من از هواداران تیم تراکتورسازی می خواهم که به ورزشگاه بیاییند

 

تونی الیویرا در کنفرانس خبری قبل از بازی با راه آهن سورینت گفت:جام حذفی برای ما تمام شده است وحالا تمرکزمان را بر روی مسابقات  لیگ برتر و جام قهرمانان باشگاههای آسیا گذاشته ایم.

وی ادامه داد،من از بازیکنانم خواسته ام در هر چهار بازی باقی مانده در لیگ برتر به پیروزی برسیم و 12 امتیاز را کامل کسب کنیم تا از حیثیت تیم تراکتور سازی دفاع کنیم.

 مربی تراکتور سازی افزود،امیدوارم فردا هم به پیروزی برسیم تا نوار ناکامی تراکتورسازی در لیگ برتر متوقف شود من از هواداران تیم تراکتورسازی می خواهم که فردا به ورزشگاه بیاییند و تیم خود را تشویق کنند چون قدرت اصلی تراکتورسازی هواداران این تیم است .

تونی اولیویرا ادامه داد،تیم راه آهن فردا خود را به آب و آتش خواهد زد تا دست پر از تبریز برود چون تیم آنها در حال سقوط است و ما کار آسانی نخواهیم داشت.

 


جشن قهرمانی تراکتور در ورزشگاه یادگار امام

 

دیدار تراکتورسازی تبریز با راه آهن تهران امروز ساعت 16 در ورزشگاه یادگار امام تبریز در حالی برگزار خواهد شد که این تیم بعد کسب عنوان قهرمانی جام حذفی برای اولین بار در تبریز به میدان رفته و مسئولان باشگاه قول برگزاری جشن قهرمانی جام حذفی را در این روز داده اند ... برای این مسابقه برنامه های متعددی برای هواداران این تیم محبوب در نظر گرفته شده است و انتظار می رود هواداران با حضور خود در این دیدار و شرکت در جشن قهرمانی این تیم بار دیگر نشان دهند که تراکتور به پشتوانه هوادارانش قادر به انجام هر نا ممکنی است
برای هواداران برنامه های متعددی از طرف باشگاه و کانون هواداران این تیم در نظر گرفته شده است و کانون هواداران در تلاش است تا پذیرایی مختصری از هواداران پرشور خود داشته باشد تا جشن قهرمانی تیم به روزی فراموش نشدنی تبدیل شود
دیدار  تراکتور علاوه بر اینکه روز جشن تراکتوری ها می باشد از نظر دیگری هم حائز اهمیت می باشد این تیم 6 روز بعد از دیدار با راه آهن باید اولین مصاف آسیایی خود را در این فصل در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار کند قطعا حضور پرشمار هواداران در این دیدار نه تنها باعث افزایش انگیزه بازیکنان خواهد شد بلکه با توجه به رصد دیدارهای تراکتور توسط حریفان از نظر روانی می تواند تاثیر به سزایی در روحیه حریفان داشته باشد هنوز هواداران از یاد نبرده اند که در فصل قبل اصلی ترین عاما پیروزی جذاب تراکتورسازی تبریز در برابر الجزیره هواداران این تیم بودند اتفاقی که با توجه به مسائل پیش آمده در فصل قبل در دیگر دیدارهای تراکتور شاهد نبودیم و این تیم با چهار امتیاز از دو بازی اول خود بازی های آسیایی را به پایان برد و امسال به نظر می رسد با توجه به قهرمانی و در ادامه آشتی هواداران با تیم روند امتیازی گیری تراکتور در لیگ قهرمانان به چهار تیم ختم نخواهد شد
در هر حال امروز روز جشن است و هیچ بهانه ای از هیچ کس برای نیامدن قابل قبول نیست هم هوا خوب است هم ساعت بازی و هم روز پنجشنبه ، اگر خود را به عنوان هوادار تراکتور می دانید بیایید تا زمینه را برای شروع طوفانی تراکتور در آسیا از همین دیدار راه آهن محیا کنیم


قهرمانی تراکتورسازی حقی بود که باید پیش از این محقق می‌گشت
 

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، ضمن تبریک دوباره قهرمانی در رقابت‌های جام حذفی، موفقیت‌های روز افزون این تیم در مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را آرزو کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: برادر بزرگوار عطف به نامه محبت‌آمیز حضرتعالی به استحضار می‌رساند اینجانب خود را شایسته آن نمی‌دانم و تمام خدمات خود را به آذربایجان و باشگاه تراکتورسازی وظیفه خود می‌دانم و قهرمانی مجدد تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و فتح یکی از دو قله مهم فوتبال کشور که آرمان دیرینی برای فوتبال تبریز بود تبریک عرض می‌کنم و تردیدی نیست که کسب این افتخار و مقام، حقی بود و است، که باید پیش از این محقق می‌گشت.

اینجانب نیز به سهم خود، به عنوان یکی از میلیون‌ها عاشق فوتبال تبریز، از دستیابی به این هدف بزرگ و تحقق رویای شیرین، خوشحال و شادمانم.

در ادامه این نامه آمده است: موفقیت و کسب افتخار برای تبریز و آذربایجان عزیز، و سربلندی همه آذری زبانان در سراسر میهن اسلامی و مشاهده شادی و سرور همشهریانم، همواره یکی از بزرگ‌ترین آرزوها و دغدغه‌هایم بوده و در راه تحقق این امر، هر آنچه که می‌توانسته‌ام را به کار گرفته و خواهم گرفت و جملگی آن را، تحفه‌ای ناقابل برای ادای دین و خدمت به مردم شهر اولین‌ها، تبریز همیشه سرافراز و هم استانی‌های عزیز می‌دانم.

بار دیگر موفقیت تیم فوتبال تراکتورسازی به عنوان تیم اول تبریز و برادر بزرگ‌تر گسترش فولاد را خدمت جنابعالی و اعضای محترم هیئت مدیره و تمام مردم شریف و بزرگوار آذربایجان همیشه سرافراز در اقصی نقاط ایران عزیز تبریک عرض کرده و کسب موفقیت و توفیق در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را برایتان آرزومندم.


عاقلی که عاشقی می‌کند / تونی؛ فیلسوفی دیوانه!

 

1)
نه! اصلا به خطا نرفته بودیم. اشتباه نگرفته بودیم و «رو دست» نخورده بودیم. نه ما قلم به دستانی که در این روزگار نامطمئن از محاسن تونی و دلایل قوی برای بازگشت او نوشته بودیم و نه همه آن پرشورهایی که عاشقانه نام تونی را در همه این ماه‌ها صدا زده بودند. آری، «تونی» ارزشش را داشت. ارزش آن واژه‌هایی که قلم‌های ما خرجش کرد و آن القابی که حنجره‌های آنها تقدیمش کرد. تونی به آن همه می‌ارزید.
2)
دوربین، دروغ نمی‌گوید اگر چشمی برای «دیدن» داشته باشی و هوشی برای دریافتن. دوربین دروغ نمی‌گوید اگر توان عبور از لنز فریبگر و رسیدن به شفافیت پشتِ آن را داشته باشی. «دوشنبه» شب که تونی روبه‌روی لنز عادل نشست همه‌چیز «عیان» بود. صاف و زلال و شفاف. تونی، روبه‌روی عادل نشسته بود و مهم‌تر از هر چیز «خودش» بود. به شدت هم «خودش» بود. او بدل و مشابه و جعل هیچ‌کس نبود. او یک «اُرجینال» تمام عیار و مطلق بود. اصل جنس.
چه واکنش‌هایش به تصاویر، چه ژست‌هایش به تفاسیر و چه پاسخ‌هایش به تعابیر. او حتی در نحوه نشستن و میمیک صورت و پاسخ به عادل هم یک «مورد خاص» بود. خاص به معنای اصیل و نه به شکل جعلی و تقلبی و کپی شده. آری، تونی بیش از هر چیز و مهم‌تر از هر چیز، یک «نمونه اصل» بود. آن هم در روزگارانی که همه از هم تقلب می‌کنند و دیگری را تکثیر می‌کنند. روزگاری که «اصل» کمیاب است و «بدل» پریاب. که همه انگار «ادا» شده‌اند…
3)
تونی یک دیوانه تمام عیار است. یک دیوانه جذاب و دلپذیر و دوست داشتنی. دیوانه‌ای که پرت و پلا نمی‌گوید و اتفاقا «حکیمانه» حرف می‌زند. چون فیلسوفی «خوشباش» و «بی‌قید» که جملات طنزش فقط «نغز» نیست که «پرمغز» هم هست. او برخلاف تعبیر حسودانه یک مشت خشک مغز، دلقک نیست، دیوانه است. یک عاشق و شیدا. شیدای فوتبال. مردی که با قلبش حرف می‌زند، با قلبش کار می‌کند و با قلبش زندگی می‌کند. عاقلانه تحلیل می‌کند اما عاشقانه اجرا می‌کند.
4)
تونی اگر تنها در رفتار و گفتار «شیدا» بود و از زیبایی و شیداییِ فوتبال بهره‌ای نداشت آن «دیوانگی» را می‌شد به «سیاهبازی» و «نمایشگری» تعبیر کرد. اما تونی همان اندازه که رفتار و گفتارش زیبا و گرم است، محصول بیرونی و حرفه‌ای او، یعنی تیم تحت هدایتش هم همان قدر «زیبا و جذاب و داغ» است. این را نه امروز و پس از قهرمانی تراکتور در جام‌حذفی می‌گوییم که اتفاقا تونی در بازگشت دوباره‌اش هنوز مجال ساخت تیم زیبا و مدرن و یک‌دست فصل گذشته‌اش را نیافته است. که این تراکتور هنوز تیم ناب و درخشان فصل پیش تونی نشده است. همان تیم مسحور کننده و خوش‌آهنگ فصل گذشته تونی که همه ما را شیفته کرد. آری، تونی هم زیبا حرف می‌زند و هم زیبا کار می‌کند. تونی هم جذاب می‌گوید و هم جذاب می‌سازد. این تفاوتی بنیادین است میان او و بسیاری از آن خارجی‌های سیاهکار و داخلی‌های ریاکار.
5)
ژانگولرهای کنار زمین و نمایش‌های عجیب وغریب لب خط، به خودی خود فضیلتی نیست. این رفتاری خاص است که یک مربی می‌پسندد و به کار می‌گیرد و مربی دیگر، نمی‌پسندد و حذر می‌کند. نکته اما همان است که تونی به زیبایی گفت. او وقتی در استودیو، رفتار دیوانه‌وار خود را روی نمایشگر برنامه عادل دید، خندید. آری، غش غش خندید. او نه از آن رفتار دفاع کرد و نه آن کردار را رد کرد. یک جمله حکیمانه گفت. «آن، رفتاری لحظه‌ای است.» او به عادل گفت: «این ذات فوتبال است و آن رفتار در لحظه اتفاق می‌افتد.» آری، تونی بی‌آن که آگاهانه بخواهد «نمایش» اجرا کند در آن لحظات خاص، بهترین راه تهییج و تصحیح تیمش را بروز آن رفتار و استفاده از زبان بدنش می‌یابد. او دیوانگی نمی‌کند بلکه دیوانه می‌شود تا تیمش را به بازی برگرداند و شاگردانش را بیدار کند. آری، دوشنبه شب مرد پرتغالی با گشاده دستی و فروتنی هر چه تمام‌تر، حتی از شیوه جذاب هدایتش دفاع نکرد و آن را امتیازی نخواند بلکه آن را «واکنش لحظه‌ای» خود خواند. همین. زیبا نیست؟
6)
تونی البته بی‌عیب و ایراد نیست. نباید از او بت ساخت و جوگیر اتمسفر کنونی شد. او مثل هر انسان دیگر و هر مربی دیگری، اشتباه می‌کند، به خطا می‌رود و دچار لغزش می‌شود. آری، تونی قدیس نیست. اما با دانش است و جذاب است و مردم‌دار است و عاشق است. تونی یک عاشق اصیل است. یک «آقای خاص» راستین. مردی که در جوانی صورت را «شش تیغه» می‌کرد و حالا در پیرانه سری پشت لبانش «پرپشت‌ترین سبیل‌های» دنیاست. مردی در ظاهر به شدت سنتی و در باطن، به غایت مدرن. مردی که از سبیل‌هایش «خون» نمی‌چکد. عشق می‌چکد…
 
 

 


استقبال پر شور مردم از تیم تراکتورسازی تبریز در فرودگاه شهید مدنی

کاروان تراکتورسازی با دو ساعت تاخیر به تبریز وارد شد.

اعضای تیم تراکتورسازی ساعت 23:30 جمعه شب در حضور دهها هزار نفر از هواداران آذری حاضر در ترمینال حجاج به تبریز رسیدند.

کادر فنی و بازیکنان تراکتورسازی روی سن قرار گرفتند وبه شدت از سوی طرفداران تشویق شدند.

تشویق هواداران تراکتور مشابه تشویقی بود که در بوندس لیگا صورت می گیرد و اخیرا در استادیوم یادگار هم به همین شکل تیم شان را تشویق می کردند.

تراکتورسازی عصر روز جمعه با پیروزی مقابل مس در کرمان؛قهرمان جام حذفی شد

























این قهرمانی شیرین را به هواداران تراکتور تقدیم می‌کنیم
 
 
 

جمشید نظمی در مورد قهرمانی تراکتورسازی در جام حذفی گفت: قهرمانی خیلی شیرین است. خدا را شکر توانستیم با تلاشی که انجام شد به این موفقیت برسیم. این جام را به هواداران تقدیم می‌کنیم.

وی در مورد تأثیرات حضورش در تراکتورسازی و مدیریتی که برای مواجهه با مشکلات انجام داد، عنوان کرد: مشکلات خیلی زیاد بود. تیم بحران‌زده بود و کادر فنی و بازیکنان با آن مشکلات مواجه شده بودند. به من پیشنهاد دادند که به باشگاه بیایم و آستین‌ها را بالا زدیم. اول خدا و سپس تلاش بازیکنان و اعضای تیم دست به دست هم داد تا بتوانیم به موفقیت برسیم. تراکتورسازی مثل زنجیره‌ای بود که در موفقیت آن بنده یک حلقه کوچک را تشکیل می‌دادم. جا دارد این قهرمانی را به همه آنهایی که زحمت کشیدند و دلشان موفقیت تراکتورسازی را می‌طلبید، تقدیم کنم.

مدیرعامل تراکتورسازی در مورد صحبت‌های علی اکبر پورجمشیدیان و اینکه اعلام کرده امیدوار است موفقیت‌های تراکتورسازی با مدیریت او ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد: پورجمشیدیان لطف دارد. وظیفه‌ای به ما محول شده و آن را به صورت تمام و کمال دنبال می‌کنیم. تا زمانی که بنده را به عنوان مدیرعامل قبول دارند کارم را ادامه می‌دهم و اگر زمانی لازم باشد که جدا شویم این کار را حتما انجام خواهیم داد.

نظمی در ادامه در ارتباط با اینکه آیا پاداشی برای بازیکنان در نظر گرفته‌‌اند، گفت: نمی‌دانم چرا تمام خبرنگاران روی پاداش تمرکز کرده‌اند. شاید برای پاداش بخواهم روی بازیکنان را ببوسم. به هر حال ما پاداشی را برای بازیکنان تیم در نظر خواهیم گرفت. استاندار دو شب قبل در هتل اوین پاداشی را در نظر گرفت. امیدواریم توان داشته باشیم و تا جشن قهرمانی پاداش بازیکنان را پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که بخشی از کار صعود تراکتورسازی به فینال در زمان حمید زینی‌زاده و مجید جلالی انجام شده است و آیا در این مورد صحبتی دارد، تأکید کرد: به مجید جلالی هم این قهرمانی را تبریک می‌گویم. تیمی که اکنون جام گرفته است در زمان مجید جلالی فعالیت می‌کرده. اگر تلاش‌های او نبود تا به اینجا نمی‌توانستیم موفقیت را ادامه دهیم. او اینجا کنار ما حضور ندارد؛ اما از همین جا سلام و عرض ارادت خود را به او عرضه می‌کنم.


پیام تبریک باشگاه گسترش فولاد تبریز به مناسبت قهرمانی تراکتورسازی
 

باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، قهرمانی جام حذفی توسط تیم همشهری خود  را تبریک گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

کسب عنوان قهرمانی جام حذفی فوتبال کشور از سوی تیم فوتبال تراکتورسازی و قرار گرفتن تبریز بر روی یکی از 2 قله بزرگ فوتبال کشور، یکی از اهداف و آرمان‌هایی بود که جملگی در پی آن بودیم و کسب افتخار و آوردن جام قهرمانی به تبریز و آذربایجان همیشه سرافراز، آرزو و انتظاری دیرین بود که به سر رسید.

زبان و کلام در این مواقع همواره قاصر است و تنها می‌توان در شور و شعف این مردم مهر دوست، اعلام حضور کرد و در شادی آن‌ها سهیم گشت.

باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، با تبریک کسب این عنوان و افتخار غرور‌انگیز به تمام اعضای کادر فنی، مدیریتی، بازیکنان تیم تراکتورسازی، هواداران پرشور، جامعه ورزشی استان آذربایجان‌شرقی و مردم تبریز پیشرفت و موفقیت جوانان این خطه از ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها را از خداوند تبارک و تعالی مسئلت دارد.


دقیقی: با تدبیر قهرمان جام‌حذفی شدیم

سعید دقیقی درباره فینال جام حذفی و قهرمانی تیمش بیان کرد: با توجه به شرایطی که وجود داشت واقعا بازی بسیار سختی داشتیم. البته ما پیش‌بینی چنین بازی سختی را کرده بودیم. خدا به ما عزت داد و به دل هواداران به ویژه دو معلولی نگاه کرد که به کرمان آمده بودند. تمام مردم آذری‌زبان تلاش خود را برای موفقیت تیم‌مان با حمایت‌های خودشان انجام دادند. زحمت یک فصل کادر فنی و مدیریت گذشته اکنون نتیجه‌ داد و تمامی مسئولان استانی نیز کمک کردند. توانستیم بعد از تاسیس باشگاه برای اولین بار جام قهرمانی را کسب کنیم.

وی ادامه داد: من هفت یا هشت بازی ابتدای فصل را به خاطر مصدومیت از دست دادم. در دیدار برابر داماش به برد نیاز داشتیم و من یک موقعیت را از دست دادم. بعد از این بازی مقداری هواداران با من درگیر شدند، ولی خدا به من عزت داد که بتوانم در جام حذفی سه گل حساس را به ثمر برسانم. در لیگ برتر نیز با توجه به این که یک پست عقب بازی می‌کنم، گل‌ها و پاس گل‌های زیادی دادم. خدا را شکر که به این موفقیت دست یافتیم. من با عشق و علاقه باشگاه تراکتورسازی را انتخاب کرده‌ام. خدا را شکر در اولین سال حضورم در این باشگاه توانستم با قهرمانی دل هواداران را شاد کنم.

دقیقی، ادامه داد: سال‌های گذشته که در تیم شهرداری تبریز بازی می‌کردم، تمام تلاشم را در آنجا برای خوشحالی و موفقیت هوادارانمان انجام می دادم و آماری را که در باشگاه شهرداری داشتم را هیچ کس در تاریخ این باشگاه داشته باشد. ان‌شاءالله در ادامه کار بتوانیم دل هوادارانمان را شادتر کنم.

بازیکن تیم تراکتورسازی درباره کیفیت این بازی فینال، اظهار کرد: واقعا کیفیت زمین فوتبال پایین بود. فشار سنگین بود، هوای کرمان نیز عاملی بود. جام حذفی داستانش جدا است و باشگاهی از لیگ دو می آیید و قهرمان می‌شود. خدا را شکر ما بازی با تدبیری را در زمین انجام دادیم و توانستیم با تدبیر این بازی را به پایان برسانیم.

مهاجم تراکتورسازان ادامه داد: چون مس کرمان میزبان بود و حمایت هواداران خود را داشت می‌دانستیم که نباید گل بخوریم. خط دفاعی ما بهترین خط دفاعی جام حذفی بود و بدون گل خورده قهرمان شد. می دانستیم که می‌توانیم قهرمان شویم.

دقیقی درباره حضور هواداران این تیم در استادیوم کرمان، اظهار کرد: نیتم قبل از بازی این بود که اگر بتوانم گلی به کمک خداوند به ثمر برسانم به آغوش دو هوادار معلول تبریزی بروم که به خاطر تیم‌شان به کرمان سفر کرده‌ بودند.

 

 


آن مرد با کاپ آمد!!!

این جام قهرمانی حق تماشاگران تراکتور بود/ اشک هایم از روی شادی است

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در پایان دیدار این تیم برابر مس کرمان در فینال جام حذفی باشگاه‌های ایران گفت: این جام حق تماشاگران تراکتورسازی است که از تبریز به کرمان آمده‌اند.

 تونی اولیویرا پس از پایان دیدار فینال جام حذفی باشگاههای ایران در ورزشگاه شهیدباهنر کرمان در جمع خبرنگاران گفت: از اینکه تیم تراکتورسازی قهرمان شد خیلی خوشحال هستم. این قهرمانی را به هواداران تراکتورسازی تبریک می‌گویم. آنها از تبریز به کرمان آمدند و این جام حق هواداران تراکتورسازی بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی بعد از قهرمانی که اشک ریخته بود تاکید کرد که اشک‌های وی از روی شادی بوده است

 

 


آبرسان بعد از قهرمانی تراختور



آسیا باز هم تراکتوری شد

قهرمانی تراکتور سازی در مسابقات جام حذفی 

ديدار فينال جام حذفي از ساعت 16:10 امروز (جمعه) 25 بهمن ماه با قضاوت يدالله جهانبازي در ورزشگاه امام علي(ع) کرمان آغاز شد و با برتري يک برصفر شاگردان توني اوليويرا، تراکتورسازي براي نخستين بار قهرمان اين مسابقات شد. سعيد دقيقي در دقيقه 51 تک گل بازي را به ثمر رساند.

به نقل از تسنيم، در لحظات ابتدايي مس فشار روي دروازه تراکتورسازي را آغاز کرد که حاصل آن کارت زرد براي مهدي کياني، يک ضربه ايستگاهي و شوت ادينيو بود که از بالاي دروازه تراکتورسازي بيرون رفت. دقيقه 15 ضربه سر ادينيو با اختلاف از کنار دروازه حامد لک عبور کرد. لحظاتي بعد خطاي شيث رضايي روي کريم انصاري‌فرد، ضربه ايستگاهي علي کريمي که به اوت رفت را به همراه داشت.

دقيقه 23 هيجان انگيزترين اتفاق بازي رخ داد و شوت زاويه‌دار ادينيو با برخورد به نوک انگشتان حامد لک و تير دروازه به زمين بازگشت. در ادامه بازي افت محسوسي داشت و تا لحظات پاياني نيمه نخست موقعيت جدي روي دروازه 2 تيم ايجاد نشد. تنها در دقايق پاياني شوت حسين‌خاني دروازه تراکتورسازي را تهديد کرد اما در نهايت اين نيمه بدون گل پايان يافت.


نيمه دوم با شوک تراکتورسازي آغاز شد. دقيقه 51 حرکت انصاري فرد درون محوطه جريمه و جا ماندن 2 مدافع مس، فرصت را براي سعيد دقيقي فراهم کرد تا گل برتري تيمش را وارد دروازه مس کند. بعد از اين ديدار حملات پردامنه اما کم دقت مس آغاز شد.



 در فاصله 5 دقيقه مانده به پايان بازي سعيد دقيقي جاي خود را به فرشاد احمدزاده داد. دقيقي با گلزني مقابل فولاد خوزستان در ديدار نيمه نهايي و بازي فينال برابر مس نقش بزرگي در قهرماني تيمش داشت.

انصاري‌فرد دقيقه 86 قدر اشتباه شيث رضايي را ندانست و توپ را از مقابل دروازه مس به بيرون زد. ضد حمله ترفند شاگردان اولويرا براي کاهش فشار حملات مس بود. در دقايق پاياني فرشيد طالبي جانشين علي کريمي شد.

در نهايت اين ديدار با برتري يک بر صفر شاگردان توني اوليويرا خاتمه يافت تا تراکتورسازي، اوليويرا  نخستين قهرماني حذفي در فوتبال ايران را جشن بگيرند.

 

 


خبر فوری:ثبت نام شروع شد؛50 هزار تومان هزینه سفر رفت و برگشت به کرمان

به نقل از تبریز بیدار ، هزینه ی کامل این سفر 50 هزار تومان است که علاوه بر هزینه رفت و برگشت هزینه خوراک وبلیط مسابقه را نیز شامل می شود.

ثبت نام از امروز عصر در کانون هوادران تراکتور سازی شروع شده است و اولویت با هوادارانی است که کارت هواداری دارند ،البته هوادارنی که از کارت هواداری بهره نمی برند می توانند در لحظه ثبت نام برای سفر به کرمان با در دست داشتن دو قطعه عکس و یک برگ کپی کارت ملی ثبت نام کنند.


تونی با قلبش آمد

1)

آري، توني با قلبش بازگشته است. او حتي يک بازي را هم «حرام» نکرد. خون داغش را، حس گرمش را در تن و جان و رگ «لشکر يخ‌زده سرخ» ريخت و تراکتور را زنده کرد. نه، انتظارمان بيهوده نبود! توني با قلبش تراکتور را راه انداخت.

 

2)

او همين سه‌شنبه‌اي که گذشت نشان داد چرا تبريز جلالي را به طعنه «قرص خواب» مي‌خواند. او نشان داد چگونه يک شهر را از خواب، «بيدار» مي‌کند. از خواب گران... او، توني، نشان داد «بازيگر» نيست، «عاشق» است. نمايش نمي‌دهد، «عاشقي» مي‌کند. «نقاب» نمي‌زند، «اصل» است. «شو» اجرا نمي‌کند، «زندگي» مي‌کند. آري، حرص و جوش خوردن‌‌هاي او، بالا و پايين پريدن‌هاي او، بر سر کوبيدن‌هاي او «نمايش» نيست، «عاشقي» است.

 

3)

تنها توني کنار خط «ديدني» نبود، نه! تراکتورِ او هم تماشايي بود. مرد پرتغالي مثل مجيد جلالي دو ماه و 6 ماه و يک سال و 5 سال «زمان» نمي‌خواست. او فقط سه روز «فرصت» مي‌خواست. او تنها «‌سه روز» کنار تراکتور نشست، با قلبش تراکتور را تعمير کرد و راهش انداخت. اين البته هنوز با «روياي توني» فاصله دارد. اين تراکتور هنوز تا «تراکتور توني» فاصله دارد. اما براي او «سه روز» هم کفايت مي‌کرد. تيمي که او سه‌شنبه در خانه به مصاف فولاد مقتدر و قلدر فرستاد، نه «زمين يخ‌زده» را بهانه کرد، نه «فشار سکو» را و نه «پيامک‌هاي تهديد‌آميز» را. تراکتور با همه عيب و ايرادهايش، با همه کمبودهايش، با «توني سه روزه» «فوتبال» بازي کرد. پاس داد، پاس گرفت، طراحي کرد، به عمق زد، ارسال کرد و يک 90 دقيقه بارها و بارها به دروازه فولاد منسجم و پرستاره فرکي يورش برد و از حمله کردن خسته نشد. اصلا خسته نشد. آري، تراکتور هم «فوتبال» بازي کرد و هم برد. هم نتيجه گرفت و هم براي تماشاگر «عشوه‌گري» کرد. براي سه روز بيش از اين انتظار بود؟ براي سه روز، اين همه کفايت نمي‌کرد؟

 

4)

توني البته خودخواه نبود. رِند هم نبود. فرصت‌طلب و قدرناشناس هم نبود. سوت آخر بازي سه‌شنبه که زده شد اول از همه، آري، پيش از هر کاري، «باغ‌آبادي» را درآغوش گرفت و پيروزي را از آن او خواند. گفت که «اين فينال، حاصل زحمت توست» آري، توني قاعده بازي و اصول معرفت را مي‌شناخت. او سپس تک‌تک، شاگردانش را بغل کرد، رو به هواداران تا کمر خم شد و تعظيم کرد. به ميانه ميدان رفت، سجده کرد و خدايش را به «سپاس» نشست. اين سلوک، چيزي کم داشت؟ هرگز!

 

5)

پس از ماهها سه شنبه تراکتور با «قلبش» بازي کرد. نه آنکه «عقل» را به کناري گذاشته باشد که اين تراکتور از تراکتور مجيد کامپيوتر هم عاقل‌تر بود. اما آنچه رنگ تراکتور را سرخ‌تر کرده بود «عشق» بود.

آري، قرص خواب رفته است وحالا «قرص بيداري» آمده است. قرص هيجان‌آور و شادي بخش.

قرصي که توني را به رقص آورده و شادي را هم در جان تبريز ريخته است.

آري، تنها از توني برمي‌آمد که تراکتور «منجمد شده» را اينچنين به هيجان آورد، شتابش دهد و به سرعت اندازد. تنها از توني برمي‌آمد که پرشورهاي متفرق شده، مايوس و دل چرکين را دوباره گردهم آورد، متحد کند و آشتي دهد. تبريز را بنگر! در اين انجماد ببين چه «آتشي» در دل‌ها بر پا شده است. تبريز را بنگر! حالا نصف جام در تبريز است. تا «تمام جام» هم راهي نيست. با اين توني و با اين اميدي که در دل تراکتور جوانه زده، راهي نيست! حتي اگر مصاف در دل کوير باشد، تا جام، تا اولين جام اين تراکتور، راهي نيست. باور کن!

رضا عباسي - روزنامه ۹۰


همه پیش به سوی استادیوم بنیان دیزل!

 

رقابت های لیگ برتر به ایستگاه بیست و ششم خود رسیده است هفته هایی حساس برای تیم های مدعی قهرمانی و هفته هایی سرشار از استرس و دلهره برای تیم های قعرنشین جدول که برای فرار از سقوط به دسته پایین تر میجنگند و دست و پنجه نرم می کنند.

فردا بازی حساسی بین تیم های تراکتورسازی آذربایجان و نفت تهران در استادیوم تختی کرج برگزار خواهد شد و تراکتورسازی بیشتر از نفت تهران به سه امتیاز این بازی نیاز دارد زیرا تراکتورسازی با برتری در این بازی میتواند به جمع مدعیان بازگردد و رقیب مستقیم خود یعنی نفت را نیز از گردونه مسابقاتخارج کند اما این بازی از جهات دیگر هم برای تراکتورسازی حساس هست زیرا این بازی پیش بازی فینال جام حذفی نیز هست و تراکتورسازی در صورت پیروزی میتواند با روحیه ای مضاعف به مصاف مس کرمان قعر جدولی برود.

آری مس کرمان همان تیمی که قرار هست فردا در شهر اولین ها به مصاف گسترش فولاد برود این بازی شاید حساس تر از بازی تراکتورسازی نیز هست زیرا در صورت برد گسترش فولاد تیم مس کرمان عملا از بقا در لیگ برتر نا امید خواهد شد و این قضیه میتواند روحیه تیم مس کرمان را به پایین ترین حد خود برساند فردا در صورت پیروزی تیم گسترش فولاد هم وضعیت این تیم در جدول بهبود می یابد و هم وضعیت مس بسیار بحرانی تر از گذشته خواهد شد و به احتمال فراوان سقوط این تیم به دسته یک نیز تقریبا قطعی خواهد شد و باید کم کم با لیگ برتر وداع تلخی داشته باشد!

فارغ از این موارد یک قضیه بسیار مهم و حساس نیز وجود دارد آن هم اینکه در صورت مغلوب شدن مس کرمان در بازی فردا مقابل گسترش فولاد و سقوط این تیم به دسته یک روحیه بازیکنان و هواداران این تیم بسیار کم و احساساتشان مخدوش خواهد شد و این قضیه میتواند در فینال جام حذفی خیلی به نفع تیم تراکتورسازی آذربایجان باشد زیرا در صورت سقوط مس هواداران این تیم نیز رمقی برای حضور در استادیوم در روز بازی با تراکتورسازی نخواهند داشت و آنوقت هواداران تراکتورسازی میتوانند کل استادیوم را به خود اختصاص دهند و با تشویق تیم خود در شهر کرمان اولین جام را به دیار ستارخان ها و باقرخان ها و باکری ها شهریار ها بیاورند.

تمامی این اتفاقات در صورتی امکان پذیر خواهد بود که شما هواداران غیرتمند فردا با حضور در استادیوم بنیان دیزل و تشویق تیم دیار آذربایجان هم از زحمات مدیران این تیم بابت کمک های مادی و معنوی به تیم تراکتور تشکر کنیم و هم با برد تیم گسترش و سقوط مس کرمان به دسته اول روحیه این تیم را به پایین ترین حد خود برسانیم تا در روز فینال جام حذفی نیز همه چیز به نفع تراکتورسازی باشد.

منتظر حضور گسترده و پرشور شما هواداران متعصب و غیرتمند در استادیوم بنیان دیزل هستیم.پس وعده دیدار ما روز یکشنبه مورخ 1392/11/20 ساعت 14:30 استادیوم اختصاصی بنیان دیزل.


گسترش فولاد تبریز استحقاق حضور در نیمه بالای جدول را دارد
 
 
 
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز گفت: یقین داریم که استحقاق تیم ما حضور نیمه بالای جدول است و تمامی سعی مان نیز دست یافتن به این امر می باشد.
به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی مقابل مس کرمان در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال کشور، اظهار داشت: آگاهیم که فردا بازی سختی را مقابل مس کرمان خواهیم داشت.
این تیم هفته گذشته استقلال تهران را در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، از پیش روی برداشته و با انگیزه زیادی به تبریز آمده است اما ما نیز گسترش فولاد تبریز هستیم و به هیچ عنوان قصد از دست دادن امتیاز در این دیدار را نداریم.سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با اشاره به توانایی ها و پتانسیل بالای تیم خود، عنوان داشت: یقین دارم که استحقاق تیم ما، نیمه بالای جدول است و هدف مان نیز محقق ساختن همین امر می باشد.
تارتار در ادامه افزود: همگان اذعان دارند که گسترش فولاد تبریز انصافا برای اولین فصل حضور در لیگ برتر، عملکرد بسیار خوبی داشته و باید از مدیریت خوب باشگاه که بصورت شخصی اداره می شود، نهایت تشکر را داشت. واقعا فراهم آوردن چنین مجموعه ای در شرایط کنونی فوتبال ما، نعمت بزرگی محسوب می شود.
سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز درخصوص برنامه و شرایط این تیم برای آینده، گفت: به عقیده من اگر چارچوب همین تیم حفظ شود، گسترش فولاد می تواند فصل آینده برای کسب سهمیه آسیایی امید داشته باشد.
مهدی تارتار درباره همبستکی و همکاری دوباشگاه گسترش فولاد و تراکتورسازی در زمینه های مختلف، عنوان داشت: واقعا باید اعتراف کرد که چنین شرایطی در هیچ کجا وجود ندارد. مردم تبریز تعصب خاصی نسبت بهم دارند. علاقه و همیاری آقای زنوزی با فوتبال دوستان این شهر، مثال زدنی است. امیدوارم تراکتورسازی تبریز با کسب مقام قهرمانی جام حذفی، دل تمامی این عزیزان را شاد کند.سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز درخصوص شایعات مطرح شده درباره ارایه پیشنهادات مختلف از سوی تیم های مطرح به بازیکنان تیمش، اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه حرفی در این خصوص از سوی بازیکنان به وی انتقال داده نشده است اما هرگونه اقدام به مذاکره قبل از پایان فصل را غیر حرفه ای و غیراخلاقی می دانم.تارتار در پایان اظهاراتش با تاکید بر اخلاق گرایی و ارایه بازی جوانمردانه از سوی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در تمامی مسابقات، عنوان داشت: طی چند هفته اخیر، افراد مختلفی با من تماس گرفته و خواهان حضور قدرتمند در دیدارهایمان بوده اند که بنده همین جا اعلام نموده و قول می دهم که گسترش فولاد تبریز در تمامی دیدارهای خود با تمامی توان به میدان خواهد رفت. برای ما رضایت خدا و به جای گذاشتن کارنامه موفق و پاک در اولویت قرار دارد.
 

نصرتي: جلالي مي‌ماند به فينال نمي‌رسيديم

محمــد نصرتي، مدافع باتجربــه تراکتورسازي ‌تبريز تيمش را مستحـق قهرماني در جـام‌حذفي مي‌دانــد و فيناليست شدن سرخ‌پوشان را شوک مثبت ناشي از بازگشت توني قلمداد مي‌کند. نصرتي معتقد است تراکتورسازي نه تنها شانس اول قهرماني در جام‌حذفي است، بلکه در ليگ برتر هم براي قهرماني مي‌جنگد.

با آمدن توني شرايط تراکتورسازي کلا تغيير کرد، نظر تو چيست؟

واقعا توني بمب روحيه و انگيزه است و با آمدنش شرايط تراکتورسازي و جو تيم کلا عوض شد. توني يک مربي حرفه‌اي است و ارتباط خوبي هم با بازيکنان دارد و به واسطه همين‌2 فاکتور تراکتورسازي را متحول کرد و ما توانستيم با پيروزي مقابل فولاد به فينال جام‌حذفي برسيم.

تراکتورسازي براي قهرماني چقدر شانس دارد؟

خب ما بازي آساني با مس نداريم؛ به خصوص اين‌که بازي فينال هم در کرمان است اما به نظرم اگر ما مس را دست‌کم نگيريم، شانس بيشتري براي قهرماني داريم. ما بايد از بازي استقلال و مس عبرت بگيريم تا به سرنوشت استقلال دچار نشويم. جايگاه مس فريبنده است اما آن‌ها واقعا تيم خوب و خطرناکي هستند.

فکر نمي‌کني اگر جلالي هم مي‌ماند تراکتورسازي حداقل يک جام مي‌گرفت؟

نه، اصلا! اگر جلالي مي‌ماند ما به فينال نمي‌رسيديم. آن‌قدر زمان او حاشيه وجود داشت که ما تمرکزمان را از دست داده بوديم و حتي نمي‌توانستيم تمرين کنيم اما خدا را شکر توني برگشت و ما به يک جام نزديک شديم و الان هم خيلي روحيه و انگيزه داريم.

ظاهرا باشگاه هم براي بازي فينال و بردن تماشاگران به کرمان برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد.

بله، شنيده‌ام که قرار است با اتوبوس و قطار تماشاگران را به کرمان منتقل کنند. اگر اين‌طور باشد در کرمان تنها نيستيم و کارمان آسان‌تر مي‌شود.

اما تراکتورسازي در ليگ برتر از کورس قهرماني خارج شد.

به‌نظر من اين‌طور نيست. تراکتورسازي روي کاغذ شانس قهرماني دارد و ما اصلا نااميد نيستيم؛ حتي اگر قهرمان هم نشويم قطعا براي قهرماني تا هفته آخر مي‌جنگيم.

 

 

 


اولیویرا: بچه‌ها برای این برد از جان مایه گذاشتند/گفتند برف تبریز را نمی‌بینم اما در برف بازگشتم
 

تونی اولیویرا بعد از پیروزی یک بر صفر تیمش مقابل فولاد خوزستان، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: از همه شما تشکر می کنم پیروزی امروز حاصل تلاش بازیکنان بود. در این نود دقیقه خیلی خوب کار کردند. نیمه اول موقعیت‌های خوبی داشتیم. در نیمه دوم یک مقدار احساس سردرگمی کردیم. اما با هوش و تلاش بچه ها توانستیم 3 امتیاز را بگیریم. وقتی ما اعتماد به نفس داشته باشیم بهتر هستیم بازی سختی برای ما بود بچه ها برای این برد از جان مایه گذاشتند.

وی افزود: می خواهم بگویم این برد حاصل زحمات بچه ها و غلامرضا باغ آبادی بود. من دو روز بیشتر نیست که اینجا هستم. نمی شود گفت این برد حاصل زحمات من بوده است بازهم می گویم این برد حاصل زحمات بچه ها و باغ‌آبادی بود. تنها چند نکته به تیم گفتم. تمام اتفاقاتی که افتاده یک نقش کوچک داشتم. زمان ما کوتاه است. در این زمان کوتاه هم بازی‌های لیگ هست هم بازی های لیگ قهرمانان آسیا در پیش است. نباید فشار به تیم بیاوریم. کار اصلی ما این است که به تیم سازماندهی بدهیم تا به حالت اول خود بازگردد. می دانیم زمین یخ زده است. برای بازی کردن و تمرین کردن کار سخت است. باید با این شرایط ساخت. برای مردم و هواداران این برد خوب بود اما کار خیلی خوب است.

سرمربی تراکتورسازی تأکید کرد: شما از تمامی مسائل تراکتورسازی آشنا هستید. می دانید بازیکنان العین امارات و الاتحاد چه کسانی هستند. ما خارجی ها اکنون ایرانی هستیم. متاسفانه از لحاظ مالی شرایط خوبی نداریم.

وی افزود: خیلی خوشحالم به آسیا رفتیم. موقعیت خوبی برای قرار گرفتن در ویترین داریم. شرایطی که برای ایران افتاده خیلی خوب است. ارتباطی که بین ایران،‌ آمریکا و اروپا از نظر سیاسی شکل گرفته خیلی خوب است. خوشحالم که این روابط کم کم در حال درست شدن است.

اولیویرا خاطرنشان کرد: می دانید اهداف تراکتورسازی چیست؟ ابزار برای قهرمان شدن چیست؟ اول فصل باید تمام برنامه ها را داد تا بتوانیم تا آخر تمام کارمان را کنیم. مثلا اکنون وضعیت مالی تراکتورسازی خوب است؟ من نمی دانم که آیا می توانم یک بازیکن بخرم یا نه؟ می خواهم قهرمان شوم کدام بازیکنان را دارم؟ کدام زمین در اختیار من است؟ تمام اینها ابزار کار است. باید بدانیم تراکتورسازی برای آینده چه می خواهد؟

وی در ادامه یادآور شد: اگر ما تیم را به سالن ببریم و تمرین کنیم در آنجا که بازی نمی کنیم. کار امسال سخت تر از سال قبل است. از یک کشور گرم آمدم سال گذشته به من گفتند برف تبریز را نمی بینم اما دیدم امسال در برف تبریز آمدم. سال گذشته برف را هم دیدم.

اولیویرا در ادامه اظهار داشت: اکنون باید به فکر بازی‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باشیم. 12 بازی داریم. 5 بازی لیگ یک جام حذفی و 6 بازی آسیا داریم. راهمان را ادامه می‌دهیم و سعی می کنیم به موفقیت برسیم. همه باهوش هستند. شما بهتر می دانید که چه ابزارهایی برای موفقیت نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد:هر بازی که داشته باشیم همه برایمان مهم هستند. مسابقه مقابل نفت تهران هم مهم است چرا که اگر ببازیم خیلی ضرر می کنیم. این بازی اهمیت دارد. توانستیم بعد از 20 سال به فینال برویم. نتیجه مقابل نفت تهران خیلی مهم است. هربازی شرایط خودش را دارد. به بازیکنان کلیدی استراحت می دهیم تا برای بازی مقابل نفت تهران و فینال جام حذفی آماده شوند. برای من فرق نمی کند در فینال جام حذفی با کدام تیم روبرو می‌شوم.


آذربایجان با پیروزی شاگردان اولیویرا گرم شد/ تراکتورسازی با شکست فولادخوزستان فینالیست شد
 
 
در چارچوب مرحله ی نیمه نهایی رقابت های جام حذفی فوتبال کشور، تیم تراکتورسازی تبریز از ساعت 14:30 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان تیم فولاد خوزستان بود که موفق شد با تک گل سعید دقیقی، میهمان خود را به شکست بدرقه کند و به فینال رقابت ها صعود کند.

 

ترکیب تراکتورسازی :

حامد لک، محمد نصرتی، مرتضی اسدی، میلاد فخرالدینی، حبیب گردانی، مهدی کریمیان، علی کریمی، مهدی کیانی، رودریگو پیمپائو (74 مسعود ابراهیم زاده)، سعید دقیقی و کریم انصاری فرد

سرمربی : تونی اولیویرا

 

ترکیب فولاد خوزستان:

سوشا مکانی، لنندرو پادووانی، ایوب والی، مهرداد جماعتی، امید خالدی، شهاب کرمی، مهدی بدرلو، بختیار رحمانی، غلامرضا رضایی، اسماعیل شریفات و آرش افشین (61 سروش رفیعی)

سرمربی : حسین فرکی

 

تیم داوری:

علیرضا فغانی، حسن کامرانی فر، محمدرضا منصوری، پیروز سیف الله پور

ناظر داوری: محمدعلی فروغی

 

* تراکتورسازی بازی را تهاجمی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی فشار زیادی روی دروازه ی سوشا مکانی آورد؛ البته تیم فولاد نیز در ضد حملات بسیار خطرناک ظاهر شد و در چند صحنه، توانست دروازه ی حامد لک را تهدید کند.

* در ابتدای نیمه ی دوم، کریم انصاریفرد صاحب موقعیت خوبی شد که باز هم سوشا مکانی مقابل توپ این بازیکن عکس العمل نشان داد و این موقعیت نیز از دست رفت؛ هر چه به پایان نیمه ی اول مسابقه نزدیک تر می شدیم، بازی به تعادل کشیده می شد و تراکتورسازی برتری جزئی نسبت به حریف خود داشت؛ اما گلی در 45 دقیقه رد و بدل نشد و بازیکنان با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.

* نیمه ی دوم مسابقه در حالی آغاز شد که تغییری در ترکیب دو تیم ایجاد نشده بود و هر دو تیم با همان ترکیب نیمه ی اول وارد میدا شدند.

* در دقیقه ی 55، تراکتورسازی روی ضد حمله موقعیت خوبی به دست آورد که کریم انصاریفرد توپ را به بیرون زد.

* در حالی که هوا در تبریز به شدت سرد است و اکثر بازیکنان با دستکش وارد میدان شده اند، بازیکنانی از جمله محمد نصرتی، مهدی کریمیان و اسماعیل شریفات با پیراهن آستین کوتاه بازی می کنند.

* اولین تعویض بازی در دقیقه ی 61 انجام گرفت و سروش رفیعی به جای آرش افشین وارد میدان شد.

* در دقیقه ی 64، فولاد توانست یک موقعیت خطرناک را روی دروازه ی حامد لک ایجاد کند که ضربه ی این بازیکن به صورت خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

* اولین تعویض تراکتورسازی تبریز در دقیقه ی 74 انجام شد و تونی اولیویرا، مسعود ابراهیم زاده را به جای رودریگو پیمپائو به میدان فرستاد.

* در دقیقه ی 75 مسابقه، سانتر علی کریمی از روی ضربه ی آزاد باعث شد تا سعید دقیقی با ضربه ی سر دروازه ی سوشا مکانی را باز کند.

* تماشاگران حاضر در استادیوم، به شدت تونی اولیویرا را مورد تشویق قرار می دادند.

* دومین تعویض تیم فولاد خوزستان در دقیقه ی 82 انجام شد و ساسان انصاری به جای آرش افشین وارد میدان شد.

* در دقیقه ی 90 مسابقه، فرشاد احمدزاده به جای سعید دقیقی وارد میدان شد.

* آخرین تعویض تراکتورسازان در دقایق تلف شده صورت گرفت و کریم انصاریفرد از بازی خارج شد و فرشید طالبی به جای وی وارد میدان شد.

 


حاشیه‌های دیدار تراکتورسازی - فولادخوزستان

 

دیدار 2 تیم تراکتورسازی و فولاد خوزستان از مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت 14:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز شد.

* هواداران تراکتورسازی از ساعت 12 در حال ورود به ورزشگاه بودند و رفته رفته به تعداد آنها افزوده می‌شد. حدود 10 هزار هوادار در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور یافته‌اند.

* میلاد فخرالدینی که در دیدار با داماش با هواداران تراکتورسازی درگیری لفظی پیدا کرده بود، پیش از آغاز بازی به سمت هواداران رفت و با پرتاب دسته گل از آنها عذرخواهی کرد.

* پریرا بازیکن برزیلی فولاد خوزستان که در دیدار رفت این تیم با تراکتورسازی در لیگ برتر حواشی زیادی را به وجود آورده بود، به دلیل مصدومیت تیمش را همراهی نمی‌کند.

* تونی اولیویرا سرمربی تراکتورسازی که برای اولین بار در این فصل روی نیمکت سرخپوشان تبریزی می‌نشیند به شدت توسط هواداران حاضر در ورزشگاه تشویق شد.

* هواداران تراکتورسازی به سبک بوندسلیگایی بازیکنان این تیم را تشویق کردند.

