توجه رسانه ها به تراکتورسازی بیشتر شود.»
مدافع تراکتورسازی در مورد گلزنی جواد کاظمیان هم می گوید: «جواد دوست صمیمی من است و خیلی خوشحالم که توانست در این مسابقه گل بزند.»

محمد ابراهیمی در گفتگو با آناج: هواداران حماسه ی بزرگی خلق کردند/تراکتورسازی به هیچ بازیکنی وابسته ن




آناج: بازیکن خوش تکنین و با تعصب تراکتورسازی بعد از برتری مقابل الجزیره امارات گفت: این برد حاصل زحمات تمام بازیکنان و کادر فنی تیم بود و من و تک به تک اعضای تیم باید تلاشمان را چند برابر کنیم تا بتوانیم در بازی های آینده قدردان این تماشاگران پرشور باشیم که حماسه بزرگی خلق کردند.
  "محمد ابراهیمی" بازیکن محبوب تراکتورسازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی آناج در مورد پیروزی ارزشمند این تیم مقابل الجزیره عنوان کرد: این برد حاصل زحمات تمام بازیکنان و کادر فنی تیم بود و من و تک به تک اعضای تیم باید تلاشمان را چند برابر کنیم تا بتوانیم در بازی های آینده قدردان این تماشاگران پرشور باشیم که حماسه بزرگی خلق کردند.



وی در مورد اخراجش در این بازی گفت: به نظر من حتی یک فرد معمولی هم میتوانست تشخیص دهد که این صحنه پنالتی بود یا حداقل یک کارت زرد باید به بازیکن الجزیره داد می شد ولی متاسفانه داور در این بازی با من لج کرده بود و در هر دو صحنه به ناحق به من کارت زرد نشان داد و امیدوارم داوران چینی سوت های چینی نداشته باشند.

ابراهیمی ادامه داد: این بازی آغاز بازی های خوب تراکتور بود و من واقعا به همه هواداران خسته نباشید می گویم و دست تک تک دوست داران تراکتور را می بوسم و به همه آن ها قول میدهم که اگر در تمام بازی های اینگونه در ورزشگاه حاضر شوند و حماسه آفرینی کنند ما نیز تمام تلاشمان را به کار می بندیم تا در سطح ایران و آسیا پیروزی های شیرین تری کسب کنیم و بتوانیم نتیجه ای در شان نام تراکتور و هوادارانش رقم بزنیم.



ابراهیمی در مورد غیبتش در بازی آینده مقابل الجیش افزود: خوشبختانه تراکتور شخصیت تیمی خوبی دارد و همانطوریکه امروز با نبود قاسم دهنوی که یکی از بازیکنان تاثیرگذار تراکتور است بازی خوبی به نمایش گذاشتیم، با لطف خداوند دچار مشکل نمی شویم.


جواد کاظمیان در گفتگو با نصرنیوز: هیچ تیمی نمی تواند در تبریز مقابل تراکتور نتیجه بگیرد


نصرنیوز: بازیکن تیم تراکتورسازی گفت: ما می توانیم از گروه خودمان صعود کنیم و هیچ تیمی نمی تواند در یادگار امام مقابل تراکتور نتیجه بگیرد.

جواد کاظمیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی نصرنیوز اظهار داشت: من پنج سال در امارات بودم و با بیشتر بازیکنان الجزیره رفیق هستیم و آنها را خوب می شناختم.

وی افزود: این برد خواست خدا بود. من در آزادی مقابل 100 هزار نفر بازی کردم ولی در تبریز جو خاصی برقرار است و تفاوت زیادی با آن بازیها داشت. امیدوارم این هواداران ما را حمایت کنند تا با تراکتور قهرمان لیگ برتر شویم چون این مردم حق قهرمانی را دارند و من این گل را به مردم دوست داشتنی تبریز تقدیم می کنم.

بازیکن تیم تراکتورسازی در خصوص ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: ما می توانیم از گروه خودمان صعود کنیم و هیچ تیمی نمی تواند در یادگار امام مقابل تراکتور نتیجه بگیرد.

جواد کاظمیان حضور با تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه خوبی دانست و گفت: من قبلا هم با پرسپولیس و سپاهان و الاهلی در این مسابقات حضور یافته بودم ولی اولین دوره حضور تراکتور در این مسابقات بود و برد سه بر یک شروع خوبی بود و یک تجربه خوب به حساب می آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا یش بینی این برد پرگل را داشتند، گفت: الجزیره واقعا تیم خوبی دارد و مثل بارسلونا تک ضرب فوتبال بازی می کرد و تیم دست و پا بسته ای نبود.

بازیکن تیم تراکتورسازی تاثیر حضور هواداران را زیاد دانست و گفت: بازیکنان الجزیره از حضور این تعداد هوادار و تشویق های بی امان آنها تعحب کرده بودند و  از من می پرسیدند که آیا همیشه در تبریز چنین جوی حاکم است؟

انتهای پیام/