* در دقایق ابتدایی بازی بارش برف آغاز شده بود که پس از دقایقی متوقف شد.

* حسین فرکی سرمربی تیم فولاد خوزستان به شدت توسط هواداران تراکتوسازی تشویق شد و به سمت آنها رفت و برای هواداران تبریزی دست تکان داد.

* علی کریمی، محمد نصرتی، سعید دقیقی، مهدی کیانی و مرتضی اسدی از تراکتورسازی به سمت نیمکت فولاد رفتند و به اعضای این تیم خوش‌آمد گفتند.

* بازیکنان تیم تراکتورسازی پیش از شروع مسابقه، تمرین شوت از راه دور کردند.

 

با صدور کارت تونی اولیویرا وی روی نیمکت تیم تراکتورسازی برابر فولاد خوزستان نشست.

بنرهایی برای گرامیداشت دهه مبارک فجر در استادیوم نصب شده است.

 تیم تراکتورسازی دو بار سابقه صعود به دیدار نهایی را داشته است اما فولاد خوزستان تاکنون به دیدار فینال این رقابت‌ها راه نیافته است.

بابایی اقدم و حاجی زاده اعضاء منتخب شورای کلانشهر تبریز با حضور در جایگاه خبرنگاران، بازی حساس تراکتور و فولاد را از کنار اصحاب رسانه تماشا کردند.

تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم 10512 نفر اعلام شد که همانند تمامی دیدارها با آمار واقعی هواداران اختلاف فاحشی دارد.

 قبل از شروع بازی غلامرضا رضایی مهاجم فولاد خوزستان و علیرضا فغانی داور مسابقه لحظاتی با یکدیگر صحبت کردند. رضایی از سرمای شدید تبریز برای فغانی صحبت کرد.

* در سرمای منفی 8 درجه تبریز در حالی که اکثر بازیکنان دستکش و لباس آستین بلند به تن دارند،‌ اسماعیل شریفات با پیراهن آستین کوتاه در ورزشگاه حاضر است.

* تونی اولیویرا در کنار زمین درحالی که کلاه کاپشن خود را به سر کرده حضور دارد و دائم در حال حرکت است.

* آنتونیو اولیویرا پسر تونی اولیویرا که به عنوان آنالیزور در کادرفنی تراکتورسازی حضور دارد روی نیمکت نشسته است.

* تونی اولیویرا مرد محبوب تبریزی ها چند باری در طول مسابقه از سوی هواداران مورد تشویق قرار گرفت.

* هواداران تراکتورسازی با تجهیزات کامل گرمایی مثل پتو به ورزشگاه آمدند.

* در یک صحنه که داور آفساید کریم انصاری‌فرد را اعلام کرد هواداران تراکتوسازی با شعار داور بیشتر دقت کن خواستار نظارت بیشتر داور شدند.

* حسن کامرانی‌فر کمک داور بازی در کنار زمین از شدت سرما به خود می لرزید و با حرکات نرمشی سعی در گرم کردن بدن خود داشت.

 

 


هواداران سرمای ورزشگاه را از بین می ببرند/ مسئولیت نتایج بر عهده من است

تونی اولیویرا سرمربی تیم تراکتورسازی در کنفرانس خبری پیش از بازی با فولاد خوزستان اظهار داشت: من جمعه به تبریز آمدم و دو روز است که با تیم تمرین می کنم و فردا هم بازی خواهیم داشت و طبیعی است که نیاز به زمان داشته باشیم.

وی افزود: کادرفنی که من با آن ها کار می کردم دیگر در تراکتور حضور ندارند و فقط پسرم از آن زمان مانده است و باغ آبادی دست راست من است و در بازی فردا هم مسئولیت نتیجه بر عهده من است.

سرمربی تیم تراکتورسازی تصریح کرد: سال گذشته زمستان تبریز را دیده بودم ولی هوا اینقدر سرد نبود. با این وجود می دانم هواداران تراکتور به قدری تعصب دارند که حتی اگر دما 20 درجه زیر صفر باشد باز هم در ورزشگاه حضور پیدا می کنند و با وجود گرمشان سرمای بازی را از بین می برند.

تونی گفت: از پارسال نسبت به فولاد شناخت دارم و کادرفنی هم اطلاعاتی در خصوص این تیم در اختیارم قرار داد و می دانم که تیم خوبی دارند و صدر جدول را هم در اختیار دارند ولی ما هم ابزارهای خاص خودمان را داریم و با تفکرات خاص خودمان بازی خواهیم کرد.

اولیویرا ادامه داد: من وظیفه دارم به تیم انگیزه دهم. تیم ما 8 بازی است که پیروز نشده است و باید به بازیکنانم خودباوری بدهم. باید روی جام حذفی متمرکز شویم و فکر کنیم که چطور می‌توانیم تماشاگران تراکتورسازی را به ورزشگاه برگردانیم. همه اینها اگر کامل شود می‌توان کاری کرد ولی کمبود وقت بزرگ‌ترین مشکل ما است.

سرمربی تراکتور در واکنش به اینکه شایعه شده بود ویکتور دستیارش در زمان حضورشان در تراکتورسازی همه کارها را انجام می‌داد، گفت: شما به من بگویید این شایعه از کجا به گوش‌تان رسیده است؟ شاید امروز هم بگویند آنتونیو پسرم تیم را هدایت می‌کند ولی در هر صورت من تمامی نظرات را می‌شنوم و در نهایت تصمیم‌گیرنده خودم هستم.

وی در خصوص انتخاب مهدی ثابتی به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم تراکتورسازی تبریز گفت: قرار بود من یک مربی دروازه‌بانی با خودم به تبریز بیاورم ولی پائولو به بلغارستان رفت. من در جزئیات انتخاب ثابتی نیستم و چیزی که می‌دانم این است که او سال گذشته عملکرد خوبی در تیم تراکتورسازی داشت.

سرمربی تراکتورسازی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تراکتور در بازی فردا تیکی تاکا بازی خواهد از کوره در رفت و گفت: فکر می‌کنید بارسلونا به تبریز آمده است؟! در بلغارستان و روسیه به دلیل سرمای هوا فوتبال برگزار نمی‌شود اما اینجا در تبریز اینطور نیست. من 2 روز است که به تراکتورسازی آمده‌ام و در 2 روز نمی‌توان تیکی تاکا ساخت! اولیویرا در ساختن تیم به زمان نیاز دارد و نمی‌تواند در عرض 48 ساعت معجزه کند

وی  ادامه داد:‌ اهمیت اینجاست که صحبت‌هایمان را در عمل نشان دهیم و این یک انسان است نه جادوگر و سعی می‌کنم تیمم بیشتر پیروز شود و کمتر ببازد و هیچ مربی نمی‌شناسم که همیشه پیروز باشد

وی در خصوص ریسک بازگشت به تراکتورسازی در شرایط حساس کنونی گفت: احساس کردم تراکتورسازی از یک نیرو جدا مانده است و احساس مسئولیت کردم که برگردم.

تونی ادامه داد: جا دارد از هواداران تراکتورسازی تشکر کنم. نه تنها تراکتورسازی بلکه تیم‌های بزرگی چون بنفیکا، رئال مادرید، بارسلونا و دیگر تیم‌های بزرگ هم بدون هوادار چیزی ندارند، چرا که هوادار نکته مثبت فوتبال است.

سرمربی جدید تیم تراکتورسازی تصریح کرد: من هیچ ترسی ندارم بلکه پُر از انرژی هستم. هواداران در زمان ورودم به تبریز استقبال خوبی از من داشتند ولی بهتر است بدانند که یک مربی آمده است و نه یک جادوگر.

اولیویرا در خصوص دستیارانش در تیم تراکتورسازی خاطرنشان کرد: وقتی از من خواستند به تراکتورسازی برگردم گفته بودم که باغ آبادی و آذرنیا باید در تیم بمانند.

تونی تاکید کرد: وقتی مربی به تیمی می‌آید که فقط 3 ماه فرصت دارد باید بدانیم که فقط در حد 3 ماه می‌تواند کاری انجام دهد.

سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتورسازی تاکید کرد: به نظر شما وقتی یک مربی در این شرایط وارد تیمی می‌شود و 3 روز بعد بازی حساسی دارد چه انتظاری می‌توان از او داشت؟ باید از تیم حمایت کرد و من پشت بازیکنانم هستم و پشت من و بازیکنانم هم هواداران هستند.

وی اظهار داشت: باید در بازی مقابل فولاد بازیکنانم بدون استرس بازی کنند و مشکلی وجود نداشته باشد. باید باهوش عمل کنیم و از لحاظ روحی و فکری قوی باشیم.

اولیویرا خاطرنشان کرد: فولاد تیم خوبی است و با هدف پیروزی به مصاف ما می‌آید، به همین خاطر از تمام هواداران می‌خواهم به ورزشگاه بیایند و می‌دانم با قدرت آنها هر وقت خواسته‌ایم و اعتقاد داشته‌ایم پیروز شده‌ایم.

وی در خصوص اینکه چرا 3 ماهه قرارداد بسته است، گفت: مسائل مالی برای من مهم نبود. نه تنها در اینجا بلکه در تمام دنیا وقتی تیم نتیجه نگیرد مربی را مقصر می‌دانند. متاسفانه در تبریز بعد از بهمن‌ماه به خاطر شرایط جوی تیم با اُفت کیفی مواجه می‌شود ولی تلاش خواهیم کرد به سمت موفقیت پیش برویم.



موسی زاده معاون اجرایی این شرکت با اعلام این خبر گفت:  پیرو مسابقه فوتبال بین تيمهاي تراکتور سازی تبریز و فولاد خوزستان از  مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال کشور، و ضرورت سرويس دهي به تماشاگران پرشور و فهیم تبريزي، شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز نقاط مختلفی درسطح شهر را به عنوان مبادی انتقال تماشاگران در نظر گرفته و جهت رفاه حال تماشاگران اقدام به سرويس دهي با استفاده از ناوگان بخش خصوصي تحت نظارت خواهد نمود .وی در ادامه افزود: تماشاگران محترم می توانند از ساعت 12روز سه شنبه 92/11/15 از طريق مبادي ذيل از اتوبوسهای شرکت واحد استفاده نمایند

.
1-  چهارراه عباسی    
 2- میدان ستارخان    
3- میدان جهاد(نصف راه)
 4-  ورودی بزرگراه شهید کسائی به طرف استادیوم یادگار امام (ره)
شایان ذکر است این مسابقه روز سه شنبه  15 بهمن ماه راس ساعت 14/30 برگزار خواهد شد.


سرمای تبریز تمرین فولاد خوزستان را لغو کرد

 

تراکتورسازی و فولاد خوزستان فردا در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی از ساعت 14 به مصاف یکدیگر می‌روند.

فولاد خوزستان جهت آماده شدن برای دیدار مقابل تراکتورسازی دو روز زودتر به تبریز سفر کرد. در حالی که اعضای این تیم قصد داشتند امروز یک جلسه تمرین کنند به دلیل سرمای شدید هوا و یخ‌زدگی زمین از این کار منصرف شدند و امروز استراحت خواهند کرد. در حال حاضر دمای شهر تبریز 10 درجه زیر صفر است.


توني اوليويرا در موج فوتبال:

بازیکنان با قلب گرم خود و مغز خود مقابل فولاد حاضر می شوند / هواداران سه شنبه به ورزشگاه بیایند

توني اوليويرا سرمربي تيم تراکتورسازي در برنامه تلويزيوني موج فوتبال اظهار داشت: وقتي از ايران مي‌رفتم و هواپيما از تبريز پرواز کرد و رفت تمام خاطرات خوبي که در تبريز داشتم از خاطرم گذشت ولي احساس مي‌کردم روزي به تبريز بازخواهم گشت و امروز که برگشتم عشق هواداران را فراموش نخواهم کرد.

وي در خصوص ريسک بازگشت به تراکتورسازي در شرايط حساس کنوني گفت: احساس کردم تراکتورسازي از يک نيرو جدا مانده است و احساس مسئوليت کردم که برگردم.

توني ادامه داد: جا دارد از هواداران تراکتورسازي تشکر کنم. نه تنها تراکتورسازي بلکه تيم‌هاي بزرگي چون بنفيکا، رئال مادريد، بارسلونا و ديگر تيم‌هاي بزرگ هم بدون هوادار چيزي ندارند، چرا که هوادار نکته مثبت فوتبال است.

سرمربي جديد تيم تراکتورسازي تصريح کرد: من هيچ ترسي ندارم بلکه پر از انرژي هستم. هواداران در زمان ورودم به تبريز استقبال خوبي از من داشتند ولي بهتر است بدانند که يک مربي آمده است و نه يک جادوگر.

اوليويرا در خصوص دستيارانش در تيم تراکتورسازي خاطرنشان کرد: وقتي از من خواستند به تراکتور برگردم گفته بودم که باغ آبادي و آذرنيا بايد در تيم بمانند.

وي با اشاره به درگيري ميلا فخرالديني با مرتضي اسدي در جريان ديدار مقابل داماش گيلان افزود: ميلاد فخرالديني هم اشتباهي کرده بود و از هواداران عذرخواهي کرد و من هم او را بخشيدم و هواداران هم او را ببخشند.

توني همچنين تاکيد کرد: وقتي مربي به تيمي مي‌آيد که فقط 3 ماه فرصت دارد بايد بدانيم که فقط در حد 3 ماه مي‌تواند کاري انجام دهد.

سرمربي جديد تيم فوتبال تراکتورسازي تاکيد کرد: به نظر شما وقتي يک مربي در اين شرايط وارد تيمي مي‌شود و 3 روز بعد بازي حساسي دارد چه انتظاري مي‌توان از او داشت؟ بايد از تيم حمايت کرد و من پشت بازيکنانم هستم و پشت من و بازيکنانم هم هواداران هستند.

وي اظهار داشت: بايد در بازي مقابل فولاد بازيکنانم بدون استرس بازي کنند و مشکلي وجود نداشته باشد. بايد باهوش عمل کنيم و از لحاظ روحي و فکري قوي باشيم.

اوليويرا خاطرنشان کرد: فولاد تيم خوبي است و با هدف پيروزي به مصاف ما مي‌آيد، به همين خاطر از تمام هواداران مي‌خواهم به ورزشگاه بيايند و مي‌دانم با قدرت آنها هر وقت خواسته‌ايم و اعتقاد داشتيم پيروز شده‌ايم.

وي در خصوص اينکه چرا 3 ماهه قرارداد بسته است، گفت: از نظر مالي براي من مهم نبود. نه تنها در اينجا بلکه در تمام دنيا وقتي تيم نتيجه نگيرد مربي را مقصر مي‌دانند. متاسفانه در تبريز بعد از بهمن‌ماه به خاطر شرايط جوي تيم با اُفت کيفي مواجه مي‌شود ولي تلاش خواهيم کرد به سمت موفقيت پيش برويم.


 

تیراختور _ فولاد . نتیجه را پیگیر باشید اما در استادیوم نباشید نام خود را تیراختوری نگذارید

 

نیمه نهایی جام حذفی و فرصتهای آخر برای آسیایی شدن تیراختور و قهرمانی در این مسابقات.

تیراختور با احتمال فراوان در لیگ دیگر نمیتواند قهرمان شود و حتی آسیایی شدن تیم از طریق لیگ نیز در پرده ابهام است اما راهی بسیار نزدیک با دو بازی و کسب عنوان قهرمانی و همچنین آسیایی شدن با هواداران با غیرت تیراختور.

ما فراخوان نمیدهیم چرا که اهمیت این باز برای همه آشکار است و هر کسی که ادعای تیراختوری بودن دارد چه از شهرهای دور و نزدیک و چه از خود تبریز اگر در استادیوم نباشد نام تیراختوری و آذربایجانی بودن را بهتر است کنار بگذارد.

اگر بهانه سرمای شدید را دارید خاطر نشان میکنیم آنهایی که در استادیوم هستند چشم و ابرویشان با شما هیچ فرقی ندارد و اگر بهانه کار و بارش برف و غیره را دارید باز هم به همین منوال است و اگر از شهری دور و از استانی دیگر هستید و دائم سر خود را بالا نگه داشته و در همه جا به آذربایجانی بودن و تورک بودن خود میبالید حال وقت عمل به این افتخار بزرگ است.

تنها دو بازی باقی مانده تا جام قهرمانی را بالا برده و حضور در آسیا را با سر مربی محبوب و دوست داشتنی خود تونی الیویرا جشن بگیریم.

مسئولان . بازیکنان . سر مربی محبوب تونی الیویرا و همه و همه برد در این بازی را در گرو حضور چشمگیر هواداران تیراختور و حمایت بی چون و چرای آنها مثل همیشه عنوان کرده اند.

حال تونی الیویرا را داریم فرصت مناسب برای قهرمانی و آسیایی شدن را داریم انرژی چند برابر داریم و همه با هم از نویسنده این مقاله گرفته تا خواننده این مقاله روز سه شنبه ساعت 14/30 در استادیوم خواهیم بود تا انشاالله به امید خدا و با حضور تونی الیویرا و همه هواداران با غیرت پرونده فولاد را در تبریز و در استادیوم یادگار امام ( سهند) ببندیم . یادمان باشد بعد از این مسابقه در صورت کسب پیروزی قرار گرفتن مقابل استقلال و پیروزی در مقابل این تیم با هواداران میلیونی تیراختور و کسب عنوان قهرمانی دیدنیتر و دلچسبتر و به یاد ماندنی تر خواهد بود.

تبریز چشم به راه مردمان باغیرت اورمیه . اردبیل . زنجان و تمام تورک زبانهای آذربایجانی در تمام نقاط کشور در انتظار است.

همه با هم برای هم

یا حق

 منبع : http://www.traxtorchi.ir/comment.php?comment.news.6284


 
 
درزیر مصاحبه کوتاهی را با فرشاد احمدزاده انجام دادیم که میبینید:

سلام فرشاد جان خوبی چه خبر؟ سلام مرسی سلامت باشید خوبم

از وضعیت تیم برامون بگو تمرینات با تونی چطور بود ؟  وضعیت تیم خوبه شرایط ایده عالی داریم فقط سرمای شدید تبریز است که ی مقدار اذیت مان میکند تونی هم امروز به ما معارفه شد هنوز کار خاصی نکردیم ولی همینطور که بچه های قدیمی تیم میگن مربی حرفه ای به نظر میاد از فردا تمرینات تاکتیکی با اورا شروع خواهیم کرد

روز سه شنبه بازی سختی مقابل فولاد دارید فکر میکنی میتونین فولاد رو ببرید؟ بله بازی خیلی سختی داریم فولاد این روزها خیلی خوب بازی میکنه مشکل اصلی ما سرمای شدید تبریز هست که فکر کنم سرما فولاد رو هم اذیت خواهد کرد ما تمام تلاشمان میکنیم تا فولاد رو شکست بدیم و به فینال برسیم امیدوارم مثل همیشه هواداران هم مارو تنها نگذارند تا شاهد بازی زیبایی باشیم

فرشاد مثل اینکه تو با پرسپولیس قرارداد داری و برای خدمت سربازی به تراکتو اومدی؟ بله من وقتی که خواستم بیام تراکتور اقای رویانیان شرط گذاشت که اگه میخوای برای خدمت سربازی به تراکتور بری باید قرارداد سه ساله با ما ببندی خوب من هم تراکتورو دوست داشتم و میخواستم خدمت سربازی روهم بگذرونم و مجبور شدم قبول کنم

یعنی پایان فصل بعد برمیگردی پرسپولیس؟ من دوس دارم به فوتبال اذربایجام خدمت کنم و این بستگی به مسولان تراکتور داره که وقتی قراردادم تمام شد رضایت باشگاه پرسپولیس رو بگیرند

صحبت پایانی؟ من فقط از هواداران میخوام که دوبازی جام حذفی رو بیان و ورزشگاه رو پر کنند و امیدوارم اولین جامم  رو با تراکتور بگیرم

 


 
 

زمان بلیط فروشی دیدار تراکتورسازی و فولاد خوزستان

 

بنابه اعلام کمیته بلیط فروشی باشگاه تراکتورسازی تبریز فروش بلیط های دیدار تراکتورسازی و فولاد خوزستان که روز سه شنبه 15 بهمن ماه از ساعت 14:30 در استادیوم یادگار امام(ره) برگزار می شود از ساعت 11:00 همان روز در گیشه های فروش بلیط استادیوم شروع خواهد شد . ضمنا گیت شماره 14 برای دارندگان کارت هواداری که بلیط های خود را به صورت اینترنتی شارژ کرده اند در نظر گرفته شده است .

ضمنا به اطلاع می رساند بلیط ها هم اکنون به صورت اینترنتی برای دارندگان کارت های هواداری قابل خرید می باشد .

 


استارت تمرینات تراکتورسازی با تونی

 

تمرینات تراکتورسازی امروز از ساعت 12 با حضور تونی اولیویرا استارت خورد ، بازیکنان تیم که در مراسم معارفه تونی حضور داشتند پس از معارفه اولیویرا با توجه به شرایط جوی به زمین چمن مصنوئی کمپ اختصاصی رفتند تا تمرینات خود را زیر نظر تونی اولیویرای پرتغالی شروع نمایند ، در این تمرین که در هوای بسیار سرد برگزار شد تونی به همراه باغ آبادی ، پژمان ، کاظم محمودی و آنتونیو اولیویرا تمرین بازیکنان را زیر نظر داشت .


تونی اولیویرا به بازیکنان تیم معرفی شد .

 

جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه امروز قبل از شروع تمرین آقای تونی اولیویرا را به اعضای تیم معرفی کرد
وی در جمع بازیکنان تیم گفت به جهت اینکه مردم از تونی خاطرات خوبی دارند و علاقمند به حضور وی در تیم بودند ما ایشان را به عنوان سرمربی تعیین کرده و به تیم آوردیم و امیدواریم که ایشان به کمک بازیکنان تیم بتوانند روز های خوب گذشته را تجدید نمایند. وی با تشکر از حمایت کادر فنی و آقای باغ آبادی که چند هفته وظیفه سرمربی گری تیم را برعهده داشتند گفت: بازی با تیم فولاد برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چون در صورت پیروزی راهی فینال جام حذفی خواهیم شد،لذا برای تهییج روحی روانی تیم پاداشی مناسب در نظر گرفته ایم هرچند که می دانم بازیکنان پر تلاش و با غیرت تیم برای پاداش بازی نمی کنند اما من پاداش را وظیفه خودم میدانم. وی سپس افزود از امروز تیم در اختیار آقای تونی است و امیدوارم که تیم و کادر فنی با کمک هم بتوانند تیم را به جایگاه خوبی برسانند.
تونی الیویرا با تشکر از مدیر عامل باشگاه اظهار داشت: من به چند دلیل به تبریز برگشتم، اول بخاطر خودم چون اینجا را دوست دارم ، دوم بخاطر مردم چون مرا دوست دارند و من از آنها احترام زیاد دیده و خاطرات خوشی دارم و سوم به خاطر بازیکنان تیم و چهارم بخاطر کسب پیروزی.
من به کارم علاقه دارم و برایم مهم نیست در کدام کشور و با چه کسانی باشم من هدف دارم و به همه احترام میگذارم و دوست دارم مثل پدر تیم باشم،در پشت هر بازیکن بزرگی یک مردانگی هست هرکس قبل از اینکه یک فوتبالیست باشد باید انسان خوبی باشد. من آقایان ویتور و پائولو را با خودم نیاورده ام چون آنها در تیم های دیگری کار می کنند. من فقط پسرم را آورده ام آن هم نه به خاطر اینکه پسرم هست بلکه بخاطر اینکه در کارش حرفه ای است.
من تجربه ام را اورده ام تا به تیم کمک نمایم. بازیکنان تراکتور همگی حرفه ای هستند و باید هر روز بهتر شوند،باید روحیه قوی و خوبی داشته باشیم،باید برای کسب نتیجه تلاش کنیم،برای پیروز شدن باید بخواهیم. من در تیم روی کسانی حساب می کنم که مسئولیت پذیر باشند و روش من را قبول کنند.مربی گری بغیر از این نیست و بقیه کار در دست شماست،این شما هستید که در داخل میدان هستید.
و همچنین گفت برای ساختن تیم نیاز به زمان داریم،نمی شود با یک بشکن زدن شروع کرد.وظیفه بازیکنان خطیر است و باید کمک کنند. وظیفه ما ساماندهی ، فوتبال خوب ، نظم و انضباط در کار است. ما باید بین خودمان حتی در برخورد با بازیکنان سایر تیم ها و داوران حرفه ای باشیم، داشتن اعتماد به نفس خیلی مهم است، اگر اعتماد به نفس داشته باشیم به هر نتیجه ای خواهیم رسید.بازیکنان با هم رفیق باشند، به هم کمک کنند و روحیه گروهی داشته باشند.
تونی افزود: من توصیه میکنم در زندگی شخصی نیز نظم و انضباط داشته باشید و حرفه ای زندگی نمایید،چون تاثیر آن در زمین بازی نمود پیدا می کند.لذا وقتی پیروز شوید همه چیز را با خود می آورد. تیم مهم تر از همه چیز است هر چند که تغییرات زیاد در این مدت کم ممکن نیست امّا باید زیاد کار کنیم ، هدف ما مشخص است و بقیه مسائل بر عهده بازیکنان است.


قول اولیویرا به هواداران تراکتورسازی

 

تونی اولیویرا یکی از دلایل بازگشت به ایران و عهده‌دار شدن سکان هدایت تراکتورسازی را عشق به هواداران این تیم دانست و اظهار کرد: هواداران همیشه به من لطف داشته‌اند و مرا همراهی کرده‌اند.

وی افزود: البته بازگشت من به تراکتورسازی دلایل دیگری از جمله حرفه‌ای بودن خودم و همین طور عشق به فوتبال داشت.

سرمربی تراکتورسازی در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: همه مربیان دنیا به دنبال نتیجه‌ گیری هستند. من هم از این قضیه مستثنی نیستم. تمام تلاش خود را می‌کنم تا به نتایج خوبی دست یابیم. ان‌شاءالله هواداران دوباره به ورزشگاه باز می‌گردند و ما را در کسب نتایج خوب کمک می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم در انتهای فصل حداقل سهمیه آسیایی بگیریم


اولویت تراکتور قهرمانی جام‌حذفی است
 
 
جمشید نظمی در خصوص قرارداد رسمی تونی اولیویرا با باشگاه تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: امروز مراسم معارفه تونی برگزار شد. او از بازیکنان خواست تا به او فرصت بدهند تا نسبت به تیم شناخت کاملی پیدا کند. کارهای اداری صدور کارت وی در فدراسیون فوتبال هم انجام و کارت تونی برای نشستن روی نیمکت در بازی با فولاد هم صادر شد.

وی با بیان اینکه فقط پسر تونی اولیویرا به تراکتورسازی اضافه شده است، گفت: قرار شد مربی دروازه‌بان‌ها هم مهدی ثابتی باشد چون تونی از او شناخت خوبی دارد.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره انتقادهایی که نسبت به کوتاه بودن مدت قرارداد تونی اولیویرا با این باشگاه می‌شود، گفت: هم ما و هم تونی قبول داریم که قرارداد سه ماهه به درد نمی‌خورد ولی ما برای خریدن زمان مجبور شدیم فعلا این قرارداد را امضا کنیم. یکی از بندهای قرارداد تونی این است که در صورت توافق دو طرف در پایان فصل، این قرارداد برای سال آینده تمدید خواهد شد. به هر حال ما الان نیازی نداریم که وارد قرارداد فصل آینده شویم.

نظمی با بیان اینکه مبلغ قرارداد تونی برای سه ماه، 150 هزار دلار است، گفت: ما از این میزان قرارداد، هیچ چیزی به تونی نداده‌ایم. وی حدود 500 هزار دلار از فصل گذشته از تیم ما طلب داشت که خودم دو سوم این طلب را به وی دادم ولی از قرارداد امسال پولی به این مربی پرداخت نکردیم.

وی همچنین در خصوص اهداف تراکتورسازی با حضور تونی، گفت: برای ما قهرمانی در جام حذفی در اولویت است. همچنین از سرمربی جدید خواستیم تراکتور در لیگ برتر جزو سه تیم اول جدول قرار بگیرد. همچنین برای لیگ قهرمانان آسیا هم برنامه داریم.

نظمی در پایان گفت: امیدوارم هواداران با حضور تونی به ورزشگاه‌ برگردند. موانع در تیم تراکتورسازی حل شده و هواداران به وظیفه خود برای حمایت از تیم عمل می‌کنند تا سردی ورزشگاه را با حضورشان گرم کنند.


ثابتی مربی دروازبانان تراکتورسازی

 

مهدی ثابتی دروازبان خوش اخلاق اسبق تیم تراکتورسازی بعنوان مربی دروازبانان تیم انتخاب شد ، تونی اولیویرا که سابقه کار با این دروازبان را دارد او را بعنوان مربی دروازبانان تراکتورسازی انتخاب کرد ، ثابتی فصل پیش بعنوان دروازبان در تیم تراکتورسازی فعالیت می کرد . ثابتی هم اکنون برای زیارت در کربلا حضور دارد که بعد از بازگشت از سفر به تبریز می آید تا کارش را به صورت رسمی بعنوان مربی آغاز نماید .


نصرتی: تونی آمد، فوتبال تبریز هیجان گرفت/ تیم ما به ترمیم احتیاج دارد

 

 

محمدنصرتی اظهار داشت: فوتبال تراکتور بدون شور و هیجان هوادارانش لطفی ندارد حالا که تونی به خواست مردم آمده قطعا آنها با فوتبال آشتی می‌کنند و باز هم شور و هیجان به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: امیدوارم حضور این مربی پرتغالی خوش یمن باشد و در جام حذفی قهرمان شویم تراکتورسازی نیاز به ترمیم دارد و با گذشت زمان بهتر خواهیم شد.

نصرتی با اشاره به مسابقات آسیایی افزود: تراکتورسازی دوبار لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده است و حالا وقت آن است که از تجربیاتش استفاده کنند. امیدوارم این بار وضعیت بهتری در این مسابقات داشته باشیم و با قهرمانی در جام حذفی حضور آسیایی خود در دوره بعد را هم حتمی کنیم.


 

 


آنچه این روزها تراکتورسازی به آن نیاز دارد/از مدیریت بازیکنان تا استفاده بهینه از سرمای تبریز

 

با آمدن توني اليويرا موجي از خوشحالي قلب هاي هواداران تراكتور را پر كرده است، هواداراني كه يك فصل مداوم از بازيهاي آنچناني اعصابشان به هم ريخته بود منتظر هستند تا تاثير اليويراي محبوب را شاهد باشند و اندكي از تالمات روحي مربوط به مدير و سرمربي قبلي بكاهند.

در حال حاضر حداقل انتظار هوادار از این تيم كسب سهميه آسياست در واقع تمامي تلاشهاي تراكتور در جام حذفي و ليگ برتر متمركز به اين موضوع مي شود كه اي بسا توجه به موارد زير در نيل به اين مهم مي تواند حايز اهميت باشد.

اميد است مسئولان باشگاه تراكتور سازي كه زحمات فراواني را براي به تراکتوری کردن دوباره توني متحمل شده اند با توجه به اين موارد تلاششان به بار بنشيند.

1- پيگيري خبرهاي مربوط به مخالفان توني كه هدفشان تداوم نتايج ضعيف تراكتور سازي در جهت اثبات ادعاي خود و بي پايه بودن خواسته هواداران كه به هر طريقي و از طرف هر شخصي مي تواند اتفاق بيفند.

2- متاسفانه خصوصا در ايران و تيم هايي كه اميدشان براي قهرماني كمرنگ تر مي شود عده اي معدود و انگشت شمار از بازيكنان در انتهاي فصل به فكر مواظبت بيشتر از ساق پاهاي خود هستند، شايد ترس از مصدوميت و از دست دادن فصل آينده گريبان تيم هاي بسياري را گرفته است شناسايي اين افراد و اولتيماتوم مخفي مبني بر كسر مبلغ قرارداد مي تواند كارساز باشد به شرطي كه رسانه اي نشود و درون باشگاهي اتفاق بيفتد.

3- نيمه نهايي جام حذفي در پيش است از جمله عوامل موفقيت در كنار توجه به تيم خودي تضعيف روحیه حريف است. معمولا گزينه دوم و كنترل آن در باشگاه تراكتورسازي ناديده گرفته شده است و شايد يكي از عوامل از دست دادن صدر جدول در فصل كنوني همين مورد باشد. احتمال به راه انداختن جنگ هاي رواني و حاشيه اي از سمت حريفان مستقيم و غير مستقيم تراكتور سازي در جام حذفي محتمل است.
 

4- فراهم نمودن زيرساخت ها و برنامه راهبردي با پيش بيني شرايط: از ياد نبريم هواي تبريز تا فرا رسيدن اواسط فروردين گرايش زيادي به سرما و برف و بوران دارد و شايد در ظاهر اين مورد بحران تلقي شود اما با تمرين مناسب در شرايطي كه حريفان قادر به ايجاد آن در شهر خود نيستند اين بحران در واقع فرصتي است كه بايد غنيمت شمرد.
 

5- شور و شوق ناشي از صعود تيم ملي به جام جهاني و پوشيدن پيراهن تيم ملي يكي از عواملي بود كه مي توانست موجبات انگيزه بيشتر بازيكنان را در اين فصل ايجاد كند اما وقتي چند ماه مانده به جام جهاني حتي ماموران و مدافعان مستقيم مهار مسي از سوي طرفدارانشان مشخص شدند عملا اين انگيزه از بين رفت لذا انگيزه قرار گرفتن در تركيب تراكتور در ليگ قهرمانان آسيا مي تواند جايگزين مناسبي برای این موضوع در این تیم باشد.
 

6- توجه به حاشيه هاي دروني تيم و مديريت مناسب آنها: انگار با قوت گرفتن خروج جلالي از تبريز عده اي انگشت شمار در باشگاه با تشكيل جبهه هر كدام خواستار حضور سرمربي مورد علاقه خود در تيم بودند، مطرح شدن اسامي مختلف در حالي كه احدي از درون هيئت مديره و مديريت خبري از آنها ندارند گواهي بر اين مطلب است.

حال با قطعي شدن حضور توني در تبريز تمامي اين جبهه هاي مجازي بايد تبديل به جبهه واحد براي موفقيت تراكتور شود و اگر هم نیاز به حضور دستیاران جدید در کنار تونی می باشد هرچه سریع تر از سوی مدیریت باشگاه در این مورد اقدام شود تا جو سازی رسانه ای در مورد کادر فنی وجودنداشته باشد.
 

7- همكاري سازمان ها و دستگاه هاي ذيربط براي اوج گرفتن تيم:

آماده نشدن زمين مسابقه در شرايطي كه بارش برف از ساعت هفت صبح قطع شده است تا ساعت دو و نيم و در فاصله نه ساعت و نيم تا زمان مسابقه چه معنايي دارد ؟

آيا اين زمان حدودا ده ساعته با مديريت مناسب حتي براي برف روبي جاده هاي منتهي به استاديوم كافي نيست ؟

تاخير در آغاز مسابقه بيشتر به نفع تيمي است كه براي كسب حداقل امتياز پا به تبريز گذاشته است، چنين مسايلي با دست در دست هم دادن و همكاری سازمان ورزش و جوانان استان و تبریز و نیز هيئت فوتبال استان و حتي اداره هواشناسي با باشگاه قابل حل می باشد.
 

8- توجه بيشتر به داشته ها و استعداد هاي پنهان: مدير عامل جديد باشگاه به مانند مديران قبلي در بدو تصدي سمت مديريت حرف از توجه به تيم هاي پايه به ميان آوردند، حال  بازيكني كه در پست تخصصي خود انتظارات را برآوره نكرده است چگونه قادر به برآورده ساختن انتظارات در پست غير تخصصي خود خواهد بود ؟

آيا بازيكناني همچون شيروند و دلير محصول گسترش فولادي نيستند كه مهرداد بايرامي ها را به عنوان پديده معرفي كرده است ؟ آیا بهتر نیست از بازیکنان جوان، بومی و جویای نامی همچون شیروند، دلیر، سعید آقایی و چندین چهره دیگر در ترکیب اصلی تیم استفاده نمود؟
 

9- مديريت باشگاه و تیم مطابق استاندارد هاي روز و حرفه اي فوتبال جهان:

همه مي دانند پنج هفته حداقل زماني است كه ميتوان براي جاري ساختن تفكرات فني مربيان جديد در نظر گرفت، در وضعيت كنوني كه 5 هفته بيشتر تا پايان فصل باقي نيست حضور توني بيشتر از لحاظ روحي و رواني مثمر ثمر خواهد بود تا بار فنی و به نوعی با کشاندن هواداران به ورزشگاه یار دوازدهم تیم را تقویت خواهد نمود پس اگر مديريت باشگاه و اعضاي هيئت مديره براي حضور توني و شايستگي هاي او متفق القول هستند ثبت قرارداد تا انتهاي فصل آينده با وی یا هر مربی که برای این تیم انتخاب شده و از سوی مدیران باشگاه نیز تائید میشود ، هم تمركز او را بيشتر میکند و هم به نوعي موجب مي شود تراكتور در عمليات سخت تصميم براي فصل آينده زودتر از رقبا عمل كند.

10- توجه بيشتر به سرمايه هاي اصلي تيم: بايد دست هواداراني كه در سرماي زير صفر تيم را تنها نمي گذارند بوسيد، آنها با به جان خريدن سرماي طاقت فرسا براي چندمين بار است كه جور مسئولان استاديوم یادگار امام و مدیران ورزش استان را كشيده و خودشان دست به كار مي شوند تا زمين را برف روبي كنند در شرايطي كه صندلي هايشان پر برف و يخ است و نود دقیقه باید سر پا ایتاده و نظاره گر بازی باشند.

البته متاسفانه در قبال چنين اقدامي توني محبوب هواداران در فرودگاه از دستشان فراري داده مي شود تا آنهايي كه بي خيال خواب جمعه شده اند تا دلتنگي شان كمتر شود سرخورده شوند و بر دلخوری هایشان از مدیران باشگاه افزوده شود.

شاید بهتر باشد اندكي با آنها مهربان باشيم . . .


سوء استفاده !  5000  تومان دادیم تا زمین مسابقه را پارو کنیم / اسدی لایق کاپیتانی نیست



- از کدام کار اصولی صحبت کنیم؟ آیا اصول در ورزش ما معنی دارد یا خیر؟!

آیا هوادار موظف است تا زمین مسابقه را برای تیمش آماده کند؟! بازی که قرار بود در ساعت 2/30 آغاز شود آماده نبود تا هوادار بدبخت و بیچاره آنهم با فرا خوان بلندگوی ورزشگاه به زمین آمده و برفها را پارو کند تا مسابقه بلکه در ساعت 4 شروع شود!

آیا این مسائل سوء استفاده از احساسات هواداران نیست تا برای بازی آنها همیشه کمک حال بر فروبی استادیوم باشند؟

چه کسی مسئولیت استادیوم را بر عهده دارد آنهم با بلیطی 5000 تومانی در آن سر مای وحشتناک با وضع آن استادیوم بی مسئول و بی در و پیکر. و پارو کردن توسط همان هواداری که هزینه داده تا راحت بازی را از نزدیک تماشا کند! واقعا خنده دار است!

اما با آن همه زحمت این نیز بازی که از سوی بازیکنان تیم انجام میشود و در مقابل داماش گیلان نیز به مساوی بسنده میکند.

مدیریت تیراختور باید با حساب و کتاب کامل بازیکنان خاطی را جریمه کند تا دیگر در میدان شاهد چنین فجایعی نباشیم فاجعه ای که اسدی در میان چشمان هزاران هوادار تیراختور به گوش میلاد فخر الدینی میزند و او نیز در زمین مسابقه بی توجه به احساسات هواداران درخواست تعویض از سر مربی میکند و بعد از موضوع و تعویض نشدنش در نیمه ی اول در زمین مسابقه قدم میزند!

عده ای از هوادارانی که خود را صاحبان اصلی تیم میدانند و بقیه را زیر دستی خود به بازیکن خودی فحش میدهند در شرایطی که باید بدون جانبداری میلاد فخر الدینی را شروع کننده این فاجعه ندانست.

تشویق بی معنی و غیر حرفه ای با نام اسدی تورک اوغلی که باعث اصلی این حاشیه در زمین مسابقه بودو آن هواداران باید بدانند مسئول جانبداری از بازیکنان خاص نیستند و برای تیراختوری واقعی بازیکنان هیچ فرقی با هم ندارند به خصوص به هنگام مسابقه و اگر این موضوع را از یاد برده اند ما این موضوع را یاد آوری میکنیم تا در یادشان بماند.

اسدی با این عمل نشان داد که لایق کاپیتانی نیست و باید کاپیتانی را به بازیکن دیگری بسپارد.

از سر مربی تیراختور و سر پرست تیم تقاضا داریم تا کاپیتانی را از اسدی گرفته و با این عمل کنترل بازیکنان را به دست بگیرند چرا که حاشیه ها رفته رفته به استخوان تیم میرسند و مشکل اینکه نباید این حواشی در بازی حساس با فولاد نیز روی تیم تاثیر گذاشته و خدای نکرده نتیجه را تحت الشعاع قرار دهند.
البته یادمان نرود که باعث اصلی اخراج تونی در فصل قبل همین اسدی در خط دفاعی بود که به طور عمدی جلوی مهاجمان در چند بازی آخر فصل گذشته وا می داد تا حریف گل بزند و تراختور نتیجه نگیرد امیدواریم تونی اسدی را نیمکت نشین کند تا درسی برای بازیکنان دیگر شود .

یا حق

 


جملات بسیار جالب از تونی الیویرا به مناسبت بازگشت دوباره اش به تراختور

 

تونی الیویرا نه تنها کنار زمین حرکات جالبی داشت بلکه در کنفرانس های خبری هم جملات متفاوتی می گفت ، این پرتغالی احساساتی مثل مربیان داخلی نیست که یک جمله را در طول یکسال تکرار کند مثل این جملات که بازی دو نیمه متفاوت داشت و به حریف تبریک بگه و به داوران و فدراسیون گیر بدهد به مناسبت بازگشت تونی به تراکتور جالب ترین جملات او را باز خوانی می کنیم :

در فوتبال فقط خوزه مورینیو قول قهرمانی می دهد

در فوتبال دو در دو ، چهار نمی شود گاهی سه می شود و گاهی پنج

من با چتر اینجا نیامده ام و 34 سال سابقه دارم ، بازیکن مربی و مدیر تیم بنفیکا بودم

من با این پوست موزهایی که شما خبرنگاران جلوی پایم می اندازید زمین نمی خورم

من دیوی کاپرفیلد نیستم  از من انتظار شعبده بازی نداشته باشید

خبرنگاران اگر جای من بودند الان صندلی می شکستند

من نمی دانم برف تبریز چه موقع می بارد اما دوست دارم بهار تبریز را ببینم

بهتر است گوشی را دست شما بدهم تا خودتان تعویض کنید

ما بارسلونا نیستیم که بخواهیم ژاوی را جذب کنیم

شما تراکتور با من تحویل دادید و سرعت فراری از من انتظار دارید

ما رونالدو نداشتیم تا گلزنی کند و برنده شویم

امروز تیم ما کاریکاتور تراکتورسازی بود و 30 دقیقه اول انگار در زمین نبودیم

در تراکتور سازی مسی رو کم داریم ، نتایج همیشه عادلانه نیست



آخرین خبرها از میزبانی تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا

 

تراکتورسازی در اولین بازی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هفتم اسفند میزبان الاتحاد عربستان است . حسن آذرنیا پس از نخستین جلسه هماهنگی ستاد برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در تبریز می گوید: سال گذشته استان آذربایجان شرقی در برگزاری مسابقات لیگ آسیا نمره 20 را از AFC دریافت کرد، خوشبختانه تجربه یک میزبانی خوب و موفق را در کارنامه داریم و باشگاه تراکتورسازی در ارتباط با این مسابقات، تمامی وظایف خود را انجام داده است و مدارک خود را به موقع به AFC ارسال کرده است . سرپرست تراکتور افزود : با تیم هایی که به تبریز می آیند رایزنی کردیم و در صورتی که بخواهند از تهران راهی تبریز شوند باید باشگاه تراکتورسازی به عنوان میزبان تمامی امورات آن ها را انجام دهد ولی ما در جلسه ای که در مالزی برگزار شد با آنها صحبت کردیم و خواستیم که به طور مستقیم به تبریز بیایند. ویزای 3 کشور به ما رسیده است و ناظر بازی هم 4 روز قبل از برگزاری مسابقه به تبریز می آید تا امکانات موجود را بررسی کند. رزرو هتل برای تیم میهمان و داوران انجام گرفته است و هیچ مشکلی برای حضور میهمانات خارجی در تبریز وجود ندارد.


اولیویرا با احتیاط پیشنهاد تراکتور را قبول کرد

 

جمشید نظمی در خصوص توافق باشگاه تراکتورسازی تبریز با تونی اولیویه‌را مربی پرتغالی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مذاکرات ما با تونی سخت و فشرده بود. عدم اعتماد وی به باشگاه تراکتورسازی و مدیران گذشته هم کار را سخت‌تر کرده بود ولی در نهایت موفق شدیم با رایزنی و صحبت‌های مفصل، تونی را قانع کنیم که از 148 هزار دلار مطالبات فصل گذشته، 100 هزار دلار را دریافت کند.

وی با بیان اینکه بلیت سفر اولیویه‌را به ایران برای روز جمعه اوکی شده است، گفت: تلاش ما این است که وی به بازی روز جمعه تراکتورسازی با داماش برسد و این بازی را از نزدیک تماشا کند تا برای بازی روز سه شنبه هفته آینده در جام حذفی روی نیمکت بنشیند.

مدیرعامل تراکتورسازی خاطرنشان کرد: تونی پیشنهاد ما را با احتیاط قبول کرد! چون به او قول و قرارهایی داده شده بود که عملی نشده بود. همین مسئله تونی را به ما بی‌اعتماد کرده بود ولی در نهایت با بحث و مذاکره با وی کنار آمدیم و او را مجاب کردیم تا جمعه به تبریز بیاید.

نظمی همچنین در پاسخ به این سئوال که "مبلغ قرارداد تونی با توجه به مشکلات تراکتوسازی از کجا تامین شده است"؟ تصریح کرد: ما در حساب باشگاه پول نداریم و برای همین چانه زدیم که طلبش را از 148 هزار دلار به 100 هزار دلار برساند. ما این پول را به تونی می‌دهیم ولی از قرارداد جدیدش حتی یک ریال هم به این مربی نمی‌دهیم یعنی در واقع پولی نداریم که بدهیم

وی ادامه داد: من 100 هزار دلار را هم از چک شخصی خودم کشیده‌ام و قرار است بعدا باشگاه آنرا پرداخت کند چون زمان برای ما مهم بود. به هر حال اگر این چک را نمی‌کشیدم زمان از دست می‌رفت.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی درباره مدت زمان قرارداد تونی با تراکتورسازی و احتمال حضور وی در فصل آینده هم تاکید کرد: چون زمان برای رایزنی برای فصل بعد نداشتیم، فعلا قرارداد را برای این فصل بسته‌ایم. خود تونی گفت فعلا قرارداد امسال را ببندیم و بعدا درباره فصل آینده صحبت می‌کنیم. حتی به شوخی به تونی گفتم اگر بخواهی دیر به تبریز بیایی، خودم سرمربی می‌شوم چون جام حذفی برای ما خیلی مهم است.

نظمی با بیان اینکه توافقات ضمنی برای فصل آینده شده است، گفت: درباره فصل آینده بعد از حضور تونی در تبریز مذاکرات لازم را انجام می‌دهیم. امیدواریم حضور وی به تراکتورسازی کمک کند.

وی درباره دستیاران تونی هم خاطرنشان کرد: پسر تونی به عنوان آنالیزور و یک مربی دروازه‌بان هم با وی به تبریز خواهند آمد. البته ممکن است مربی دروازه‌بان چند روز بعد از تونی به تبریز بیاید ولی اولیویرا و پسرش رو جمعه به ایران سفر می‌کنند.

نظمی در پایان گفت: من نظر بازیکنان تیم را هم درباره تونی جویا شدم و دیدم نظرات آنها هم نسبت به این مربی مثبت است.


مربی سابق تراکتورسازان: قرارداد دارم، نمی‌آیم/ اولیویرا صبح جمعه در تبریز

مربی سابق تراکتورسازان اعلام کرد به دلیل قرارداد با یک تیم مجارستانی نمی‌تواند تونی اولیویرا را در بازگشت دوباره به لیگ برتر ایران همراهی کند.

ویتور کامپلوس که سال گذشته به همراه تونی اولیویرا در تراکتورسازی حضور داشت،  اعلام کرد: به دلیل قرارداد با تیم ویدئوتن اف‌سی مجارستان نمی‌تواند همراه تونی اولیویرا به تبریز بیاید و برای تراکتورسازان آرزوی موفقیت کرد.

گفته می‌شود تونی اولیویرا صبح جمعه به تبریز می‌آید. او به احتمال زیاد ابتدا از لیسبون پرتغال به سمت استانبول ترکیه خواهد رفت و آنجا به تبریز می‌آید.


اولیویرا سرمربی تراکتور شد / اکنون نوبت ماست

 

تونی اولیویرا، سرمربی محبوب فصل گذشته تراکتورسازی، بالاخره پس از کش و قوسهای فراوان به تراکتور بازگشت.

اولیویرا که فصل گذشته با امکانات و بازیکنان محدود، موفق شده بود نتایج خوبی با تیم تراکتورسازی کسب کرده، بازیهای زیبایی با این تیم به نمایش بگذارد، در دو هفته مانده به انتهای لیگ گذشته، از سمتش برکنار شد.

با شروع فصل جدید، مجید جلالی، به عنوان سرمربی تیم برگزیده شد، اما فوتبال نتیجه گرای وی، انتظارات هواداران پرشور تراکتور را که به بازیهای زیبا و پرهیجان تیم تونی عادت کرده بودند، برآورده نکرد، تا از هفته های ابتدایی لیگ، علیرغم نتایج خوبش، زمزمه های نارضایتی هواداران به گوش برسد.

 هواداران که از برکناری اولیویرا در فصل گذشته دل خوشی نداشتند، در چند هفته گذشته، تلاش کردند، اعتراض خود به بازیهای خسته کننده مجید جلالی را، با تشویق سرمربی برکنار شده تیمشان به گوش مسئولین برسانند، تا اینکه نارضایتی ها، باعث استعفای مجید جلالی شد و مسئولین باشگاه، در یک رفت و برگشت، استعفای آقا معلم را قبول کردند.

خوشبختانه مسئولین با توجه به شرایط حساس تیم، انتخابی همسو با هواداران انجام دادند و مذاکرات با اولیویرا را آغاز کردند و بالاخره موفق شدند، رضایت این مربی باسابقه را کسب کرده، وی را برای آمدن به تبریز متقاعد کنند. به احتمال زیاد، اولیویرا، روز جمعه، به عنوان سرمربی، روی نیمکت تیم خواهد نشست.

یادمان نرود، تونی اولیویرا در فصل گذشته، تنها سلاحی که در اختیار داشت، هوادارانی بودند که در سرما و گرما، در برف و باران، در تمامی شرایط حامی تیمشان بودند، حال که مسئولین در ابتدای فصل، بازیکنان خوبی جذب کردند، و در این برهه زمانی، تونی را به تیم بازگرداندند، اینک نوبت ماست، تا شایستگی های خود را به نمایش بگذاریم و با حضور پررنگ و پر تعداد، در هر شرایطی حامی تیم خود باشیم، تا اولیویرا هم، با اتکا به حمایت هواداران و با استفاده از دانش فنی و تجربه خود، تیم را به اهداف و هواداران را به آرزویشان برساند.

جا دارد، از تمامی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل باشگاه که با بازگرداندن اولیویرا، دل میلیونها هوادار عاشق این تیم را شاد کردند،  کادرفنی موقت، که در دو بازی گذشته نتایج قابل قبولی کسب کردند، بازیکنان که در طول فصل، با توجه به کمبودها، فشارها و حاشیه های پیرامون تیم، با جان و دل بازی کردند و همچنین هواداران تراکتورسازی که با صبر و شکیبایی و بدون ایجاد حاشیه، در دو بازی گذشته، یار و یاور تیم محبوب خود بودند تشکر کنیم.


توافق نهایی مدیر عامل تراکتورسازی با تونی/ تماشای بازی با داماش کنار سبیلوی محبوب پرتغالی

 

جمشيد نظمي در مورد قطعي شدن حضور توني اوليويرا در تراکتورسازي تبريز گفت: شب گذشته با اين مربي به توافق رسيديم و پيش‌نويس قرارداد او را ارسال کرديم. اوليويرا مشکلي براي حضور در تراکتورسازي ندارد و ساير مسائل قرارداد را بعد از حضور اين مربي در ايران حل خواهيم کرد.

وي افزود: به اوليويرا اعلام کرديم اگر تا جمعه به تراکتورسازي نيايد حضور او ديگر به درد ما نمي‌خورد. ما درخواست کرديم او هر چه سريعتر عازم تبريز شود تا ديدار مقابل داماش گيلان را از نزديک مشاهده کند. امروز بليت سفر سرمربي پرتغالي تيم تهيه مي‌شود و او فردا به ايران سفر مي‌کند. با توجه به اينکه او روز پنج‌شنبه به ايران مي‌رسد شايد نتوانيم مدارک نشستن اين مربي را روي نيمکت فراهم کنيم اما او به طور قطع در ديدار جام حذفي روي نيمکت حضور پيدا مي‌کند.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در مورد اينکه آيا بدهي 148 هزار دلاري به اين مربي پرداخت شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اين مقدار پول را در باشگاه نداشتيم. قرار است بخشي از اين مبلغ را به او پرداخت کنيم و در آينده با گرفتن پول مابقي اين مبلغ را نيز در اختيار اوليويرا قرار دهيم.

وي با تأکيد بر اين مسئله که حواشي تراکتورسازي به پايان رسيده است، خاطر نشان کرد: چند وقتي است که ما ديگر حاشيه نداريم و تيم با تمرکز کافي فعاليت خود را ادامه مي‌دهد. کادر فني و تيم در يک طرف قرار دارند و هواداران نيز در طرف ديگر هستند. اين دو بازو بايد با يکديگر با اتحاد و همدلي به سمت موفقيت و پيروزي حرکت کنند. هواداران با روحيه‌اي که به مجموعه تراکتورسازي مي‌دهند باعث قدرتمند شدن تيم مي‌شوند به همين خاطر حضور هواداران براي ما بسيار مهم است.

نظمي در مورد اينکه کادر فني توني اوليويرا چه نفراتي را تشکيل مي‌دهد، اظهار داشت: اوليويرا روي حضور غلامرضا باغ‌آبادي و حسن آذرنيا در کادر فني تأکيد داشت و قرار است يک مربي دروازه‌بانان نيز با خود به تبريز بياورد. همچنين او پسر خود را نيز به تبريز مي‌‌آورد.

وي در مدت قرارداد اوليويرا خاطر نشان کرد: هنوز اين مسئله به صورت قطعي مشخص نشده، ما توافقاتي کرديم تا اين مربي در 3 ماه پاياني اين فصل در تبريز حاضر باشد و پس از آن ساير موضوعات نيز در صحبت‌هايي که انجام خواهيم داد به صورت قطعي مشخص مي‌شود.
 
 

 
 اسامی محرومان هفته ۲۵ لیگ برتر اعلام شد
 تراختور ۲ محروم و گسترش ۱ محروم دارد
 
 
به نقل از سایت سازمان لیگ، کمیته مسابقات سازمان لیگ، اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

حبیب گردانی- حامد لک- تراکتورسازی تبریز

خالد شفیعی-گسترش فولاد تبریز

 
 

 
کیانی : ما به فکر ضربه مغزی نشدن حریف بودیم، آنها به فکر گل زدن
 
 
مهدی کیانی هافبک جنگنده و محبوب تراکتورسازی بعد از سپری کردن مصدمیت دست خود در مقابل ملوان قرارگرفت ، کیانی که بعد از بازی به شدت به داوری یداله جهانبازی  اعتراض داشت گفت : داور با سوت های الکی که زد باعث شد تیم ما عقب بکشد او اعصاب ما را به هم ریخته بود . در صحنه گل هم دیدیم که داور اشتباه کرد و باید سوت می زد که نزد! ، وی افزود: به اعتقاد من صددرصد داور اشتباه کرد . در آن صحنه بازیکن حریف و حامد لک با هم برخورد کردند که بازیکن ملوان روی زمین افتاد و صورتش پر خون شده بود ، ما به خاطر بازیکن مصدوم سرجایمان ایستادیم از ترس اینکه خدای ناکرده ضربه مغزی نشده باشد! حتی او را با آمبولانس به بیمارستان بردند اما فوروارد ملوان انگار نه انگار هم تیمیش با صورت خونین روی زمین  افتاده ، از راه رسید و گل زد

کیانی در ادامه افزود ، یک گل و توپ اینقدر ارزش ندارد که جان یک انسان را نادیده بگیریم واقعاً ما شوکه شده بودیم و بیشتر از بازیکنان ملوان نگران این بازیکن مصدوم بودیم ، ما یار داشتیم و می توانستیم توپ را به بیرون بزنیم اما داور باید سوت می زد تا دکتر بالای سر بازیکن بیاید

وی همچنین در مورد آمدن تونی الیویرا سرمربی سابق تراکتور در این مقطع گفت: من از اول هم گفتم تونی در این فصل دردی را دوا نمی کند امیدوارم هر کس می آید با تیم نتایج خوبی بگیرد اگر تونی بخواهد بیاید باید برای فصل بعد هم بماند البته باغ ابادی هم مربی خوبی است و می توانیم این فصل را با او تمام کنیم و بعد تونی فصل بعد بیاید به هر حال باید به نظر هواداران احترام گذاشت.


 

 


هیأت مدیره تراکتورسازی با جذب اولیویرا موافقت کرد

 

به نقل از سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی، هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز در جلسه‌ای که دیروز در تهران با حضور مدیرعامل باشگاه برگزار کرد تصمیم به جذب تونی الیویرا پرتغالی برای سرمربی این تیم شد.

هیأت مدیره که قبلا به صورت شفاهی موافقت خود را با جذب این مربی به مدیرعامل باشگاه اعلام کرده بود دیروز پس از ارائه گزارش از روند مذاکرات مدیرعامل با این سرمربی  به صورت رسمی مجوز جذب این سرمربی را صادر کرد، تونی اولیویرا پرتغالی فصل گذشته هدایت سرخپوشان تبریزی را بر عهده داشت.

 


تراکتور-فولاد/ مکان ورزشگاه یادگار امام/ تاریخ 15 بهمن/ساعت 15:00

 

تیم فوتبال فولاد خوزستان با برتری در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس تهران به مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال ایران راه یافت و در این مرحله باید در تبریز به مصاف تراختورسازی این شهر برود این بازی مهم در روز پانزدهم همین ماه ساعت سه بعد از ظهر در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار خواهد شد و مطمئنن با حضور 80 هزار نفری خودمان تیم فولاد را به زانو خواهیم دراورد تا در فینال به احتمال خیلی زیاد به مصاف استقلال تهران برویم دیگر دیدار این مرحله را استقلال با مس کرمان انجام خواهد داد تا برنده این دو دیدار  روز 25 همین ماه فینال مسابقات را برگزار کنند

 


ملوان انزلی یک _ یک تراکتورسازی/
گل ناجوانمردانه دغاغله سه امتیاز را از تراکتور گرفت


 

تراکتورسازی تبریز در دیداری حساس مقابل ملوان بندر انزلی با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد.

 ترکتورسازی در این بازی با ترکیب، حامد لک، میلاد فخرالدینی، حیبب گردانی، فرشید طالبی، مرتضی اسدی، مهدی کیانی، علی کریمی ،مهدی کریمیان (از دقیقه 84 فرشاد احمزاده)، جواد کاظمیان (از دقیقه 76 رودریگو پیمپایو)، سعید دقیقی و کریم انصاری فرد به میدان رفته بود و ملوان بندر انزلی با ترکیب،  ایمان صادقی، احمد مهدی زاده، سیامک کوروشی، عزیز معبودی، احمد آهی، سعید یوسف زاده، مازیار زارع، محسن یوسفی، مهدی شیری، شاهین ثاقبی و مهدی دغاغله پا به میدان مسابقه گذاشته بود.

این دیدار در چارچوب مسابفات لیگ برتر و از هفته ی 24 این رقابت ها امروز (یکشنبه 6 بهمن) در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شد، هواداران تراکتورسازی همانند گذشته در این ورزشگاه حضور پیدا کرده بودند و تیم محبوب خود را تشویق می کردند.

بازی با سوت یدالله جهانبازی آغاز شد، ملوانی ها بازی را خوب شروع کردند و بعد از گذراندن دقایق ابتدایی موقعیت های خطرناکی روی دروازه حامد لک ایجاد کردند که درخشش این دروازه بان، مانع از گلزنی ملوانی ها شد.

 در دقیقه 27 بازی، حامد لک برای تصاحب توپ به هوا بلند شده بود که با برخورد با مهاجم حریف روی زمین افتاد، شدت برخورد به قدری بود که لک توپ را نتوانست در دستانش نگه دارد و داور بازی نیز در اقدامی عجیب این صحنه را خطا اعلام نکرد و مهدی دغاغله در کمال ناباوری این توپ را وارد دروازه تراکتور کرد تا با زیر پا گذاشتن بازی جوانمردانه ملوان را به گل برساند.

غلامرضا باغ آبادی بعد وقوع این صحنه تیم اش را به بیرون از زمین می کشید که حسن آذرنیا، سرپرست این تیم باغ آبادی را از این تصمیم منصرف کرد همچنین علیرضا پژمان از اعضای کادرفنی تراکتورسازی از روی نیمکت این تیم اخراج شد و حبیب گردانی و حامد لک نیز به خاطر اعتراض به این تصمیم داور با کارت زرد جریمه شدند.

بعد از این صحنه ی عجیب بازی متعادل پیش رفت و تک موقعیت های خطرناکی ملوانی ها ایجاد کردند.

بازی در دقایق نخست نیمه دوم متعادل پیش می رفت و در بعضی اوقات ملوانی ها با استفاده از اشتباه مدافعان سرخپوشان موقعیت نصفه و نیمه ای ایجاد کردند، در ادامه تراکتوری ها کمی جلو کشیدند و کریم انصاری فرد در دقیقه 50 با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه دروازه ایمان صادقی را گشود.

بعد این گل دو تیم بازی آرام و با احتیاط را در دستور کار خود قرار دادند و گاهأ تک موقعیت هایی داشتند که هیچ یک از این توپ ها به گل ننشست تا بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به اتمام رسد.

تراکتوری ها با این تساوی 38 امتیازی شدند و در رده ششم باقی ماندند و ملوانی ها نیزبا 35 امتیاز در رتبه هفتم باقی ماندند.

 


علی کریمی: جهانبازی شرایط داوری در لیگ برتر را ندارد

 

علی کریمی در پایان بازی با ملوان گفت: بازی خوبی بود و در شرایط آب و هوایی خوبی برگزار شد. تیم ملوان چون میزبان بود، از امتیاز میزبانی‌اش خوب استفاده کرد و در دقایق اولیه روی دروازه ما فشار زیادی وارد کرد و به گل رسید ولی در نیمه دوم چیزی برای از دست دادن نداشتیم و به گل هم رسیدیم. هر دو تیم موقعیت‌هایی داشتند ولی با بی‌دقتی از دست رفت. به کادرفنی ملوان و هواداران خوبش تبریک و خسته نباشید، می‌گویم.

وی در مورد اعتراضش به داوری گفت: در صحنه‌ای که گل اتفاق افتاد، در شرایط مسابقه بود و در این شرایط فشار و استرس زیادی روی بازیکنان است. صحبت‌ها و حرف‌هایی رد و بدل می‌شود که ناشی از آن فشارهاست ولی در این باره باید کارشناسان نظر دهند.

همچنین علی کریمی در مورد جهانبازی اظهار کرد: به هر حال آقای جهانبازی اضافه وزن دارند و فکر نمی‌کنم ایشان شرایط داوری در لیگ برتر را داشته باشند. آقای جهانبازی از داوران باتجربه لیگ هستند ولی اگر شرایط آرمانی داشته باشند می‌توانند قضاوت‌های بهتری داشته باشند.


انصاری‌فرد: گلم را به برادرم تقدیم می‌کنم/ خوشحالم که از باخت تیمم جلوگیری کردم

 

کریم انصاری‌فرد در مورد تساوی یک بر یک تیم فوتبال تراکتورسازی مقابل ملوان بندر انزلی اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم و برای برد به میدان رفته بودیم. اما متاسفانه بازی مساوی شد. خدا را شاکرم که توانستم با گلزنی‌ام از باخت تیمم جلوگیری کنم.

وی با اشاره به گلی که در بازی امروز به ثمر رساند، گفت: گلم را به برادرم تقدیم می‌کنم که در زندگی فوتبالی‌ام زحمت زیادی کشیده و امیدوارم بتوانم با این گل زحماتش را جبران کنم. قسمت این بود که امروز گل بزنم و در روز تولدم برادرم گلم را به وی تقدیم کنم.

 


با‌غ‌آبادی: دست بازیکنان تراکتور را می‌بوسم/خواهش‌ می‌کنم امتیازات کسر شده را بازگردانند

 

غلامرضا باغ‌آبادی بعد از تساوی تراکتورسازی مقابل ملوان گفت: در نیمه اول بازی چند موقعیت گل داشتیم؛ اما نتوانستیم گلزنی کنیم. دفاع کردن یک هنر است و ضد حمله جزئی از فوتبال است. در صحنه گل ملوان داور باید بازی را قطع می کرد چرا که پنالتی آوانتاژ ندارد. دست بازیکنان تیم را می‌بوسم. واقعاً جوانمردانه بازی کردند.

وی افزود: در نیمه دوم می‌توانستیم به گل برسیم موقعیت های خوبی داشتیم؛ اما ملوان غیر از گلی که به ثمر رساند موقعیت آنچنانی نداشت.

باغ‌آبادی در مورد رفتار هواداران خاطرنشان کرد: دو سال است که به انزلی می‌آیم و پیوند دوستی بین هواداران بی نظیر است. منصفانه نبود از تیم های شهرستانی یک امتیاز کسر شود. از حسن زاده  خواهش می‌کنم امتیازات کسر شده را برگرداند چرا که به این امتیازات نیاز داریم.


 


آتش بازی دبیری با خط آتشی به نام فرهاد فخیم/ جام قهرمانی لیگ فوتسال آماده مسافرت به تبریز شد

از هفته هجدهم لیگ برتر فوتسال تیم دبیری با ثبت پیروزی ارزشمندی مقابل گیتی پسند حریف مستقیم خود، به قهرمانی نزدیک تر شود.

این دیدار که در سالن مملو از جمعیت علوم پزشکی تبریز آغاز شد، شاگردان وحید شمسایی از همان ابتدا بازی را آتشین آغاز کردند و با دو گل پیش افتادند ولی در نهایت اصفهانی ها هر دو گل را جبران کردند تا نتیجه مساوی شود. نیمه نخست بازی با همین نتیجه به پایان رسید تا همه چیز در نیمه دوم این بازی مشخص شود.

نیمه دوم در حالی با برتری تیم دبیری آغاز شد که در ادامه شاگردان لک با زدن دو گل، نتیجه بازی را به سود خود رقم زد ولی این پایان این بازی دیدنی نبود. فرهاد فخیم شماره 10 دوست داشتنی تبریزی با به ثمر رساندن گلی زیبا هواداران تیمش را امیدوار کرد و در ادامه شوت سرکش رضا موثق دروازه بان تیم دبیری پایه های گیتی پسند را سست کرد تا در نهایت سه امتیاز حساس این بازی به سود وحید شمسایی و یارانش رقم خورده و کاپ قهرمانی به این تیم نزدیک تر شود.

بهروز جعفری، جواد اصغری مقدم، رضا موثق (دروازه بان) و فرهاد فخیم (3 گل) برای تیم دبیری زدند و چهار گل تیم میهمان نیز توسط سجاد بندی سعدی(۲)، محمد طاهری، احمد اسماعیل پور به ثمر رسید.

دبیری با سه امتیاز این دیدار 46 امتیازی شد و جایگاهش را در صدر جدول بیش از پیش محکم تر کرد و گیتی پسند را به رده سوم جدول فرستاد تا فاصله 8 امتیازی با تیم جدید رده دوم جدول یعنی حفاری خوزستان داشته باشد.

سالن علوم پزشکی تبریز علیرغم پخش زنده این بازی مملو از جمعیت بود و در تمام دقایق بازی حاضران بازی را ایستاده دنبال می کردند. سرمربی تیم ملی که قرار بود فینال زودرس لیگ را از نزدیک ببیند به تبریز نیامد.


فخرالدینی : خوب که شد که جلالی رفت، با تونی هفتاد هزار نفر به ورزشگاه می آیند

با استعفای مجید جلالی و صعود این تیم به مرحله نیمه نهای جام حذفی این تیم جان تازه ای گرفته ، ظاهراً کم کم به روزهای اوج خود باز می گردد ، یکی از بازیکنان این تیم که با جلالی مشکل پیدا کرده بود میلاد فخرالدینی بود ، وی در بازی با راه آهن خوب عمل کرد و با انگیزه زیاد به میدان رفت ، این بازیکن قبلاٌ که علیه سرمربی سابق تراکتور صحبت هایی را انجام داده بود معتقد است او بهترین تصمیم را گرفت و حالا با آمدن تونی اتفاقات بهتری می افتد

فخرالدینی در مورد برد در جام حذفی گفت : خوشحال ام که بردیم و به مرحله بعد صعود کردیم هواداران هم خوشحال شدند و ما هم به خاطر خوشحالی آنها تمام تلاشمان را کردیم به نظر من با  این برد راحت تر می توانیم در ادامه بازی های لیگ و جام حذفی خودمان را نشان دهیم و حتی می توانیم جام بگیریم . آقا مجحید برای خودش تصمیم درستی گرفت جلالی مربی خوب و با شخصیتی است اما در این شرایط بیشتر خودش لطمه می خورد و جدایی از تراکتور به نفع خودش بود هر چند در هر تیمی دلخوری پیش می آید و هیچ بازیکنی دوست ندارد تعویض شود یا بازی نکند من مشکلی با جلالی نداشتم و فقط دلخور شدم، هر بایکنی از این کار ناراحت می شود من هم زیر فشار بود اما همه چیز تمام شد و دیگر دلخور نیستم

وی در مورد آمدن تونی الیویرا افزود: تونی مربی خوبی است ولی فکر نمی کنم در این مدت کوتاه بتواند کاری کند ، باغ آبادی مربی خوبی است و کنار مربیان بزرگی کار کرده است و از تراکتور شناخت کامل دارد اما در نهایت این مسئولان هستند که تصمیم می گیرند، تونی محبوب هواداران است و هواداران هم اگر او سرمربی شود خوشحال می شوند اگر تونی به تراکتور برگردد سکو ها هم بر می گردند ، اگر در بازی در داماش تونی سرمربی باشد به طور معمول سی هزار نفر بخواهند به ورزشگاه بیایند با حضور تونی هفتاد هزار نفر می آیند


میثم بائو هم در بازی با ملوان غائب خواهد بود

در هفته بیست و سوم رقابتهای لیگ برتر ، میثم بائو در بازی مقابل صبای قم از داور کارت زرد گرفت و سه اخطاره شد و باری با ملوان را از دست داد از این رو نمی تواند تراکتور را در روز یکشنبه برابر ملوان انزلی همراهی کند این بازیکن در چند روز گذشته مشغول مداوای مصدومیت پایش بوده و تمرینات اختصاصی اش را از دیروز آغاز کرده است . بائو از یکی، دو روز دیگر می تواند در تمرینات گروهی شرکت کند و بعد از بازی با ملوان به تبریز باز می گردد تا برای بازی با داماش خودش را آماده کند بائو دیروز بعد از ظهر به هتل اوین محل برپایی اردوی تراکتور در تهران رفت و با بازیکنان و کادر فنی دیدار کرد و به آنها بابت برد راه آهن تبریک گفت . لازم به ذکر است که این بازیکن به خاطر امتحانات دانشگاه نتوانست برای تماشای بازی با راه آهن به ورزشگاه تختی  برود


مجید جلالی، سرمربی سابق تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید باهنر تهران بستری شد

 مجید جلالی سرمربی سابق تیم فوتبال تیراختور که به تازگی از این تیم جدا شده است عصر امروز به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان شهید باهنر تهران و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد.

این مربی که پیش از این هم سابقه مشکل قلبی داشته در این بیمارستان فعلاً تحت نظر است تا فردا صبح تحت معاینات جدی قرار بگیرد.


نصرتی: جلالی بهترین تصمیم را گرفت/ هدف اصلی ما قهرمانی جام حذفی است

 

محمد نصرتی اظهار داشت: با توجه به پیروزی که در جام حذفی داشتیم قهرمانی در این جام را جدی نگرفتیم با این حال قهرمانی در لیگ نیز از جمله برنامه‌های ما است و پا پس نمی‌کشیم. وقتی هنوز شانس داریم چرا کوتاه بیاییم و به قهرمانی در لیگ فکر نکنیم.  

وی با اشاره به جدایی مجید جلالی افزود: هیأت مدیره باید این موضوع را طولانی می‌کرد و به اعتراض هواداران توجه می‌کرد تا در نهایت جلالی قربانی این لج و لجبازی نمی‌شد. شاید با این شرایط جو آرام شود و حداقل بتوانیم نتایج دلخواه را بگیریم. 

نصرتی که بارها از سوی جلالی نیمکت‌نشین شد و حتی از اردو قهر کرد. خاطرنشان کرد: هواداران جلالی را نمی‌خواستند این موضوع کاملا مشخص بود. شرایط به شکلی شده بود که تیم استرس داشت و حتی در بازی‌های عادی هم تمرکز نداشتیم شاید جدایی بهترین تصمیم جلالی بود


آمدن تونی به تراکتورسازی نیازمند حمایت هواداران می باشد

در حالی که تراکتورسازی در هفته های گذشته روزهای سخت و پر حاشیه ای را سپری کرد تا در نهایت مجید جلالی از این تیم جدا شد و مسئولیت فنی تیم موقتا به باغ آبادی سپرده شد تا مدیریت با فراغ خاطر به دنبال مذاکره با گزینه های مورد نظر باشد .... مدیریت باشگاه که در استفا مجید جلالی نقش پر رنگی داشت تا اولین خواسته هواداران در مورد مربیگری تراکتورسازی جامه عمل بپوشد پس از اینکه نشان داد مدیریت جدید برای هواداران تراکتورسازی جایگاه خاصی را نزد خود تعریف کرده است به دنبال مذاکره با تونی الیویرا رفت
در ابتدای امر به نظر می رسید شرایط برای بازگشت تونی الیویرا به تراکتورسازی چندان محیا نمی باشد ولی با تلاش های مدیرعامل و مکاتبات صورت گرفته موافقت ضمنی تونی الیویرا برای بازگشت به تبریز گرفته شد تا احتمال حضور این مربی محبوب در تراکتور بیش از پیش شود

در حالی احتمال حضور تونی در تراکتورسازی هر روز پر رنگتر از گذشته می شود ولی در این میان مسئله ای که می تواند باعث کندی مذاکرات برای بازگشت تونی شود بحث مالی و اعتبار موجود در باشگاه می باشد هر چند که در گفتگوها عده ای می گویند تراکتور مشکل مالی ندارد ولی عملا حساب باشگاه چندان پاسخگوی تکمیل مذاکرات نمی باشد هر چند که گفته می شود تونی در روزهای آتی به تبریز سفر خواهد داشت ولی لازم است هوادارا با حمایت قاطع خود از مدیریت باشگاه شرایط را به گونه ای فراهم سازند که وی بتواند پیگیر تامین اعتبارات مالی لازم برای بازگشت تونی باشد و البته نقش هواداران در این مورد غیر قابل انکار می باشد
در حال حاضر که مدیریت باشگاه تلاش می کند تا خواسته هواداران را جامه عمل بپوشاند هواداران نیز وظیفه دارند با اعلام حمایت قاطع خود از مدیریت باشگاه ، هیئت مدیره و ارکان های زیربط را مجاب به تامین اعتبار لازم برای بازگشت تونی نمایند

 

 


تونی می آید یا یک پرتغالی دیگر؟

تکلیف سرمربی تراکتورسازی هنوز مشخص نیست. مدیرعامل این تیم طی روزهای گذشته اعلام کرده بود که تونی اولیویرای پرتغالی گزینه اول اوست. مربی ای که محبوبیت زیادی بین طرفداران تراکتورسازی دارد و خودش هم علاقه دارد که دوباره در تبریز مشغول به کار شود. او که چند روز قبل به ایسنا گفته بود صحبتهایی با مسئولان تراکتورسازی داشته، در صفحه اش در فیس بوک – که توسط پسرش اداره می شود – عکسی منتشر کرده که نشان دهنده نزدیک شدن او به تراکتورسازی است. تونی گفته به احتمال زیاد به زودی هوادرانش و مردم مورد علاقه اش را از نزدیک خواهد دید. نکته مهم این عکس وجود پرچم تراکتورسازی در آن است که نشان دهنده بازگشت احتمالی او به تبریز است. در پایین این عکس هم 90 درصد کامنتها مربوط به هواداران تراکتورسازی است که به شدت از بازگشت احتمالی تونی استقبال کرده اند

یک پرتغالی دیگر در راه تراکتور؟

اما در شرایطی که به نظر می رسد تونی سرمربی جدید تراکتورسازی باشد، سایت انگلیسی زبان پرشین لیگ از یک مربی پرتغالی دیگر به عنوان گزینه تبریزی ها نام برده. به نوشته این سایت مانوئل کاجودای 62 ساله که سابقه مربیگری در مصر، امارات و چین را دارد، دوست دارد مربیگری در ایران را هم تجربه کند. او گفته:" من آدمی هستم که دنبال تجربیات جدید می گردم. ایران و به خصوص تراکتورسازی را خیلی دوست دارم. ایران در فوتبال کشور قدرتمندی است. تراکتورسازی باشگاه جاه طلبی است دقیقا مثل من و دوست دارم این تیم را در لیگ قهرمانان آسیا کمک کنم و با تراکتورسازی قهرمان لیگ ایران شوم"

 


سامان نریمان جهان:
تکنیک من خدادادی است و می خواهم از این قابلیت بیشتر استفده کنم

سامان نریمان جهان در خصوص بازی با پرسپولیس تهران اظهار کرد: از مصاحبه های قبل بازی بازیکنان هم معلوم بود که فقط برای کسب سه امتیاز پا به میدان می گذاریم و خدا را شکر به هدفمان رسیدیم.

وی افزود: بچه ها خیلی تلاش کردند و با غیرت و تعصب و همچنین با دوندگی بیش از حد به بازیکنان توانمند و گران قیمت پرسپولیس غلبه کردند.

نریمان جهان تأکید کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است که مهره های فوق العاده ای در اختیار دارد و هر چقدرم این بازیکنان ضعیف کار کنند به چشم نمی آید، معتقدم پرسپولیس تیم همیشگی بود و این ما بودیم که زحمت کشیدیم از جان مایه گذاشتیم و در نهایت این تیم را بردیم.

این بازیکن تیم گسترش فولاد در رخصوص آینده تیم گسترش فولاد گفت: تا به این روز نتایج بسیار خوبی کسب کرده ایم و به امید خدا این روند رو به رشد را همچنان ادامه دهیم تا در نهاینت رتبه ای در شأن فوتبال آذربایجان کسب کنیم.

 


دبيري به دنبال هموار كردن راه قهرماني در فينال زودرس/
گيتي پسند در جهنم تبريز مي سوزد؟!


 

هفته ي هجدهم ليگ برتر فوتسال پنجشنبه (سوم بهمن) با برگزاري دو ديدار آغاز مي شود و شهرداري تبريز در اين روز به مصاف پتروشيمي ماهشهر مي رود.

شاگردان اسماعیل تقی پور نیز در اولین بازی هفته هجدهم روز پنجشنبه در سالن پور شریفی میزبان پتروشیمی ماهشهر هستند.
تیم شهرداری تبریز که در نیم فصل دوم وضعیت بدی را پشت سر گذاشته و از چهار بازی خود، فقط دو امتیاز کسب کرده اند، امید زیادی به برتری مقابل حریف خود دارند تا به ناکامی های خود پایان دهند و به روزهای خوب خود بازگردند.
دیدار دور رفت این دو تیم با نتیجه پنج بر صفر به سود تبریزی ها رقم خورده است و به نظر می رسد در این بازی شهرداری به مشکل چندانی برخورد نکند و بتواند اولین پیروزی نیم فصل دوم لیگ را جشن بگیرد.
در پایان هفته هفدهم شهرداری با 24 امتیاز در رده هشتم و ماهشهری ها فقط با هفت  امتیاز که سه امتیاز آن را مقابل هلال احمر تبریز به دست آورده اند، در رده سیزدهم قرار دارند.

گفتني است اين ديدار از ساعت 16 روز پنجشنبه در سالن پورشريفي برگزار مي شود.

 

ساير بازي هاي اين هفته، روز جمعه پيگيري مي شود و تيم هلال احمر در تبريز به مصاف ماهان تنديس قم مي رود.

شاگردان محسن خبیری در تيم ماهان تنديس که تا هفته ي هشتم لیگ، ستاره ي مسابقات بودند و حتي حضور در رده ي سوم را نيز تجربه کردند، این روزها وضعیت خوبی ندارند و با وجود انجام بازی هاي نسبتاً خوب، موفق به كسب نتایج خوشایند نمی شوند.

تیم هلال احمر آذربایجان شرقی نيز در نیم فصل دوم رنگ برد به خود ندیده اند و تنها یک امتیاز از بازی مقابل همشهری خود، شهرداری گرفته است و یازده امتیاز از دست داده است.

این تیم هفته گذشته در حالی که تا دقایق پایانی، پیروزی ارزشمندی مقابل گیتی پسند به دست آورده بود، در نهایت بازی را واگذار کرد تا وضعیت بدتری را به خود ببیند.

هلال احمر هم اكنون با 21 امتیاز، پشت سر شهرداری و در رده ي نهم جدول قرار گرفته است و تیم ماهان با 24 امتیاز در رده ي هفتم جدول ایستاده است و هلال احمر با پیروزی در این پیکار نسبتاً سخت، می تواند خود را هم امتیاز با حریف خود کند.

گفتني است تیم قمی در نیم فصل اول رقابتها موفق شده با نتیجه چهار بر سه هلال احمر را شکست دهد.

اين ديدار، ساعت 16 روز جمعه برگزار مي شود.

 

و اما در آخرين و حساس ترين ديدار بازي هاي اين هفته، تيم صدرنشين دبيري تبريز در سالن علوم پزشكي، از تيم گيتي پسند پذيرايي مي كند.

تیم دبیری تبريز که با حضور وحید شمسایی، از هفته های نخستین ليگ امسال، صدرنشینی را تجربه می کند، در نیم فصل دوم لیگ فوتسال، با لغزش گیتی پسندی ها با حاشیه امتیازی خوبی در صدر جدول قرار گرفته است و در این دیدار خانگی حساس به دنبال تثبیت کردن صدرنشینی خود می باشد.

دیدار دو تیم در نیم فصل نخست این رقابت ها در اصفهان با نتیجه ي تساوی سه بر سه به پایان رسید تا از همان هفته ها وحید شمسایی و یارانش لذت صدرنشینی را به خوبی احساس کنند.

تیم دبیری در هفته گذشته در شهر ماهشهر برابر پتروشیمی این شهر به برتری رسیدند و گیتی پسند مقابل دیگر تیم تبریزی در حالی که تا دقایق پایانی بازنده بود، با گلی که در ثانیه های پایانی درون دروازه هلال احمر جای دادند، پیروز شدند تا هر دو تیم با انگیزه مضاعفی برای دیدار حساس هفته هجدهم آماده شوند.

تیم صدرنشین تبریزی در نیم فصل دوم با سه برد و یک تساوی ده امتیاز از دوازده امتیاز ممکن را کسب کرده و در مقابل اصفهانی ها با کسب دو برد و یک مساوی و باخت، 7 امتیاز به اندوخته خود اضافه کرده و پنج امتیاز از دست داده اند که موجب افزایش فاصله امتیازی تیم اول و دوم جدول به شش امتیاز شده است.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران در صورت واگذار کردن بازی با دبیری علاوه بر از دست دادن تقریبی شانس قهرمانی در لیگ امسال، سقوط به رده سوم و حتی با انجام معجزه، حضور در رده چهارم را تجربه خواهد کرد.

گفتني است اين مسابقه ي حساس، ساعت 17:30 روز جمعه آغاز خواهد شد و حمايت تماشاگران در اين مسابقه، مي تواند راه دبيري را براي كسب اولين عنوان قهرماني خود هموارتر كند.


کریمیان به دیدار مقابل ملوان می‌رسد
 
 
 مهدی کریمیان در جریان بازی روز گذشته تراکتورسازی در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی از ناحیه کشاله ران پای چپ دچار کشیدگی شد.

این بازیکن در اواخر مسابقه یخ درمانی کرد و درمان‌های ابتدایی روی پای او صورت گرفت. اینطور که پزشکان تراکتورسازی اعلام کردند این بازیکن به بازی با ملوان می‌رسد و مشکلی برای بازی کردن ندارد.

همچنین مهدی کیانی که در دو بازی گذشته تیمش به دلیل مصدومیت غایب بوده است به زودی گچ دست خود را باز می کند و می تواند در تمرینات شرکت کند. احتمال دارد کیانی بتواند مقابل ملوان به میدان برود.

 

 


هدیه گسترش به تراختور / گزارش کامل بازی گسترش - پرسپولیس

به  از هفته بیست و چهارم لیگ برتر تیم پرسپولیس از ساعت 14:30 در ورزشگاه سهند تبریز میهمان گسترش فولاد بود و در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع گسترش فولاد به پایان رسید

برای گسترش فولاد در این مسابقه با محسن فروزان،ایمان موسوی،میثم نقی زاده،امید نظامی پور،مهرداد بایرامی،سامان نریمان جهان،جابر انصاری،علیرضا نقی زاده،خالد شفیعی،مصطفی اکرامی و خالد شفیعی در این مسابقه به میدان رفتند

و برای پرسپولیس هم در این مسابقه با نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، میثم حسینی، حمیدرضا علی‌عسگر، رضا حقیقی، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، پیام صادقیان، امید عالیشاه و سیدمهدی سیدصالحی به میدان رفتند

علی دایی پیش از شروع بازی با گسترش‌فولاد با تمامی نیمکت‌نشینان تیم تبریزی خوش و بش کرد.

گوینده ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز حدود 5 دقیقه به زبان ترکی برای هواداران حاضر در ورزشگاه صحبت کرد.

مسئولان تیم فوتبال گسترش‌فولاد مجسمه استاد شهریار را به علی دایی اهدا کردند.

حدود ۱۰۰۰هوادار گسترش و ۵۰طرفدار پرسپولیس در ورزشگاه حضور دارند. گسترشی‌ها با سه عدد طبل به ورزشگاه آمدند و در برخی مواقع تراکتورسازی را تشویق می‌کنند.

موسوی، میثم نقی‌زاده و فروزان بازیکنان گسترش فولاد پیش از آغاز مسابقه به سمت نیمکت پرسپولیس رفته و با علی دایی خوش و بش کردند.

گوینده ورزشگاه به سبک مونیخی‌ها بازیکنان گسترش فولاد را اعلام کرد.

در دقیقه 3 : ارسال زمینی خطرناک نریمان جهان که با دخالت به موقع بنگر توپ راهی اوت شد.

در دقیقه 5: چرخش عالی جابر انصاری وهدف گیری دروازه نیلسون که راهی به دروازه نیافت.

در دقیقه 17: حرکت صادقیان روی خط عرضی وضربه این بازیکن که با برخورد با تیر افقی توپ به زمین برگشت.

در دقیقه 24 : ضربه بی دقیت نریمان جهان از کنار دروازه نیلسون به بیرون رفت

در دقیقه 34 : بایرامی که در محوطه خریمه پرسپولیس صاحب توپ بود نتوانست شوت مناسبی به ثمر برساند

در دقیقه 38 : فروزان با خروج الی خود مانع گلزنی محمد رضا خالعتبری شد

در دقیقه 44 : محمد رضا خلعتبری با یک پاس عالی امید عالیشاه در محوطه جریمه گسترش صاحب توپ کرد ولی عالیشاه بهترین موقعیت پرسپولیس را از دست داد

در دقیقه 47:  نفوذ تند وتیز عالیشاه وارسال خطرناک وی که با ضربه سر سید صالحی همراه شد اما با جاگیری خوب فروزان توپ برگشت خورد.

در دقیقه52 : پاسکاری بازیکنان پرسپولیس وموقعیت شوت برای صادقیان که توپ جایی رفت که فروزان قرار داشت.

در دقیقه 55 : سانتر عالی اکرامی توسط مهرداد بایرامی وارد دروازه نیلسون شد و گل اول این بازی شکل گرفت

در دقیقه 56 : نفوظ امید عالیشان وضربه محکم وزمینی این بازیکن که با واکنش فروزان توپ برگشت خورد وموقعیت سید صاحی افساید اعلام شد.

در دقیقه 59 : ضربه کاشته در گوشه چپ محوطه جریمه گسترش که ضربه محمد نوری با اختلاف اندک راهی اوت شد.

در دقیقه 70 : حمله همه جانبه پرسپولیسی ها که طی دو نوبت فروزان با خروج های خود با مشت توپ را دور کرد ومانع از فرو ریزی دروازه خود شد.

در دقیقه 79 : ارسال از سمت راست در روی نقطه پنالتی به فرزاد حاتمی رسید واما این بازیکن نتوانست از این موقعیت عالی بهرهمند شود وتوپ را با بی دقتی راهی اوت کرد.

در دقایق 81 ،84 و 88 با درخش فروزان حملات پرسپولیسی ها ناکام ماند

در دقیقه 89 در یک ضد حمله سه بازیکن گسترش در مصاف با یک بازیکن پرسولیس ناکام ماندند

در نهایت این بازی با نتیجه یک بر صفر به نفع گسترش فولاد به پایان رسید ، پرسپولیس با بازیکنان میلیاردی خود مقابل بازیکنان بی نام و نشان گسترش شکست خوردند


پس از پیروزی گسترش فولاد
بایرامی: خوشحالم به پرسپولیس گل زدم/ هدف آینده‌ام رسیدن به پیراهن تیم ملی است

مهرداد بایرامی پس از پایان دیدار تیم‌های گسترش فولاد و پرسپولیس اظهار داشت: بازی خوبی انجام دادیم، خوشحالم توانستم مقابل پرسپولیس گلزنی کنم. من پیش از این موفق شده بودم مقابل استقلال هم گلزنی کنم.

وی افزود: خدا را شکر می‌کنم و امیدوارم موفقیت‌های گسترش ادامه داشته باشد و من هم بتوانم در آینده پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کنم.

گسترش فولاد موفق شد در هفته بیست و چهارم لیگ برتر ایران پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر در تبریز شکست دهد.


تراکتور بدون جلالی قویتر است/ گزارش کامل بازی تراکتور - راه آهن

 

از سری رقابتهای جام حذفی در مرحله یک چهارم نهایی امروز سه شنبه اول بهمن تراکتورسازی در تهران و در  ورزشگاه تختی تهران به مصاف راه آهن رفته است و در نهایت توانست این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد

برای تیم تراکتورسازی : حامد لک ، مرتضی اسدی، محمد نصرتی ، حبیب گردانی ، میلاد فخرالدینی ، مهدی کریمیمان ، علی کریمی ، فرشاد احمد زاده ، جواد کاظمیان ، کریم انصاری فرد ، سعید دقیقی به ميدان رفتند سرمربی: منصور ابراهیم زاده

وبرای تیم راه آهن :حامدفلاح زاده، حامد نورمحمدي، رامين رضاييان، آرمان قاسمي، پيروز قرباني، سيد علي حسيني، فرزاد آشوبي، محمد عليزاده، سامان آقازماني، عليرضا عظيمي و علي عليپور به ميدان رفتند سرمربی:غلامرضا باغ آبادی

تراکتورسازی در اولین بازی بعد از استعفای مجید جلالی در این مسابقه حاضر شده است

 لوکابوناچیچ که در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر به دلیل بیماری از سمت خود در ذوب آهن کناره گیری کرده بود،امروز با حضور در ورزشگاه تختی تماشاگر بازی سورینت و تراکتورسازی شد. تا شایعاتی نیز از آمدن لوکا بر سر زبانها بیفتد

حبیب گردانی که گفته میشد مصدوم است خود را به این بازی رسانده و در ترکیب اولیه این تیم قرار گرفت

هوادارن تراکتورسازی قبل از شروع مسابقه به تشویق بازیکنان تراکتورسازی پرداختند

بازی از کیفیت لازم برخوردار نبود و بیشتر تراکتور توپ و میدان را در اختیار دارد

در دقیقه 14 : سعید دقیقی گل اول بازی را برای تراکتور به ثمر رساند

در دقیقه 41 : حامد لک فرصت گلزنی را از بازیکنان راه آهن گرفت

در دقیقه 44 : گل  راه آهن تهران در حالی که مهاجم این تیم در آفساد قرار داشت به ثمر رسید و داور به مهاجم این تیم تذکر داد

در نهایت نیمه اول این مسابقه با نتیجه یک بر صفر به نفع تراکتوری ها به پایان رسید ، در نیمه دوم باز این تراکتور بود که بازی را در اختیار داشت

دقیقه 60: کریم انصاری فرد گل اول خود و گل دوم تراکتورسازی را به ثمر رساند

در دقیقه 70 : به دنبال مصدومیت مهدی کریمیان ، مسعود ابراهیم زاده به جای او وارد میدان شد

در دقیقه 73 : ابراهیم زاده تازه نفس در شرایطی عالی موقعیت گل تراکتور را به هدر داد

در دقیقه 74 : در حالی که حامد لک مغلوب یکی از مهاجمان راه آهن شده بود مهاجم دیگر راه آهن نتوانست از این فرصت استفاده کند

در دقیقه 76 و 77 : حامد لک دو حمله مهاجمان راه آهن را دفع کرد

دردقیقه 79 : جواد کاظمیان جای خود را به پیمپائو بازیکن جدید این تیم داد

در دقیقه 83: زیباترین صحنه بازی توسط ضربه برگردان پیمپائو شکل گرفت

در دقیقه 89 : در مصاف تک به تک این حامد لک بود که فرصت را از مهاجمان راه آهن گرفت

در نهایت تراکتورسازی در غیاب مجید جلالی در یک بازی حساب شده توانست حریف خود را دو بر یک شکست دهد.


انصاری فرد:امیدوارم با ادامه این روند قهرمان جام حذفی شویم/کاری به شوک نداریم

 

مهاجم تیم تراکتورسازی گفت:خدا را شکر در بازی با راه آهن شکر توانستیم بازی خوبی را نشان بدهیم و با جنگندگی بازیکنان به برد رسیدیم و یک مرحله صعود کنیم.

کریم انصاری فرد پس از پیروزی تیمش در بازی مقابل سورینت در جام حذفی عنوان کرد:اول از همه جا دارد از زحمات جلالی تشکر کنم.او خیلی زحمت کشید.با این برد سعی می کنیم روند رو به رشدمان را ادامه بدهیم.به برد در جام حذفی نیاز داشتیم تا بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

وی درباره جدایی جلالی گفت:باید دوباره از جلالی و دوستانشان  تشکر کنم.به هر حال هر چه بوده تمام شده و از این به بعد باید به پیروزی ها و آینده فکر کنیم.

مهاجم تراکتورسازی درباره پیروزی تیمش مقابل سورینت اظهار داشت:خدا را شکر در بازی با راه آهن شکر توانستیم بازی خوبی را نشان بدهیم و با جنگندگی بازیکنان به برد رسیدیم و یک مرحله صعود کنیم.امیدوارم همین روند را در جام حذفی ادامه بدهیم و قهرمان شویم.

وی درباره اینکه آیا پس از رفتن جلالی به تراکتورسازی شوک وارد شده است گفت:کاری به شوک نداریم.باید تا پایان مسابقات از اسم تراکتورسازی و اسم آذربایجان شرقی دفاع کنیم.

 


کیانی: ۳ روز دیگر گچ دستم را باز می‌کنم/ تلاش می‌کنم به بازی با ملوان برسم

مهدی کیانی در مورد وضعیت خود گفت: خوشبختانه شرایط خوبی دارم و طبق نظر پزشکان قرار است 3 روز دیگر گچ دستم را باز کنم. بعد از آن هم مشکلی برای حضور در تمرینات نخواهم داشت و امیدوارم بدشانسی‌هایم تمام شود.

وی در ادامه در خصوص زمان بازگشتش به میادین فوتبال تاکید کرد: دوست دارم هرچه زودتر بازی کنم. نهایت تلاشم را انجام می‌دهم تا به بازی مقابل ملوان بندرانزلی برسم اما اگر این اتفاق نیفتاد قطعاً در بازی با داماش به میدان خواهم رفت.

 

 


توني اوليويرا: نمي‌گويم صحبتي نشده است

توني اوليويرا: نمي‌گويم صحبتي نشده است

سرمربي سابق تراکتورسازي مي‌گويد از اين باشگاه براي حضور مجددش در تبريز تماس گرفته شده است.

توني اليويرا در گفت‌وگو با ايسنا، درباره مذاکرات خود با اين باشگاه اظهار کرد: نمي‌گويم با من صحبتي نشده است ولي نمي‌خواهم در اين برهه از زمان که تراکتور شرايط سختي دارد صحبت کنم و تنها براي اين آرزوي موفقيت دارم.

وي درباره اينکه مي‌داند مجيد جلالي از اين تيم رفته و آيا دوست دارد بار ديگر به تبريز برگردد اظهار کرد: بله اطلاع دارم که آقاي جلالي از سرمربي‌گري اين تيم استعفا داده است و نمي‌خواهم تا چيزي قطعي نشده است، صحبت کنم. دوست دارم بار ديگر به تبريز برگردم. روزهاي خوبي در کنار هواداران در تبريز داشتم.

سرمربي سابق تراکتورسازان در خصوص اينکه آيا مي‌داند هواداران تبريزي علاقه زيادي به وي دارند يا خير گفت: بله مي‌دانم و من نيز آنها را دوست دارم و خاطراتم را با آنها فراموش نمي‌کنم. اميدوارم بار ديگر موفقيتشان را ببنيم و از موفقيت آنها خوشحال مي‌شوم.


تارتار: از هیچ تیمی نمی‌ترسیم/ برای بازی با پرسپولیس انگیزه زیادی داریم

 

مهدی تارتار در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با پرسپولیس گفت: فردا یک بازی سخت داریم که برای هر 2 تیم دشوار است. پرسپولیس و گسترش فولاد برای کسب 3 امتیاز در زمین حاضر می‌شوند.

وی ادامه داد: پرسپولیس برای ماندن در کورس قهرمانی به 3 امتیاز مسابقه نیاز دارد و ما هم برای جبران نتیجه دیدار هفته گذشته باید پیروز شویم. امیدوارم زمین مسابقه اجازه برگزاری یک بازی خوب و تماشایی را به هر 2 تیم بدهد.

سرمربی گسترش فولاد در مورد اینکه بازیکنان این تیم تا چه میزان به خود باوری رسیده‌اند تا بتوانند مقابل بازیکنان پرسپولیس بازی کنند تصریح کرد: پرسپولیس یک تیم بزرگ و سرشناس است و بازیکنان و کادر فنی مطرحی دارد من به آنها احترام می‌گذارم ولی ما گسترش فولاد هستیم و مقابل همه تیم‌ها با شهامت به میدان می‌رویم. از هیچ تیمی ترسی نداریم و نام آوازه بازیکنان حریف برای ما مهم نیست.

تارتار افزود: سرشار از انگیزه هستیم و می‌خواهیم در بازی فردا انگیزه‌ خود را به همه ثابت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا گسترش تا اینجای فصل با شانس نتیجه گرفته، اظهار داشت: اگر یک تیم خوب بازی نکند و امتیاز بگیرد این شانسی است ولی ما خوب بازی می‌کنیم و این نتایج حق ماست. حتی در اهواز بهتر از میزبان بازی کردیم ولی روی اشتباهات فردی گل خوردیم. بازیکنان خوبی داریم ولی در بعضی پست‌ها کمی مشکل بازیکن داریم.

سرمربی گسترش فولاد تبریز در مورد اینکه پخش زنده مسابقات تا چه حدی در روحیه بازیکنان اثرگذار است، گفت: پرسپولیس و استقلال نگاه‌ها را روی خود دارند و همه توجه‌ها به آنهاست. پخش زنده مسابقات هم می‌تواند مثبت باشد و هم منفی. با بازیکنانم صحبت کردم تا آنها را از نظر روحی برای بازی فردا آماده کنم.

تارتار درباره اینکه آیا برای بازی فردا قول پیروزی می‌دهد، تاکید کرد: فوتبال به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و تنها بازی که فکر نمی‌کردیم امتیاز از دست بدهبم بازی با استقلال خوزستان بود که شکست خوردیم ولی امیدوارم مقابل پرسپولیس امتیازات کامل را کسب کنیم.


آذرنیا: "باغ‌آبادی" موقتاً بازی امروز را اداره می‌کند/ شاید "تونی" گزینه خارجی ما باشد

 

آذرنیا، سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در خصوص استعفای "جلالی"  اظهارداشت: جلالی استعفا داده و مورد قبول واقع شده، وی دیروز شهر تبریز را ترک کرده است.

وی در ادامه افزود: "مجید جلالی" پس از نتایج ضعیف مقابل تیم‌ها و پس از فشار هواداران مجبور به استعفا شده است و این استعفا مورد تایید هیات مدیره واقع گردیده است.

آذرنیا، در خصوص تعیین سرمربی جدید تیم نیز تصریح کرد: هنوز باشگاه با هیچ گزینه‌ای مذاکره نکرده است و در صورتی که مذاکره‌ای انجام شد و قطعا اعلام خواهد شد.

سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه در بازی امروز چه‌کسی مسئولیت کادر فنی عهده‌دار خواهد بود عنوان کرد: قرار است در بازی روز سه‌شنبه غلامرضا باغ‌آبادی مسئولیت کادر فنی تیم را برعهده بگیرد زیرا با شرایط تیم و بازیکنان آشنایی کامل دارد.

وی در پاسخ به سوال آیا " اولیورا" گزینه احتمالی باشگاه خواهد بود گفت: بله این احتمال وجود دارد که گزینه خارجی ماه تونی باشد زیرا محبوب هواداران تبریزی است می‌تواند انرژی مثبت از دست رفته بازیکنان تراکتورسازی را به تیم برگرداند.

آذرنیا با اشاره به شرایط تیم تراکتور سازی نیز تاکید کرد: با توجه به وضعیت کادر فنی تراکتورسازی، خوشبختانه مشکلات این تیم حل شده است و به لحاظ روحی آماده هر گونه مسابقه‌ای چه در لیگ و جام حذفی خواهند بود.

سرپرست تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش‌های مدیرعامل و هیئت مدیره و تلاشهای کادر فنی و بازیکنان بتوانیم تراکتورسازی را به جایگاه خوبی برسانیم.


صالح دیپورت ، استیلی رد صلاحیت / حمید و رسول باقی ماند

در روزهای گذشته بحث روز شمال غرب کشور انتخاب سرمربی جدید تیم تراکتورسازی است که در این راه اسم های زیادی به گوش رسید ولی جدی ترین گزینه های داخلی مجید صالح ، حمید استیلی ، حمید درخشان و رسول خطیبی بوده است که اخبار غیر رسمی مذاکرات را تائید می کرد و البته نا گفته نماند که مسئولان این تیم نیم نگاهی نیز به تونی محبوب دارند ولی احتمال آن خیلی کم است .

در این راستا مجید صالح که با پرواز 16:30 به تبریز آمده بود در آخرین ساعات منتفی شده و وی شبانه از تبریز دیپورت شد تا صبح امروز نام حمید استیلی جدی تر از قبل به گوش برسد و در این راستا شنیده می شود وی 3 جلسه فشرده در این زمینه برگزار کرده است تا این جلسات او را نزدیک به نیمکت تراکتور نشان دهد ولی خروجی آخرین جلسه رد صلاحیت حمید استیلی بوده است تا دو گزینه درخشان و خطیبی باقی مانده باشد

رسول خطیبی هر چند مذاکره با مسئولان تراکتور را رد می کند ولی از نزدیکان رسول به گوش می رسد که وی قبل از استعفای جلالی از موضوع خبر داشته و از پذیرفتن استعفا نیز با خبر بوده است ولی رسول خطیبی که بعنوان سرمایه فوتبال آذربایجان مطرح است با سنگ بزرگی به نام کم تجربه روبروی خود می بیند و شاید این موضوع خود رسول را نیز بعنوان نفری اول مردد کرده باشد .

و اما گزینه دیگر باقی مانده تا این زمان حمید درخشان خواهد بود که در کنار بی تجربه بودن رسول ، تجربه خوبی دارد و ترک بودن او نیز بزرگترین پوئن خواهد بود و در این راستا شنیده می شود امروز صحبت های نیز با او شده است ولی نه می توان را جدی و نه شایعه دانست که در این مورد نیز تا به حال واکنشی از طرف درخشان شاهد نبودیم که احتمال می رود به خاطر شرایط خاص تحویل کادر فنی تیم تراکتورسازی وی نخواسته تا قطعی شدن و یا حداقل جدی شدن در این مورد صحبتی کرده باشد .

تراکتور اسپور


ترکیب احتمالی گسترش فولاد تبریز در جدال با پرسپولیس تهران

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز امروز بعد از ظهر در چارچوب مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور، به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت.

این دیدار از دور برگشت رقابت های جام خلیج فارس و به میزبانی گسترش فولاد در ورزشگاه یادگار امام ( ره ) تبریز برگزار خواهد شد.

در دور رفت که مصادف با روز جمعه 22 شهریور ماه سال جاری بود، پرسپولیسی ها موفق شدند با یک گل آبی پوشان گسترش فولاد را در ورزشگاه آزادی تهران شکست دهند.

تیم تبریزی که نسبت به دور رفت در راس کادر فنی خود تغییر و تحولاتی داشته است، با دل بستن به برنامه های تاکتیکی مهدی تارتار به دنبال تحقق اهداف تیمی در بازی خانگی است.

شاگردان علی دائی نیز برای تثبیت موقعیت خود در همسایگی صدرنشینان، مشق پیروزی را در تمرینات روزهای گذشته خود تحریر کرده اند.

با ابن حال هر دو تیم برنامه مشترکی برای کسب حداکثر امتیازات این دیدار طراحی و برای اجرا در زمین بازی، اتخاذ کرده اند.

در مورد تیم میزبان یعنی گسترش فولاد تبریز می توان گفت راهکارها و ابزار رسیدن به نتیجه دلخواه، با چینش بازیکنان با انگیزه و جوان محقق می شود اما در جبهه مقابل پرسپولیسی ها با توسل به مردان با تجربه و مهره های کلیدی و سرشناس، در سودای غلبه بر میزبان هستند لذا باید جهت رونمائی از تفکرات سرمربیان دو تیم به انتظار نشست و دید با چه ترکیب و تاکتیکی مسابقه فردا را شروع و به اتمام خواهند رساند.

در تیم گسترش فولاد، ترکیب احتمالی متمرکز به استفاده از محسن فروزانی در درون دروازه، بهره گیری از محسن حسینی، خالد شفیعی، سعید مهدی پور و مصطفی اکرامی در خط دفاعی، استحکام خط میانی با میثم نقی زاده، رسول علیزاده، سامان نریمان جهان و جابر انصاری و نهایتا آرایش خط حمله بر اساس زوج ایمان موسوی و مهرداد بایرامی است.


حاشيه‌هاي ورود پرسپوليسي‌ها به تبريز

حاشيه‌هاي ورود پرسپوليسي‌ها به تبريز-->کاروان تيم فوتبال پرسپوليس براي ديدار مقابل گسترش فولاد بعدازظهر امروز وارد تبريز شد.

 اين در شرايطي بود که برخلاف خيلي‌ از شهرهاي ديگر فقط 5 هوادار در فرودگاه حضور داشتند اما نکته جالب رويارويي بازيکنان تراکتورسازي که آماده سفر به تهران بودند با بازيکنان پرسپوليس بود.

علي کريمي نيز برخورد گرمي با پرسپوليسي‌ها داشت. کريمي با تک‌تک بازيکنان به خوش و بشي گرم پرداخت. همچنين بازيکنان تراکتورسازي نيز با پرسپوليسي‌ها برخورد بسيار گرمي داشتند.

تيم فوتبال پرسپوليس فردا به مصاف گسترش فولاد تبريز خواهد رفت.


نصرتي:جلالي همان بار اول بايد مي‌رفت!

هيأت‌مديره، آقا معلم را قرباني کرد

 

محمد نصرتي بعد از اينکه جلالي ابقا شد با صراحت گفت"با اين شرايط نمي‌توان قهرمان شد و مسئولان بايد اين جو را آرام کنند." اين مدافع بعد از استعفاي دوباره جلالي هم براي او آرزوي موفقيت کرد نصرتي معتقد است که او تصميم درستي گرفته در همين خصوص گفت و گويي با نصرتي داشتيم که مي‌خوانيد:

90:تو گفته بودي،مردم تبريز جلالي را قبول ندارند؟

بله ،من اين حرف را زدم و نيازي به گفتن هم نيست.همه مي‌دانند در ورزشگاه مردم چطور شعار مي‌دادند و هواداران نمي خواستند در اين شرايط جلالي در تراکتور بماند. واضح بود که خواسته مردم چيست. آنها در بازي با صبا از دقيقه يک تا 90 شعار دادند و اعتراض کردند.اين شعارها و اعتراض‌ها بيانگر اين مسئله بود که مردم جلالي را قبول ندارند!

90:به نظرت جلالي در اين شرايط تصميم درستي گرفت؟

به نظر من آقاي جلالي تصميم درستي گرفت که رفت.

90: ماندن جلالي بعد از اولين استعفا صلاح بود؟

همان موقع جلالي بايد مي‌رفت تا کار به اينجا نمي‌کشيد اما اين کار را نکرد.

90:در اين شرايط کار براي بازيکنان هم سخت شده بود؟

اگر يک نفر عادي در خيابان رد شود و ببيند دو نفر دعوا مي‌کنند و بد وبيراه مي‌گويند اعصابش خرد مي‌شود.حالا فکر کنيد در خانواده تراکتورسازي اين اتفاق افتاده است. مسلما بازيکنان عصبي مي‌شوند و اين مسائل باعث مي‌شود تمرکز نداشته باشيم. با اين وضعيت بازيکنان با استرس کار مي‌کنند و روي بازي هم خيلي تاثير دارد.

90:ظاهرا گلي هم که زديد تاثيري در آرام‌تر شدن جو نداشت؟

هيچ فايده‌اي نداشت و جالب آنکه هواداران به نشانه اعتراض توني را تشويق مي‌کردند. خود آقاي جلالي هم اعلام کردند،در اين فضا نمي شود کار کرد.هر وقت مي‌خواستيم پاس بلند بدهيم هواداران شعار مي‌دادند"وور آلتينا" يعني بزن زيرش! به ما هم استرس وارد مي‌شد و نمي‌توانستيم حتي پاس بدهيم. واقعا بايد اين شرايط تغيير کند چون تراکتورسازي ضرر مي‌کند.

90:تو هم بعد از بازي اعتراض کردي؟

خيلي ناراحت بودم اما اعتراض نکردم.تا حالا در چنين شرايط وحشتناکي بازي نکرده بودم. لج و لج بازي‌ها به اين حاشيه‌ها دامن زد.هواداران با هيأت‌مديره لج کردند و با تصميم آنها تحريک شدند. خواسته هواداران ناديده گرفته شده بود و به همين دليل ناراحت بودند.

90:هيأت‌مديره چقدر در بوجود آمدن اين جو نا آرام مقصر بود؟

به نظر من هيأت‌مديره همان بار اول بايد با استعفاي جلالي موافقت مي‌کرد. شايد به نوعي جلالي با اين کارها قرباني شد و با اين اتفاقات خيلي اذيت شد. هيأت‌مديره بايد به هواداران هم توجه مي‌کرد تا اين اعتراض‌ها شديدتر نمي‌شد. جلالي هم خودش تصميم گرفت برود و اين بار تصميم درست گرفت و شايد در اين شرايط جو آرام شود.

90:خطيبي يا استيلي مي‌توانند به تراکتور کمک کنند؟

چه بگويم! من به عنوان بازيکن تمام تلاشم را مي‌کنم. من در زمان کمالوند، توني و جلالي در اين تيم بودم و با تمام وجود کار مي‌کنم.

90:قيد قهرماني در ليگ را زديد؟

نه ما فقط 7 امتياز اختلاف داريم و مي‌توانيم امتياز بگيريم.کارمان سخت تر شده اما نا اميد نيستيم. اما جام حذفي را جدي‌تر گرفتيم. اميدوارم در تهران راه‌‌آهن را ببريم هرچند خيلي سخت است.

روزنامه ۹۰


استعفای جلالی پذیرفته شد/ باغ‌آبادی سرمربی موقت تراکتورسازی

 

به نقل از سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی،‌ جمشید نظمی بعد از جلسه هیأت مدیره، گفت : با توجه به متن استعفا نامه‌ آقای جلالی که طی آن ادامه حضور خود در کنار تیم تراکتورسازی را به نفع تیم ندانستند و استعفای خود را تقدیم هیئت مدیره نمودند، هیئت مدیره ضمن قدردانی از زحمات آقای جلالی با استعفای ایشان موافقت کرده و تا تعیین سرمربی جدید تیم آقای غلامرضا باغ آبادی را به‌عنوان سرپرست فنی تیم معرفی نمودند.


تراکتورسازی اولیویرا را بر نمی‌گرداند/ یک مربی داخلی روی نیمکت سرخ‌های تبریز

پس از اینکه روز گذشته هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی با استعفای مجید جلالی موافقت کرد، نظمی مدیرعامل این باشگاه بر خلاف خواست بیشتر هواداران تراکتورسازی اعلام کرد که گزینه‌های هدایت این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر و شروع لیگ قهرمانان گزینه‌ای داخلی خواهد بود.

بیشتر هواداران تراکتورسازی در روزهای گذشته از تونی اولیویرا حمایت کرده‌اند و شاید یکی از دلایل اصلی تنگ شدن فضا برای مجید جلالی، حمایت‌های فراوان تراکتوری‌ها از تونی بوده است. با این حال به گفته نظمی قرار است تا انتخاب سرمربی جدید تراکتورسازی باغ‌آبادی تراکتورسازی را تمرین بدهد.

نظمی همچنین اعلام کرده که تا امشب نام سرمربی جدید تیم تراکتورسازی را اعلام خواهد کرد.

از حمید استیلی و رسول خطیبی به عنوان دو گزینه هدایت تراکتورسازی نام برده می‌شود

 


مکان بازی سورینت و تراکتورسازی مشخص شد

دیدار سورینت مقابل تراکتورسازی در جام حذفی در ورزشگاه تختی برگزار می شود.

در حالیکه باشگاه سورینت قصد داشت تا مسابقه تیمش با تراکتورسازی از مرحله یک چهارم پایانی جام حذف باشگاه های را در ورزشگاه آزادی برگزار کند اما پس از مخالفت مسولان آزادی و عدم امکان انجام بازی در اکباتان،این دیدار در ورزشگاه تختی انجام می شود.

بر این اساس این مسابقه ساعت 14 روز سه شنبه در ورزشگاه تختی برگزار می شود.


زینی‌زاده :

جلالی زودتر می‌رفت، انرژی‌های منفی، مثبت می‌شد/ او می‌رفت، تراکتورسازی امتیاز از دست نمی‌داد

مجید جلالی چندی پیش استعفایش را به باشگاه تراکتورسازی داد و حمید زینی‌زاده مدیرعامل پیشین این باشگاه نیز با استعفای سرمربی این تیم موافقت کرد اما در ادامه هیئت مدیره تصمیم زینی‌زاده را «وتو» کرد. بعد از ابقای جلالی روی نیمکت تراکتورسازی، هیئت مدیره با استعفای رسانه‌ای زینی‌زاده موافقت کرد و حالا بار دیگر استعفای جلالی بررسی شد و در نهایت این مربی هم از جمع تبریزی‌ها جدا شد.

حمید زینی‌زاده در خصوص پذیرفته شدن استعفای جدید جلالی گفت: هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی 2 هفته پیش تصمیم گرفت جلالی ابقاء شود و نظرشان این بود که وی می‌تواند به تیم کمک کند. من هم به این تصمیم آنها احترام گذاشتم و جلالی باقی ماند و حالا که من رفته‌ام تصمیم گرفته‌اند جلالی دیگر نباشد.

وی افزود: امیدوارم بتوانند یک مربی خوب را به تیم اضافه کنند و من هم دیگر مانند یک هوادار در کنار تراکتورسازی خواهم بود و برای هیئت مدیره، اعضای تیم و بازیکنان آرزوی موفقیت می‌کنم و از موفقیت‌های تراکتورسازی خوشحال خواهم شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی در پاسخ به این سوال که آیا مخالفت اولیه هیئت مدیره این باشگاه با رفتن جلالی تمهیدی برای برکناری خود او بوده یا نه، عنوان کرد: هدف‌گذاری ما آن موقع این بود که اگر جلالی برود به تراکتورسازی کمک خواهد شد، حتی انرژی‌های منفی که با ماندن جلالی از سوی هواداران به سمت تیم آمد همان موقع با رفتنش می‌توانست به انرژی مثبت تبدیل شود و تراکتورسازی هم در این 2 هفته امتیاز از دست نمی‌داد.

زینی‌زاده با بیان اینکه آن موقع هیئت مدیره صلاح دید جلالی بماند، ادامه داد: مصلحت این بود جلالی بماند و ما هم به این تصمیم احترام گذاشتیم. من هم حدود 30 ماه در باشگاه تراکتورسازی بودم و تکلیف خودم را ادا کردم. تا جایی هم که توانستیم هر کاری از دست‌مان بر می‌آمد انجام دادیم و از این به بعد هم هر کمکی بتوانم به تراکتورسازی خواهم کرد.

«نظر بسیاری از کارشناسان و هواداران این بود که جلالی نمی‌تواند با تراکتورسازی موفق شود و هرچه زودتر باید برای او جایگزین پیدا کنیم.» وی با بیان این جمله درباره اینکه اگر اولیویرا می‌آمد وضعیت تراکتورسازی بهتر می‌شد، اظهار داشت: جلالی اگر زودتر می‌رفت به سود تراکتورسازی بود اما حالا هم دیر نشده و هر چند برکناری مربی در این مقطع شمشیر دو لبه است اما تراکتورسازی بازیکنانی با تجربه و حرفه‌ای دارد. بازیکنان هر چه در توان داشته باشند در زمین خواهند گذاشت و امیدوارم تراکتورسازی بتواند در مسابقات آتی نتیجه بگیرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه تراکتورسازی تصریح کرد: مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باقی مانده است و امیدوارم هر مربی‌ که قرار است هدایت تراکتورسازی را بر عهده بگیرد، برای تیم مفید باشد.

 

 


با استعفای زینی‌زاده موافقت شد

هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز با استعفای حمید زینی‌زاده موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید زینی‌زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز پس از بازگشت مجید جلالی به این تیم به دلیل برخی مسائل، امروز استعفای خود را به هیئت مدیره داد و اعضای هیئت مدیره با این استعفا موافقت کردند.

 


زيني‌زاده فردا استعفاء مي‌دهد

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز فردا از سمتش استعفاء خواهد داد.

حميد زيني‌زاده مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز فردا از سمت خود استعفاء خواهد داد. اين اتفاق در حالي رخ مي‌دهد که پيش از اين قرار بود مجيد جلالي از سمتش کنار برود اما حالا با توجه به اتفاقات رخ داده در اين باشگاه زيني‌زاده فردا به تهران مي‌آيد تا استعفايش را به پورجمشيديان رئيس هيأت مديره اين باشگاه تحويل دهد.

گفتني است زيني‌زاده در گفت‌وگو با فارس اين خبر را تأئيد کرد.
 

 
شفق یا آجورلو جانشين زيني زاده مي شود؟
 
 

از تبريز خبر مي رسد تا يكي دو روز آينده مديرعامل تراكتورسازي تغيير خواهد كرد. زيني زاده قهر كرده و فعلا به باشگاه نمي رود. همين موضوع دليل شده تا هيات مديره باشگاه ظرف يكي دو روز آينده تشكيل جلسه بدهد و براي انتخاب مديرعامل جديد تصميم بگيرد.

گفته مي شود بازگشت ناصر شفق به تراكتورسازي، بحث اين روزهاي مديريت اين تيم است. شفق كه تراكتورسازي را بعد از 8 سال به ليگ برتر رساند گزينه اصلي جانشيني زيني زاده است. اين مدير سابق پاس تهران، ابومسلم و تراكتورسازي كه كارگردان و تهيه كننده سينما هم هست مورد قبول هواداران تراكتورسازي است. از طرفي شفق يك مدير بومي است و انتخاب او نمي تواند از اين نظر هم مشكلي براي تراكتورسازي بوجود بياورد.

فعلا كه شفق گزينه اصلي مديرعاملي تراكتورسازي است. بايد ديد او كه پس از استعفا از رياست كميته جوانان فدراسيون فوتبال ، الان يكي دو ماهي است كه استراحت مي كند مي تواند در صورت انتخاب، حواشي تراكتورسازي را درست مثل دو سالي كه در تبريز حضور داشت برطرف كند يا نه؟!
از طرفی آجرلو هم دیگر گزینه ی نزدیک به مدیرعاملی تراکتور است. باید دید کدام یک از این گزینه ها بر مسند مدیریت عاملی تراکتور خواهند نشست


جلالي يک سال هم نمي‌توان کار کرد چه برسد به 5 سال

موضع گيري تند زيني‌زاده در برابر اظهارات جلالي-->
زینی‌زاده: در باشگاه تراکتورسازی هیچکس جلالی را قبول ندارد/التماس به او نکردم
 
حميد زيني‌زاده در خصوص صحبت‌هاي امروز مجيد جلالي مبني بر اينکه با تماس‌هاي او جلالي از بازگشت به تهران منصرف شده اما حالا مديرعامل تراکتورسازي حرف‌هاي ديگري مي‌زند گفت: در پي استعفاي آقاي جلالي که در هيأت مديره مطرح شد و اعضاي هيأت مديره با اين استعفاء موافقت کردند ما جايگزين ايشان را مطرح کرديم که با موافقت اعضاي هيأت مديره روبرو شد و آقاي توني را به عنوان جايگزين ايشان انتخاب و اقدام به مذاکره با ايشان کرديم و قرارداد را نوشتيم و پيش‌نويس قرارداد را هم براي او ارسال نموديم. تنها مانعي که در اين ميان وجود داشت طلب ايشان بود که 148هزار دلار از سال قبل باقيمانده بود و ايشان عنوان کرد که اين مبلغ را بپردازيد تا من به تبريز بيايم.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: ما هم جلسه‌اي در تبريز برگزار کرديم تا در خصوص تأمين منابع مالي حضور توني در تبريز راهکاري بيانديشيم و در آن جلسه هم آقاي اسبقيان مديرکل اداره ورزش و جوانان استان آذربايجان شرقي که حامل پيامي از طرف استاندار آذربايجان شرقي بود در اين جلسه شرکت کرد. خود آقاي اسبقيان هم پيش از اين با آقاي جلالي مبني بر اينکه در جلسه هيأت مديره باشگاه به ايشان فرصت صحبت داده نشده حرف زده بود. آقاي جلالي به ايشان گفته بود که در هيأت مديره به من فرصت صحبت داده نشده بود. من به آقاي جلالي زنگ زدم و به ايشان گفتم که هيأت مديره مي‌خواهد صحبت‌هاي شما را بشنود. ايشان هم اعلام آمادگي کرد تا در اين جلسه حاضر شود و صحبت کند. آقاي جلالي به اين جلسه آمد و نقطه‌نظراتش را مطرح کرد بعد از او آقاي پورجمشيديان بنا بر توصيه‌هايي که آقاي استاندار داشتند که توسط آقاي اسبقيان منتقل شده بود تصميم گرفتند که آقاي جلالي در تيم باقي بماند. من التماس آقاي جلالي را نکردم اين درخواست آقاي جلالي بود که در هيأت مديره صحبت کنم و هيأت مديره تصميم گرفت که ايشان باقي بماند.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در مورد اينکه جلالي گفته زيني‌زاده به او پيشنهاد قرارداد 5ساله در اين جلسه داده اما حالا صبحت‌هاي ديگري مطرح مي‌شود اظهار داشت: ما صحبت‌هايي که داشتيم در ابتداي سال به اين دليل بود که ما ظاهر آقاي جلالي را شناختيم نه باطن او را و با هم پيش از اين کار نکرده بوديم به همين دليل شناخت زيادي از او نداريم. همه بازيکنان هم به او آقامعلم و استاد مي‌گفتند و ما هم طالب اينگونه صبحت‌ها هستيم ما هم آمديم با ايشان صحبت کرديم اما به مرور زمان هر چه جلوتر رفتيم با واقعيت‌ها بيشتر آشنا شديم و فهميديم که حرف با عمل و محتوا با ظاهر بسيار متفاوت است و به من ثابت شد که با جلالي يکسال هم نمي‌شود کار کرد چه برسد به 5سال!

وي در خصوص اينکه تکليف جلالي براي ادامه کار در تراکتورسازي چه مي‌شود، تأکيد کرد: من در تراکتورسازي کاره‌اي نيستم من فردا به تهران مي‌آيم تا استعفاي خودم را تقديم آقاي پورجمشيديان رئيس هيأت مديره کنم و اميدوارم که ايشان هم اين استعفاء را بپذيرند چون من به عملکرد مجيد جلالي اعتقادي ندارم و هفته دوم هم اين تشخص را دادم و اينگونه نيست که ما هفته دوم يا سوم نظرمان برگردد.

وي افزود:‌ اينها شرايطي ايجاد مي‌کنند که کسي از آنها انتقاد نکند چون زمين به آسمان مي‌رود و آسمان به زمين مي‌آيد شرايط را طوري مي‌کنند که کسي نتواند حرف بزند. من دلايل استعفايم را فردا بر روي سايت باشگاه قرار مي‌دهم تا همه از آن مطلع شوند.

زيني‌زاده درباره صحبت مجيد جلالي مبني بر اينکه تمام مشکلات تيم فوتبال تراکتورسازي به علت سوءمديريت شما بوده اظهار داشت: من نمي‌دانم مديريت يعني چه من 35 سال است که مديريت مي‌کنم. زماني که آقاي جلالي مي‌خواست تسويه‌حساب کند 65درصد از مبلغ قراردادش را گرفته بود اين نشان از حسن مديريت من است نه سوءمديريت.

وي در خصوص صحبت‌هاي جلالي که گفته بود شماره تلفن همراه او در فضاي مجازي منتشر شده و هر روز پيام‌هاي تهديدآميز و توهين‌آميز زيادي به او مي‌شود، ادامه داد: شماره موبايل من هم در شهر پخش شده و روزي هزاران بار تماس تلفني و يا پيامک دارم. اگر ايشان راست مي‌گويد برود پيگيري کند که چه کسي اين کار را کرده و چه پيام‌هايي به او داده است. اين را بايد پيگيري کند اما اين را بايد بگويم که از ابتداي فصل ما جلالي را به تراکتورسازي آورديم هيچکس در باشگاه به او اعتقاد نداشت اما من و کانون هواداران تلاش کرديم و حمايت همه را به نفع او جذب کنيم تا مورد قبول عامه مردم قرار گيرد. اما الآن به آن نتيجه مي‌رسيم که همان هواداراني که در ابتداي فصل مي‌گفتند او به دردمان نمي‌خورد درست مي‌گفتند و ما به حرف آنان توجهي نکرديم. ما تلاش کرديم که همه حمايت‌ها و پشتيباني‌ها از او بشود اما بايد اين را در نظر داشت که اين عملکرد و رفتار ماست که باعث مي‌شود با ما برخورد صورت بگيرد و يا تفرقه ايجاد شود. اينها عملکرد ماست نه جوسازي ديگران. جلالي به عملکرد خودش چه از نظر فني و چه از نظر مديريتي مورد ارزيابي قرار دهد و بعد اين صحبت‌ها را انجام دهد.

زيني‌زاده درباره اينکه جلالي ادعا کرده براي حضور توني در تراکتورسازي قرار است 150هزار دلار نصيب کسي شود، افزود: اين حرف‌ها شائبه ايجاد مي‌کند قرارداد توني نصف قرارداد جلالي است. توني براي خودش و دو دستيار ديگرش 200هزار دلار پول مي‌خواست که اين مبلغ تا زمان ليگ قهرمانان آسيا بود که نصف رقم قرارداد مجيد جلالي است. جلالي در ابتداي فصل با ما قراردادي يک ميليارد و 200ميليون توماني امضاء کرده است. قرار بود سه مربي به عنوان دستيار در کنار او باشد و سه مربي هم به عنوان آناليزور کادر فني را کمک کند. که اين سه آناليزور تبديل به يک آناليزور شد که آن هم حضور آقاي حبيبي بود که او هيچ مدرکي در اين زمينه نداشت. ايشان يک چهارم اين قرارداد را براي 6 نفر اختصاص داد و 3چهارم آن را براي خودش برداشت.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز درباره اظهارات جلالي مبني بر اينکه سال گذشته که توني سرمربي اين تيم بود او با جلالي مذاکره کرده و حرف‌هاي ناگفتني‌اي در خصوص اين مربي پرتغالي انجام داده اظهار داشت: ما در سال‌هاي گذشته آقايان توني و قلعه‌نويي را به تبريز آورديم ما درباره آقاي توني گفتيم که ايشان به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي نتوانستند تيم را به خوبي مديريت کنند اما از نظر فني بسيار خوب بودند.اين مربي همزبان و هم فرهنگ ما نبود و من اين حرف را همين حالا هم مي‌زنم و حرف خاصي ندارم. رفتن آقاي توني به دليل ضعف مديريت بود چون نتوانست با بازيکنان ارتباط خوبي برقرار کند و موضوع ديگري در ميان نبود.

وي ادامه داد: من هيچ صحبت خاصي نکردم و دليل هم براي آن وجود ندارد الآن هم که آقاي جلالي اين حرف‌ها را زده من پاسخ دادم. قرارشده ما صحبت نکنيم اما اگر آقاي جلالي بخواهد از فرصتي که به او داده شده سوءاستفاده کند و حرف بزند منتظر جواب قاطع و منطقي ما باشد.


پیمپائو به تراکتورسازی پیوست

رودریگو پیمپائو با عقد قرارداد رسما به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست این بازیکن پس از گذراندن تست های پزشکی در تهران امروز به تبریز بازگشت و قرارداد خود را با تیم نهایی کرد ، پیپمپائو سپس به همراه تیم راهی تهران شد تا در کنار تیم تمرینات خود را دنبال کند ، مسئولین باشگاه تلاش می کنند تا کارت بازی او را برای بازی با سایپا آماده کنند تا در صورت صلاحدید کادرفنی بنواند برای تراکتور بازی کند .  این بازیکن سابقه حضور در تیم های برزیلی، سرزو اوزاکای ژاپن و سوان سامسونگ کره جنوبی و ... را در کارنامه دارد.

 

 


 

بعد بازی فجر و اتفاقات بوجود آمده از عزل مجید جلالی تا ابقای دوباره وی عده ای از بازیکنان در مصاحبه های خود عنوان کرده اند که مشکل زمین چمنی بود که یخ زده بود!

در این میان ما باز هم ساکت نشستیم تا بلکه توجهی به این صحبتها نداشته باشیم و بازیکنان تیراختور را که سرمایه های این تیم هستند به حال خود و گفته هایشان رها سازیم اما ظاهرا این حرفها و یخ زدگی زمین به بازیکنان دیگر نیز سرایت کرده و آنها هم از یخ زدگی زمین به ظاهر شاکی شده اند.

سوال اینکه یخ زدگی زمین چمن آیا تنها برای ما در تبریز اتفاق می افتد و یا برای حریفان نیز این مشکل وجود دارد؟

آیا علی کریمی که دفاع فجر سپاسی را با تکنیک فردی خود به هم میریزد در همان زمین در مقابل فجر سپاسی قرار نگرفته بود؟

حال اینگونه پنداریم که زمین چمن در مقابل فجر 10 نفره یخ بود و حریف نیز همانند ما راه رفتن در روی زمین یخ زده را بلد بود آن هم حریفی که به سختی در طول عمرش با یخ زدگی زمین در شهر خود مواجه شده و یا اصلا نشده!

آیا در مقابل مس کرمانی که از پرسپولیس چه درست و چه غلط 6 گل دریافت کرده بود آنجا نیز زمین یخ زده بود؟!

آیا در شهرهای دیگری که میتوانستیم بازی را به نفع خود با بازی اصولی و منطقی و تاکتیک تیمی در هم بکوبیم صحبتی از یخزدگی بود؟!

وقتی تیمی که بعد از 21 هفته نمیتواند در کل 3 یا 4 پاس متوالی و منطقی ردو بدل کند و تنها تاکتیکمان ارسال از دفاع به فوروارد است برای این تیم چه فرقی میکند که زمین یخ زده باشد و یا در روی آسفالت توپ بزند؟!

لطفا وقتی مصاحبه ای انجام میدهید به شعور هواداران توهین نکنید و بهتر است بعضیها کمتر حرف بزنند تا نمک به زخم نپاشند.

و این فرقی نمیکند که بازیکن کم کار باشد و یا شخصی که برای تیم تصمیم میگیرد و چه کسی که میخواهد بماند و چه کسی که میخواهد نماند.


 قهر زینی‌زاده/ یک روز غیرمعمولی و پر تنش در تمرین تراکتورسازی

 

باشگاه تراکتورسازی تبریز روزهای پرحاشیه و پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد. پس از ابقای مجید جلالی یک روز پس از استعفایش، همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

جلالی در حالی روز گذشته در این تیم ماندگار شد که صحبت از بازگشت تونی اولیویرا مربی پرتغالی فصل قبل این تیم مطرح بود و حتی توافقات به مرحله نهایی خود رسیده بود. اولیویرا طلبی 170 هزار دلاری داشت که برای بازگشت به این تیم اولین شرط خود را دریافت این مبلغ بیان کرده بود. اوضاع بد مالی و مشکلاتی که تراکتورسازی دارد باعث می‌شد بازگشت این مربی بسیار پرهزینه باشد.

بعد از کناره‌گیری مجید جلالی عده‌ای از بازیکنان علیه این مربی دست به مصاحبه زدند تا اختلافات و دو دستگی در این تیم علنی شود.

در جلسه روز گذشته هیأت مدیره پس از اینکه ابقای مجید جلالی به صورت رسمی اعلام شد شرایط به حالتی پیچیده درآمد. عده‌ای از بازیکنان که علیه سرمربی خود مصاحبه کرده بودند با بازگشت دوباره این مربی شرایط برای آنها بسیار سخت شد. از طرف دیگر پس از موضع‌گیری حمید زینی‌زاده و مصاحبه‌هایی که او انجام داد مشخص شد ابقای جلالی برخلاف نظر او صورت گرفته است. تمامی این مسائل خبر از دودستگی و عدم همدلی در تبریز می ‌دهد.

از سوی دیگر مدیرعامل تراکتورسازی اعلام کرده به زودی استعفای خود را تقدیم هیأت مدیره می‌کند و از سمت خود کنار می‌رود. شنیده می‌شود حمید زینی‌زاده امروز در باشگاه تراکتورسازی حاضر نشده و حتی در تمرین امروز این تیم که با حواشی بسیار زیادی روبرو شده است حضور نداشت. زینی‌زاده معمولا در مدت اخیر در تمامی تمرینات و اکثر بازی‌های تراکتورسازی حضور پیدا می‌کرد و هیچ وقت در چنین شرایط حساسی خود را از تیم دور نمی‌کرد. این اتفاق باعث شده تا شایعه قهر مدیرعامل تراکتورسازی در تبریز شنیده شود.

تمرین امروز تراکتورسازی در شرایطی برگزار شد که هواداران برای نخستین بار علیه جلالی موضع گرفتند و خواستار جدایی او از این تیم شدند. این در حالی بود که در دیدار مقابل فجر سپاسی هواداران از این مربی حمایت کرده و خواستار ادامه فعالیت او در باشگاه تراکتورسازی شدند.

شعار علیه جلالی در شرایطی رخ داده که این فصل هواداران تراکتورسازی هیچ گاه موضع گیری نسبت به سرمربی خود نداشتند و یک روز پس از ابقای جلالی موضع گیری علیه او در تمرین مشکوک به نظر می رسد و بوی گره انداختن در کار به خوبی احساس می شود.

واکنشی که امروز در تمرین از سوی هواداران دیده شد با رفتارهای آنها طی مدت اخیر تفاوت داشت. اعتراض هواداران به قدری گسترده بود که حتی نیروی انتظامی وارد عمل شد تا نظم را در تمرین به وجود بیاورد.

در حالی که هیأت مدیره از حمایت 5 ساله از مجید جلالی صحبت می‌کند حمید زینی‌زاده مخالف سرسخت این مربی است و می‌خواهد تونی اولیویرا را به این باشگاه بازگرداند.

به نظر می‌رسید پس از ابقای مجید جلالی تمامی حواشی در تراکتورسازی به پایان رسیده باشد اما صحبت‌های حمید زینی‌زاده و اتفاقات تراکتورسازی نشان‌دهند رقم خوردن اتفاقات جدیدی در این تیم پرطرفدار است.

بدون شک طی 48 ساعت آینده اتفاقات زیادی در باشگاه تراکتورسازی رقم خواهد خورد و باید منتظر تغییراتی گسترده در این باشگاه بود.

باید دید آیا حمید زینی‌زاده که مخالف حضور مجید جلالی در این تیم است و تمایلی نسبت به ابقای این مربی نداشت آیا می‌تواند با تصمیم هیأت مدیره کنار بیاید یا در نهایت تصمیم دیگری برای ادامه فعالیت خود در این باشگاه می‌گیرد. در حال حاضر در تراکتورسازی هیچ چیز قطعی نیست و معلوم نیست آیا تا یک ساعت دیگر همین کادر مدیریتی و کادر فنی فعالیت می‌‌کنند یا تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

اتفاقات اخیر در باشگاه تراکتورسازی و رفت و برگشت‌های که در این مدت رخ داده هیچ اتفاقی ما را متعجب نمی‌کند باید منتظر ماند و دید در نهایت داستان اخیر باشگاه تراکتورسازی چه پایانی دارد.

فارس


درگیری در تمرین تراختور - هواداران تونی را خواستند

تمرین امروز صبح تراکتورسازی همانطوری که می شد حدس زد ؛آکنده از اتفاقات حاشیه ای بود که قطعا بدون برنامه رخ نداد. به محض ورود مجید جلالی به درون زمین ناگهان حدود 500 تماشاگر شروع به تشویق تونی اولی ویه را کردند. وقتی سرمربی تراکتورسازان این صحنه را دید به کنار هواداران رفت و به آنها گفت:« من مرد و مردانه استعفا دادم و پای کار تا لحظه آخر هم ایستادم اما همانطور که خودتان شاهدید این هیات رئیسه بود که با جدایی من مخالفت کرد.»با وجود اینکه جلالی این حرف ها را زد اما جو همچنان ملتهب  باقی ماند. این عده تماشاگر که تعدادشان نسبت به روزهای دیگر بسیار بیشتر بود در طول تمرین به زبان ترکی شعارهایی را می دادند که معنی یکی از این ها این بود که "بکش زیرش شده تمرین ما" آنها تمرینات مردی را مورد تمسخر قرار دادند که دست کم از روی تئوری و علم فوتبال یکی از سرمربیان شاخص ایران به حساب می آید. در ادامه درگیری های زیادی روی سکو به وجود امد و با ورود نیروی انتظامی تمرینات تراکتورسازی نیمه کاره رها شد.اما پس از آرام شدن جو جلالی دستور به ادامه تمرین داد. در این لحظه مهدی کیانی به نزد هواداران رفت و از آنها خواست از تیم حمایت کنند اما این درخواست کیانی هم با جواب منفی آنها مواجه گردید


 

هیئت مدیره باشگاه با جلالی برای برنامه ای 5 ساله به توافق رسید!

در برنامه موج فوتبال در حالیکه زینی زاده علنا به توافق رسیدن با تونی الیویرا اشاره کرد اما به ظاهر این سخن که هواداران خواستار تونی الیویرا هستند ظاهرا و به احتمال فراوان به مذاق هیئت مدیره خائن تیراختور خوش نیامده و مدیر عامل باشگاه و تمامی هواداران را با ادامه دادن با جلالی که رویی برای ادامه با تیراختور نباید داشته باشد شوکه نمودند!

این وسط آنهایی که مجید جلالی را مربی سر به زیری میدانند از پیوستن دوباره وی در این شرایط نا مطلوب و حساس به تیراختور حساب کتاب زیادی در مورد شخصیت نهفته وی به دستشان خواهد آمد.

زینی زاده نیز با توجه به اینکه از این موضوع بسیار ناراحت شده خواستار استعفا از سمت مدیر عاملی در تیراختور شده است و باید دید سریالهای هیئت مدیره بی کیفیت و بی کفایت تیراختور تا کی ادامه خواهد داشت!

در این میان زمزمه هایی نیز به گوش میرسد که عده ای در تلاشند تا دوباره جعفری را به سمت مدیر عاملی تیراختور بر گردانند و در کل میتوان گفت با این وضع اتفاقات بسیار عجیب و البته آگاهانه خبر از نابودی تیراختور توسط افرادی میدهند که معلوم نیست در پی چه سیاستی این مسائل را در برنامه کاری خود قرار داده اند.

ننگی که هیئت مدیره باشگاه در این شرایط حساس به بار آورده و اول با تخریب جلالی و امیدواری هواداران به حضور تونی الیویرا مردم را فریب دادند قابل بخشش نیست و نخواهد بود.

ما منتظر خبرهای بی در و پیکر دیگر از سوی هیئت مدیره هستیم!

سوالی داریم؟ مدیر عامل این وسط چه کاره هست آقایان هیئت مدیره؟!

سوالی از آقای جلالی هم داریم؟ شما روی کدام حساب و کتاب با این جو سنگین با تیراختور و هیئت مدیره ای که به گفته خودتان غیر حرفه ای است دوباره به توافق رسیده اید و شما که حرفه ای هستید آیا فکر میکنید دوباره میتوانید به کارتان با تیراختور با این جو ادامه دهید؟!

اگر چنین فکری میکنید سخت در اشتباهید آقای جلالی!


 تا 3 روز بعد استعفا می‌دهم/حق انتخاب سرمربی با مدیرعامل است

من به آنها گفتم مردم تونی را می‌خواهند و این مربی در تبریز بالای 90 درصد محبوبیت دارد اما آنها زیربار نرفتند و تصمیمشان را بدون من گرفتند.


حمید زینی‌زاده مدیرعامل تراکتورسازی با وجود تصمیمی که بر استخدام تونی اولیویرا مربی پرتغالی گرفته بود امروز با تصمیم هیات مدیره باشگاه دست‌های را به علامت تسلیم بالا برد تا بازنده جنگ چند روزه‌اش با مجید جلالی باشد. این در حالی بود که او دیروز تصمیم گرفته بود هدایت تیمش را به تونی اولیویرا واگذار کند و در این زمینه همه توافق‌ها را با تونی انجام داده بود.
 
زینی‌زاده در مصاحبه با سایت گل با ناراحتی از تصمیمات جدید باشگاه حرف می‌کند و در پایان از استعفای غریب ‌الوقوعش می‌گوید، استعفای که البته به گفته او 3 روز به طول خواهد انجامید. با زینی‌زاده که صحبت می کنیم او چنین می‌گوید: امروز قرار بر تامین وجه لازم برای پرداخت طلب آقای اولیویرا و ردیف کردن مقدمات ورود ایشان به ایران بود که در کمال تعجب هیات مدیره تصمیم دیگری گرفت و رای بر ماندن آقای جلالی داد.
 
زینی‌زاده که از این مسئله راضی نیست می‌گوید: البته از نظر قانونی حق انتخاب سرمربی با مدیرعامل است اما دوستان هیات مدیره نظر خود را به بنده تحمیل کردند.
 
زینی‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا با وجود این اتفاق در باشگاه تراکتورسازی می‌ماند یا نه می‌گوید: فکر نمی‌کنم چنین اتفاقی بیافتد. من قصد دارم تا 3 روز آینده استعفای خود را به هیات مدیره اعلام کنم.
 
وقتی از او می‌پرسیم که چرا همین امروز انجام نمی‌دهد می‌گوید: ملاحظاتی دارم و استعفایم تا 72 ساعت دیگر آماده خواهد شد.
 
زینی‌زاده می‌گوید: من به دوستان هیات مدیره گفتم که ما با تونی قرار گذاشته و تمام کرده‌ایم و حتی در مورد جزییاتی مثل دستیاران او هم صحبت شده ضمن اینکه دستیاران آقای جلالی هم تسویه کرده و از تبریز رفته‌اند. من به آنها گفتم مردم تونی را می‌خواهند و این مربی در تبریز بالای 90 درصد محبوبیت دارد اما آنها زیربار نرفتند و تصمیمشان را بدون من گرفتند.
 
باید در انتظار تحولات روزهای آینده در باشگاه تراکتورسازی باشیم. حالا مجید جلالی مسئولیتی سنگین‌تر و دشوارتر را برعهده دارد.
 

جلالی دوباره به تراختور برگشت

قرار شد اتفاقات روزهای قبل را فراموش کنیم/ روی برنامه 5 ساله فکر می کنم

 

مجید جلالی بعد از بازگشت دوباره به هدایت تیم تراکتورسازی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از اتفاقاتی که در این چند روز رخ داد امروز با باشگاه تسویه حساب کردم و وقتی در حال بازگشت به تهران بودم با من تماس گرفته شد که امروز جلسه هیات مدیره تراکتورسازی است.

وی افزود: من به درخواست مسئولان احترام گذاشتم و در این جلسه شرکت کردم. در این نشست آقایان اسبقیان مدیر کل تربیت بدنی استان، پورجمشیدیان، رئیس هیات مدیره و ابراهیمی مدیر عامل کارخانه و همچنین زینی زاده و سایر مسئولان تراکتورسازی حضور داشتند و صحبت های زیادی را مطرح کردیم که در نهایت با توجه به درخواستی که از من برای بازگشت صورت گرفت پذیرفتم که به کارم باز گردم.

جلالی ادامه داد: قرار شد که همه روزها را فراموش کنیم و با قدرت و تمرکز بهتر به موفقیت تیم فکر کنیم. البته پیشنهاد طرح 5 ساله را دادند و قرار شده تا روی این موضوع فکر کنم.

 


رئیس هیئت مدیره تراکتورسازی در گفت و گو با فارس:
دیگر بحث «اولتیماتوم»در تراکتور وجود ندارد/هواداران حمایت کنند،کدورت ها برطرف شد
 
علی اکبر پورجمشیدیان رئیس هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد جلسه امروز هیئت مدیره این باشگاه و بازگشت جلالی به تراکتورسازی گفت: امروز در جلسه هیئت مدیره چند ساعت در مورد مسائل مختلف باشگاه بحث و گفت‌وگو کردیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که از مجید جلالی خواهش کنیم بار دیگر به هدایت تیم بازگردد و کار خود را ادامه دهد. خودم شخصاً خدمت او رفتم و خواهش کردم به تیم بازگردد و حاصل زحماتی که در چند وقت اخیر کشیده است را در ادامه برداشت کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم این تلاش‌ها منجر به نتیجه برای مردم عزیز آذربایجان شرقی شود و هواداران تراکتورسازی را بتواند شاد کند. مجید جلالی استعفای خود را پس گرفت و بازگشت به تراکتورسازی را قبول کرده است. در کنار این توافق حمایت کاملی را در استان از سوی استاندار محترم، شهردار و شورای شهر تبریز مشاهده خواهیم کرد. اسبقیان نیز همچون این عزیزان به تیم کمک خواهد کرد تا همگی حمایت قاطعی از مدیریت تیم و شخص مجید جلالی داشته باشیم. تمام این کارها برای کسب نتیجه از سوی باشگاه است. بازهم تأکید می‌کنم برنامه باشگاه حمایت کامل از مجید جلالی برای 5 سال آینده است تا او به فعالیت خود در تراکتورسازی ادامه دهد و تیم را به موفقیت برساند.

پورجمشیدیان در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کند اتفاقات اخیر منجر به عدم بی‌اعتمادی به تصمیمات مدیریت این تیم شود، خاطرنشان کرد: ما جمعاً پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این تصمیم را اتخاذ کنیم. مصلحت تراکتورسازی از نظر ما حمایت از مجید جلالی است و اینکه اجازه ندهیم در آینده مشکلی به وجود بیاید. در مورد این مسئله به تصمیم قاطع رسیدیم. در کنار این مسئله کادر فنی و شخص مجید جلالی محکم تر و با انگیزه‌تر کار را ادامه دهد و بازیکنان نیز مثل همیشه تمام تلاش خود را در راستای موفقیت تیم انجام خواهند داد. مردم شریف و هواداران پرشور تراکتورسازی نیز از حمایت خود دریغ نخواهند کرد و مطمئن هستیم که نتیجه مورد نظر و در حد شخصیت و جایگاه تراکتورسازی را کسب خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که مجید جلالی از موضوعاتی مثل اولتیماتوم ناراحت شده است، خاطرنشان کرد:‌ دیگر بحث اولتیماتوم نداریم. کار درست فنی در ادامه انجام خواهد شد و امیدواریم تیم روند خوبی را در پیش بگیرید.

رئیس هئیت مدیره باشگاه تراکتورسازی در مورد بحث حضور شهردار تبریز به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این تیم یادآور شد: این مسئله در برنامه‌های ما وجود دارد بنده هم با شخص شهردار و هم با رئیس شورای شهر تبریز صحبت کردم، صحبتی هم با آقای دبیری داشتم بنا داریم که شهرداری حمایت محکم‌تری را از باشگاه داشته باشد. قبل از این نیز شهرداری از باشگاه تراکتورسازی حمایت می‌کرد اما آقای دبیری و آقای نجفی قول دادند که حمایت بیشتری را نسبت به فصل‌های قبل به تیم تراکتورسازی داشته باشند. قرار است یک جلسه با حضور آقای شهردار رئیس شورای شهر در خدمت آقای استاندار داشته باشیم استاندار هم قول محکمی از طرف استانداری و دولت محترم داده است که حمایت خوبی از تیم داشته باشد نسبت به آینده و حمایت‌های شهرداری و استانداری امید بسیار زیادی داریم.

پورجمشیدیان در مورد اینکه چرا تصمیم به برکناری سرمربی تیم گرفتند تا دوباره مجید جلالی را در سمت خود ابقا کنند، یادآور شد: به هر حال در فرازونشیب‌های باشگاه برخی اوقات سلایقی وجود دارد ما در هیئت مدیره وظیفه داریم تمامی این مسائل را بررسی کنیم و آنچه تشخیص می‌دهیم به مصلحت باشگاه است تذکر می‌دهیم و تأکیدهایی در برخی موضوعات داریم در نهایت بعد از جلساتی که برگزار شد به این نتیجه رسیدیم که این اتفاق خیلی به مصلحت تیم نیست و باید یک روند مثبت و خوبی داشته باشیم. مدیران، کادر فنی و اعضای تیم باید حواشی را به حداقل برسانند تا دیگر مشکلی از این دست که باعث نگرانی افکار عمومی شود، نداشته باشیم.

پورجمشیدیان در مورد اینکه برخی بازیکنان علیه کادر فنی مصاحبه کردند و شاید این مسائل در ادامه مشکل‌ساز شود، گفت: این مسائل را حل خواهیم کرد، ما با تمامی مسئولان باشگاه در جمع بازیکنان حضور پیدا می‌کنیم و اگر خدای ناکرده کدورتی به وجود آمده با بزرگواری بزرگترها که قطعاً محبت خواهند کرد این مسائل را حل خواهیم کرد.

وی در مورد بدهی به اولیویرا و اینکه مذاکراتی برای بازگشت او انجام شده بود، اظهار داشت: اگر او طلبی داشته باشد این مسئله پیگیری می‌شود و قطعاً حقوق او به این مربی تعلق خواهد گرفت. دیگر این مسائل ارتباطی به اتفاقات اخیر ندارد و مثل بقیه جاها که شاید بدهی کم و بیش وجود داشته باشد به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس هئیت مدیره باشگاه تراکتورسازی در مورد اینکه آیا حمید زینی‌‌زاده به عنوان مدیرعامل به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: آقای زینی‌زاده محکم سر جای خود هستند اعضای هیئت مدیره حمایت جدی از کادر فنی و مدیریت باشگاه دارند. ما از حمید زینی‌زاده حمایت کامل داریم، امروز زینی‌زاده و جلالی به خواهش بنده در هیئت مدیره حاضر شدند، برخی از صحبت‌ها و کدورت‌های جزیی را برطرف کردیم و با هم و با جدیت کامل به کار خود ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: خواهش من از هواداران این است که باز هم با جدیت از باشگاه حمایت کنند ما به عنوان خادم آنها به این نتیجه رسیدیم که این تصمیم برای تراکتورسازی بهتر است. ما به عنوان یک خادم هواداران که آنها می‌دانند برای‌شان در این مدت «پادویی» کردیم خواهش می کنم که حمایت جدی از تیم داشته باشند و از تصمیمات باشگاه در این مدت حمایت کنند. از مسئولین، دست‌اندرکاران، شهردار، استاندار و دولت عزیز این است که از تیم فوتبال تراکتورسازی به عنوان یک باشگاه بزرگ و عزیز حمایت مادی و معنوی خود را دریغ نکنند.


جام حذفی

تراکتور میهمان سورینت شد

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور ساعت 14 امروز (دوشنبه) در محل سازمان لیگ برگزار شد که طبق قرعه تیم فوتبال پرسپولیس در جام حذفی میهمان فولاد خوزستان شد. با توجه به 2 میزبانی پیاپی استقلال در جام حذفی، پیش از این میهمان بودن این تیم مقابل ذوب‌آهن در جام حذفی قطعی شده بود.

براساس قرعه‌کشی انجام شده دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی طبق برنامه زیر برگزار خواهد شد:  

پنج‌شنبه - 26 دی‌ماه 92
مس کرمان - صنعت نفت آبادان، ساعت 14، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

سه‌شنبه - 1 بهمن‌ماه 92
ذوب‌آهن اصفهان - استقلال، ساعت 14، ورزشگاه فولادشهر)
- براساس اعلام غلامرضا بهروان ممکن است دیدار ذوب‌آهن - استقلال از ساعت 14:15 آغاز شود. 
راه‌آهن سورینت - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14، ورزشگاه تختی تهران

یکشنبه - 6 بهمن‌ماه 92
فولاد خوزستان - پرسپولیس، ورزشگاه غدیر اهواز

براساس اعلام سازمان لیگ برتر دیدارهای مرحله نیمه نهایی جام حذفی در روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه 92 و فینال مسابقات در روز جمعه 25 بهمن‌ماه 92 برگزار خواهد شد.


هر آنچه در برنامه موج فوتبال دیشب گذشت

برنامه دیشب موج فوتبال هم طبق روال همیشگی خود از ساعت 23:40 روی آنتن شبکه سهند رفت تا حواشی یک هفته اخیر فوتبال استان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
 
نظرسنجی جنجالی برنامه دیشب به حواشی اخیر تراکتورسازی مربوط بود و از بینندگان برنامه خواسته شده بود نظرشان را در مورد دلایل ناکامی های اخیر تراکتورسازی بگویند که گزینه های: کادر فنی، مدیریت، بازیکنان و آب و هوای نامساعد به عنوان جواب های نظرسنجی در نظر گرفته شده بود.

اسماعیل تقی پور سرمربی تیم فوتسال شهرداری تبریز و خبیری سرمربی هلال احمر میهمانان اول برنامه دیشب بودند.
 
تقی پور از بلاتکلیفی تیم فوتسال شهرداری برای شرکت در مسابقات تا یه هفته مانده به شروع لیگ صحبت کرد که فقط با دو جلسه تمرین لیگ را شروع کرده بودند و بدون هیچ اردویی وارد مسابقات شده بودند ولی با همت بازیکنان و کادر فنی توانستند هفته به هفته بهتر میشویم.


مشکل دروازه بانی تیم شهرداری و سه کارته شدن تنها دروازبان تیم

مربی شهرداری از مشکل نبود دروازه بان در این تیم بعد از خروج یکی از دروازه بان در نیم فصل خبر داد و گفت دروازبان فعلی تیم با انگشت شکسته درون دروازه می ایستد که متاسفانه مقابل هلال احمر وی سه کارته هست.
 
خبیری از قطب فوتسال شدن تبریز و استان آذربایجانشرقی خبر داد و دلیل پائین آمدن از جایگاه سوم را دربی های پشت سر هم و بازیهای دشوار و فشرده خارج از خانه دانست که تیم نوپایش بخاطر فشار مسابقات از صدر جدول دور شود.
 

به رسم جوانمردی هلال احمر به شهرداری دروازبان میدهد

وی اعلام نمود حاضریم به شهرداری در دیدارهای بعدی دروازه بان بدهیم تا مشکلشان حل شود.وی از عدم جذب بازیکن در نیم فصل صحبت نمود که تنها بازیکن جذب شده هم در همان نیم فصل مصدوم شد تا مشکلات تیم بیشتر از قبل شود.


مشکلات داوری فوتسال به دلیل عدم پخش زنده مسابقات

تقی پور از ناداوری ها در بازیهای تیمش خبر داد و گفت در بازی گیتی پسند در تبریز هم حقمان خورده شد و چیزی که عیان است.در فوتسال داوری ها زیر دوربین نمیرود برای همین هرکس هرجوری که میخواهد سوت میزند.

خبیری هم از ناداوری ها و مشکلات داوری خبر داد و گفت تیم هایی که قدرت و بضاعت ندارند همیشه مورد ظلم قرار میگیرند.در بازی با دبیری هم گفتم که در دیدار هفته قبلمان مقابل حفاری حقمان خورده شد و هیچ وقت هم حق اعتراش نداریم چون محروم میشویم.
 

سفرهای زمینی بلای جان هلال احمر

خبیری صحبت از مسافرت های زمینی تیم فوتسال هلال احمر در نیم فصل اول خبر داد که بازیکنان تا ساری با اتوبوس میرفتند و حداقل چند روز زمان برای ریکاوری همین مسافرت نیاز بود.
 

گلایه های شدید از چمن یخ زده ورزشگاه یادگار امام تبریز

بازیکنان تراکتورسازی از جمله حبیب گردانی و مسعود ابراهیم زاده و همچنین تنی چند از هواداران به وضعیت بد زمین چمن و یخ زدگی آن صحبت نمودند.فرشید طالبی هم در مورد فاکتورهایی قهرمانی از یکدلی سخن گفت و اعلام نمود اگر همه یکدل و همدل نباشند تیم هیچ وقت نتیجه نمیگیرد.
 

نهایی شدن مذاکرات تراکتور و تونی/تونی شناخت خوبی از بازیکنان تراکتور دارد!

زینی زاده مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی تبریز به عنوان میهمان تلفنی روی خط آمد و در مورد بررسی استعفای جلالی در هیات مدیره گفت: امروز به این نتیجه رسیدیم که با استعفای جلالی موافقت نمائیم تا وی از تیم برود.


حضور تونی در تبریز منوط به پرداخت بدهی های قبلی وی می باشد

ما با تونی مذاکرات را شروع کرده ایم و قرارداد هم تنظیم شده ولی منتظر پرداخت بدهی پانصد میلیونی فصل قبل وی هستیم و با توجه به آشنایی تونی با تیم فکر میکنیم وی میتواند برای تیم مفید باشد و هواداران را راضی نگه داریم تا در ورزشگاه حضور داشته باشند و بتوانیم در سه جبهه بازی کنیم.وی در مورد قطعی بودن قرارداد تونی گفت بخاطر امضا نشدن قرارداد هنوز صد در صد نمیگویم که به تیم اضافه شده ولی منتظریم تا در چند روز آینده تصمیم بگیریم.


کرار فردا یا پس فردا رضایتنامه میگیرد/پور غلامی هنوز استعفایی نداده است

کرار در آخرین تماس گفته که امروز مدیر عامل الطلبه در باشگاه نبوده که رضایت وی را صادر کند تا در دو سه روز آینده به تیم بپیوندد.وی در مورد استعفای پورغلامی هم گفت تا به امروز وی هیچ استعفایی نداده ولی در صورت عدم رضایت به حضور در تبریز باغ آبادی تیم را تمرین میدهد.


خطیبی هم جزو گزینه های تراکتورسازی است/رسول دستیار احتمالی تونی

وی گفت مایلیم از مربیان بومی همچون رسول خطیبی در کنار تونی استفاده کنیم ولی باید تونی در مورد دستیارانش نظر دهد و اگر وی نخواهد ما نمیتوانیم مربیان بومی یا دستیاران را به وی تحمیل کنیم.
 

عامل اصلی ناکامی های تراکتورسازی مشخص شد

در نظرسنجی دیشب موج فوتبال هواداران مدیریت را عامل اصلی ناکامی های تراکتورسازی در هفته های اخیر دانستند و با بیش از 10 هزار رای که حدود 50% آرا را تشکیل میداد در صدر عوامل ناکامی قرار گرفت و بعد از آن کادر فنی با حدود 6 هزار رای دومین عامل ناکامی لقب گرفت.


آخرین اخبار از قرارداد تراکتورسازی و تونی اولیویرا

تونی اولیویرا چهارشنبه صبح به ایران می آید

پس از انجام توافقات اولیه میان تونی اولیویرا و مسئولان تراکتورسازی برای عقد قرارداد، این مربی پرتغالی صبح چهارشنبه به ایران می آید تا قراردادش را به امضا برساند. 

تونی برای مسئولان تراکتورسازی شرط گذاشته که ابتدا باید طلبش از سال گذشته پرداخت شود تا او به ایران بیاید و به همین خاطر زینی زاده در صدد است روز دوشنبه این بدهی را بپردازد تا او سه شنبه شب به تهران و سپس به تبریز برود.

تراکتورسازان در صدد هستند تا هرطور شده تونی قبل از بازی با سایپا هدایت این تیم را پذیرفته باشد.


قرارداد تونی اولیویرا و تراکتورسازی آماده شد

تونی اولیویرا پس از دریافت مطالبات سال گذشته اش در ادامه رقابتهای لیگ برتر روی نیمکت تراکتورسازی می نشیند.

پس از استعفای مجید جلالی از سرمربیگری تراکتورسازی و پذیرش این استعفا،نام گزینه های مختلفی برای هدایت تراکتورسازی مطرح شد. حمید استیلی، رسول خطیبی و تونی اولیویرا سه نامی بودند که در بیشتر گمانه زنی ها بر سر زبانها بودند اما حمید زینی زاده پس از جلسه یکشنبه باشگاه گفت که قرارداد اولیویرا تنظیم شده و پس از پرداخت مطالبات فصل قبل این مربی پرتغالی، او در ادامه لیگ بر روی نیمکت تراکتورسازی خواهد نشست.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی همچنین گفت که پس از پرداخت این بدهیها به تونی، این مربی به تبریز سفر خواهد کرد تا قراردادش را امضا کند.


زینی زاده:بدهی 500 میلیونی تونی را به زودی پرداخت می کنیم/کرار یکشنبه نتوانست مدیرعامل الطلبه را ببیند

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت:اگر در هر حالتی نتوانستیم تونی را بیاوریم،با گزینه های دیگر صحبت می کنیم.

حمید زینی زاده درباره آخرین وضعیت حضور تونی اولیویرا در تراکتورسازی عنوان کرد:ما با تونی در تماس هستیم و پیش قرارداد او تنظیم شده است.مانعی که در این باره وجود دارد بدهی 500 میلیونی به این مربی از سال گذشته است.بر اساس رایزنی هایی که داشته ایم قصد دارد به زودی این پول را به او پرداخت کنیم.

وی ادامه داد:با رفع این مشکل،تونی بلافاصله به ایران می آید و کارش را با تراکتورسازی آغاز می کند.تلاش ما این است شرایطی را فراهم کنیم تونی در بازی با سایپا که شنبه آینده همراه تیم باشد.

مدیرعامل تراکتورسازی درباره وضعیت تمرینات این تیم تا زمان حضور سرمربی جدید گفت:فعلا فرهاد پورغلامی و باغ آبادی تیم را هدایت می کنند و بعد از حضور تونی،درباره کادر فنی و برنامه های آتی آن تصمیم گیری می کنیم.تونی با خود دو دستیار به تبریز می آورد.

وی درباره اینکه بدین ترتیب حضور گزینه های دیگر به عنوان سرمربی روی نیمکت تراکتورسازی منتفی است یا نه اظهار داشت:گزینه اول ما تونی است.این موضوع را قبلا هم گفته ایم.او از تیم شناخت دارد و سعی می کنیم به هر ترتیب که شده تونی را متقاعد کنیم.اگر در هر حالتی نتوانستیم تونی را بیاوریم،با گزینه های دیگر صحبت می کنیم.

زینی زاده درباره وضعیت کرار جاسم گفت:کرار در حال انجام کارهای مربوط به سفر خود به تبریز است.او روز یکشنبه به باشگاه الطببه رفت تا با مدیرعامل این باشگاه دیدار کند اما موفق نشد تا او را ببیند.قرار است کرار روز دوشنبه با مسولان باشگاه الطلبه دیدار کند تا رسما رضایتنامه اش برای حضور در تراکتورسازی را بگیرد.

 


زینی‌زاده: اولیویرا تنها گزینه ما در حال حاضر است

حمید زینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص موافقت این باشگاه با استعفای مجید جلالی اظهار کرد: از زحمات چندین ماهه آقای جلالی تشکر می‌کنیم و امیدواریم که ان‌شاءالله وی در سایر باشگاه‌ها موفق باشد.

وی در خصوص گزینه‌های این باشگاه برای جایگزینی مجید جلالی و هم‌چنین وضعیت تونی اولیویرا برای سرمربیگری این تیم گفت: گزینه ما آقای تونی اولیویرا است و مذاکراتمان را شروع ‌کرده‌ایم. ان‌شاءالله تا 48 ساعت دیگر نتیجه‌ نهایی را اعلام خواهیم کرد. آقای اولیویرا نیز تمایل دارند که به تیم سابق خود باز گردند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی هم‌چنین در خصوص این که آیا با تونی اولیویرا به توافق نرسیدند چه گزینه‌های دیگری را مدنظر دارند، بیان کرد: ما تلاش داریم که تا گزینه اول و آخرمان تونی اولیویرا باشد و تلاش داریم تا وی را به تیم باز گردانیم.

زینی زاده در خصوص وضعیت حضور جاسم کرار در تبریز گفت: در حال پیگیری حضور جاسم کرار در تبریز هستیم، زیرا قرارداد امضا شده و بلیت نیز تهیه شده و پیگیر هستیم که چه زمانی می‌تواند در تبریز حضور یابد. از فردا قرارداد این بازیکن شروع خواهد شد و پیگیر هستیم تا وی در تبریز حضور یابد.

به گزارش ایسنا مجید جلالی پیش از دیدار تراکتورسازی و فجرسپاسی از کناره گیری سخن گفت اما قرار بود که او تا امروز (یکشنبه) در تبریز بماند و در جلسه هیات مدیره باشگاه حضور یابد. اتفاقی که البته رخ نداد.

زینی‌زاده در این باره گفت: ما به جلالی نگفتیم که در تبریز بماند و صلاح هم ندیدیم که به جلسه هیات مدیره دعوتش کنیم!


تونی الیویرا به تراکتورسازی پیوست

 

 به نقل از پارس، براساس آخرین خبر های رسیده هیات مدیره باشگاه تراکتور سازی دقایقی پیش موافقت خود را با حضور تونی الیویرا مربی پرتغالی فصل گذشته این تیم اعلام کرد ، اعضای اصلی هیات مدیره که بصورت ویدئو کنفرانس برای جایگزینی مجید جلالی در ارتباط بودند ، در نهایت با جدایی این مربی موافقت وبه مدیر عامل این باشگاه برای دعوت از تونی الیویرا مجوز لازم را صادر کردند.
 

موافقت هیات مدیره تراکتورسازی با استعفا جلالی/معرفی سرمربی جدید در روزهای آینده

 

هیات مدیره تراکتورسازی با استعفا سرمربی این تیم موافقت کرد.

 به نقل از سایت رسمی تراکتورسازی،بعد از اعلام استعفا توسط آقای مجید جلالی و انتشار آن در وب سایت شخصی ایشان آقای جلالی اظهار داشت که برای آخرین بار در بازی تراکتورسازی و فجر شهید سپاسی حضور داشته و بعد از آن تیم را ترک خواهند کرد .

هیئت مدیره باشگاه با توجه به نتایج ضعیف و دور از انتظار تیم و با توجه به درخواست قاطبه علاقمندان تیم با استعفای آقای جلالی موافقت نموده و برای ایشان آرزوی موفقیت دارد .
شایان ذکر است که مربی جدید تیم ظرف چند روز آینده معرفی می شود . امیدواریم با این تغییرات تیم به جایگاه اصلی خود برگردد .

 

زینی‌زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در این باره گفت: گزینه ما برای جانشینی اولیویرا است و تا 48 ساعت آینده این موضوع قطعی می‌شود اما وی به احتمال زیاد از بازی با صبا روی نیمکت تراکتورسازی می‌نشیند.


تونی الیویرا : با مدیر تراکتور صحبت کردم / قرارداد می بندم

تونی الیویرا در گفتگوی که در فضای مجازی انجام داده است مذاکرات با تراکتور را تائید می کند و خواستار بدهی سال گذشته برای عقد قرارداد است که ترجمه متن را در ادامه می خوانید

سلام، چه تبریز برگردم یا نه هیچ وقت هواداران تراختور را فراموش نمی کنم، وقتی من پارسال تراکتور را ترک کردم اونها پول من و دستیارام را ندادند …من می خواهم اول بدهی را بدهند بعد قطعا با باشگاه قرارداد می بندم، در طول 6 ماه گذشته هیچ مدیری با من تماس نگرفته بود…فقط دیروز مدیرعامل با من حرف زد … این درست هست…

 
بهترین احترام ها به تراکتور

منبع : تراکتور اسپور


تاکتیک نامناسب جلالی و صدرنشینی تا هفده هفدهم؟ / مربی ضعیف یا مدیریت ضعیف ؟
در مصاحبه اخیری که مدیرعامل باشگاه در خصوص محرز بودن تساوی مقابل فجرسپاسی در تبریز با تفکرات مجید جلالی  داشته و اعلام نموده که این تساوی محتمل بود ،  این نتیجه گیری را می توان کرد که مدیر عامل باشگاه یا غیب گویی بیش نیست یا با مدرک مربیگری D که سال گذشته گرفته بالاخره از سیستم بازی و تاکتیک های جلالی سردر می آورد که به تاکتیک مربی که تا هفته هفدهم با همین تاکتیک نامناسب و نادرست در صدر جدول بود  اعتراض دارد.

وقتی به بازیهای گذشته تراکتورسازی در لیگ برتر در مقابل فجرسپاسی شیراز می اندازیم می بینیم که تراکتور در اکثر مواقع و بخصوص در تبریز جز یک بازی و حتی در مقابل 105000 نفر هوادار هم مشکل داشته است و بازیکنان با انگیزه و سرباز فجرسپاسی برای اثبات شایستگی های خود در مقابل تیمهای بزرگ و به خصوص تراکتورسازی که یک تیم نظامی محسوب می شود و می تواند از بازیکنان سرباز استفاده کند از جان و دل بازی می کنند.

لیگ برتر

هفته

تاریخ بازی

میزبان

میهمان

نتیجه

سرمربی

تماشاگر

80-81

سیزدهم

جمعه 12/11/80

تراکتورسازی

فجرسپاسی

(صفر-  صفر )

محمود یاوری

15000 نفر

80-81

بیست وششم

یکشنبه 12/3/81

فجرسپاسی

تراکتورسازی

(1-1)

احد شیخ لاری

5000 نفر

88-89

هفتم

یکشنبه 29/6/88

فجرسپاسی

تراکتورسازی

(2- 2)

فراز کمالوند

3000 نفر

88-89

بیست و چهارم

جمعه 2/11/88

تراکتورسازی

فجرسپاسی

(صفر-  صفر )

فراز کمالوند

105000 نفر

90-91

دوازدهم

شنبه 7/8/90

فجرسپاسی

تراکتورسازی

(1-  2)

امیر قلعه نوعی

5000 نفر

90-91

بیست و نهم

جمعه 18/1/91

تراکتورسازی

فجرسپاسی

(صفر - صفر)

امیر قلعه نوعی

55000 نفر

91-92

دهم

چهارشنبه 5/7/91

فجرسپاسی

تراکتورسازی

(1-  صفر)

تونی اولیویرا

7000 نفر

91-92

بیست و هفتم

پنجشنبه 3/12/91

تراکتورسازی

فجرسپاسی

(3- 1)

تونی اولیویرا

35000 نفر

92-93

ششم

جمعه 1/6/92

فجرسپاسی

تراکتورسازي

(صفر- صفر)

مجید جلالی

12000 نفر

92-93

بیست و یکم

شنبه 14/10/92

تراکتورسازی

فجرسپاسی

(صفر - صفر)

مجید جلالی

671 نفر

 
و اما در خصوص جایگزینی مربی و اینکه مربی داخلی خوبی برای این برهه از تراکتورسازی نیست باید به استحضار برسانیم که دیگر اعضای هیئت مدیره در حال گرفتن رزومه از گزینه های داخلی هستند و شما نیز به فکر گزینه های خارجیتان باشید تا بلکه با راضی کردن تونی جایی در بین هواداران پیدا کردید.

اگر اول فصل برای آوردن تونی پول نداشتید چطور الان پول پیدا می کنید یا برای حفظ پست مدیریتی خود سر کیسه را شل کرده اید لطفا" از آن پولها که برای آوردن تونی و کرار و پیمپائو کنار گذاشته اید یک مقداری به این بازیکنان تیمتان بدهید تا آنها هم فکرشان در گرفتن پولشان نباشد و فوتبال خودشان را بازی کنند.

ضمنا" در خصوص کمیته فنی کارشناسی خدمتتان عرض شود که احد نظرزاده که مسئولیت کمیته مربیان هیات فوتبال را یدک می کشد به جهت شرکت جنابعالی در کلاس Dسال گذشته دعوت به همکاری شده است که مدرک معادل B  را داراست و صادق پورحسین که مدیر آکادمی باشگاه تراکتورسازی و سر استعدادیاب شمالغرب کشور است اگر می توانست کاری برای تیم امید و نوجوانان ته جدولی و نونهالان تقلبی می کرد.

راستی از مدیر آکادمیتان پرسیده اید که امسال چند نفر از تیمهای پایه تراکتورسازی به تیم ملی دعوت شده اند و در خصوص رسول صادقی که معاون آموزش و پرورش استان است به جهت خوش خدمتی صادق پورحسین به جنابعالی معرفی شده و فقط از در ودیوار خوب حرف می زند و می توانید کارشناسی هایش را در برنامه لیگ 13 ببینید.

و اما هم محله قدیمی ایوب ذوالفقاری که سالیان سال در تیمهای پایه تراکتورسازی بوده و چه بلایی که بر سر تیم بزرگسالان ماشین سازی که نیاورد و بالاخره سوگلی مدیرعامل سجاد حسین زاده که کارشناسی اش در مقابل فجرسپاسی شیراز را همه دیدند و شنیدند که مجید جلالی بیسواد و بی رحم چرا به حرف کمیته فنی گوش نمی داد و تا هفته هفدهم در صدر بود.
 

 
سه امتیاز این بازی به اندازه شش امتیاز ارزش داشت/گسترش میتواند روزهای خوبی داشته باشد

 

مهدی تارتار پس از پیروزی دو بر یک مقابل داماش گیلان گفت: ابتدا از هواداران داماش تشکر می‌کنم که قبل از مسابقه من را تشویق کردند. روزهای خوبی در داماش داشتم. امروز هم سه امتیاز باارزش گرفتیم، سه امتیازی که به اندازه 6 امتیاز ارزش داشت.
وی ادامه داد: از رسول خطیبی هم باید تشکر کنم که چنین بازیکنان خوبی را دور هم جمع کرده است. باید به بازیکنانم هم خسته‌ نباشید بگویم. بازی جوانمردانه‌ای بود و ما پیروز شدیم.
وی در مورد اینکه با خوش‌شانسی گسترش پیروز شد، گفت:‌خوش‌شانسی همیشه وجود دارد اما ما موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ داماش خلق کردیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری به داماش بزنیم. ضمن اینکه دروازه‌بان ما هم روز خوبی پشت سر گذاشت.
تارتار در مورد اینکه گسترش بیرون از خانه پیروز می‌شود اما در تبریز خوب نتیجه نمی‌گیرد، گفت: باید روی مسائل روحی روانی بیشتر کار کنیم.
 تارتار در پایان نشست هم از خبرنگار یکی از رسانه‌ها انتقاد کرد که مطالبی را از زبان او بر علیه افشین ناظمی منتشر کرده بود.
 

 
کیانی 55 دقیقه با دست شکسته بازی کرد

 

در دیدار تراکتورسازان با فجر سپاسی مهدی کیانی در دقیقه 35 به علت یخ زدگی زمین مسابقه که موجب لغزندگی شده بود زمین خورده و در بین نیمه تحت درمان پزشک تیم قرار گرفت و با دستی بانداژ شده نیمه دوم را ادامه داد.
به گزارش تراکتوراسپور ، بعد از پایان بازی بلافاصله مهدی کیانی به کلینیک حلال احمر منتقل شد که در معاینه و تصویر برداری پزشکی دکتر معالج وی از شکستگی شدید دست کیانی از پنج ناحیه خبر داد.
این مصدومیت جدی می تواند بدترین دستاورد بازی امروز برای کاروان نا آرام تراکتور سازان محسوب گردد.
طی تماسی که با مهدی کیانی داشتیم طبق گفته پزشک معالج اعلام کرد دستم به علت برخورد شدید با زمین یخ زده از پنج قسمت شکسته است و پس از گچ بندی از کلینیک مرخص شدم ، وی ادامه داد این بدتر پیشامدی بود که در این مقطع حساس گریبان من و تیم محبوبم را گرفت ، از نتیجه امروز خیلی ناراحت هستم .
امیدواریم هرچه سریع تر وضع سلامتی مهدی کیانی قدیمی ترین و با تعصب ترین بازیکن تراکتور رو به بهبود باشد .
 

 

علی کریمی: مربی تراکتورسازی نمی‌شوم/ جایگاهم را با خون جگر خوردن به دست آورده‌ام

 

علی کریمی، بازیکن تراکتورسازی درخصوص بازی این تیم مقابل فجرسپاسی اظهار کرد: بازی که اصلا بار فنی نداشت ولی طبیعتا یک سری موقعیت‌هایی روی دروازه با خلاقیت‌های بازیکنان ایجاد شد. در مجموع با این کیفیت زمین نباید انتظار فوتبال داشته باشیم. ما باید از امتیازات میزبانی‌مان استفاده کنیم ولی فکر می‌کنم این موضوع رخ نمی‌دهد و نمی‌شود از این امتیاز استفاده کرد. با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم فوتبالمان پیشرفت کند و رو به جلو برویم و باید همین‌طور ِلک و ِلک کنیم.
 
وی درخصوص استعفای مجید جلالی، سرمربی این تیم بیان کرد: به عنوان بازیکن تیم طبیعتا وظیفه‌ی ما این است که در خدمت تیم باشیم و در مورد این صحبت‌ها باید مدیریت باشگاه پاسخگو باشند. آقای جلالی تصمیم‌شان را گرفته‌اند ولی نمی‌دانم در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد. در جریان موضوع نیستم که بدانم چه اتفاقی رخ داده است ولی امیدوارم هرچه باشد ختم به خیر شود.
 
کریمی درباره‌ی این‌که گفته می‌شود به وی پیشنهاد سرمربیگری تراکتورسازی داده شده، گفت: من همین جایی که هستم را با زحمت فراوان و با خون جگر خوردن به دست آورده‌ام و به این راحتی آن را از دست نمی‌دهم و تصمیمی برای مربیگری ندارم؛ زیرا بالاخره می‌بینید مربیگری در فوتبال ایران چگونه است. اگر قرار باشد صرف این‌که مربی قهرمانی بیاورد و نتیجه بگیرد به وی تیم بدهند طبیعتا نمی‌شود. لیگ ما 16 تیمی است و یک تیم نهایتا قهرمان می‌شود.
 
بازیکن تراکتورسازی ادامه داد: اگر قرار باشد با مربی که قرارداد می‌بندیم انتظار داشته باشیم تیم را قهرمان کند با عقل جور درنمی‌آید.
 
وی درخصوص شرکت نکردنش در جشن پرسپولیس، به ایسنا گفت: من همین که بازیکن تیم پرسپولیس بودم از اولین روزی که به این تیم آمدم جایزه‌ام را گرفته‌ام و نیازی به جایزه ندارم. فکر می‌کنم جشن تاسیس باشگاه خواهد بود و آن‌قدر بازیکنانی وجود داشتند که برای این تیم زمانی که تیم هیچ چیزی نداشته و مثلا رختکنشان صندوق عقب سرمربی یا سرپرست تیم بوده است زحمت کشیده‌اند. مطمئنا باید از آنها تقدیر شود. متاسفانه خیلی از پیشکسوتان درگیر مسائل زندگی‌شان هستند و از لحاظ مالی در مضیقه قرار دارند و از خرج زندگی‌شان برنمی‌آیند.
 
کریمی در پایان درخصوص این‌که در صورت رفتن جلالی با چه گزینه‌ای برای سرمربیگری این تیم موافق است، گفت: من بازیکن تراکتورسازی هستم و تابع تصمیمات باشگاه هستم و تمام تلاشم را برای موفقیت این تیم انجام می‌دهم.

 

 


بازیکنان کم کار اخراج شوند

حاشیه دیدار تراکتور_فجر

پس از اینکه علی کریمی در دقایق پایانی بازی تراکتورسازی مقابل فجرسپاسی یک فرصت عالی گلزنی را با استفاده از خلاقیت خود به دست آورد،از سوی طرفداران تراکتورسازی تشویق شد.

*هواداران تراکتورسازی از کیفیت بازی تیم شان انتقاد کردند.

*تماشاگران حاضر در ورزشگاه در دقایق پایانی یک صدا تونی اولیویرا را تشویق کردند.آنها با شعار آذربایجان یک صدا،تونی اولیویرا،سرمربی سابق خود را تشویق کردند.

طرفداران تراکتورسازی در دقایق پایانی بازی شعارهایی علیه حمید زینی زاده سر دادند.

*مجید جلالی در نیمه دوم در جایگاهی که در نیمه اول حضور داشت دیده نشد.

*طرفداران تراکتورسازی شعار عیبی وار را سر دادند.

اسکوربورد ورزشگاه در یک اقدام جالب تعداد تماشاگران حاضر در استادیوم را 671 اعلام کرد که با توجه به حضور نزدیک به 5 هزار نفری هوادران در ورزشگاه این موضوع باعث خنده و تعجب تماشاگران و خبرنگاران شد.

مسعود ابراهیم زاده پس از تعویض با فرشاد احمد زاده به نشانه اعتراض در کنار تبلیغات پشت دروازه به زمین نشست و به سمت نیمکت نرفت.

 


زور تراکتور به قعر نشین جدول هم نرسید

 

از سری رقابتهای لیگ برتر هفته بیست و یکم امروز یک دیدار در ورزشگاه یادگار امام تبریز با برگزاری دیدار تراکتورسازی با فجر سپاسی برگزار شد

برای تیم تراکتورسازی : نوشی صوفیانی به عنوان دروازه بان و محمد نصرتی ، میلاد فخرالدینی ، حبیب گردانی ، فرشید طالبی ، علی کریمی ، مهدی کریمیان ، مسعود ابراهیم زاده ، مهدی کیانی ، جواد کاظمیان ، کریم انصاری فرد به مربیگری فرهاد پور غلامی به میدان رفتند

برای تیم  فجر سپاسی : خزائی فر به عنوان دروازه بان ،ایمانی ، جوکار ، خضر، انصاری ، سلیمان نژاد ، کوهنورد ، علی محمدی ، علیرضا جلیلی ، سمیر بکریچ ، نزهتی به سرمربیگری محمود یاوری  به میدان رفتند

از تیم تراکتورستازی مرتضی اسدی و از تیم فجر مهرزاد معدنچی به دلیل محرمیت در این بازی غائب هستند

مجید جلالی به دلیل اخراج در بازی مس  از روی سکو ها بازی را به نظاره نشسته است

تراکتورسازی در این بازی به عنوان بهترین خط حمله لیگ در برابر بدترین خط دفاع لیگ فجر سپاسی قرار گرفته است

هنوز برف در ورزشگاه یادگار امام و همچنین روی سکوهای این ورزشگاه به چشم می خورد

در دقیقه 12 و 17 بازی فجر سپاسی دو موقعیت خطرناک بوجود آوردند و با بی دقتی مهاجمان خود آنها را به هدر دادند

در دقیقه 22 تنها موقعیت خطرناک تراکتور با شوت سرکش کریمیان با برخورد به مدافعان فجر به بیرون رفت

موقعیت های خطرناک فجر در قیاس با موقعیت های تراکتور بیشتر بوده است و کلا عملکرد اینتیم نسبت به میزبان در نیمه اول قابل قبول تر بود

مطابق پیش بینی استقبال خیلی کمی از این مسابقه صورت گرفته و در دقایقی از بازی تماشاگران اسم تونی الیویرا را صدا می زدند

در نیمه دوم بازی در اختیار تیم تراکتورسازی بود و تیم فجر موقعیتی را در این نیمه بدست نیاورد

در دقیقه 50 جوکار بازیکن فجر سپاسی بدلیل خطا بر روی جواد کاظمیان توسط داور از بازی اخراج شد

در دقیقه 69 شوت سرکش انصاری فرد از کنار دروازه به بیرون رفت

در دقیقه 81 زیبا ترین لحظه بازی با دریب های پی در پی علی کریمی شکل گرفت ، این بازیکن با دریبل 3 بازیکن فجر توپ خود رابه بدن دروازه بان کوبید و در برگشت نیز بازیکنان تراکتور نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند

این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا تراکتور جلالی ثابت کند حتی قدرت برد قعر نشین جدول را هم ندارد ، تراکتوری ها به راحتی این فرصت طلایی برای نزدیک شدن به صدر را از دست دادند


 

 


استعفای کتبی جلالی از مربیگری تراکتورسازی/ زوج «کریمی - آذرنیا» جایگزین می شود؟

 

مجید جلالی در واکنش به مصاحبه تصویری حمید زینی زاده مدیر باشگاه تراکتورسازی ، استعفای رسمی و کتبی خود را برای باشگاه تبریزی فرستاد تا مدیر این تیم در تصمیمی عجیب تیمش را باری دیگر به بحران وارد کند. درحالی که در روزهای گذشته نام رسول خطیبی به عنوان جانشین جلالی مطرح بود اما آخرین خبرها از تبریز حکایت از این دارد که زینی زاده باز هم آذرنیا را روی نیمکت تیمش می نشاند . همان طور که سال قبل هم تونی اولیویرا را بر خلاف میل هوادارانش کنار گذاشت.

این بار البته آذرنیا در کنار خود علی کریمی را هم خواهد داشت!


تونی اولیویرا : هیچ تماسی با تراکتوری ها نداشتم/ اگر برگردم به خاطر هواداران می آیم نه پول

 

پس از استعفای مجید جلالی سرمربی تیم تراکتورسازی، واکنش های بسیاری از سوی هواداران تراکتورسازی انجام شد که اکثر آنها خواستار برگرداندن تونی اولیویرا سرمربی محبوب فصل گذشته این تیم را داشتند. اما شایعاتی مبنی بر درخواست دو برابر قرار داد فصل گذشته توسط تونی منتشر شد. از این رو مصاحبه ای با تونی اولویرا ترتیب دادیم تا درباره اصل موضوع خبردار شویم.

آقای تونی سال نو را به شما تبریک می گویم. هواداران خیلی پیگیر شما هستند و این روز ها صحبت های بسیاری درباره شما انجام می شود

من هم به تمام هواداران تراکتورسازی سال جدید را تبریک می گویم و برای همه آنها در سال جدید آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که تیمشان تراکتورسازی را همواره در بهترین جایگاه ها ببینند.

--

گفته می شود مسئولان تراکتورسازی با شما صحبت کرده اند که به تراکتورسازی برگردید.

از زمانی که تبریز را ترک کرده ام هیچ یک از مسئولان باشگاه مذاکره و تماسی با من نداشته اند و تمامی اینها کذب است.

اما گفته می شود شما مبلغی را هم جهت بازگشت به تراکتورسازی پیشنهاد دادید!

اگر روزی به تراکتورسازی برگردم فقط و فقط به عشق هواداران و مردم به این تیم باز خواهم گشت نه به خاطر پول ! من عاشق هواداران هستم و این عشق برای من از هر چیزی مهمتر است.

می گویند دو برار قرار داد فصل پیش را برای بازگشت خواسته اید

همه اینها کذب محض است. من حتی قرار داد فصل گذشته خود را به طور کامل نگرفته ام. همچنین قرار داد من در فصل گذشته کمتر از مقداری است در برخی رسانه ها گفته می شود.

صحبتی با هواداران دارید؟

به همه آنها می گویم که آنها همواره در قلب من هستند و عاشقانه آنها را دوست دارم. دوست دارم که دوباره آنها را از نزدیک ببینم.

خبر آنلاین


تراختور اسیر حاشیه های خود ساخته

این تیتر بهترین تیتر برای مدیریت آقای زینی زاده می باشد به دور از هر گونه تعصب می توان گفت فوتبال امروز تراختور حتی سایه ای از فوتبال پارسال تونی نبوده و نیست ولی عدم تجربه و صحبت های نسنجیده زینی زاده از هفته دوم شروع شد و تیم به حاشیه جدی کشیده شد ولی جلالی سکوت کرد و بعد از دو برد همه زینی زاده را برای اظهارات نسنجیده نکوهش کردند ولی زینی زاده که سابقه مدیریت هم نداشت نشان داد که گوشش به این حرفها بدهکار نیست از جنگ زرگری با شورای شهر سر کمک مالی شورای شهر که حتی مدیر عامل به خود زحمت نمی داد در قبال هبه ۱ میلیاری شهرداری در جلسه شورا شرکت و شفاف از برنامه ها و وضعیت مالی باشگاه صحبت کند . ولی زنی زاده ول کن ماجرا نبود اینبار با جعفری مدیرعامل قبلی سر بودجه و بدهی های قبلی وارد بحث و جدل شد  و اینبار بعد از دست دادن امتیازات خانگی در حالی که هواداران صبر پیشه کرده بودند با فشارهای بیشتر بر جلالی آقا معلم که نفس اش بریده بود خبر از استعفا بعد از بازی شنبه با فجر سپاسی می دهد تا بیشتر مشخص شود که زینی زاده پشتش را خالی کرده و نه هیات مدیره و نه مدیریت اعتقادی به جلالی ندارد

 باز میگردیم به اشتباهات در بستن تیم در اول فصل و بی تجربگی زینی زاده در مدیریت باشگاهی مثل تراختور . هیات مدیره و آقای دلفیکار انگار ستون پنجم دشمن است که تراختور را اسیر حاشیه می کند وقتی تیم مدیرعامل دارد حرف زدن عضو هیات مدیره جز به هدف نابودی تراختور چه می تواند باشد آیا هیات مدیره نمی تواند نظات خود را در جلسات به مدیر عامل منتقل کند یا به مدیر عامل خود برگزیده اعتقادی ندارند.

ختم کلام بهتر است جلالی بماند و با تیم ادامه دهد با برکناری در این برهه حساس تیم چند قدم به عقب خواهد گذاشت


انتظاری که از تیم بود برآورده نشد
جعفری: اولتیماتوم تنها بی‌ثباتی و استرس می‌آورد/ باید به هر دو طرف ماجرا در تراکتورسازی حق داد

محمدحسین جعفری در مورد اتفاقات اخیر باشگاه تراکتورسازی گفت: اطلاع دقیقی از وضعیت باشگاه ندارم و نمی‌دانم چرا چنین تصمیمی گرفته شده است به همین خاطر نمی‌توانم ارزیابی دقیقی داشته باشم. بهرحال بنده نیز از این مسئله باخبر شدم و باید دید چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

وی در مورد اولتیماتوم به مجید جلالی و اینکه سرمربی تراکتورسازی اعلام کرده در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای در دیدار مقابل فجر سپاسی از سمت خود استعفا خواهد داد، گفت: امسال شرایط خاصی وجود دارد. واقعیت این است که با مهره‌های حاضر در تراکتورسازی شاید آن انتظاری که از تیم وجود داشته حاصل نشده است اما باید توجه کرد که در این امر تنها کادر فنی مؤثر نیست. در رقم خوردن عملکرد و در نتیجه یک تیم کل باشگاه دخیل هستند و هر فرد در بخشی از کار حضور دارد. باید عوامل اثرگذار در تیم و عملکردی که آنها داشتند به دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد و سپس تصمیمی در این رابطه گرفته شود.

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی در مورد اینکه آیا دادن اولتیماتوم کار صحیحی است، خاطر نشان کرد: از اول اعتقادم بر این بوده که اولتیماتوم در مدیریت جایی ندارد، در مقطعی از زمان شما به این نتیجه می‌رسید که باید تغییر و تحولی در تیم ایجاد کنید آن زمان حتماً باید تصمیم خود را اجرایی کنید اما دادن اولتیماتوم فقط بی‌ثباتی و استرس را ایجاد می‌کند البته باز هم می‌گویم باید به همه طرف‌ها حق داد چرا که هر کس دغدغه خودش را دارد و باید مسائل را منطقی بررسی کرد حتی بهتر بود این مسائل رسانه‌ای نمی‌شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظر من امروز بهتر است در هر باشگاهی همدلی و هماهنگی وجود داشته باشد در غیر این صورت مطمئناً در مسیر پر پیچ و خم لیگ برتر دچار مشکل خواهیم شد و نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.


بهتر است بعد از جلالی زینی زاده هم برود

به بهانه اولتیماتوم هیات مدیره تراکتورسازی و ساز جدایی آقامعلم

تراکتورسازی تبریز اوضاع مناسبی ندارد. نماینده آذربایجان در لیگ برتر این روزها نه از بعد فنی که از نظر انسجام درون باشگاهی هیچ نشانی از روزهای ابتدایی بازگشتش به لیگ برتر ندارد، از سال بعدش هم بسیار پایین تر است. همین پارسال هم شرایطش بهتر بود. تراکتورسازی ابتدای فصل با مجید جلالی برای اوج گرفتن بسته شد، برای تحقق رویای چند ساله هزاران هواداری که در بوشهر و مسجد سلیمان هم تیمشان را تنها نگذاشتند اما...
حکایت امسال تراکتورسازی بسیار متفاوت است. نه مدیرش سردار جعفری است که مواضع منطقی بگیرد،نه مربی اش تونی اولیویرا است که با دراز کشیدن روی پیست دو و میدانی ۱۰۰ هزار هوادار را به ورزشگاه بکشاند. آنهایی که حالا در تراکتورسازی بر مسند قدرت نشسته اند آرامش خاصی دارند. آرامشی که لازمه هر تیمی است جز تراکتور! تراکتورسازی مدت ها است از سپاهان فاصله گرفته و مثل استقلال و پرسپولیس است. از این حیث که اگر در این تیم آرام باشی نمی توانی حقت را بگیری. حالا نگاه کنید به مدیرعامل باشگاه حمید زینی زاده که از ابتدای فصل نتوانسته مواضعی مقتدرانه بگیرد و هربار به بهانه های مختلف تیم را به حاشیه برده و از طرفی مجید جلالی هم با علم بالای فوتبالی اش مشخص بود به خاطر متانت و نوع رفتارش نمی تواند در تبریز دوام بیاورد.
همه این ها را بگذارید کنار حرفهای جدید سخنگوی هیات مدیره باشگاه که در هفته های آغازین به کادرفنی اولتیماتوم داد و بازیکنان را متهم به کم کاری کرد تا نشان دهد چیزی از فوتبال نمی فهمد.
حالا اما جلالی دیگر کم آورده. او در حالی کم آورده که می داند در تبریز محبوب شده. از ابتدای فصل مسئولان باشگاه برای جلالی ناز کردند و صدایش درنیامد اما حالا نویتی هم باشد نوبت آقا مجید است. آقا مجید در آخرین مصاحبه اش حرف از رفتن زده است. حرفی که وقتی متهم به کم کاری شد هم آن را بر زبان نیاورد اما جلالی حالا می گوید شنبه برای همیشه از تبریز می رود. درست موقعی که بحث مذاکره با رسول خطیبی داغ است. او پس از ماهها سکوت مظلومیتش را به رخ کشید و موقعی این کار را کرد که باید. حالا تبریز پشت آقامجید است و بعید است مدیران فعلی تراکتورسازی اشتباهی که جعفری با برکناری تونی اولیویرا مرتکب شد و هواداران را علیه خود کرد، تکرار کرد. ما که فکر نمی کنیم حداقل تا پایان فصل جلالی با این مصاحبه از تراکتورسازی برود مگر اینکه...


مجید جلالی:بازی با فجرسپاسی آخرین مسابقه من در تراکتورسازی خواهد بود

سرمربی تیم تراکتورسازی گفت:چطور تیمی که می خواهد قهرمان شود و در هفته شانزدهم در صدر جدول است،نه می تواند تقویت شود و نه جایی برای تمرین دارد؟

مجید جلالی درباره اظهارات محمد جواد دلفکار،سخنگوی هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی عنوان کرد:امروز با صحبت های بسیار چالش برانگیز سخنگوی هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی روبرو شدم.البته قبل از این هم چند بار این صحبت ها از طرف ایشان و باشگاه انجام شده بود که سعی کردم با صبوری و تنها با احترام به هواداران و منافع باشگاه و اینکه در روند پیشرفت تیم خللی به وجود نیاید پاسخی ندهم ولی حالا مجبورم جهت روشن شدن موضوع مواردی را بیان کنم.

وی ادامه داد:ابتدا سوالی دارم.آیا با درنظر گرفتن شرایط حساس موجود تیم چنین موضع گیری و سخنانی می تواند به تیم کمک کند و یا اینکه حتی اگر این حرفها از بیرون باشد نباید با آن مقابله کرد.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد:آقای دلفکار!من تا به امروز با شما جلسه ای نداشته ام و آنطوری که آقای زینی زاده می گویند هیات مدیره اطلاعات تیم را از بازیکنان و مدیرعامل می گیرد.بنابراین بهتر است به جای این مصاحبه های غیرسازنده کمی از مدیریت فوتبال اطلاعاتی کسب می کردید .

وی افزود:برای انتخاب یک مربی در باشگاه باید ابتدا تحقیقات جامعی صورت گیرد و سپس اقدام به جذب او کنید در حالیکه شما و باشگاه از هفته دوم به مربی خود اولتیماتوم می دهید.آیا بهتر نیست این اولتیماتوم را به خودتان بدهید تا مربی را که خودتان انتخاب کردید پس از دو هفته او را اذیت و برایش چالش درست می کنید.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد:اگر مربی را شما انتخاب نکرده اید بهتر است سکوت کنید تا تیم کار خود را انجام بدهد.ساده ترین اصول مدیریتی فوتبال می گوید وقتی یک مربی را آوردید دو حالت دارد.یا مربی خوبی است که باید با تمام وجود و تا آخرین لحظه از او حمایت کنید و یا اینکه خوب نیست که در آن صورت جایی برای مصاحبه و اولتیماتوم نیست و باید او را عوض کنید.با این وصف رفتار و بیانات شما را نمی دانم چگونه باید تفسیر کرد که مربی را نگه می دارید ولی شرایط کار را برایش سخت و پیچیده می کنید.اگر قرار بر این نوع رفتارهاست،تا به حال تمام سایت ها باید پر می شد از اولتیماتوم و ضرب العجل به مربیان.لطفا شرایط تیم های سپاهان،استقلال،پرسپولیس و چند تیم دیگر را که چند بار به صدر جدول آمده و پایین رفته اند بررسی کنید.کدام یک از این تیم ها با مربی خود چنین رفتاری داشته اند.

جلالی افزود:بهتر است بدانید در خلال فصل چالش های بسیار سختی داشته ایم.به طوریکه حتی یک بار هم تمرینات تیم به خاطر مشکل مالی تعطیل شد اما تنها با بردباری و صبوری مشکلات رفع شدند.در حالیکه خودتان می دانید امسال از هدر رفت حدود دو و نیم میلیون دلار بودجه باشگاه جلوگیری کردیم.به خاطر دارید فصل گذشته سه مربی ،یک آنالیزور  و شش بازیکن خارجی گرفتید.

سرمربی تراکتورسازی تصریح کرد:متاسفانه شما قواعد احترام گذاشتن به یک مربی را هم بلد نیستید.من شاید از نظر شما سرمربی خوبی نباشم ولی یک عمر در ورزش معلمی کرده ام.شما چطور به خود اجازه می دهید در رسانه ها با یک معلم اینطور صحبت کنید و ضرب الاجل تعیین کنید؟من تمام این ها را به خاطر ناآشنایی شما با ابتدایی ترین اصول مدیریتی می دانم چون اطمینان دارم دلسوز هستید.اگر یادتان باشد در هفته پنجم بود که شما و باشگاه علیه کادر فنی مصاحبه کردید و من در آن زمان گفتم اگر من را نمی خواهید مشکلی نیست.در یک صحبت پنج دقیقه ای با باشگاه خواهم رفت و حتی مبلغی که گرفته ام را برمی گردانم.پس دلیل مصاحبه و رسانه ای کردن و ضرب الاجل دادن دائمی چیست؟

وی افزود:آقای دلفکار بهتر است بازیکنان را وارد این مساله نکنید.این هم یکی از اصول مدیریتی در فوتبال است.چون بازیکنان تراکتورسازی جزو صادق ترین و بی ریاترین بازیکنان هستند.وارد کردن آنها در چنین جریاناتی به صلاح تیم نیست.مطمئن باشید آنها در تمام بازی ها با تمام وجود و برای سربلندی باشگاه هر آنچه در توان داشتند را در طبق اخلاص گذاشتند.

سرمربی تراکتورسازی تاکید کرد:در جایی دیگر شما فرموده اید هر آنچه باید انجام شده است.بهتر است به تحولات نیم فصل نیز نگاهی بیاندازید.تقریبا تمامی تیم های رقیب ما در نیم فصل خود را تقویت کردند.می توانید به لیست نقل و انتقالات رقیبان ما توجه کنید.در عوض ما چه کردیم؟اسامی حدود 15 بازیکن را دادم و گفتم اگر دو بازیکن را هم از این لیست جذب کنیم کافی است.وقتی هم گفتند نمی شود روی بازیکن خارجی متمرکز شدیم.حدود یک ماه و نیم است که منتظر آمدن آنها به تمرینات هستیم در حالیکه ما 5 بازی نیم  فصل دوم را هم پشت سرگذاشته ایم.به جز این آیا از شرایط تمرینی یک ماه اخیر تیم اطلاعی دارید؟چطور تیمی که می خواهد قهرمان شود و در هفته شانزدهم در صدر جدول است،نه می تواند تقویت شود و نه جایی برای تمرین دارد؟در طول این یک ماه اخیر،تنها سه روز در تهران توانستیم تمرین مناسبی داشته باشیم و ماحصل آن بازی خوبی بود که در مسجد سلیمان انجام دادیم.شما می گویید کادر فنی باید از بازیکنان مشورت بگیرد.

وی ادامه داد برای اطلاع شما باید عرض کنم من شرایط سخت قهرمانی را با تیم های پاس و صبا در سالهای گذشته تجربه کرده و مشکلات آن را می دانم. آقای فرهاد پورغلامی کسی است که توانسته سبک بازی یک منطقه از فوتبال کشور را تغییر بدهد و با ملوان نایب قهرمان جام حذفی شده است و فرد بسیار با تجربه ای در لیگ برتر محسوب می شود.آقای باغ آبادی هم یکی از بهترین مربیان در زمینه طراحی تمرین در کشور است.بقیه کادر فنی هم جزو مربیان جوان و خوش فکر فوتبال کشور هستند.مطمئن باشید کادر فنی ما از بهترین ها هستند و به شما اطمینان می دهم که مشکل تراکتورسازی،فنی نیست،در آینده هم به این حرف من بیشتر خواهید رسید.

سرمربی تراکتورسازی افزود:بنابراین با توجه به شرایط پیش آمده و به خاطر حفظ شان،مقام و منزلت مربیگری،اعلام می دارم که طبق گفته شما اگر ببازم شما من را نمی خواهید ولی بدانید با این اوصاف اگر هم ببرم من نمی توانم با شما کارکنم.بنابراین در هر دو صورت بازی با فجرسپاسی آخرین حضور من به عنوان سرمربی تراکتورسازی خواهد بود.

جلالی افزود:در نهایت از جناب آقای کریمیان،ریاست محترم هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی تقاضای رسیدگی دارم و در پایان هم از تمامی هواداران عزیز،خونگرم،دلسوز و مهربان تیم عذرخواهی می کنم و امیدوارم در این شرایط سخت من را درک کنند.من همیشه با شما هواداران صادقانه و محترمانه حرف زدم و هیچگاه با حرف و رفتار قصد فریب و بهره برداری از احساسات پاک شما را نداشتم.از اولین روز هم گفتم من همین هستم که می بینید و در همه 30 سال گذشته هم اینطور بودم.اگر نوع کار و رفتارم مقبول شما نبوده است عذرخواهی می کنم و همیشه محبت های شما را در قلب خود حفظ می کنم.شما شایسته بهترین ها هستید و امیدوارم خدا بهترین ها را نصیب شما کند.اطیمان دارم شما از ما خیلی جلوترید و همه چیز را می دانید.

اوج نیوز


 


با پیروزی مقابل نفت مسجد سلیمان

 

از سری مسابقات یک هشتم نهایی جام حذفی ایران، تیم تراکتورسازی میهمان نفت مسجد سلیمان بود. این بازی با توجه به حرف و حدیث های فراوان در خصوص این که بازی در اهواز برگزار شود یا مسجد سلیمان، در پایان ورزشگاه مسجد سلیمان تأیید شد.

جمشید محمدی، قاضی این مسابقه کیومرث چراغی و فرزاد محمدی را از نفت مسجد سلیمان، کریم انصاریفرد و جواد کاظمیان از تراکتورسازی را با کارت زرد جریمه کرد.

تیم تراکتورسازی تبریز که در نیمه نخست برابر میزبان خود نفت مسجد سلیمان به تساوی بدون گل رضایت داده بود در نیمه دوم دو گل به این تیم زد تا با عبور از سد حریف دسته اولی خود به جمع تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی راه یابد و حریف راه‌آهن سورینت شود.

گل های این مسابقه را فرشید طالبی و کریم انصاریفرد در دقایق 53 و 55 برای تراکتورسازی به ثمر رساندند تا آرامش به اردوی تراکتورسازی بازگردد و جلالی از خطر برکناری رهایی یابد.

برای تراکتورسازی نوشی صوفیانی به عنوان دروزاه بان و مرتضی اسدی ، فرشید طالبی ، میلاد فخرالدینی ، مهدی کیانی ، مهدی کریمیان (میثم بانو)، علی کریمی ، سعید دقیقی ، جواد کاظمیان(محمد حسین مهر آزما) ، کریم انصاری فرد بازی کردند.

سرخ پوشان محبوب آذربایجان در مدت حضور خود در لیگ برتر نتوانسته بودند به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی صعود کنند که مجید جلالی توانست این کار را بکند.


زینی‌زاده: آقاي جلالي، کج بودن زمین و کوچک بودن شهر بهانه خوبی نیست

 

بعد از اینکه شاگردان مجید جلالی در 3 بازی آخر فقط 2 امتیاز کسب کردند فشارها در تبریز به آقا معلم بیشتر از قبل شد و هر روز هم جانشینی برای او پیدا می‌شود، از رسول خطیبی تا علی کریمی.

برای اطلاع از صحت وسقم این صحبت ها دقایقی با حمید زینی زاده مدیرعامل این تیم هم‌صحبت شدیم که ظاهرا از دست جلالی دل پری هم دارد:

ابتدا در مورد پیوستن جاسم کرار به تیم‌تان بگویید، بالاخره می‌آید یا نه؟

همه کارها انجام شده و قرارداد او هم امضا شده است. به دلیل وجود مشکلاتی پروسه پیوستن او به تراکتور طولانی شد اما سرانجام توانستیم قضیه را حل و فصل کنیم و قراردادمان را نهایی کنیم. او 2 روز دیگر در تمرینات ما حضور پیدا خواهد کرد و مشکلی هم برای بازی ندارد.

مشکل محمد نصرتی هم ظاهرا حل شده و به تمرینات برگشته، درست است؟

بله همینطور است و اگر جلالی تشخیص بدهد در بازی بعدی هم در ترکیب قرار می‌گیرد. او به دلیل رفتار نامناسبش یک جلسه از حضور در تمرینات منع شده بود و حالا که مشکلش حل شده به ترکیب تیم برمی‌گردد.

خب فکر نمی‌کنید که همین بخشش سریع بازیکنان و عدم برخورد قاطع با اعتراضات برایتان مشکل ساز می‌شود؟

برای حل این مشکل روز گذشته جلسه ای را با حضور بازیکنان و کادر فنی برگزار کردیم و از همه خواستیم تا از صحبت های حاشیه ای دوری کنند و مطیع کادر فنی باشند. امیدواریم با همفکری و مشورتی که با بچه ها و کادرفنی داشتیم دیگر شاهد این رفتارها نباشیم.

به نظر می‌رسد مجید جلالی هم در کنترل حواشی و مدیریت تیم خوب عمل نکرده، موافقید؟

امیدوار بودیم که اوضاع اینگونه نشود اما صحبت های آقای جلالی در برنامه نود ناامیدمان کرد! ایشان از ما گلایه داشتند که هیچ باشگاهی با مربی‌اش اینگونه برخورد نمی‌کند و ما را زیر سوال بردند، اما این بی انصافی است. ما از ابتدای فصل به طور کامل از او حمایت کردیم و همچنان هم ادامه می‌دهیم. ما به درخواست ایشان و به دلیل سرمای تبریز اردوی 10 روزه ای را در تهران دایر کردیم تا بازیکنان از شرایط مطلوب بدنی دور نشوند، در حالی که هر روز اقامت ما در تهران برایمان حدود 10 میلیون تومان هزینه داشت. در هیچ زمانی مدیران تراکتور همچین امکاناتی را برای تیم مهیا نکردند اما ما فقط به خاطر مجید جلالی و موفقیت تیم با هر درخواستی از کادرفنی موافقت کردیم. از ابتدای فصل هم قراردادهای بازیکنان و کادرفنی به طور منظم پرداخت شده و از این نظر هم شرایط خوبی را سپری می‌کنیم اما نمی‌دانم منظور و مقصود آقای جلالی از بیان آن حرف ها چه بود.

تجربه نشان داده که مجید جلالی در مواقع نتیجه نگرفتن با مدیران تیمش به مشکل برمی‌خورد، فکر نمی‌کنید که باز هم همین پروسه در حال تکرار است؟

دقیقا نمی‌دانم، اما پیشنهاد می‌کنم که ایشان کمی حس مسئولیت پذیریشان را تقویت کنند و از بهانه گیری و فرافکنی پرهیز کنند. ما سعی کردیم تمام خواسته های ایشان را برآورده کنیم و فکر می‌کنم که باید بازی های بهتری را از تیم‌مان شاهد باشیم. خیلی خوب است که به جای متهم کردن دیگران، ضعف های خودمان را شناسایی کنیم و مسئولیت تصمیم گیری‌ها و عملکردمان را برعهده بگیریم. کج بودن زمین و کوچک بودن شهر، بهانه خوبی برای فرار و شانه خالی کردن از مشکلات نیست.

به عنوان سوال آخر، این روزها شایعه جانشینی رسول خطیبی به جای مجید خان بسیار قوت گرفته، حتی صحبت هایی هم مبنی بر پیشنهاد شما به علی کریمی برای نشستن جای جلالی شده، جریان چیست؟

همه این صحبت های شایعه است و ما فعلا با همین شرایط به کارمان ادامه می‌دهیم. استعفای خطیبی از گسترش فولاد باعث بروز این حواشی شده، اما ما هیچ صحبتی با رسول خطیبی و حتی علی کریمی هم نکردیم و تصمیمی برای تغییر در دستور کارمان نداریم.


حسین معدنی اولین پیروزی تبریزی ها در دربی والیبال آذربایجان را رقم زد

 

بازیهای معوقه هفته پنجم سوپر لیگ والیبال با پیگیری دربی والیبال آذربایجان در تبریز انجام شد.

در این دیدار شهرداری تبریز با هدایت حسین معدنی توانست در سه ست پیاپی همنام ارومیه ایش را از پیش رو بردارد تا طلسم واگذار کردن نتیجه دربی را از بین ببرد.

بلندقامتان تبریزی در این دیدار با نتایج 27 بر 25، 25 بر 21 و 25 بر 20 در سه ست پیروز شد تا جمع امتیازاتش را به عدد 18 رسانده و در رده پنجمی نیم فصل مسابقات را به پایان رساند.

در مقابل شهرداری ارومیه با 15 امتیاز رتبه هشتم را به دست آورد.

حضور حدود 100 هوادار ارومیه ای در سالن اقدمی و تشویق هر دو تیم از سوی هواداران دو تیم از نکات قابلتوجه این دیدار به شمار می آید. همچنین ارومیه ها با باز کردن پارچه نوشته ای تحت عنوان شهرداری "حضرت پور" به نتایج ضعیف این تیم در دیدارهای گذشته و تصمیمات شهردار ارومیه اعتراض کردند.

باریج اسانس کاشان با پیروزی مقابل کاله مازندران قهرمانی نیم فصل را ازآن خود کرد .

نتایج کامل بازی های این هفته به شرح زیر می باشد:

رده بندی تیم ها نیز در پایان نیم فصل نخست به شرح زیر می باشد:


قهرمانی نیم فصل دبیری

 

دیدارهای معوقه دبیری و شهرداری در لیگ برتر فوتسال امروز یکشنبه برگزار شد و در انتها دبیری با کسب پیروزی در برابر تاسیسات دریایی توانست با سه امتیاز اختلاف در انتهای نیم فصل به عنوان قهرمانی نیم فصل اول لیگ برتر برسددر یکی از این دو دیدار دبیری تبریز در تهران و در شهر هشتگرد میهمان تاسیسات دریایی بود و در انتها با نتیجه 5-2 میزبان خود را با شکست مواجه ساخت برد دبیری باعث شد تا این تیم تبریزی در انتهای نیم فصل مسابقات با اختلاف سه امتیازی نسبت به گیتی پسند اصفهان عنوان قهرمان نیم فصل مسابقات را به خود اختصاص دهد .
در دیدار دیگر امروز شهرداری تبریز که به همراه هلال احمر تیم های شگفتی ساز مسابقات لقب گرفته اند در اهواز به مصاف حفاری این شهر رفت و در حالی که تیم اهوازی امیدوار بود با یک برد آسان به رتبه سوم جدول رده بندی برسد در نهایت تنها به یک امتیاز بسنده کرده و شهرداری موفق شد این تیم قدرتمند را در زمین خود با نتیجه 2-2 متوقف سازد شهرداری با این نتیجه با کسب 21 امتیاز نیم فصل دوم را با قرار گرفتن در رتبه هفتم جدول رده بندی به اتمام رساند
نیم فصل دوم از 13 دی آغاز شده و اولین بازی نیم فصل دوم دبیری در سالن پورشریفی با هلال احمر بازی خواهد کرد و شهرداری در تهران به مصاف تاسیسات دریایی خواهد رفت

 

 

 


تارتار سرمربی گسترش فولاد شد

 

مهدی تارتار سرمربی سابق تیم‌های راه آهن سورینت، داماش گیلان و گهر دورود به عنوان سرمربی جدید تیم گسترش فولاد تبریز انتخاب شد تا به عنوان جانشین رسول خطیبی کار خودش را آغاز کند.

رسول خطیبی عصر روز گذشته (چهارشنبه)  از سمت خود استعفا داد و هیئت مدیره باشگاه گسترش فولاد هم با استعفای وی موافقت کرد.

مهدی تارتار در دوران بازیگری خود در تیم های تراکتورسازی، بهمن، پاس، پرسپولیس، ابومسلم و راه آهن حضور داشته است.


زینی زاده:با کریمی مذاکره ای برای سرمرببگری نداشتیم/نصرتی به تمرین بازگشت

 

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت:نصرتی در تمرین تراکتورسازی حضور یافت.

حمید زینی زاده درباره شایعه مذاکره با علی کریمی برای سرمربیگری تراکتورسازی عنوان کرد:ما به اینگونه بحث ها عادت کرده ایم که معمولا پس از نتایج نامطلوب شایعاتی منتشر شود.در حالیکه چنین بحث هایی اساسا صحت ندارد و ما مذاکره ای با علی کریمی برای سرمربیگری تراکتورسازی نداشته ایم.

وی ادامه داد:مبنای مدیریت تراکتورسازی،حمایت از مجید جلالی است و اطمینان داریم تیم در بازی های آینده نتایج خوبی می گیرد و امتیازات از دست رفته را جبران می کند.

زینی زاده درباره وضعیت محمد نصرتی گفت:نصرتی از روز پنجشنبه در تمرین تراکتورسازی حضور یافت.او یک روز با نظر کادر فنی تمرین نکرد و این بحث ها در حوزه مسائل درون خانوادگی است


اعتراض حریف تراکتور در جام حذفی به تصمیم سازمان لیگ

 

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان مراتب اعتراض خود را در خصوص تصمیم سازمان لیگ به برگزاری بازی حذفی این تیم با تراکتور سازی تبریز در اهواز اعلام و خواستار انتقال مکان برگزاری این بازی به شهر مسجدسلیمان شد . 

 با توجه به بازدید هفته گذشته نماینده فدراسیون و رییس هیأت فوتبال خوزستان از استادیوم شهید بهنام محمدی و امکانات جانبی آن در نهایت سازمان لیگ تصمیم به برگزاری این بازی حساس در شهر اهواز گرفت .

بنا به گفته مسئولان تیم نفت مسجدسلیمان این تیم با توجه به اقدامات اصلاحی که در خصوص تأمین امکانات استادیوم اختصاصی تیمشان صورت گرفته آنرا مطابق با استاندارد های موجود دانسته و وضعیت آنرا از برخی
 استادیوم های کشور که در آن بازی های حساس برگزار می شود بالاتر ومطلوب تر ارزیابی می کنند .

مسئولان بخش ورزش شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان با تأکید به وجود تماشاگران با فرهنگ و باشعور و مشتاق به فوتبال در این شهر ، برگزاری این بازی که طبق قرعه کشی انجام شده می بایست تیم نفت مسجدسلیمان میزبان آن باشد را حق مسلم و طبیعی این تیم و تماشاگرانش دانسته و ضمن اعتراض شدید به این تصمیم سازمان لیگ خواهان بازنگری و تغییر در آن شده است .

لازم به ذکر است بازی حساس تیم های نفت مسجدسلیمان و تراکتور سازی تبریز درچارچوب بازیهای جام حذفی در روز هشتم دی ماه طبق قرعه کشی فدراسیون فوتبال به میزبانی تیم نفت مسجدسلیمان برگزار خواهد شد .


تارتار و درخشان و استیلی گزینه های هدایت گسترش فولاد

 

روز گذشته رسول خطیبی به دلیل اختلاف سلیقه با مدیران باشگاه گسترش فولاد از سمتش استعفا کرد.
پس از این اتفاق باشگاه گسترش فولاد در پی جایگزینی خطیبی برآمده و از این باشگاه خبر می رسد حمید درخشان و مهدی تارتار و استیلی گزینه های اصلی مدیران نماینده تبریز برای قبول هدایت گسترش هستند.


برخورد قاطع مدیر عامل با نصرتی خواست هواداران

دلیل اخراج محمد نصرتی از تراکتور مشخص شد

یکی از خبرهای داغ چند ساعت اخیر که تقریبا به صورت رسمی هم تایید شده اخراج موقت محمد نصرتی از تمرینات تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است. دلیل این کار هم اعتراض مدافع تراکتور به نیمکت نشینی عنوان شده است.

شنیده می شود محمد نصرتی در بازی با مس کرمان که نیمکت نشین بوده پس از دریافت گل توسط تیم خودی حرکاتی  انجام داده و حرفهایی زده که کادرفنی و نیمکت نشینان تیم تراکتور متوجه شده اند

گفته می شود او قبل از بازی و هنگامی که متوجه می شود در ترکیب اصلی نیست نیز به ابراز ناراحتی پرداخته است


بازیکنی که تراکتور را به حاشیه می برد؛جنبه هم چیز خوبی است

محمد نصرتی خوب است در این زمینه فرشید طالبی را الگوی خود قرار دهد.

از محمد نصرتی انتظارات بیشتری می رود. هرچه نباشد او بازیکن باتجربه ای بوده و سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی و حتی حضور در این تورنمنت مهم را در کارنامه دارد.

پس از ایجاد حاشیه هایی در اوایل فصل آن هم تنها به خاطر یک بازی نیمکت نشینی ،دوباره شاهد بودیم که این بازیکن تراکتور وقتی در ترکیب اصلی برابر مس قرار نگرفت باز هم حاشیه سازی کرد و کار را به جایی رساند که مجید جلالی مجبور شد در این روزهای بی دفاعی او را اخراج موقت کند.

معلوم نیست این چه کاری است که کاپیتان دوم تراکتورسازی انجام می دهد و حتی کاری می کند که علی کریمی معترضش می شود.

محمد نصرتی خوب است در این زمینه فرشید طالبی را الگوی خود قرار دهد.

طالبی ابتدای فصل هم چند بار نیمکت نشین بود اما نه تنها اعتراضی نکرد بلکه حتی به تیم نیز کمک کرد.

یا مثلا پس از بازیهای خوب طالبی برابر استقلال و پرسپولیس و ذوب آهن وقتی طالبی در بازی با سپاهان نیمکت نشین شد باز هم هیچ اعتراضی نکرد در صورتی که همه می دانستند طالبی چه انگیزه هایی برای بازی برابر تیم سابقش سپاهان دارد.

پایان کلام این که آقای محمد نصرتی جنبه هم چیز خوبی است


خطاب به رسول خطيبی و مسؤلان باشگاه گسترش

جناب آقاي رسول خطيبي و مديران باشگاه گسترش فولاد تبريز!

 

انتظار هواداران و طرفداران از تيم نوپاي گسترش،كسب مقام قهرماني،سهميه آسيا و يا رتبه تك رقمي نيست.بدون شك شرايط اولين حضور گسترش با تراختور قابل قياس نيست.چه از نظر سابقه و چه از نظر حمايت هوادار در استاديوم قياس اين دو تيم يك قياس مع الفارغ است.

اگرچه به عنوان هواداران تراختور حق اظهار نظر درباره تيم فوتبال گسترش فولاد نداريم اما به عنوان يك طرفدار متعصب اين تيم و به عنوان يك آذربايجاني احساس مي شود استعفاي عجولانه شما و پذيرفته شدن احتمالي آن توسط مديريت صدمات جبران ناپذيري بر پيكره فوتبال آذربايجان وارد خواهد ساخت.

اگرچه از دست دادن امتيازات حساس در هفته هاي اخير موجبات نگراني شما ، مديران باشگاه و هواداران اين تيم شده است. بدون شك اين تصميم شما و مديران از سر دلسوزي بر اين تيم فوتبال است.اما به ياد داشته باشيد كه فوتبال آذربايجان هم اكنون به امثال شما نياز دارد.بهتر است سال هاي سال در تيم گسترش فعاليت كنيد تا پايه هاي فوتبال آذربايجان را مستحكم كنيد.

تيم فوتبال گسترش فولاد در نيم فصل اول مشكلات عديده اي در خط دفاعي داشت كه با تقويت آن در تعطيلات نيم فصل اين مشكل بخوبي رفع گرديده است.تنها مشكل فعلي اين تيم كمبود يك سنتر فوروارد ششدانگ و با تجربه است.بهتر است بجاي تصميمات مصلحتي و يا احساسي فقط يك فوروارد با كيفيت خارجي را بخدمت بگيريد،بدون شك مشكلات تيم شما حل خواهد شد و شاهد صعود چشمگير اين تيم به رده هاي بالا خواهيم بود.
ما به شما ايمان داريم و بدون شك در پايان فصل، پاسخ اين اعتماد را با كسب يك رتبه خوب در جدول خواهيم گرفت.
لطفا بمانيد و با قدرت ادامه دهيد...

تراکتور اف سی


بالاخره نامه زینی زاده در شورای شهر قرائت شد

 

نامه درخواست کمک مالی باشگاه تراکتورسازی و باشگاه ماشین سازی در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر تبریز قرائت شد.

 

سعید حاجی زاده با اعلام این مطلب افزود: در این جلسه برخی از اعضای کمیسیون نظرات خود را ارائه کردند ولی به دلیل اهمیت موضوع در جلسه آینده کمیسیون از اعضای هیئت مدیره باشگاه دعوت بعمل خواهد آمد تا با همفکری بهترین راهکار برای کمک به تراکتورسازی اتخاذ شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضای شورای شهر درباره کمک به باشگاه تراکتورسازی به منظور رسیدن به استقلال مالی ترید ندارند ادامه داد: برخی از اعضای شورای شهر در نحوه کمک به باشگاه اختلاف نظر دارند و به همبن منظور در جلسه آینده با حضور اعضای هیئت مدیره باشگاه این موضوع طرح خواهد شد و امیدوارم به جمع بندی نهایی برسیم.

نامه ای که چندی پیش اعضای شورای شهر به عنوان طرح به شورا ارائه کرده بودند در این جلسه قرائت شد. 

شایان ذکر است حمید زینی زاده مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی طی نامه ای از اعضای شورای شهر درخواست مبلغ 2 میلیارد تومان کمک مالی شده بود. اعضای شورای شهر در گفت و گو های مختلف از وجود این نامه در شورای شهر اعلام بی اطلاعی نمودند. این بی اطلاعی باعث برخی از اظهار نظر های تند مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران سابق باشگاه گردید.

 

 


کرار جاسم: با تراکتورسازی به توافق نهایی رسیدم/ پیشنهاد پرسپولیس و استقلال را رد کردم

در حالی که عبدالوهاب ابوالهیل، سرمربی الطلبه عراق چند روز پیش اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه نخواهد داد کرارجاسم به تراکتورسازی برود، این هافبک جنجالی اعلام کرد تصمیم خود را گرفته و به تراکتورسازی خواهد پیوست.

او در گفت‌وگویی که با روزنامه‌ "المدی" عراق داشت، گفت: سه روز پیش رسما با باشگاه تراکتورسازی تبریز به توافق رسیدم. باشگاه الطلبه با توجه به بندی که در قراردادم وجود داشت، اجازه جدایی را به من داد.

او افزود: تراکتورسازی در حال حاضر از تیم‌های بالانشین لیگ برتر ایران است. رابطه خوبی با این تیم دارم. وقتی به من پیشنهاد دادند یک لحظه در قبول آن شک نکردم. تراکتورسازی نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است. من دو پیشنهاد دیگر از لیگ ایران هم داشتم. تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم خواهان جذب من بودند، اما ترجیح دادم که به تراکتورسازی بپیوندم چرا که در این تیم احساس راحتی می‌کنم و پیش از این در تبریز تجربه بازی هم داشته‌ام.

کرار افزود: دوست داشتم بار دیگر فرصت بازی در لیگ ایران را به دست آورم، چرا که عاشق لژیونر شدن به ویژه در لیگ ایران هستم. بازی در این لیگ چیزهای زیادی به من یاد داد. من عاشقان و دوستداران خود را در ایران دارم. به خاطر دلایل زیادی از حضور در لیگ عراق احساس راحتی نمی‌کنم. دیدار دوشنبه الطلبه با نیروی هوایی آخرین دیدار من در لیگ عراق است. باشگاه الطلبه همکاری خوبی با من داشت و به محض آن که از لیگ ایران پیشنهاد داشتم چراغ سبز نشان داد. با باشگاه الطلبه درباره جدایی به توافق دو جانبه رسیدیم. همه همکاری خوبی با من داشتند، به ویژه عبدالوهاب الهیل سرمربی تیم. بدون شک در صورت بازگشت به لیگ عراق تنها برای الطلبه بازی خواهم کرد. الطلبه بازیکنان خوبی در اختیار دارد. بدون شک با جدایی من این تیم به مشکل بر نخواهد خورد. تجربه خوبی با الطلبه داشتم و امیدوارم که این تیم در رقابت‌های لیگ عراق موفق باشد.

ایسنا


خطیبی: میخواهیم اولین دیدار خانگی مان در ورزشگاه اختصاصی را با برد اغاز کنیم
 
 
حسین خطیبی  در کنفرانس خبری پیش بازی تیم های گسترش فولاد و صبای قم،از تلاش های باشگاه برای آماده سازی ورزشگاه اختصاصی تشکر و قدردانی نمود.
به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، حسین خطیبی  در کنفرانس خبری پیش بازی تیم های گسترش فولاد و صبای قم، اظهار داشت: ابتدا اربعین حسینی را به تمامی شیعیان و دلسوختگان خاندان امامت و ولایت تسلیت عرض می نمایم و لازم میدانم که قبل از صحبت درباره بازی فردا، از تلاش های باشگاه برای آماده سازی ورزشگاه اختصاصی مان تشکر و قدردانی خودم و کادر فنی را ابراز نمایم.
مربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با حساس ارزیابی کردن بازی فرداف مقابل صبای قم، گفت: ما در هفته های اخیر علیرغم نمایش خوب در نتیجه گیری موفق نبوده ایم و همین موضوع عاملی برای بالا بودن انگیزه بازیکنان ما در مصاف با حریف است. علاوه بر این، ما هم قسم شده ایم که اولین دیدار خانگی مان در ورزشگاه ختصاصی را با برد آغاز کنیم.
حسین خطیبی با بیان اینکه مهرداد بایرامی و امید نظامی پور، دو محروم گسترش فولاد در مصاف با صبای قم هستند، اظهار داشت: ما در نیم فصل تقریبا تمامی مشکلات مان را برطرف نموده ایم و بحمدالله مشکلی از این بابت نداریم.
حسین خطیبی از هواداران فوتبال تبریز درخواست کرد که در این دیدار نیز پسران آبی تبریز را تنها نگذاریند و با حمایت های، موجب بالا رفتن انگیزه و روحیه انان شوند تا انشاالله شاهد موفقیت های بیشتر باشیم.


اختصاص ایاب و ذهاب رایگان برای هواداران دیدار گسترش فولاد و صبای قم

 

به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه، چند دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب هواداران فوتبال تبریز در دیدار هفته بیستم تیم‌های گسترش فولاد و صبای قم که در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد برگزار خواهد شد، اختصاص یافته است تا هواداران را از ساعت 12:30 دقیقه از نقاط مختلف سطح شهر به ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز منتقل نمایند.

نقاط اعلام شده به شرح ذیل است:

- میدان جهاد (نصف راه)

- ستارخان(یکه دکان)

- چهار راه عباسی

- راه‌آهن

دیدار هفته بیستم تیم‌های گسترش فولاد و صبای قم، فردا (سه‌شنبه) از ساعت 14:15 دقیقه در ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد تبریز واقع در دیزل‌آباد روبه‌روی کارخانه کبریت‌سازی، جاده صنعت،درب سوم بنیاد دیزل برگزار می‌شود.


کاروان تراکتورسازی وارد کرمان شد

 

 

حامد لک ، داود نوشی صوفیانی ، مرتضی اسدی ، محمد نصرتی ، فرشید طالبی ، مهدی کیانی ، مسعود ابراهیم زاده ، حبیب گردانی ، سعید آقایی ، میلاد شیخ فخرالدینی ، محمدحسین مهرآزما ، علی کریمی ، مهدی کریمیان ، میثم بائو ، فرشاد احمدزاده ، جواد کاظمیان ، کریم انصاری فر و محسن دلیر هیجده بازیکن انتخابی مجید جلالی برای این دیدار را تشکیل می دهند .

تراکتورسازان برای آمادگی بیشتر و عملکرد بهتر در این دیدار ، فردا یک جلسه تمرینی در کرمان را در برنامه دارند .


 

گسترش فولاد واولین میزبانی دربنیان دیزل / کادر فنی تیم ملی هم مشتری بنیان دیزل

 

گسترش فولادبعد گذشت 19 هفته به ورزشگاه خانگی خود باز می گردد ، ابی پوشان که صعود به لیگ برتر در در ورزشگاه اختصاصی بنیان دیزل جشن گرفتند ، امید وارند با حضور در این مجموعه یکبار دیگر از موقعیت میزبانی خود به نحو احسن بهره ببرند .

 

گسترش در شرایطی اولین بازی خود در لیگ سیزدهم در این ورزشگاه را برگزار خواهد کرد که دیروز در حضور تعدادی از اعضای کادر فنی تیم ملی ، مارکار آغاجانیان ، امید نمازی آنها بعد بازدید از امکانات این مجموعه اعلام کرده اند که مجموعه اختصاصی بنیان دیزل واقعا یک مجموعه کامل است که می تواند در بحث اردوی تیم ملی مورد توجه قرار گیرد ، ظاهرا اعتقاد انها این بوده که چنین مجموعه با کیفیتی در کشور وجود ندارد و اقای کی روش می تواند روی این مجموعه حساب کند.


 

زيني‌زاده: جعفري مطلع نيست و آمار اشتباه داده

 

 

 

حميد زيني زاده در خصوص شکست تراکتورسازي مقابل سپاهان عنوان کرد: بازي مقابل سپاهان تمام شده و ما در حال آماده سازي براي ديدار مقابل مس کرمان هستيم و بايد تلاش کنيم در اين ديدار به پيروزي برسيم تا آن نتيجه را جبران کنيم.

به گزارش جوان ایرانی به نقل از تسنيم ، وي افزود: شرايط آب و هوايي براي هر دو تيم يکسان بود و سپاهان توانست از اين موقعيت استفاده کند. هر دو گلي که تيم ما دريافت کرد روي اشتباهات فردي بود و بايد بيشتر تلاش کنيم تا اين اشتباهات تکرار نشود و اميدوارم مقابل مس بتوانيم جبران کنيم تا هواداران از شرايط راضي باشند.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تصريح کرد: مس يک تيم قعر جدولي است تلاش مي‌کند نتايج قبلي را جبران کند و چيزي براي از دست دادن ندارد و مقابل تراکتورسازي با تمام قوا تلاش خواهد کرد تا بتواند بهترين نتيجه را کسب کند.

وي ادامه داد: اگر مي‌خواهيم از قافله صدرنشينان عقب نمانيم بايد در بازي‌هاي باقي‌مانده بهترين نتايج ممکن را کسب کنيم. کادر فني بايد با برگزاري تمرينات مناسب و به‌کارگيري بازيکنان در پست‌هاي مورد نياز بهترين نتايج را رقم بزند.

زيني زاده در خصوص اظهارنظر جعفري مديرعامل سابق باشگاه تراکتورسازي مبني بر اينکه "تراکتورسازي سال گذشته با بودجه 14 ميلياردي نايب‌قهرمان شده ولي مديرعامل فعلي با بودجه بيشتر قادر به اداره باشگاه نيست"، خاطرنشان کرد: من نمي‌خواستم آمار و ارقام را منتشر کنم ولي بودجه باشگاه در سال گذشته 19 ميليارد بوده و شايد جعفري از حساب‌هاي باشگاه مطلع نبوده که آمار اشتباه ارائه داده است.

وي افزود: 9 ميليارد از بودجه سال قبل تأمين شده بود و 10 ميليارد طبق اعلام معاونت مالي باشگاه به سال جاري منتقل شده است که 3 ميليارد آن را پرداخت کرديم و به فکر پرداخت باقي بدهي‌هاي باشگاه هستيم و با توجه به تورم موجود در کشور ما با همان بودجه تيم را بستيم که خوشبختانه تلاش کرديم بودجه امسال بيش از بودجه سال قبل نباشد.

مديرعامل فعلي باشگاه تراکتورسازي با اشاره به گفته جعفري مبني بر اينکه "زيني زاده تيم را گران بسته و به مشکل مالي برخورد کرده است"، تصريح کرد: دليل مشکلات مالي ما اين است که 3 ميليارد بدهي سال قبل را پرداخت کرديم و اگر اين بدهي‌ها موجود نبود با همان پول تمامي مشکلات مالي را برطرف مي‌کرديم ولي با وجود تمامي اين مشکلات ما بيشترين پرداختي را نسبت به تيم هاي ديگر به بازيکنان داديم.

زيني زاده اظهار داشت: اگر ما از شوراي شهر کمک خواستيم به اين دليل بود که برخي افراد که در انتخابات شعار مي‌دادند که براي کمک به تراکتورسازي راهي شورا مي‌شويم به وعده‌هايشان عمل کنند وگرنه وظيفه هر مسئول شهري است که بتواند به اين باشگاه کمک کند.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي اضافه کرد: ما مثل آن‌ها مشکلات مالي را گردن ديگران نمي‌اندازيم و نمي‌گوييم که اين بدهي‌ها مربوط به مديرعامل پيشين است و اين بدهي را مربوط به باشگاه مي‌دانيم ولي برخي مواقع مجبور مي‌شويم واقعيت‌ها را در رسانه عنوان کنيم.

زيني زاده در پاسخ به صحبت‌هاي اخير جعفري مبني بر اينکه شوراي شهر حاضر است بدون درخواست باشگاه کمک يک ميلياردي به تراکتور داشته باشد، به خبرنگار تسنيم گفت: ما درخواست‌هايمان را به آن‌ها ارائه داديم و اميدوارم آن‌ها نيز در عمل ثابت کنند که واقعاً به فکر تراکتورسازي هستند.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي در خصوص اينکه جعفري گفته درخواست باشگاه به دست اعضاي شوراي شهر نرسيده است، تاکيد کرد: اين به ساختار اداري شوراي شهر بازمي‌گردد و ما نامه را به رئيس شورا ارائه کرديم و اينکه اين درخواست در کدام کميسيون بايد بررسي شود و آيا بايد تمام اعضاي شورا در جريان باشند يا خير به ما مربوط نمي‌شود.

وي گفت: آقاي شياري در شوراي شهر عنوان کرده که باشگاه بايد به فکر منابع پايدار باشد و ما نيز آماده هستيم هر پيشنهادي که داشته باشند را بررسي کنيم و با تعامل با شورا اين مشکلات را برطرف کنيم.

زيني زاده تاکيد کرد: در جلسه‌اي که با استاندار آذربايجان شرقي داشتيم پيشنهاداتي مطرح کرديم و مي‌توان با دادن مجوز احداث پمپ‌ بنزين کمک کرد تا تراکتورسازي به منابع پايدار دست يابد.


 

خطیبی 3 امتیاز میزبانی را می خواهد/ صبا برای جبران می آید

 

از بیستمین هفته رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور دو تیم گسترش فولاد تبریز و صبای قم از ساعت 14 و 30 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

هواداران از گسترش فولاد حمایت کنند

غلامرضا سمندر مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز با اعلام این خبر به خبرنگار نصرنیوز می‌گوید: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته ورزشگاه اختصاصی گسترش فولاد آماده شده است و دیدار مقابل صبای قم در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

وی می‌افزاید: این ورزشگاه در رقابت‌های دسته اول میزبان تیم های دیگر بود که با حضور در لیگ برتر ما به فکر ترمیم آن افتادیم و مطابق بهترین استانداردهای موجود این ورزشگاه را آماده کردیم تا به بهترین شکست میزبان حریفان خود باشیم.

سمندر تاکید می کند: امیدوارم با محیا شدن این ورزشگاه هواداران حضور پرشوری داشته باشند و نماینده استان را تنها نگذارند تا با حمایت آن‌ها شاهد موفقیت گسترش فولاد باشیم.

دو تیم در آرزوی پیروزی/ 6 شکست پیاپی در کارنامه صبا

گسترش فولاد در حالی به مصاف صبای قم می‌رود که از هفته یازدهم به بعد در آرزوی پیروزی به سر می‌برد. شاگردان خطیبی پس از اینکه دو هفته پیاپی مقابل ذوب‌آهن و مس کرمان به پیروزی رسیدند هنوز برد را تجربه نکرده‌اند.

آبی‌پوشان مقابل سایپا، ملوان بندر انزلی، نفت تهران و تراکتورسازی شکست خوردند و فولاد خوزستان، استقلال تهران، فولاد مبارکه سپاهان و فجر شهید سپاسی را با تساوی متوقف کردند.

در سوی مقابل صبا اوضاع بهتری نسبت به میزبان ندارد. آخرین پیروزی تیم میهمان به دیدار مقابل راه‌آهن در هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر برمی‌گردد.

پس از آن استقلال صنعتی خوزستان، سایپا کرج، ملوان بندر انزلی، نفت تهران، فولاد خوزستان و استقلال تهران این تیم را شکست دادند و پرسپولیس تهران، ذوب‌آهن اصفهان و مس کرمان نیز مقابل این تیم به تساوی دست یافتند.

عنایتی پیروزی را از رسول گرفت

دو تیم در دیدار رفت به میزبانی صبا مقابل یکدیگر صف آرایی کردند. آغاز بازی با یک اشتباه همراه بود و همین اشتباه تیم مهمان را یک بر صفر پیش انداخت. گل سید ایمان موسوی به گسترشی‌ها روحیه داد به طوری که به گل دوم هم رسیدند.

بعد از این گل‌ها صبا چهره تهاجمی به خود گرفت تا اینکه توانست توسط غلامرضا عنایتی بازی را به تساوی بکشاند. هم صبا و هم گسترش ارائه گر فوتبال تهاجمی در جریان 90 دقیقه بازی بودند و سرعتی و ترکیبی بازی می‌کردند اما نقص بازی دو تیم تصمیمات عجولانه بود.

فرصت‌های صبا در دقایق پایانی به مراتب بیشتر از گسترش بود و اگر قدر این موقعیت‌ها را می‌دانست، می‌توانست به یک پیروزی پر گل دست یابد. اما تیم میهمان نیز تیم دست و پا بسته‌ای از خود نشان نداد و اگر برتری خود را در دقایق نخست حفظ می‌کرد می‌توانست 3 امتیاز شیرین از این دیدار کسب کند.


 

برف مانع نشد؛تراکتورپرتماشاچی ترین

تعداد تماشاگران هفته نوزدهم لیگ برتر نسبت به هفته قبلی جهش قابل توجهی داشت.  در حالی که در هفته گذشته تنها 21 نفر بازی های لیگ را از نزدیک تماشا کرده بودند، در هفته نوزدهم این عدد به بالای 50 هزار تماشاگر رسید. به این ترتیب به طور متوسط 6400 تماشاگر هر بازی هفته نوزدهم را از نزدیک دیدند.

این عدد در مقایسه با میانگین سال گذشته (تقریبا 8 هزار نفر در هر بازی) کوچک است اما رشد 138 درصدی تماشاگران نسبت به هفته هجدهم را نشان می دهد. بازی تراکتورسازی و سپاهان با 20 هزار تماشاگر و دربی نفت و راه آهن با تنها 50 تماشاگر، به ترتیب پرتماشاگرترین و کم تماشاگرترین بازی های هفته بودند.


تراکتور سازی پمپ بنزین احداث می کند

 

مدیر عامل باشگاه تراکتور سازی تبریز در مورد وجود مشکلات مالی باشگاه گفت: سعی داریم به این مشکلات پایان دهیم و مدیرعامل فعلی باشگاه تراکتورسازی با اشاره به گفته جعفری مبنی بر اینکه “زینی زاده تیم را گران بسته و به مشکل مالی برخورد کرده است”، تصریح کرد: دلیل مشکلات مالی ما این است که ۳ میلیارد بدهی سال قبل را پرداخت کردیم و اگر این بدهی‌ها موجود نبود با همان پول تمامی مشکلات مالی را برطرف می‌کردیم ولی با وجود تمامی این مشکلات ما بیشترین پرداختی را نسبت به تیم های دیگر به بازیکنان دادیم.

زینی زاده اظهار داشت: اگر ما از شورای شهر کمک خواستیم به این دلیل بود که برخی افراد که در انتخابات شعار می‌دادند که برای کمک به تراکتورسازی راهی شورا می‌شویم به وعده‌هایشان عمل کنند وگرنه وظیفه هر مسئول شهری است که بتواند به این باشگاه کمک کند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد: ما مثل آن‌ها مشکلات مالی را گردن دیگران نمی‌اندازیم و نمی‌گوییم که این بدهی‌ها مربوط به مدیرعامل پیشین است و این بدهی را مربوط به باشگاه می‌دانیم ولی برخی مواقع مجبور می‌شویم واقعیت‌ها را در رسانه عنوان کنیم.

زینی زاده در پاسخ به صحبت‌های اخیر جعفری مبنی بر اینکه شورای شهر حاضر است بدون درخواست باشگاه کمک یک میلیاردی به تراکتور داشته باشد، به خبرنگار تسنیم گفت: ما درخواست‌هایمان را به آن‌ها ارائه دادیم و امیدوارم آن‌ها نیز در عمل ثابت کنند که واقعاً به فکر تراکتورسازی هستند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در خصوص اینکه جعفری گفته درخواست باشگاه به دست اعضای شورای شهر نرسیده است، تاکید کرد: این به ساختار اداری شورای شهر بازمی‌گردد و ما نامه را به رئیس شورا ارائه کردیم و اینکه این درخواست در کدام کمیسیون باید بررسی شود و آیا باید تمام اعضای شورا در جریان باشند یا خیر به ما مربوط نمی‌شود.

وی گفت: آقای شیاری در شورای شهر عنوان کرده که باشگاه باید به فکر منابع پایدار باشد و ما نیز آماده هستیم هر پیشنهادی که داشته باشند را بررسی کنیم و با تعامل با شورا این مشکلات را برطرف کنیم.

زینی زاده تاکید کرد: در جلسه‌ای که با استاندار آذربایجان شرقی داشتیم پیشنهاداتی مطرح کردیم و می‌توان با دادن مجوز احداث پمپ‌ بنزین کمک کرد تا تراکتورسازی به منابع پایدار دست یابد.

 

 

 


پیش بسوی صدر جدول

جنگ خواهر خوانده ها در تبریز

از هفته 19 لیگ برتر تراکتورسازی در تبریز میزبان سپاهانی خواهد بود که حال و روز چندان خوشی ندارد و تراکتور نیز بعد از دو برد یک تساوی و دوباره دو برد و یک تساوی را کسب کرده است ولی تساوی آخری مقابل ذوب آهنی بود که هواداران در زیر بارش برف انتظار برد را داشتند و با یک تساوی صدر را به پرسپولیس و حساس تر از آن به دایی داده اند و از طرفی سپاهان با یک باخت دیگر باید قید قهرمانی را بزند و دیگر بعنوان مدعی مطرح نخواهد بود .

حساسیت خارج از مستطیل سبز ، بیشتر از مستطیل سبز خواهد بود و این تشویق بوندسلیگای به مشکل اول فدراسیون تبدیل شده تا تراکتوری ها را برای یک رو کم کنی به استادیوم بکشد و البته هوادارانی که از دیدار قبلی دل خوشی از مجید جلالی ندارند و ارنج اشتباه این مربی را باعث سقوط از صدر می دانند و عمده انتقادات به حضور مرتضی اسدی در خط هافبک بر میگردد که هواداران اعتقاد دارند با انتقال اسدی از خط دفاع به هافبک عملا کمربند میانی را از داده اند .

تراکتور سازان در دیدار رفت و در فولادشهر توانستند سپاهان را پیش رو بردارند و از بحران خارج شود و اینبار ماجرا برعکس است و سپاهان برای برد به تبریز آمده است تا از بحران خارج شود ولی تراکتوری ها نیز با هوادارانی عصبی روبرو هستند و باخت مقابل سپاهان به معنی شروع بحران و انتقاد .

تراکتور و سپاهان را از دهه 70 خواهر خوانده می دانیم ولی در این بازی شرایط فرق می کند و هواداران تراکتور اصلا دوست ندارند از صدر فاصله بگیرند و از طرفی ماجرای تشویق بوندسلیگای آنان را مسمم کرده تا جهمنمی برای رقیبان و مخالفان درست کنند و از طرف سپاهان نیز حال روز خوبی ندارد تا جمعه در تبریز شاهد یک برادر کشی باشیم و مساوی نیز در این دیدار مساوات نیست و به درد هیچ کدام نخواهد خورد


فجرسپاسي-گسترش فولاد


گسترش فولاد به دنبال "آزمودن بخت خويش" در ديار حافظ

 

هفته ي نوزدهم ليگ برتر فردا با برگزاري چهار ديدار آغاز مي شود و تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز در اين هفته به مصاف فجرشهيد سپاسي شيراز مي رود.

گسترش فولاد كه هفت هفته است رنگ برد را نديده است و آخرين پيروزي اين تيم به هفته ي يازدهم و در مقابل مس كرمان برمي گردد، در هفته ي هجدهم رقابت ها موفق شد تيم سپاهان را در اصفهان متوقف كند و يك امتياز بازي با سپاهان را به تبريز بياورد. اما در مقابل، تيم فجر شهيدسپاسي شيراز نيز در هفته ي گذشته ميهمان تيم استقلال تهران بود كه علي رغم ارائه ي بازي قابل قبول مقابل اين تيم، با نتيجه ي يك بر صفر مغلوب آبي پوشان تهراني شد و در اين هفته به دنبال اين است كه انتقام آبي پوشان تهراني را از آبي پوشان تبريزي بگيرد و خود را از پايين جدول بكَنند؛ هر چند كه شاگردان رسول خطيبي نيز با انگيزه اي كه براي كسب امتيازات كامل اين مسابقه دارند، به راحتي تسليم شيرازي ها نمي شوند و به دنبال كسب پيروزي در خانه ي حريف هستند تا خود را از وضعيتي كه در چند هفته ي اخير گريبان گيرشان شده است، خارج كنند.

شاگردان رسول خطيبي كه ليگ برتر را خيلي خوب آغاز كردند و در همان چند هفته ي ابتدايي، لقب پديده ي ليگ سيزدهم را به خود اختصاص دادند، رفته رفته با مشكل «نبردن» مواجه شدند؛ به همين دليل برادران خطيبي، تمرينات اختصاصي را براي رفع اين مشكل در نظر گرفته اند و در شيراز به دنبال كسب پيروزي هستند.

اين در حالي است كه اولين پيروزي گسترش فولاد تبريز در تاريخ ليگ برتر، در مقابل همين تيم فجر رقم خورده است؛ جايي كه گسترشي ها در هفته ي چهارم از دور رفت مسابقات، موفق شدند اين تيم را با شكست دو بر صفر بدرقه كنند و اولين پيروزي خود را در ليگ برتر جشن بگيرند.

تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز در پايان هفته ي هجدهم رقابت هاي ليگ، 19 امتيازي است و در رده ي يازدهم قرار گرفته است و تيم فجر نيز 14 امتيازي است و در جايگاه پانزدهم جدول شانزده تيمي رقابت ها قرار گرفته است؛ اما با توجه به فاصله ي كم امتيازي بين تيم هاي جدول، پيروزي و يا شكست هر يك از تيم ها مي تواند جايگاه آن ها را دستخوش تغييرات زيادي بكند.

شايان ذكر است كه آخرين برد تيم فجر شيراز نيز در مقابل مس كرمان رقم خورده است و بدين ترتيب اين دو تيم پس از شكست دادن مس كرمان، در حسرت كسب سه امتياز مانده اند و بايد منتظر ماند و ديد كه كدام يك از اين تيم ها در اين بازي حساس مي توانند طلسم نبردن خود را بشكنند؟

گفتني است اين مسابقه از ساعت 15 روز پنجشنبه (28 آذر) در شيراز آغاز مي شود و گسترشي ها به دنبال اين هستند كه در ديار شاعري كه مصرع « ما آزموده ايم در اين شهر بخت خويش...» را سروده است، بخت خود را بيازمانيد!

 


گزارش تمرين امروز تراكتورسازان


از مصدوميت شيروند تا عدم وجود جايگاهي براي خبرنگاران!

اين نوبت از تمرين تراكتورسازان از ساعت 12 در زمين چمن اختصاصي اين باشگاه آغاز شد.

* بازيكنان در ابتداي تمرين به گرم كردن زير نظر فرهاد پورغلامي پرداختند و سپس به مرور برنامه هاي تاكتيكي زير نظر مربيان روي آوردند؛ نفوذ از جناحين و شوتزني، از جمله برنامه هاي تاكتيكي جلالي در اين نوبت از تمرين بود.

* برخي از بازيكنان از ليز بودن زمين چمن ابراز گلايه مي كردند.

* تنها غايب اين نوبت از تمرين، مطابق روزهاي گذشته محمد ابراهيمي بود كه به دليل مصدوميت، چند ماهي از ميادين به دور است.

* شهريار شيروند در حين تمرين، به دليل خيس بودن زمين چمن سُر خورد و با مصدوميت مواجه شد و همراه با پزشكان تيم به رختكن رفت و تحت مداوا قرار گرفت.

* در هنگام تمرين تاكتيكي بازيكنان، فريادهاي مجيد جلالي جالب توجه بود و اين مربي در حين تمرين، نكات فني را به بازيكنان گوشزد مي كرد.

* حدود بيش از 20 هوادار در تمرين امروز حضور داشتند و به دليل سرماي هوا، با سكوت نظاره گر تمرين بودند.

* در حين تمرين بازيكنان، كادرپزشكي تراكتورسازي نيز در گوشه ي زمين به بازي با توپ و پاسكاري پرداختند و كري خواني هايي با يكديگر نيز داشتند.

* در تمرين تراكتورسازان، جايگاهي براي خبرنگاران از سوي باشگاه تعبيه نشده بود و خبرنگاران از جايگاه تماشاگران به كار خبري مي پرداختند و به دليل برف روي صندلي ها، ايستاده مجبور به نوشتن گزارش تمرين بودند!


کریمیان: می خواهم با تراکتورسازی قهرمان شوم/ فدراسیون باعث فراری شدن هواداران از ورزشگاه ها شده است

مهدی کریمیان درباره بازی تیمش مقابل سپاهان و اینکه قرار است فردا مقابل تیم سابقش قرار بگیرد، اظهار داشت: حس خاصی برای این دیدار ندارم. این بازی هم مثل بازیهای دیگر است. من با تیم سپاهان ۳ جام گرفتم و روزهای خوبی با این تیم داشتم. سپاهان طرفداران خوبی دارد و من در کنار آنها لذت بردم. اما اکنون دو سال است که با تیم تراکتورسازی هستم و تمرکزم روی این تیم است و دوست دارم با این تیم قهرمان شوم.
وی ادامه داد: این بازی ۳ امتیاز ندارد بلکه این یک بازی حساس و نفس گیر است که ۶ امتیاز دارد. به نظر من بازی تراکتورسازی و سپاهان حساس ترین بازی این هفته لیگ است. با توجه به اینکه سپاهان ۷ بازی است که نتیجه نگرفته است، این بازی سنگین تر و حساس تر از روال عادی است.
هافبک تراکتورسازی درباره استقبال کم هواداران تراکتورسازی از بازی های این تیم توضیح داد: این اتفاق برای همه تیمها افتاده است و در همه ورزشگاهها دیده می شود. این مساله چند دلیل متفاوت دارد؛ یکی گران شدن بلیتها است، از سوی دیگر سردی هوا باعث شده است تماشاگران در ورزشگاه کمتر دیده بشوند.
کریمیان ادامه داد: همه جای دنیا مسئولین ورزشش تلاش می کنند که در امر تماشاگران و حضورشان سرمایه گذاری کنند و آنها را مورد احترام قرار بدهند اما درایران رویکرد فدراسیون باعث فراری شدن تماشاگران از فوتبال می شود. فقط فدراسیون ایران اینگونه است که برای این امر متاسفم و امیدوارم دوباره تماشاگران با استادیومها آشتی کنند.

 


 زور فدراسیون به دایی نرسید دایی بیگناه است !!!

تغییر رای کمیته استیناف/ محرومیت و جریمه دایی بخشیده شد

 رای صادره از سوی کمیته استیناف به شرح زیر است:

در خصوص درخواست اعاده دادرسی علی دایی- سرمربی باشگاه پرسپولیس با وکالت عسکری پیش بین-نسبت به دادنامه قطعیت یافته مورخعه 92/9/17 صادره از کمیته استیناف که به موجب آن ضمن رد اعتراض دایی نسبت به دادنامه شماره 442 مورخ 92/7/16 صادره از کمیته انضباطی که به موجب آن به لحاظ ارتکاب به تخلف مصاحبه توهین آمیز نسبت به تیم مقابل( تیم فوتبال باشگاه مبارکه سپاهان اصفهان )به پرداخت 70 میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از همراهی تیم خود به استناد بند 2 ماده 23 آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال محکوم شده، با دقت در محتویات پرونده و لایحه دفاعیه وکیل وی که مستدعی اعاده دادرسی و ارائه مدارک و مرور متن مصاحبه نامبرده در جلسه رسانه ای و توضیحات تکمیلی دایی و همچنین مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران در دو جلسه مورخ 92.9.26 و 92.9.27 مبنی بر اینکه مخاطب "اظهارات مورد نظر هرگز تیم فوتبال باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نبوده و حتی مستقیما به داور مسابقه هم اظهار نظری نشده که شماره حساب وی یا رفقایش را نمی دانم بلکه در جواب سوال خبرنگار اعلام شده که شماره حساب کسی را نمی دانم" و نظر به اینکه دفاعیات مذکور به حکم مدارک ارائه شده موجه بوده و استنباط قضایی اعضای کمیته استیناف از اظهارات وی، موافق ادعای علی دایی و معطوف نبودن به باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان است،

بنابراین با عنایت به اینکه پرونده متشکله هم صرفا بنا به شکایت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، به جریان افتاده و با تذکر به اینکه رسیدگی به اتهامات اظهارات، خلاف واقع نسبت به داور مسابقه ملازم با رسیدگی به پرونده اتهامی داور مربوطه و اثبات بی گناهی و برائت وی از اتهامات نسبت داده شده دارد.

در نتیجه به استناد ماده 29 آئین نامه انضباطی، کمیته استیناف ضمن نقض رای موضوع اعاده دادرسی و نیز رای موید به آن صادره از کمیته انضباطی، حکم برائت متقاضی اعاده دادرسی(علی دایی)را صادر و اعلام می کند.

 

 


نسبت به قهرمانی تراکتورسازی اطمینان دارم/ حق پلک زدن هم نداریم
 

مجید جلالی  به توضیح آخرین شرایط باشگاه تراکتورسازی بعد از بازی با ذوب آهن، دیدار حساس روز جمعه با سپاهان و همچنین قهرمانی تراکتورسازی در پایان فصل پرداخت:

* مقابل ذوب‌آهن غفلت کردیم و غرامت دادیم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز درباره تساوی مقابل ذوب‌آهن در هفته گذشته مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: بعد از این بازی بازیکنانم خودشان بهتر از هر کس دیگر متوجه شدند که چه غفلتی کردند. در این بازی به خاطر چند اشتباه غرامت دادیم. با این حال بازیکنان ما با اتحاد و تمرکز خب تمرین می‌کنند و مصمم هستند تا به امید خدا امتیاز از دست رفته را مقابل سپاهان جبران کنند.

* تا دوشنبه تحت تاثیر بازی ذوب‌آهن بودم
وی همچنین درباره احساسش نسبت به دریافت گل تساوی در دقایق پایانی با اشتباه بازیکنان تیمش، تاکید کرد: بعد از آن گل به خودی، حس تلخی داشتم. عقیده خودم این است که بعد از هر بازی صرف نظر از پیروزی یا باخت، ظرف 24 ساعت بازیکن باید به بالانس روحی برسد و به بازی بعدی توجه داشته باشد ولی من به شخصه پس از تساوی مقابل ذوب‌آهن تا دوشنبه تحت تاثیر این مسابقه بودم. خدا را شکر حالا همه چیز خوب است و با آرامش کار را دنبال می‌کنیم.

* مقابل سپاهان باید فوق العاده دونده باشیم
جلالی در ادامه با اشاره به بازی روز جمعه تراکتورسازی با سپاهان خاطرنشان کرد: سپاهان تیم خوبی است. ما باید مقابل این تیم هوشمندانه بازی کنیم و فوق‌العاده دونده و درگیرانه باشیم زیرا می‌خواهیم قدم‌هایمان را محکم برداریم.

* حتی حق پلک زدن هم نداریم
وی در ادامه یادآور شد: شما نگاه کنید در یک هفته چه اتفاقاتی رخ داد. ما در دقیقه 90 گل مساوی را خوردیم و پرسپولیس هم به حریفش 6 گل زد تا با تفاضل گل کمتر، صدر جدول را از دست بدهیم. همین تغییر و تحولات در صدر جدول به ما می‌گوید که حتی حق پلک زدن و غفلت کوچک هم نداریم.

* شعار نمی‌دهم، به قهرمانی تراکتور اطمینان دارم
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند، اظهار کرد: من نسبت به قهرمانی تیم تراکتورسازی اطمینان دارم. بازیکنان ما با تمرکز و فداکاری کار می‌کنند. من شعار نمی‌دهم چون ظرفیت و قابلیت بازیکنان تیمم را می‌بینم و نسبت به آن اطمینان دارم. همانطور که گفتم ما باید 100 درصد متمرکز باشیم و حتی تمرکزمان نباید 99 درصد شود!

* به تنها چیزی که فکر می‌کنم صلاح تیمم است
وی در بخشی از صحبت‌هایش در خصوص انتقادهایی که نسبت به بازی دادن محمد نصرتی به هر قیمتی می‌شود، تصریح کرد: هر فردی نظرات شخصی خودش را دارد. من به تنها چیزی که فکر می‌کنم، صلاح تیم تراکتورسازی است. این مسئولیت من است و به همین خاطر به صحبت‌ها و نظرات دیگران کاری ندارم.

* کی‌روش برای انتخاب بهترین بازیکن با من مشورت کرد
جلالی در پایان صحبت‌هایش همچنین به تماس مترجم کی‌روش به او اشاره کرد و گفت: چند هفته پیش بود که مترجم کی‌روش با من تماس گرفت و برای انتخاب بهترین بازیکن جهان با من مشورت کرد. من هم نظراتم را به سرمربی تیم ملی منتقل کردم که البته الان نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم.

تیم فوتبال تراکتورسازی روز جمعه در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان تیم سپاهان است.

خبرگزاری مهر


حمید زینی زاده: نامه ای را که به شورای شهرنوشتم منتشر میکنم/ کرار به تبریز می آید

 

چند روزی است که مسئله کمک مالی شورای شهر به تیم تراکتور سازی در خبر ها بیان میشود از همین رو سعید حاجی زاده سخنگوی شورای شهر تبریز ادعا کرده است که شورای شهر هیچ نامه ای ازطرف تراکتور سازی مبنی بر کمک مالی به این تیم دریافت نکرده است که با واکنش مدیر عامل این تیم مواجه شده است.

سخنگوی شورای شهر تبریز ادعا کرده است که شورا نامه ای از طرف مدیر عامل تراکتور سازی مبنی بر کمک مالی به این تیم دریافت نکرده آیا این حقیقت دارد؟
 
نه خیر به هیچ وجه  من شخصا به ریاست محترم شهرداری تبریز و شورای شهر نامه نوشتم و از آن ها خواستم به این تیم مردمی کمک کنند من آماده ام نامه ای را که نوشتم منتشر کنم و در اختیار هواداران و خبرگزاری ها قرار بدهم. 
 
در سایت گل مطلبی آمده است که کرار برای پیوستن به تراکتور سازی پشیمان شده است شما چقدر این مطلب را تایید میکنید؟
 
این را از سایت گل بپرسید بالاخره سایت گل است و حاشیه سازی، من این خبر را تکذیب می کنم واقعیت این است  که مدیر برنامه ی کرار با ما قرار داد امضا کرده است و وی اختیار کامل از طرف کرار دارد به همین خاطر قرار دادی که مدیر برنامه ی وی امضا کرده است انگار خود کرار امضا کرده است و هیچ مشکلی ندارد و من از همین جا اعلام می کنم کرار 6 یا 7 دی به تبریز می آید و هر مصاحبه و خبری که از طرف کرار اعلام می شود دروغ است چون با هماهنگی که با مدیر برنامه ی  وی داشتیم او در این مدت مصاحبه ای انجام نداده است.
 
مشکلات مالی تراکتور سازی به کجا رسید؟
 
ما همه تلاش خود را می کنیم تا این مشکل را هرچه سریعتر حل کنیم چون تیم ما مردمی است و برای شور و نشاط این مردم تلاش میکند باید تمام مسئولان استانی به ما کمک کنند تا ما این مشکل را حل کنیم تا در ادامه مسابقات با مشکل مواجه نشویم.
 
قرعه تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد به نظرتان تراکتور می تواند از گروه خود صعود کند؟
 
تیم ما مهره های لازم برای صعود از گروه خود را داردو با توجه به شناختی که ازتیم دارم بازیکنان ما از لحاظ روحی و روانی در سطح خوبی هستند و با توجه به کادر فنی ای که داریم میتواند به راحتی تیم های حریف را آنالیز کرده و قدرتمندانه از گروه خود صعود کنیم.
 
هواداران تراکتور چند بازی است زننده گل تیم خود را به روش بوندسلیگایی تشویق میکنند که این با مخالفت فدراسیون فوتبال مواجه شده است نظرتان در این خصوص چیست؟
 
این شایعه است و هوادارن میتوانند به تشویق بوندسلیگایی خود ادامه دهند و باید از این هواداران تشکر و تقدیر شود چون با روش های خاص خودشان شور و نشاط را به ورزشگاه می آورند و بدون کوچکترین توهین به فردی تیم خودشان را تشویق میکنند.
 
این هفته تراکتور بازی حساسی مقابل سپاهان دارد به نظرتان چه نتیجه ای در این بازی رقم می خورد؟
 
با توجه به نتیجه ای که مقابل ذوب آهن به دست آوردیم مصمم هستیم تا سه امتیاز این بازی رابگیریم در واقع اگر میخواهیم از کورس قهرمانی عقب نیفتیم محکوم به برد هستیم اگر ما میخواهیم قهرمان شویم باید در بازی های خانگی امتیازات را به صورت کامل کسب کنیم و این روند را در بازی های خارج خانه نیز ادامه دهیم.


جلالی: کریمی می‌تواند در جام جهانی به تیم ملی کمک کند

مجید جلالی سرمربی تراکتورسازی شانس این تیم را برای رسیدن به قهرمانی بیشتر از سایر مدعیان می‌داند و امیدوار است که تراکتور را در پایان فصل جاری قهرمان کند.  او در خصوص شرایط تراکتور و مسائل دیگر به سوالات ما پاسخ می‌دهد.

 *به نظر شما چرا رقابت مدعیان قهرمانی در این فصل فشرده‌تر از سال‌های گذشته است و به هیچ عنوان نمی‌شود پیش‌بینی کرد کدام تیم قهرمان می‌شود؟

به هر حال همه تیم‌ها خوب هستند و این موضوع فقط مربوط به تیم‌های بالای جدول نمی‌شود. الان سطح رقابت بسیار نزدیک شده و فاصله تیم‌ها با یکدیگر نزدیک است. بعضی وقت‌ها چنین شرایطی پیش می‌آید و چندان عجیب نیست.

*شما معتقدید که چه تیمی شانس اول قهرمانی است؟

من شانس تیم خودم را بیشتر از مدعیان می‌دانم. این حرف را به خاطر نوع فوتبال تراکتور می‌زنم و اینکه در تیم ما اتحاد و همدلی برای قهرمان شدن وجود دارد. من امیدوارم که در نهایت این اتفاق رخ دهد.

*این روزها بین کارلوس کروش و برخی مربیان اختلافاتی به وجود آمده است. به نظر شما آیا با شروع لیگ قهرمانان باید تیم‌های ایرانی حاضر در این رقابت‌ها بدون ملی‌پوشان بازی کنند؟

من فکر می‌کنم باید این موضوع را با حرف زدن و جلسه‌ای که بین مربیان و کروش برگزار می‌شود حل کرد. مسلما هیچ یک از دو طرف را نمی‌توان نادیده گرفت. از یک طرف بحث تیم ملی و حضور در جام جهانی مطرح است و از طرف دیگر بحث باشگاه‌ها مطرح است که باعث شکل‌گیری تیم ملی می‌شود. به هر حال ما نمی‌توانیم اهمیت لیگ قهرمانان آسیا را در نظر نگیریم.

*برخی معتقدند برای جام جهانی علی کریمی باید به تیم ملی دعوت شود. نظر شما چیست؟

در مورد دعوت کریمی باید کروش تصمیم‌گیرنده باشد و این موضوع از هر چیزی مهمتر است. با این حال در مورد کریمی باید بگویم که او خیلی خوب و با انگیزه بازی می‌کند. کریمی بازیکن باتجربه‌ای است و نظر شخصی من این است که در جام جهانی می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

*فکر می‌کنید 12 بازی باقیمانده برای تراکتور چطور پیش برود؟

ما نیاز به آرامش و تمرکز داریم تا بتوانیم بازی‌ها را با موفقیت به پایان برسانیم. ما کار سنگینی داریم و برداشتن گام‌های بلند مستلزم این است که شخصیت قهرمانی داشته باشیم.

*تکلیف حضور جاسم کرار و همچنین بازیکن برزیلی در تراکتور به کجا رسید؟

باشگاه در حال پیگیری است و به من گفته‌اند که آنها هفته آینده به تبریز می‌آیند.

*به نظر شما چرا بازی‌های لیگ اینقدر بی‌تماشاگر است؟

این موضوع دلایل زیادی دارد. اولا که کیفیت بازی‌ها پایین است و حاشیه‌های این فوتبال خیلی‌ها را آزرده می‌کند. استادیوم‌های ما از لحاظ امکانات رفاهی استاندارد نیست و مردم ترجیح می‌دهند بازی‌ها را از تلویزیون نگاه کنند. خیلی مواقع زمان بازی‌ها مناسب نیست و این مسائل تاثیرگذار است. در مورد استقبال هواداران تراکتور هم باید بگویم که آنها از فدراسیون ناراحت هستند.

*منظورتان چیست؟

من وقتی با هواداران و مردم تبریز حرف می‌زنم به من می‌گویند که از برخوردهای فدراسیون فوتبال ناراحت هستند. آنها معتقدند که فدراسیون دوست ندارد تماشاگران تبریزی به استادیوم بیایند.

*بازی با سپاهان را چطور می‌بینید؟

3 امتیاز این مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد و  امیدوارم برنده از زمین بیرون بیاییم.


لغو ممانعت تشویق بوندسلیگای در تبریز / تقیون : جلسات مثبت بود

 

بعد از بازتاب تشویق بوندسلیگایی تراکتورسازی در یادگار تبریز ، در دیدار تراکتور – ذوب آهن ممانعت نماینده فدراسیون از ادامه این روند ، مهدی کیانی را از این تشویق بی نصیب کرد تا هواداران تراکتورسازی در اقدامی مشترک بر علیه این ممانعت بیانیه ای صادر کردند .

 روز سه شنبه جلسه با حضور نماینده گان فدراسیون و مدیر روابط عمومی باشگاهها و هئیت فوتبال های کشور برگزار شد که رضا تقیون ، رئیس هئیت فوتبال استان آذربایجان شرقی موضوع ممانعت را در جلسه علنی مطرح می کند که بعد از صحبت های ابتدایی قرار بر این می شود تا در جلسه ای جداگانه در این مورد به بحث و بررسی قرار داده شود .

تقیون در این باره اظهار داشت : ما جلسه ای با آقایان تاج و بهروان برگزار کردیم و اعلام کردیم که این یک حرکت تشویقی و منحصر به فرد در ایران است که در تبریز به اجرا گذاشته شده است و ممانعت از این نوع تشویق می تواند تبعاتی را داشته باشد و با ارائه مستندات دیگر و از جمله فیلم تشویق در کشور های اروپایی و در استادیوم خانگی صورت گرفته است  خواستار آزادی عمل در تبریز شدیم

تقیون تصریح کرد : صحبت ها مثبت بود و قرار شد که روز چهارشنبه جلسه ای در کمیته برگزاری مسابقات برگزار شود و خروجی این جلسه تصمیم گیری برای ادامه  این تشویق خواهد بود و البته آنان دغدغه ای دارند مبنی بر اینکه تراکتورسازی در تمامی شهرها تماشاگر دارد و در خیلی از مسابقات خارج از خانه نیز میزبانی می کند و در آزادی 50 هزار تماشاگر دارند و اگر این نوع تشویق در تبریز اجرا شود ، هواداران این تیم در شهر های دیگر خواستار اجرای این سبک خواهند بود که این مسئله برای تیم میهمان غیر ممکن است .

تقیون اضافه کرد : بنده به مسئولان قول مساعد دادم که تشویق بوندسلیگایی را فقط در یادگار تبریز خواستاریم و هواداران باشگاه تراکتورسازی از قشری تحصیل کرده هستند و همانطور که بر حق خود پافشاری دارند ، چیزی فراتر از حق را خواستار نیستند و همین هواداران تحصیل کرده بر روی سکو های یادگار بنیانگذاران سبک های جدید و مدرن بوده و خواهند بود و فقط به کمی حمایت نیاز دارند تا به کل فوتبال شور و شوق را به همه استادیوم ها صادر کرده و فحاشی را ریشه کن کنند .


مهرآزما: با تفکرات جلالی قهرمان می شویم

 

هافبک تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: بازی با سپاهان برای ما حیاتی است و باید 3 امتیاز را بگیریم.

محمد حسین مهرآزما  گفت: تمام تفکر و تمرکز ما روی قهرمانی است. هفته قبل با یک بدشانسی نتوانستیم ذوب آهن را ببریم و برد را با مساوی عوض کردیم. این هفته با سپاهان بازی داریم که برای ما حیاتی است. سپاهان همیشه سپاهان است و یک تیم آسیایی است و در این دیدار دنبال امتیاز است چون می خواهد ناکامی های هفته های اخیرش را در این بازی جبران کند.

او افزود: هدف ما در بازی با سپاهان پیروزی و کسب 3 امتیاز است. هیچ دیداری برای ما آسان نیست و تیمی که می خواهد قهرمان شود باید همه بازی هایش را ببرد. باید سعی کنیم از الان امتیازات را جمع کنیم چون بازی های آسیایی ما نزدیک است و فشار زیاد می شود و باید الان امتیازات را بگیریم. پرسپولیس که رقیب اصلی ما برای قهرمانی است، بازی های آسیایی ندارد و کار راحت تری نسبت به ما خواهد داشت اما با تفکرات آقای جلالی قهرمان خواهیم شد.

مهرآزما در پایان گفت: خدا را شکر در تبریز شرایط خوبی دارم و خوشحالم که هواداران تراکتورسازی مرا پذیرفتند و مرا درک کردند. در حال حاضر شرایط خوبی دارم و مقابل ذوب آهن هم که بازی کردم، هواداران تیم از من خیلی حمایت کردند. از هواداران می خواهم مثل همیشه از تیم حمایت کنند چون طرفداران سرمایه های اصلی باشگاه هستند و با کمک آنها موفق خواهیم شد.


علیرضا اکبرپور :
ماشین سازی گوشت قربانی نیست که تکه تکه اش کنند/
تضعیف در تبریز جای حمایت و ارتقا را گرفته است!

علیرضا اکبرپور در خصوص وضعیت فعلی ماشین سازی و توافق مسئولان هیأت فوتبال مبنی بر انتقال این تیم به آذرشهر گفت: از روزی که خبر انتقال ماشین سازی را شنیده ام خیلی ناراحت هستم، مگر ماشین سازی گوشت قربانی است که می خواهند تکه تکه کنند؟ اگر دل مردم آذرشهر تیم می خواهد سراغ یک تیم دیگری برونند؛ ماشین سازی با این قدمت فروشی نیست.

وی افزود: اگر این انتقال از روی دلسوزی است، آذرشهری ها همان کمکی را که در نظر گرفته اند همین حالا بکنند، لزومی ندارد ماشین سازی را به شهرشان انتقال دهند.

 وی با بین اینکه ماشین سازی فروشی نیست و هیچ یک از هواداران این تیم راضی به انتقال نیستند، خاطرنشان کرد: همه ی شهر ها آرزوی داشتن تیمی پر قدمت و پر هواداری مانند ماشین را دارند ولی در تبریز همه چیز بر عکس است و تضعیف جای حمایت را گرفته است.

سرمربی سابق تیم ماشین سازی اظهارکرد: از تمامی مسئولان تقاضا می کنم این تیم را احیا کنند، حبیب اخباری پیشکسوت این تیم، عضو فعلی شورای کارخانه است و از وی می خواهم با کمی همت راه بازگشت تیم را به کارخانه هموار کند.

اکبرپور با اشاره به اینکه از بچگی عاشق ماشین سازی و اصیل"یاشیلچی" هستم، افزود: من دست پرورده ماشین سازی ام و تمام فوتبالم را مدیون پیراهن سبز این تیم هستم، در گذشته بارها تراکتوری ها از من خواستند به این تیم بروم و حتی پول بیشتری هم می دادند ولی به خاطر علاقه ام به ماشین سازی به تیم رقیب نرفتم.

بازیکن سابق تیم ماشین سازی تأکید کرد: فصل پیش افتخار مربیگری تیم محبوبم را به دست آوردم و با زحمت فراوان بازیکنان جوان بومی را یکجا جمع کرده بودیم و تیم در حال پیشرفت بود ولی متأسفانه ماشین سازی واگذار شد و نتوانستیم به هدفمان برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تا ابد در اختیار این تیم هستم، از هواداران پر تعداد ماشین سازی می خواهم مثل همیشه حامی تیم خود باشند و هیچ وقت تیم محبوبشان را که به نوعی هویتشان نیز محسوب می شود تنها نگذارند.

شایان ذکر است، وی فوتبال حرفه ای را از ماشین سازی تبریز شروع کرده و بعد از درخشش در این تیم و رسیدن به پیراهن تیم  ملی راهی تیم استقلال تهران شده بود.

 

 


 

بیانیه هواداران تراکتورسازی در اعتراض به فدراسیون فوتبال

 

در اقدامی جالب روز جمعه شاهد این بودیم که در دیدار تراکتورسازی و ذوب آهن تشویق بوندسلیگایی ممنوع شد ولی هواداران تراکتورسازی احساس کردند که اشتباهی رخ داده که بازیکن این تیم به این سبک تشویق نشد.

یک روز پس از آن و با گزارش تسنیم مبنی بر اینکه  "تشویق بوندسلیگایی ممنوع شد" بسیاری از هواداران تراکتور پی به واقعیت بردند و بسیار متعجب شدند. هواداران تراکتورسازی که از این تصمیم ناراضی بودند امروز در بیانیه ای اعتراض خود را به این تصمیم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعلام کردند.

رحمان یاوران رئیس کانون هواداران باشگاه تراکتورسازی در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: به نظر من وقتی چنین تشویق های خوبی در ورزشگاه ها دیده می شود نباید نمایندگان فدراسیون فوتبال مانع این تشویق ها شوند.

وی در خصوص اینکه آیا بیانیه صادر شده مورد تایید کانون هواداران این باشگاه است یا خیر، خاطرنشان کرد: ما در جریان این بیانیه هستیم و این بیانیه مورد تایید ما است.

در متن این بیانیه آمده است:

خواهشمندیم با ما به از این باشید که هستید
در خورجینمان چرا و چراها  داریم که نیازمندیم که بدانیم جوابگوی ما کیست!

معروفیم به اولین ها، پرشورها، متعصب ها، مهمان نوازها، والاتر اینکه دارنده باکری ها و پایتخت تشیع؛ بیائید کلاهمان را قاضی کنیم که تا به حال بودن ما چه سود و زیانی به فوتبال مملکتمان  داشته است. ما سودها را می گوییم و شما زیان ها را بگویید.

ما نیاز نمی دانیم که تاریخ و قدمت باشگاهمان تراکتورسازی را بازگو کنیم، پس اکتفا می کنیم به چندین سال اخیر، اوج شکوه و خودنمایی خود در سطح اول فوتبال ایران که آماده ایم و در زمان حذف فوتبال ایران از جام جهانی و بی روحی و سردی سکوها، جان تازه ای بر فوتبال بخشیدیم، آبروداری کرده ایم، روح بخشیده ایم، شور بخشیده ایم، هیجان داده ایم، سبک جدیدی بوده ایم، جنس جدیدی از هوادار بوده ایم و …

شاید ضررهای احتمالی ما این گونه باشد، خارج کردن فوتبال از دو قطبی بودن، حمایت از فوتبال شهرستانی و مردمی، تابو شکنی و حضور پنجاه هزار نفری در استادیوم آزادی و امتیازی که بر سهمیه آسیایی ایران آورده ایم و قدرت نمایی کرده ایم.

بزرگترین مشکل ما این بود که بازیکنان تیمی از آسیا، الجزیره امارات بجای گرم کردن از هیبت ما فیلمبرداری کرد!

ناداوری را دیده ایم و قهرمانی را از دست داده ایم و گفته ایم که بخشی از فوتبال است. برنامه ریزی فدراسیون را دیده ایم و گفته ایم مصلحت است ولی حال چه بگویم؟ خود را چگونه راضی کنیم؟

ما اولین ها هستیم و این خصلت ماست و باز هم خواهیم ماند و این بار شما بیهوده چوب لای چرخ ما می گذارید و این بار سکوت ما یعنی مرگ.

چرا نباید به سبک روز فوتبال دنیا شادی کنیم؟ چرا کارناوال شادی نداریم؟ چرا ما تافته جدا بافته هستیم؟ چرا اشد مجازات ها برای ماست؟ اسم این ناعدالتی را چه بگذاریم؟ دادمان را به کدامین دادگاه ببریم؟ چرا با شادی ما هیچکس همگام نیست؟ چرا ما؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟

اگر بویی از منطق در دلایلتان نباشد دیگر تقصیر از مانیست و بر گردن خودتان.

” به خدا قسم ما بیگانه نیستیم و ایران وطن ماست “

یا حق - جمعی از هواداران تیم تراکتورسازی


کرار و پيمپائو هفته آينده به تبريز مي‌آيند

کرار و پيمپائو هفته آينده به تبريز مي‌آيند

 

جاسم کرار بازيکن الطلبه عراق و رودريگو پيمپائو بازيکن برزيلي که سابقه بازي در تيم‌هاي واسکودوگاما، پارانانزه و پونته پره‌تا برزيل، همچنين اوزاکاي ژاپن و سوان سامسونگ کره جنوبي را دارد، هفته آينده به تبريز خواهند آمد تا قرارداد رسمي آنها با تراکتورسازي به امضا برسد.

اين 2 بازيکن از 15 دي اجازه خواهند داشت تا براي تراکتورسازي به ميدان بروند.

حميد زيني‌زاده مديرعامل تراکتورسازي اين خبر را تاييد کرد.
 
 

 

هواداران گسترش فولاد را تنها نگذارند

 

مصطفی اکرامی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با بازگشت به تبریز اظهار کرد: من از روزی که از تبریز رفتم، برای بازگشت به تبریز لحظه شماری می‌کردم، بعد از تمام شدن نیم فصل اول به محض این که پیشنهاد را از تیم گسترش فولاد دریافت کردم، به این پیشنهاد خیلی جدی فکر کردم و با صحبت‌هایی که بین دو باشگاه صورت گرفت، رضایت نامه‌ام را گرفتم و پس از چند ماه دوری از تبریز مجددا به این شهر برگشتم و از این بابت هم خیلی خوشحالم که افتخار پوشیدم پیراهن تیم گسترش فولاد نصیب من شد.

بازیکن تیم گسترش فولاد تبریز افزود:  تیم گسترش فولاد تیم یک دست، جوان، بدون هیچ ادعا و همه با هم رفیق و در کل یک تیم به معنای واقعی است و در گسترش همه پشت هم هستند و از یکدیگر حمایت می‌کنند و در تمام مسابقات تلاش می‌کنند که از اعتبار و نام آذربایجان دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی تیمی ویژگی‌های بالا را داراست مطمئنا هر بازیکنی دوست دارد یک روز در چنین تیمی بازی کند، دلایل اصلی من برای پیوستنم به تیم گسترش فولاد همین ویژگی‌های خوب این تیم است و علاوه بر آنها در این مدتی که در اصفهان بودم، دلم برای تبریز و مردم آذربایجان تنگ شده بود و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا من به تیم گسترش فولاد بپیوندم و از این انتخاب خود بسیار راضی هستم.

اکرامی در باره تساوی مقابل سپاهان تصریح کرد: با وجود این که در این بازی هیچ گلی رد و بدل نشد بازی خیلی جذاب و خوبی بود، نیمه نخست ما کاملا سوار بر بازی بودیم و توپ و میدان در اختیار ما بود و چند موقعیت صد در صد گل را از دست دادیم.

بازیکن گسترش فولاد تاکید کرد: به نظر من از دقیقه 45 تا 65 بازی متعادل شد ولی 25 دقیقه آخر بازی تیم سپاهان خط حمله خود را تقویت کرد و هادی عقیلی را هم به جلو آورد و رو به بازی مستقیم آورد و ما را تحت فشار قرار داد.

وی ابراز کرد: آن‌ها هم چند موقعیت گلزنی داشتند که با هوشیاری بازیکنان تیم گسترش، سپاهانی‌ها نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند و ما توانستیم یک امتیاز از تیم سپاهان بگیریم ولی مسلما اگر کمی هم دقت می کردیم مستحق برد در این بازی بودیم.

مدافع گسترش فولاد در پاسخ به اینکه دیدار مقابل فجرسپاسی تا چه میزان برای این تیم حساس است، گفت:  ما از ابتدای نیم فصل دوم 15 بازی خیلی سخت داشتیم که 3 تا از این بازی ها را در مقابل تیم هایی که ادعای قهرمانی دارند و بازیکنان میلیاردی دارند انجام دادیم و با غیرت بازیکنان به خوبی این بازی ها را تمام کردیم.

اکرامی افزود: ما الان 12 بازی داریم که برای هر کدام از آنها باید برنامه خاص خودش را داشته باشیم تا از این 12 بازی سخت بتوانیم سربلند بیرون بیاییم، درست است که ما مدعی قهرمانی نیستیم ولی مطمئنا در اولین حضورمان در لیگ برتر نتایج خیلی خوب و قابل قبولی گرفته‌ایم.

وی از هواداران خواست که از این تیم حمایت کنند و افزود: به عنوان یک برادر کوچک تر از تمامی طرفداران فوتبال آذربایجان تقاضا دارم که در 6 بازی خانگی تیم گسترش هم به استادیوم بیایند و از ما هم حمایت کنند چون بچه های تیم ما هم نشان داده اند که لیاقت حمایت شدن را دارند.

اکرامی اظهار کرد: چند نفر از بازیکنان و کادر فنی تیم گسترش از تیم تراکتور آمده اند، برای همین ما خودمان را از تراکتور می دانیم، امیدوارم هواداران هم ما را از خودشان بدانند و ما را تنها نگذارند، ما هم تلاشمان را می‌کنیم از نام فوتبال آذربایجان به خوبی دفاع کنیم.


گزارشی متفاوت از حضور مسئولین باشگاه در قرعه کشی جام قهرمانان باشگاه های آسیا

هیئت تیم تراکتورسازی برای شرکت در مراسم قرعه کشی و همچنین شرکت در کارگاه های آموزشی AFC در ساعت 23 روز یکشنبه 17 آذر 1392 عازم دبی شده و سپس از طریق دبی عازم شهر کوالالامپور گردیدند ، در ساعت 14:30 پرواز در فرودگاه به زمین نشست و از طرف AFC ماشینی در اختیار میهمانان قرار گرفت که هیئت را به هتل براجایا رساند ، بعد از خوش آمد گویی مسئولین در هتل ، هیئت در هتل اسکان یافت ، پس از استراحت ساعت 8 صبح هیئت تراکتورسازی با لباس متحد الشکل در جلسه AFC حاضر شدند ، که با صحبت بنجامبن رئیس برگزاری مسابقات ، کلاسهای آموزشی شروع شد ، در این کارگاه های آموزشی نحوه برگزاری مسابقات ، نحوه هماهنگی و پذیرش تیم های میهمان ، شرایط اخذ ویزا ، مسایل انضباطی فیفا و AFC ، مسایل انضباطی ، تماشاگران ، مسایل بازاریابی ، مشکلات داوری ، مبارزه با دوپینگ ، وظایف مدیر رسانه ، مدیا آفیسر و ... مطرح شد ونمونه البسه تیم ها نیز به نمایش گذاشته شد ، آقای بنجامین شخصا با گروه تیم های ایرانی دیدار و از آنها تشکر کرد . مدیرتیم الشباب عربستان که سال گذشته با تراکتورسازان همگروه بود با آقای زینی زاده مدیرعامل باشگاه و رییس هیئت تراکتورسازی دیدار و از میزبانی شایسته و صمیمانه سال گذشته تراکتورسازی تشکر کرد .
سپس هیئت تراکتورسازی از نمایشگاه AFC دیدن کرد ، زینی زاده در ملاقات با مدیران ارشد AFC کتاب باشگاه تراکتورسازی را که به زبان انگلیسی چاپ شده بود به آنها اهدا کرد ، از بین تیم های ایرانی راه یافته به جام باشگاه های آسیا و تیم های آسیایی که با تراکتورسازی همگروه شدند تنها تراکتورسازی بود که کتاب باشگاه را تهیه کرده بود .
روز بعد مراسم قرعه کشی با حضور مسئولین تیم های راه یافته به جام باشگاه های آسیا انجام شد ، در غرب آسیا ایران و عربستان و در شرق آسیا ژاپن و کره جنوبی دارای 4 سهمیه مستقیم بود و سایر کشورهای سهمیه کمتری داشتند ، در آخرین روز ضیاقت شامی توسط AFC ترتیب داده شد زینی زاده مدیرعامل باشگاه از آقای بنجامین دعوت کرد که در مسابقات تیم تراکتور حاضر شود که وی قول داد در یکی از بازی های تراکتور حاضر خواهد شد ، حتی در صورت پیروزی برای تیم پاداش ویژه ای در نظر خواهد گرفت ، بعد از اتمام برنامه ها هیئت تراکتورسازی به کشور امارات پرواز و از طریق دبی به تهران و سپس به تبریز پرواز نمود و با نهایت خستگی و بی خوابی خود را به مسابقه تیم تراکتورسازی با ذوب آهن رساند .

 


عذرخواهي بازیکنان تراکتور سازی از هواداران

علي كريمي و حبیب گردانی دیروز برای تیم خود خیلی زحمت کشیدند ، حبیب گردانی با یک ضربه کاشته زیبا گل مساوی تیمش را به ثمرنشاند و علی کریمی با یک پنالتی که برای تیمش گرفت تیم خودش را پیش انداخت اما در دقایق پایانی هر دوی آنها تا حدی مقصر گل خوردن تیم خود بودند ، امروز علی کریمی که اخلاق خاص خودش را دارد ، از هواداران تيمش عذرخواهي مي كند و مي گويد مقصر تساوي تراكتور و ذوب اهن بوده است.كريمي  در اين مورد مي گويد:جا دارد از همینجا از هواداران، بازیکنان و کادر فنی تراکتورسازی بابت آن گل دوم عذرخواهی کنم و به آنها بگویم انشالله با تلاش و کوشش بیشتر به بالای جدول می‌رسیم ، هافبک تراکتورسازی در پاسخ به این سؤال که چرا عذرخواهی می‌کنی گفت: من در آن صحنه می‌خواستم حریف را دریبل بزنم و ناگهان حریف توپ من را گرفت و در صحنه مربوط به خوردن گل دوم خودم را مقصر می‌دانم . امیدوارم بتوانم این اتفاق را در بازی‌های بعدی به خواست خدای بزرگ جبران کنم و باعث موفقیت تیم تراکتور شوم. ما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم اما در لحظات پایانی متأسفانه غافلگیر شدیم ، حبیب گردانی نیز که با یک گل بخودی باعث تساوی تیمش شده بود نیز از هواداران تیمش عذر خواهی کرده و گفته : این هم از بدشانسی ما بود. میخواستم توپ را دفع کنم که به نوک پایم خورد. فکر می کردم حامد توپ را بگیرد ولی نشد ، شرمنده هواداران شدم ولی جبران می کنم .


آشنایی با حریفان تراکتور در لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا

 

تراکتورسازي با قرار گرفتن در گروه سوم ليگ قهرمانان آسيا با تيم‌هاي الاتحاد عربستان، العين امارات و تيم ديگري که در مرحله پلي‌اف مشخص خواهد شد روبرو مي‌شود.



* الاتحاد عربستان

الاتحاد عربستان يکي از سرشناس‌ترين تيم‌هاي ليگ اين کشور است که فوتبال دوستان اين تيم را با پيراهن‌هاي راه‌راه زرد و مشکي به خوبي مي‌شناسند. همين لباس باعث شده الاتحاد از سوي هوادارانش لقب ببرها را بگيرد.

الاتحاد از سال 2001 تاکنون در 10 دوره از رقابت‌هاي آسيا حضور داشته و تنها طي سالهاي 2007 و 2013 در اين مسابقات حضور نداشته است. الاتحاد با کسب دو مقام قهرماني پي در پي در سال‌هاي 2004 و 2005 و کسب نايب قهرماني در سال 2009 به عنوان يکي از پر افتخار ترين تيم هاي ليگ قهرمانان آسيا شناخته مي‌شود.

اين تيم در ورزشگاه 27 هزار نفري شاهزاده عبدالله فيصل در شهر جده از حريفان خود پذيرايي مي‌کند. هدايت الاتحاد بر عهده بنت سان خوزه سرمربي اسپانيايي قرار دارد.

الاتحاد در فصل جاري از 12 مسابقه‌اي که انجام داده تنها 15 امتياز کسب کرده و در رده هشتم جدول قرار دارد. اين تيم بسيار شکننده نشان داده و به نظر مي‌رسد دچار مشکلات زيادي است.

محمد حيدر مهاجم 26 ساله لبناني، لئاندرو دو بنفي، فرناندو نلو و الويرا از برزيل لژيونرهاي اين تيم در سال جاري هستند.

خطرناک‌ترين بازيکن الاتحاد مختار فلاتا مهاجم 178 سانتيمتري عربستاني است که در فصل جاري با به ثمر رساندن 10 گل در صدر جدول گلزنان عربستان قرار دارد.

الاتحاد يک بار به مقام قهرماني ليگ قهرمانان آسيا رسيده است، حضور بازيکنان بزرگي مثل روبرتو دونادوني در سال هاي گذشته باعث سرشناسي اين تيم حتي در جهان فوتبال شده است.

الاتحاد استاد جنگ رواني مقابل تيم هاي ايران است. نماينده هاي ايران هميشه در سفر به عربستان براي رويارويي با اين تيم دچار مشکل مي شوند چند سال قبل بازيکنان پرسپوليس براي رويارويي با الاتحاد در آسيا حدود 11 ساعت در فرودگاه جده معطل شدند.

* العين امارات

العين يکي از تيم‌هاي بزرگ کشور امارات است که همواره با حضور ستارگان زيادي که از کشورهاي اروپايي و آفريقايي جذب مي‌کند توانسته از قدرت زيادي برخوردار باشد.

العين از موفق ترين تيم هاي اماراتي است کسب مقام قهرماني ليگ قهرمانان در سال 2003 و کسب عنوان نايب قهرماني در سال 2005 اين تيم را در زمره تيم هاي مطرح آسيا قرار داده است. اين تيم به دليل افتخارات زيادي که کسب کرده لقب رهبران را يدک مي کشد.

العين در ورزشگاه طحنون بن محمد با گنجايش 15 هزار نفر در شهر العين از رقباي خود پذيرايي مي‌کند. اين تيم سال قبل از 26 مسابقه‌اي که انجام داد توانست 62 امتياز کسب کند و با اقتدار به مقام قهرماني رقابت‌هاي امسال برسد.

العين در مسابقات امسال دچار افت شده و از 9 مسابقه که تاکنون انجام داده تنها 14 امتياز کسب کرده و با قبول 3 شکست در رده ششم جدول قرار دارد. دريافت 17 گل طي اين 9 مسابقه نشان‌دهنده شکنندگي خط دفاع اين تيم است که مي‌تواند شرايط خوبي براي مهاجمان گلزن تراکتورسازي باشد.

هدايت العين برعهده سانچز فلورس مربي نام آشناي اسپانيايي است که سابقه هدايت اتلتيکو مادريد، والنسيا و بنفيکا را در کارنامه دارد.

العين از حضور بازيکنان لژيونر و تکنيکي بسيار خطرناکي بهره‌ مي‌برد. ميرل رادوي اهل روماني، باستوس از برزيل، الکس بروسکو از استراليا و آساموئا گايان اهل غنا از بازيکنان بسيار خطرناک اين تيم هستند.

گايان 28 ساله با 186 سانتيمتر قد سابقه حضور در تيم‌هاي اودينزه و ساندرلن و رنس فرانسه را در کارنامه دارد. او در ليگ امسال 11 گل به ثمر رسانده است.

اين بازيکن فصل قبل توانست 31 بار دروازه حريفان را باز کند تا معلوم شود تا چه اندازه مهاجم خطرناکي است.

همچنين باستوس هافبک برزيلي نيز سابقه حضور در ليون و شالکه 04 در کارنامه دارد.

العين سال قبل با همراه با استقلال در گروه مرگ قرار داشت که طي دو ديدار رفت و برگشت از نماينده ايران شکست خورد تا در همان مرحله گروهي حذف شود.

*نام تيم چهارم گروه در پايان ديدارهاي پلي‌اف مشخص مي‌شود

در يک طرف جدول پلي اف الشباب اردن با الحديد بحرين بازي مي کند. برنده اين بازي با لخويا قطر روبرو مي شود. در طرف مقابل الکويت کويت و الشرطه عراق با يکديگر بازي مي کنند که برنده آن با لوکوموتيو ازبکستان روبرو مي شود. سپس برنده دو طرف جدول پلي اف به مصاف يکديگر مي رود تا در نهايت تکليف تيم چهارم اين گروه مشخص شود.


 


هیات فوتبال بی عرضه وسکوهای یادگار امام تبریز در زمستان و بی اعتنایی به تمیزی آن ها+ تصاویر

 

سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز که رفته رفته در بازی های تراکتورسازی خالی تر از همیشه می شود، این روزها به خصوص آیام بارش برف مورد بی توجهی از سوی نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

در حالی که طی فصل های گذشته این ورزشگاه به نخستین محل پرتماشاگر رقابت های لیگ برتر تبدیل شده است، مسوولان ورزش آذربایجان شرقی اعم از اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال، باشگاه های تراکتورسازی و گسترش فولاد و در لایه های بعدی شهرداری و سایر نهادهای خدمات رسان به این سرمایه های واقعی ورزش آذربایجان توجهی بایسته و شایسته ندارند.

از ابتدای شروع فصل جاری لیگ برتر یکی از معضلات بسیار مهم ورزشگاه یادگار امام تبریز مساله رسیدگی به وضعیت نظافت سکوها بوده که متاسفانه هیچ یک از نهادهای ذیربط خود را مسوول مستقیم این کار در بزرگترین ورزشگاه شمال غرب کشور نمی دانند.

هرچند پیش از فرا رسیدن فصل سرما و بارش های اخیر برف مساله چندان نمود پیدا نمی کرد، اما در بازی هفته هجدهم لیگ برتر بین تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن این موضوع بیش از پیش برای هواداران فوتبال آذربایجان ملموس تر شد.

اینکه نهادهای مسوول و غیرمسوول به رغم اعلام برنامه بازی ها از هفته ها قبل و پیش بینی های هواشناسی از وضعیت آب و هوایی منطقه، توانایی پاکیزگی و برف روبی از سکوهای صندلی دار ورزشگاه یادگار امام (ره) را ندارند برای مردم ورزش دوست و عاشقان واقعی تیم محبوب تراکتورسازی جای تاسف و تعجب دارد.

بی برنامگی و ضعف مدیریت در فوتبال به حدی در جریان بازی یاد شده رنج آور بود که برای برف روبی از زمین چمن ورزشگاه دست نیاز به سوی تماشاگران دراز شد و به جای عوامل هیات فوتبال، ورزشگاه یادگار امام و باشگاه تراکتورسازی، این جوانان و تماشاگران دلسوخته تراکتور بودند که وارد زمین شده و برف روبی کردند تا بلکه چهره زشت کاستی های برخی ها در تصاویر تلویزیونی دیده نشود.

جای تاسف و تاثر بسیار است که آذربایجان شرقی با تمام ظرفیت ها و پتانسیل ها به ویژه در بخش ورزش از آماده سازی تعدادی از سکوهای ورزشگاه برای نشستن مردم که در میان آنها پیر و جوان و خردسال وجود دارد، عاجز مانده و از خود تماشاگران برای آماده سازی زمین چمن بهره می گیرد.

باید از مسوولان امر این سووال را طرح کرد که آیا توجه به حقوق شهروندی که مورد تاکید فراوان دولت تدبیر و امید است، اینگونه باید پاسخ داده شود؟

این اتفاق ناگوار در ورزشگاه یادگار امام در حالی به وقوع پیوست که نبود مشکلات مالی در اداره کل ورزش و جوانان، هیات فوتبال و باشگاه تراکتورسازی امری است مبرهن که همه از آن اطلاع دارند.

در همین ارتباط مسوول ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز نبود نیروی انسانی کافی در این مجموعه را دلیل اصلی فقدان تنظیف سکوها عنوان و اظهار کرد: علاوه بر این عامل مهم و اصلی، پرداخت نکردن منابع مالی مربوطه از سوی هیات فوتبال به مجموعه و تنها گذاشتن مجموعه یادگار امام در برابر این مشکلات از دیگر عوامل قصور در این رابطه است.

حبیب مقصودی گفت: با جرات اعلام می کنم در روز بازی تراکتورسازی و ذوب آهن هیچ نهادی از جمله هیات فوتبال استان و باشگاه تراکتورسازی زحمتی در زمینه پاکسازی ورزشگاه از برف متحمل نشده و تمام برف روبی ها توسط عوامل مجموعه یادگار امام صورت گرفت.

وی مجموع نیروهای فنی و خدماتی این مجموعه را حدود 10 نفر اعلام کرد و افزود: آیا با این تعداد نفرات تنظیف این مجموعه بزرگ و وسیع امکان پذیر است؟

مقصودی گفت: تمام عوامل مجموعه یادگار امام از ساعت 7 صبح روز جمعه در محل حاضر شده و اقدام به برف روبی اطراف ورزشگاه و همچنین نمک پاشی با همکاری شهرداری جهت آماده سازی جاده دسترسی به ورزشگاه کردند.

مسوول روابط عمومی هیات فوتبال آذربایجان شرقی نیز در این باره گفت: مسوولیت آماده سازی زمین چمن و سکوها طبق قانون بر عهده هیات فوتبال است و این مجموعه در این زمینه تمام تلاش خود را در روز بازی تراکتور سازی و ذوب آهن انجام داد اما باید توجه داشت که شرایط آب و هوایی آن روز استثنایی بود.

رضا تقیون با رد اظهارات مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) مبنی بر نبود مشارکت هیات فوتبال در پاکسازی زمین چمن و سکوها، اظهارکرد: این هیات ساعت ها قبل در ورزشگاه حاضر بود و با عوامل خود بر نحوه آماده سازی ورزشگاه نظارت مستمر داشت و اگر این نظارت نبود برگزاری مسابقه در هاله ای از ابهام قرار می گرفت.

وی درباره نحوه تنظیف ورزشگاه یادگار امام، گفت: این وظیفه بر عهده اداره کل ورزش و جوانان و به تبع آن بر عهده هیات فوتبال است، اما مجموعه مدیریتی ورزشگاه یادگار امام تیم هایی را برای این منظور در اختیار دارد که تمیز کردن ورزشگاه را به آنها واگذار می کند.

تقیون ادامه داد: پس از هر مرحله تنظیف ورزشگاه، مدیریت مجموعه ورزشی یادگار امام لیست کارگران خود را به هیات فوتبال اعلام و بر اساس آن دستمزدهای مربوطه را دریافت می کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ گونه مشکلی در پرداخت حق الزحمه مربوط به تنظیف وجود ندارد، اضافه کرد: تاکنون هر آنچه توسط مدیریت مجموعه یادگار امام اعلام شده به موقع پرداخت و هم اکنون نیز مبالغ بسیار ناچیزی باقی مانده که آن نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

بر اساس گزارش ایرنا، با توجه به اظهارات مسوولان درباره نحوه و نوع پاکسازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، چنین به نظر می رسد بی برنامگی و نبود پیش بینی های لازم و کافی از سوی مجموعه ورزشگاه یادگار امام و هیات فوتبال آذربایجان شرقی موجب نارضایتی و تضییع حق و حقوق تماشاگران می شود که جا دارد بیش از گذشته تلاش همه جانبه برای آماده سازی این ورزشگاه ملی برای حضور هواداران در سکوها صورت بگیرد.

حضور بی دغدغه همراه با آرامش و راحتی در سکوها یکی از حقوق اولیه و مسلم هواداران فوتبال در آذربایجان است که نادیده گرفتن این موضوع مهم می تواند موجب دلزدگی و رویگردانی مردم نسبت به حضور در ورزشگاه ها شود.

نباید از نظر دور داشت که ورزش و به ویژه فوتبال با حضور تماشاگران پرتعداد در ورزشگاه ها معنی و مفهوم واقعی خود را پیدا می کند.

مسوولان ورزش و هیات فوتبال آذربایجان شرقی باید توجه کنند که احترام به حقوق تماشاگران که سرمایه های اصلی مادی و معنوی ورزش به شمار می روند، با بهره گیری از آنها برای برف روبی زمین چمن به هیچ عنوان مطابقت ندارد.

 

 


نیمی از چمن ورزشگاه یادگار برف‌روبی شده است/ مشکلی برای برگزاری بازی تراکتور و ذوب‌آهن نیست

رضا تقیون در مورد شرایط‌ آب و هوایی تبریز و اینکه آیا شرایط برگزاری دیدار تراکتورسازی و ذوب‌آهن وجود دارد، عنوان کرد: علیرغم اینکه هواشناسی اعلام کرده امروز در تبریز بارش برف را شاهد هستیم هنوز این اتفاق رخ نداده اما به نظر می‌رسد ظرف ساعت‌های آتی شاهد بارش برف باشیم. این مسئله را از سازمان هواشناسی استعلام کردیم.

وی افزود: ذوب‌آهن شب گذشته با دو ساعت تأخیر وارد تبریز شد. دیشب جلسه‌ هماهنگی مسابقه با حضور سرپرستان دو تیم برگزار شد و مصمم هستیم مسابقه را رأس ساعت 15 برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال تبریز در مورد اینکه گفته می‌شود حدود 30 سانتیمتر برف روی چمن ورزشگاه نشسته است، گفت: تاکنون که ساعت 10 و 45 دقیقه است نیمی از زمین برف‌روبی شده است البته لازم به ذکر است که روی چمن ورزشگاه یادگار امام کاور کشیده شده و این برف‌ها روی آن قرار گرفته است. تا قبل از شروع مسابقه چمن کاملا مهیای انجام بازی می‌شود. همانطور که گفتم تا به این لحظه بارش برف را مشاهده نکردیم اما اگر در زمان برگزاری بازی نیز بارش آغاز شود فکر نمی‌کنم مانع از انجام مسابقه شود. در حال حاضر هوای تبریز 3 درجه بالای صفر است.

 


 

داور در خصوص برگزاری دیدار تراکتورسازی و ذوب آهن تصمیم می‌گیرد

 

رضا تقیون در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری دیدار دو تیم تراکتورسازی و ذوب آهن عنوان کرد: از نظر ما مشکلی برای برگزاری دیدار دو تیم وجود ندارد و در حال حاضر نیز بارش برف به پایان رسیده است.

وی تاکید کرد: تصمیم نهایی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این دیدار را باید داور مسابقه بگیرد و اگر تصمیم داور این باشد که بازی برگزار نشود باید با 24 ساعت تاخیر شاهد برگزاری این دیدار باشیم.

مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان شرقی افزود: فردا صبح کاورهای زمین چمن ورزشگاه یادگار امام برداشته خواهد شد تا دو تیم بتوانند در شرایط مناسب به مصاف یکدیگر بروند و خوشبختانه هیچ مشکل دیگری وجود ندارد.

وی در خصوص حضور تیم ذوب آهن در تبریز خاطرنشان کرد: قرار بود این تیم با پرواز ساعت 17 راهی تبریز شود ولی این پرواز با تاخیر رو به رو شد و این تیم با پرواز ساعت 19 راهی تبریز شد و در صورتی که این پرواز هم صورت نمی گرفت باید به صورت زمینی راهی تبریز می شد.

تقیون ادامه داد: جلسه فنی این دیدار ساعت 22 امشب برگزار خواهد شد و این جلسه نیز تاثیر زیادی می تواند در برگزاری دیدار داشته باشد.

مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال آذربایجان شرقی تصریح کرد: با اداره هواشناسی صحبت کرده ایم و هواشناسی برای امروز، فردا و پس فردا پیش بینی بارش برف را داشته ولی با این وجود در حال حاضر بارش برف در تبریز به اتمام رسیده و وضعیت جوی بهتر است.

 


 

لغو دیدار تیم های فوتبال تراکتورسازی و ذوب آهن محتمل است

رضا تقیون با اشاره به شرایط آب و هوایی منطقه آذربایجان و بارش شدید برف و وجود کولاک، اظهارکرد: هرگونه تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا برگزار نشدن بازی فردا منوط به رای و نظر سازمان لیگ برتر است.

وی گفت: با توجه به لغو تعدادی از پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه شهید مدنی تبریز تاکنون تیم میهمان موفق به ورود به شهر تبریز نشده است.

تقیون ادامه داد: به همین دلیل مصاحبه قبل از بازی سرمربیان تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن که قرار بود بعد از ظهر امروز /پنجشنبه/ برگزار شود، لغو شده است.

دیدار تیم های تراکتورسازی و ذوب آهن قرار است فردا / جمعه / ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار شود


سپاهان - گسترش فولاد؛


جدال تیم های بحران زده در فولاد شهر اصفهان


 

در چارچوب هفته ی هجدهم رقابت های لیگ برتر، آبی پوشان تبریزی به مصاف تیم سپاهان اصفهان می رود.

تیم سپاهان اصفهان در هفته ی هفدهم لیگ برتر در اصفهان میزبان تیم استقلال تهران بود که در نهایت، این مسابقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

سپاهان اصفهان که پس از سپری کردن هفته های خوب ابتدایی در رقابت های این فصل، در هفته های اخیر نتایج بسیار ضعیفی کسب کرده است و در شش هفته ی اخیر، پنج تساوی و یک باخت به دست آورده است.

آخرین برد زردپوشان اصفهانی به هفته ی یازدهم و در دربی اصفهان باز می گردد که با حساب یک گل از سد تیم ذوب آهن گذشته بود.

گسترش فولاد نیز که در هفته های ابتدایی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر، خود را به عنوان یک پدیده معرفی کرده بود و نتایج قابل قبولی کسب می کرد، در هفته های اخیر با افت روبرو شده است و همانند حریف خود، آخرین برد این تیم به هفته ی یازدهم بر می گردد و با نتیجه ی دو بر یک تیم مس را از پیش رو برداشته بود.

شاگردان رسول خطیبی در شش هفته ی اخیر، تنها دو امتیاز کسب کرده است و چهار شکست را در این شش مسابقه در کارنامه دارد.

این تیم در هفته ی گذشته در شهرآورد تبریز با حساب دو بر یک مغلوب همشهری خود شد.

تیم فوتبال گسترش فولاد در پایان هفته ی هفدهم 18 امتیازی است و در رده ی یازدهم قرار گرفته است و تیم سپاهان نیز 26 امتیازی است و در جایگاه ششم قرار گرفته است.

دیدار رفت این دو تیم روز پانزدهم مرداد ماه سال جاری در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز انجام شد که در نهایت به تساوی یک بر یک ختم شد.

خالد شفیعی از تیم گسترش فولاد تبریز به دلیل اخراج در بازی گذشته ی این تیم، تنها محروم آبی پوشان است و در مقابل، علی حمودی از تیم سپاهان نیز تنها محروم زردپوشان برای این مسابقه محسوب می شود.

این مسابقه از ساعت 15 روز پنجشنبه (21 آذرماه) در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

قضاوت این دیدار بر عهده ی یداله جهانبازی قرار دارد و حسین طالقانی، حمیدرضا رحیمی و بیژن حیدری وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد؛ ناظر این مسابقه نیز ابوطالب طاهریان انتخاب شده است.


جلالی: باید جلوی افت تراکتور را بگیریم/پیروزی مقابل ذوب‌آهن مهم است

 

مجید جلالی  اظهار داشت: در تلاشیم بازیکنان خارجی را از اول دی‌ماه به تیم اضافه کنیم تا با بازیکنان هماهنگ شوند و هم در موعد مقرر از آنها استفاده کنیم. تمام تلاش ما این است که بازیکنان کیفیت بازی و آمادگی خود را حفظ کنند و در برنامه‌های خود روی این مهم تمرکز کردیم.

وی با اشاره به قرعه‌ تیمش در لیگ قهرمانان ادامه داد: از قرعه‌‌ای که داریم راضی هستم طبیعی است که در آسیا باید مقابل تیمهای قدرتمند ظاهر شویم چراکه همگی از بهترین‌های لیگ‌شان هستند. همین قدرتمند بودن تیمها به تیم و بازیکنانم انگیزه می‌دهد.

جلالی در مورد بازی با ذوب‌آهن گفت: پیروزی مقابل ذوب‌آهن برای ما بسیار مهم است. در طول هفته تمرینات جدی را سپری کردیم و با توجه به روند خوبی که در پیش گرفتم انگیزه خوبی در کل تیم وجود دارد امیدوارم با پیروزی در این مسابقه صدرنشینی خود را حفظ کنیم.


خطيبي: برای کسب امتیاز به اصفهان آمده ایم
 
 
 
مربي تيم گسترش فولاد گفت: ما براي بازي با سپاهان هم به نباختن و هم به کسب سه امتياز فکر مي کنيم. 
به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، حسين خطيبي در نشست خبري پيش از بازي تيمش مقابل سپاهان اظهار داشت: بازي سختي مقابل این تیم در پيش داريم. سپاهان تيم ريشه داري است و همواره خوب بازي مي کند و طرفداران خوبي هم دارد.
مربی تیم فوتبال گسترش فولا تبریز ادامه داد: ما هم اميدواري زيادي داريم و درست است که در بازي با تراکتورسازي شکست خورديم ولي بازي خوبي انجام داديم و اميدواریم در بازي با سپاهان بازي خوبي را شاهد باشيم.
وي درباره شرایط گسترش فولاد تبریز در آستانه این دیدار گفت: ما کمی در بحث گل خوردن مشکل داشتيم.البته در گلزني موفق بوديم و در 90 درصد بازي ها گل زديم اما با گرفتن 3،4 بازيکن در نيم فصل در خط دفاع و هافبک اين مشکل را حل کرديم.ما براي بازي با سپاهان هم به نباختن و هم به کسب سه امتياز فکر مي کنيم.هدف مان اين است در فصل جاري جزو 10 تيم اول جدول شويم و سال بعد با کسب تجربه در جمع تيم هاي بالاي جدول قرار بگيريم.
خطیبی درباره غايبان تيمش در بازي با سپاهان گفت:در اين مسابقه سامان نريمان جهان،خالد شفيعي و ايمان موسوي را در اختيار نداريم.
مربي گسترش درباره سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه اين تيم دفاعي بازي مي کند گفت: من با اين حرف مخالفم. ما در بازي رفت با همين سپاهان تا دقايق پاياني با دو فوروارد بازي کرديم.در بازي هاي قبلي مان هم هجومي بوديم. رسول خطيبي اعتقاد دارد دفاع يعني مرگ و به همين دليل هرگز به دنبال دفاع صرف نبوديم.
 

 

طالبی: نباید از بردن سیر شویم/ تنبیه هواداران جواب نمی‌دهد

 

 

فرشید طالبی افزود: نباید از کسب پیروزی سیر شده و به جایگاهی که هستیم قانع شویم چراکه فقط با کسب پیروزی بیشتر می‌توانیم در پایان قهرمان شویم از این‌رو ذوب آهن و هر حریف دیگری برای ما حکم سه امتیاز دارند و همه بازی‌ها را جدی می‌گیرم‌.


بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی ادامه داد: از اینکه بالاخره در ترکیب تراکتورسازی جایگاهم را بدست آوردم خوشحالم حالا می‌توانم بیشتر به این تیم کمک کنم هیچ گاه از نیمکت نشینی راضی نبودم ولی به خاطر تراکتور و هوادارانش سکوت کردم چراکه همیشه موفقیت تیم واجب تر است.

طالبی در پایان با اشاره به ریزش تماشاگران تبریزی گفت: هواداران ما به خاطر برخی مسائل که همه می دانند به ورزشگاه نمی‌آیید بهتر است آنها را بیش از این تنبیه نکنیم آنها هم مثل بازیکنان ممکن است اشتباه کنند و کارت زرد بگیرند و به جای تنبیه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.


فخرالدینی: برای صعود باید بازی‌های خانگی راببریم/ چاره‌ای جز شکست ذوب‌آهن و سپاهان نداریم

 

میلاد فخرالدینی اظهارداشت: اتحاد عربستان والعین امارات تیم‌های قدرتمندی در آسیا هستند به همین دلیل تصور می کنیم در گروه سختی قرار داریم و من بسیار امیدوارم وباید تلاش کنیم در دومین حضورمان در آسیا موفقیت بیشتری کسب کنیم.

وی با اشاره به غیبتش در بازی با ذوب‌آهن افزود: متاسفانه سه اخطاره شدم ومقابل ذوب آهن بازی نمی کنم با این حال خوشحالم در بازی های بعدی حضور دارم چرا که فکر می کنم فشار بازی با ذوب‌آهن کمتر است هر چند همه بازی‌ها برای ما که می خواهیم صدر جدول را حفظ کنیم سخت است ولی در خانه بازی می کنیم و شرایط بهتر است ما اصفهانی‌ها را در شهرشان شکست دادیم ودر تبریز چاره‌ای جز شکست سپاهان و ذوب‌آهن در دو بازی متوالی نداریم.


هفته ی سیزدهم لیگ برتر فوتسال؛


دبیری به دنبال تداوم صدرنشینی
جدال شش امتیازی شهرداری و هلال احمر در اهواز و مشهد


تیم فوتسال دبیری تبریز در هفته ی سیزدهم لیگ برتر فوتسال از ساعت 16 روز جمعه (22 آذر) به مصاف تأسیسات دریایی می رود.

دبیری که با قاطعیت در صدر جدول رقابت های لیگ برتر جای گرفته است، در هفته ی دوازدهم و در دیداری جذاب و تماشاگر پسند با نتیجه ی پنج بر سه از سد تیم شرکت حفاری گذشت و جایگاه خود را در صدر جدول حفظ کرد.

تیم تأسیسات دریایی نیز در هفته ی گذشته میهمان تیم هلال احمر تبریز بود که این بازی به تساوی بدون گل انجامید.

شاگردان شمسایی در پایان هفته ی دوازدهم لیگ فوتسال، 30 امتیازی است و در صدر جدول رده بندی رقابت ها جا خشک کرده است؛ تیم تأسیسات دریایی نیز با 12 امتیاز از 12 بازی، در جایگاه دهم قرار گرفته است.

 

شهرداری، دیگر نماینده ی فوتسال استان از ساعت 16 همین روز مقابل تیم شرکت حفاری قرار می گیرد.

تیم فوتسال شهرداری تبریز که در هفته ی گذشته با یک گل از سد تیم زمزم اصفهان عبور کرد، پس از چند هفته ی ناموفق، اینک انگیزه و روحیه ی خوبی برای مصاف با شرکت حفاری دارد.

شرکت حفاری نیز که در هفته ی گذشته مقابل دبیری مغلوب شد، به دنبال این است که انتقام دبیری را از شهرداری بگیرد و بنابراین برای کسب هر سه امتیاز این بازی خانگی به مصاف شهرداری می رود.

شهرداری هم اکنون 20 امتیازی است و در رده ی ششم حضور دارد و شرکت حفاری نیز با یک امتیاز اختلاف و با 21 امتیاز، در رده ی چهارم قرار گرفته است؛ بنابراین امتیازات این دیدار برای هر دو تیم حائز اهمیت است.

 

و اما دیگر نماینده ی آذربایجان شرقی در رقابت های لیگ برتر فوتسال، به مصاف تیم مشهدی می رود.

هلال احمر تبریز که در هفته ی گذشته در خانه مقابل تیم تاسیسات دریایی متوقف شد، از ساعت 17 روز جمعه در مقابل تیم فرش آرا صف آرایی می کند.

فرش آرا نیز در هفته ی دوازدهم لیگ برتر با حساب چهار بر یک مغلوب تیم میثاق تهران شد و برای جبران این شکست، در خانه به میدان می رود.

گفتنی است دو تیم فرش آرا و هلال احمر 20 امتیازی هستند و به ترتیب در رده های هفتم و هشتم جدول قرار دارند و هر دو تیم به دنبال این هستند که با پیروزی در این مسابقه، جایگاه خود را در جدول بهبود بخشند.


‌پیروزی تاریخی ‌شاگردان حسین معدنی/‌طلسم شکست‌ناپذیری سایپا ‌باطل شد
 
 
در هفته هشتم لیگ برتر والیبال کشور شامگاه امروز تیم والیبال شهرداری تبریز میزبان سایپای البرز بود که این بازی 3 بر 2 به سود تیم میزبان خاتمه یافت.

تقابل فرهاد نظرزاده سرمربی تیم سایپای با حسین معدنی سرمربی تیم شهرداری تبریز بر جذابیت این بازی افزوده بود.

ست اول با برتری تیم سایپا آغاز شد و این تیم با برتری 8 بر 6 اولین استراحت فنی بازی را سبب شد. در امتیاز 12 بر 9 به سود سایپای، حسین معدنی اولین تایم اوت خود را درخواست کرد اما این حربه وی نیز نتیجه ای در برنداشت و سایپا تا امتیاز 14 بر 9 پیش رفت. ورود بازیکن کهنه کار والیبال تبریز محمد غیاثی به میدان روند امتیاز گیری شهرداری را بهبود بخشید و دو تیم در امتیاز 15 با هم برابر شدند. با این وجود تیم مهمان تا پایان این ست برتری خود را حفظ کرده و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود تیم سایپا به اتمام رسید.

در ست دوم تیم شهرداری تبریز با ترمیم نقاط ضعف خود و توپ گیری خوب در انتهای زمین از حریف جوان خود پیش افتاده و در امتیاز 8 بر 4 به استراحت فنی اول رسید. پاس‌های ترکیبی بهبودی و اسپک‌های کم نقص مجتبی غیاثی و سرویس های پائلو مارسلو به برتری 25 بر 18 به سود تیم شهرداری تبریز منجر شد.

ست سوم همانند ست اول با برتری تیم مهمان آغاز شد و در نهایت تیم سایپا حتی تا امتیاز 16 بر 12 از شهرداری پیش افتاد. سرویس سجاد غیاثی و یک دفاع از حسن صنوبری برای شهرداری دو تیم را در امتیاز 24 برابر کرد، اما سایپا در امتیازات نهایی بهتر عمل کرده و در نهایت 26 بر 24 این ست را به سود خود به پایان رساند.

ست چهارم با برتری تیم سایپا آغاز شد اما شهرداری خیلی زود برتری خود را به رخ حریف کشیده و فاصله خوبی را نیز در امتیازاتش پدید آورد و در نهایت با نتیجه 25 بر 17 این ست را به سود خود خاتمه رساند. در این ست دفاع خوب شهرداری و چند امتیاز سرویس برتری قاطع را رقم زد.

در ست پنجم درخشش حسین ولایی در حمله و دو سرویس امتیازی سجاد دهنوی موجب پیروزی تیم شهرداری تبریز مقابل سایپای البرز شده و در مجموع تیم شهرداری تبریز 3 بر 2 مقابل تیم جوان استان البرز به برتری دست یافت.

با این پیروزی تیم شهرداری تبریز 12 امتیازی شد.

دو تیم پیش از این چهار بار به مصاف هم رفته بودند که هر چهار دیدار به سود سایپا خاتمه یافته بود. دو پیروزی سه بر صفر و دو پیروزی سه بر دو برای سایپا حاصل بازی‌های دو تیم در سال‌های گذشته لیگ برتر بود و تیم شهرداری تبریز در پنجمین تقابل دو تیم نخستین پیروزی خود دست یافت.

 


تراکتورسازی تبریز حریفان آسیایی خود را شناخت
 

تیم تراکتورسازی در گروه C مسابقات با تیم‌های العین امارات، الاتحاد عربستان و برنده مرحله پلی آف هم گروه است.

تیم الاتحاد عربستان یکی از تیم‌های قدیمی فوتبال عربستان است که در سال 1927 تاسیس و افتخارت زیادی در مسابقات آسیایی کسب کرده است.

این تیم در سال‌های 2004 و 2005 قهرمان باشگاه‌های آسیا شده و در سال 2009 نیز تا دیدار فینال صعود کرده و پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است.

تیم العین امارات در سال 1968 تاسیس یافته و در سال 2003 با حضور فرهاد مجیدی  قهرمان آسیا شده است. این تیم اماراتی در سال 2005 نیز نایب قهرمان آسیا شده است.

در واقع دو حریف تراکتورسازی سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را داشته و به نظر می‌رسد گروه  شاگردان جلالی بسیار مشکل‌تر از سال گذشته باشد.

حریف سوم تراکتورسازی بعد از برگزاری مرحله پلی آف مشخص خواهد شد.

این رقابت‌ها از 6 اسفند آغاز می‌شود.

گروه بندی تیم‌های غرب آسیا به شرح زیر می‌باشد:

گروه A: استقلال، الریان قطر، الجزیره امارات، الشباب عربستان

گروه B: الفاتح عربستان، فولاد، برنده پلی‌آف، بنیادکار ازبکستان

گروه C: العین امارات، الاتحاد عربستان، تراکتورسازی و برنده پلی‌آ‌ف

گروه D: السد قطر، الاهلی امارات، الهلال عربستان، سپاهان


گروه خوبی نصیب تراکتورسازی شده است/ رقبا قوی‌تر انگیزه ما را بیشتر می‌کند
 

مجید جلالی در خصوص همگروهی تراکتورسازی با تیم‌های العین امارت، الاتحاد عربستان و برنده دیدار پلی‌آف 2 اظهار داشت: به نظرم گروه خوبی نصیب تراکتورسازی شده است. وقتی می‌خواهیم در سطح بین المللی بازی کنیم باید منتظر رقبای خوب هم باشیم. هر چه رقبا قوی‌تر و خوبتر باشند تمرکز و انگیزه تیم ما را هم بیشتر می‌کند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود قرعه تراکتورسازی تا حدودی دشوار است، تاکید کرد: اطرافیانم بعد از قرعه کشی می‌گویند ما گروه دشواری داریم ولی من از این گروه و تیم‌هایی که در آن هستند استقبال می‌کنم.

سرمربی تراکتورسازی در خصوص عواملی که به موفقیت تیمش در لیگ قهرمانان آسیا کمک می‌کند، گفت: ما باید کیفیت‌های خودمان را در بخش‌های مختلف از جمله در خط حمله و دفاع بیشتر کنیم. روند پیشرفت تراکتورسازی برای من خیلی امیدوارکننده است. اگر می‌خواهیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور خوبی داشته باشیم باید قبل از آن در لیگ خودمان حضور قوی داشته باشیم. در واقع لیگ پیش زمینه حرکت خوب ما در آسیا خواهد بود.

جلالی در پایان گفت: معمولا تیم‌ها در نیم فصل دوم به خاطر حضور همزمان در سه جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان دچار افت می‌شوند ولی ما مشغول برنامه ریزی هستیم. امیدوارم با جذب سه بازیکن خارجی تا هفته آینده بتوانیم خیالمان از این لحاظ آسوده شود.

 


پورغلامی: در گروه خوبی قرار گرفتیم/ تمام تلاش‌مان را برای صعود به مرحله دوم می‌کنیم
 
 

فرهاد پورغلامی در مورد گروه تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت با تیم‌های الاتحاد عربستان، العین امارات و یک تیم که در مرحله پلی‌آف مشخص می‌شود، گفت: باید خودمان را آماده این رقابت‌ها کنیم و برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تدارک ببینیم همه حریفان قوی هستند و مطمئنا کار آسانی در پیش نداریم.

وی افزود: لیگ قهرمانان آسیا میدان سختی است اما تیمی که می‌خواهد به مراحل بالاتر برود نباید به این مسائل فکر کند. فکر می‌کنم در گروه خوبی قرار گرفتیم.

مربی تراکتورسازی در مورد اینکه کدام حریف را سخت‌تر می‌بیند، اظهار داشت: باید بازی حریفان‌مان را نظاره کنیم تا با شناخت بهتر بتوانیم در این مورد اظهارنظر کنیم. در حال حاضر نمی‌توانیم نظر قطعی بدهیم.

فرهاد پورغلامی در مورد اینکه حضور تراکتورسازی در سه جبهه برای این تیم مشکل‌ساز نمی‌شود، عنوان کرد: به هر حال این اتفاق کار ما را مشکل می‌کند باید این مسئله را مدیریت کنیم تا بتوانیم با توان کامل در هر سه جام به موفقیت برسیم.

پورغلامی در مورد اینکه آیا می‌توانند از گروه خود بالا بروند، یادآور شد: تمام تلاش‌مان را برای تحقق این مسئله انجام می‌دهیم و هیچ چیز نشدنی نیست.

وی در مورد حضور رودریگو پیمبائو در تراکتورسازی عنوان کرد: قرار است این بازیکن به تبریز بیاید در حال حاضر در حال بررسی هستیم تا یکی دو بازیکن خارجی به تیم‌مان اضافه کنیم.


لک: در تراکتورسازی خبری از تبعیض نیست/ می خواهیم صدر جدول را حفظ کنیم

 

حامد لک درباره شرایط تیمش اظهار داشت: خداراشکر شرایط خوبی داریم. بعد از دو پیروزی که مقابل پرسپولیس و گسترش فولاد بدست آوردیم روحیه خوبی داریم و باید مقابل ذوب آهن نتیجه لازم را کسب کنیم.
وی درباره دیدار با ذوب آهن تاکید کرد: بازی سختی با ذوب آهن داریم. این تیم هفته پیش سکست خورده اما باید با تمرکز بازی کنیم و بتوانیم ۳ امتیاز را بگیریم. به دنبال این هستیم صدر جدول را حفظ کنیم و برای این منظور هر کاری انجام می دهیم.
دروازه بان تراکتورسازی درباره مشکلات مالی تیمش گفت: ما اول فصل به مراتب مشکلات بیشتری داشتیم و برخی رسانه ها این مساله را بزرگ کردند. با مدیریت خوب زینی زاده شرایطمان خوب است و مشکل زیادی نداریم.
لک درباره اینکه گفته می شود میان بازیکنان تراکتورسازی تبعیض قائل می شوند، خاطرنشان کرد: چنین چیزی اصلا درست نیست. نحوه پرداخت پول به بازیکنان به قراردادی است که ابتدای فصل بسته شده است.
وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم از دیدار با ذوب آهن سربلند بیرون آییم و صدر جدول را نگه داریم.


  جلالی : نگاه تراکتورسازی رو به جلوست


سرمربی تیم تراکتورسازی با اشاره به شرایط تیمش پس از پیروزی در دربی تبریز اظهار داشت: ما در تیم خود یک هدف داریم و باید تمام روزها را بر اساس آن هدف تنظیم کنیم. شاید رسیدن به این هدف ماه‌ها طول بکشد. برای همین باید متمرکز و مصمم کار کنیم و نگاهمان رو به جلو باشد. هیچ مسئله‌ای نباید باعث شود که نگاه ما از جلو برگردد.

* نباید صدرنشینی را به سادگی از دست بدهیم
جلالی ادامه داد: همین امسال به غیر از تراکتورسازی، پنج تیم دیگر به صدر جدول رسیده‌اند و این جایگاه را از دست داده‌اند. ما باید آسیب شناسی کنیم تا به سرنوشت این تیم‌ها دچار نشویم. این دیگر به خودمان بر می‌گردد و می‌توانیم با برنامه ریزی و تمرکز در صدر بمانیم. رسیدن به صدر جدول چیزی است که تمام عوامل باشگاه برای آن چند ماه زحمت کشیده‌اند و نباید به سادگی آنرا از دست بدهیم.

* از ضربات ایستگاهی رنج می‌بردیم
وی همچنین با اشاره به اینکه تراکتورسازی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، گفت: ما هر هفته روی نقاط ضعفمان تمرکز می‌کنیم تا آنها را برطرف کنیم. به عنوان مثال در نیم فصل اول یکی از ضعف‌های عمده ما این بود که از ضربات ایستگاهی استفاده نمی‌کردیم. این مسئله ما را رنج می‌داد ولی خوشبختانه حالا این مشکل هم برطرف شده است.

* مربیان باشگاه‌ها و تیم ملی به منافع خود نگاه می‌کنند
سرمربی تراکتورسازی در ادامه در خصوص درخواست کی‌روش از بعضی از مربیان تیم ملی برای تغییر پست بازیکنان و همچنین احتمال غیبت ملی پوشان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به خاطر حضور در اردوهای تیم ملی، تاکید کرد: کی‌روش از من برای تغییر پست بازیکنان تراکتورسازی درخواستی نداشته است. درباره احتمال غیبت ملی پوشان چهار نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم باید بگویم که فوتبال یک فضای رقابتی است و هر فردی از دید منافع خودش به مسائل نگاه می‌کند. مربی تیم ملی از دید منافع تیم خودش و مربیان باشگاهی هم از دید منافع تیم خود درخواست‌های متفاوتی دارند.


* باشگاه‌ها باید با کی‌روش تفاهم کنند
جلالی ادامه داد: با این حال باید مرجعی باشد که مربیان تیم ملی و باشگاهی را دور هم جمع کند تا هر دو طرف منافع طرف مقابل را هم لحاظ کنند. باید این تفاهم بین باشگاه‌ها و تیم ملی ایجاد شود. وقتی همه از راه دور حرف می‌زنند طبیعی است که منافع خودشان را مطرح می‌کنند. فدراسیون باید زمینه‌ای را ایجاد کند تا همه دور هم بنشینیم و بر اساس فضای بین المللی نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان و تیم ملی در جام جهانی، منافع دو طرف تامین شود.

* اقدام ایرانی‌ها در صفحه لیونل مسی آبروریزی وسیعی بود
وی همچنین در بخشی از صحبت‌هایش درباره همگروهی ایران با آرژانتین در مسابقات جام جهانی و حمله عجیب ایرانی‌ها به صفحه شخصی لیونل مسی مهاجم آرژانتین گفت: شما می‌دانید ما مشکلاتی در کشور داریم که به این مشکلات به صورت مقطعی با بدترین روش‌ها پاسخ داده می‌شود. چون بزرگی مشکل را نمی‌توانیم تحلیل کنیم و این باعث می‌شود مشکلات از جای دیگر بیرون بزند و مثل این مورد آبروریزی وسیعی را در صفحه شخصی مسی رقم بزند.

* فدراسیون با روش‌های مکتب خانه‌ای تنبیه می‌کند
سرمربی تراکتورسازی ادامه داد: 15 سال است که فدراسیون فوتبال از تیم‌هایی که تماشاگرانشان تخلف می‌کند امتیاز کسر می‌کند و یا مسابقاتشان را بدون تماشاگر برگزار می‌کند. ما در تمام این 15 سال به این نتیجه نرسیدیم که از طریق تنبیه نمی‌توان فرهنگسازی و تربیت کرد. راه‌های تربیتی این نیست. 100 سال پیش بود که با روش‌های مکتب خانه‌ای تنبیه می‌کردند. الان شرایط فرق کرده است.

* روش‌های منسوخ باعث آبروریزی در صفحه مسی شد
جلالی خاطرنشان کرد: ما هنوز فکر می‌کنیم با روش‌های منسوخ کسر امتیاز و جریمه‌های مالی می‌توانیم فرهنگسازی کنیم. نتیجه این کار منجر به این شد که در سطح جهان و روی صفحه لیونل مسی انعکاس بد و یک آبروریزی تمام برای کشور و فرهنگ ایران داشت. آنچه که در داخل گریبان ما را گرفته بود، حالا در سطح دنیا موجب آبروریزی شده است. این نتیجه غفلت‌هایی است که از قبل کردیم. باید حداقل در کنار تمام تنبیه‌ها و میلیون‌ها میلیون جریمه نقدی، از روش‌های دیگر هم استفاده می‌کردیم.

* حالا می‌خواهید از چه کسی امتیاز کم کنید؟
وی در پایان گفت: باید از مسئولان فدراسیون فوتبال پرسید حالا می‌خواهند چه کار کنند؟ حالا که دیگر پای هیچ مسابقه و تماشاگری وسط نیست. الان می‌خواهید از چه کسی امتیاز کسر کنید؟!


کیانی: نوبت تراکتور است قهرمان شود/همه بازی‌ها فینال است/ذوب آهن خطرناک است

 

مهدی کیانی اظهار داشت: در نیم‌فصل دوم به هم قول دادیم اشتباه نکنیم، فکر می‌کنم حق آذری‌هاست که طعم قهرمانی را بچشند. به همین دلیل به تمام بازی‌ها به چشم فینال نگاه می‌کنیم تا با کسب تمام سه امتیازها جایمان در صدر جدول را تا پایان فصل به هیچ تیمی ندهیم و قهرمان شویم.

وی با اشاره به بازی با ذوب‌آهن گفت: تمام رقبا سخت هستند ولی ذوب‌آهن با توجه به شرایطی که در جدول دارد می‌تواند بسیار خطرناک ظاهر شود فقط نباید بالای جدولی‌ها را جدی گرفت بلکه تیم ریشه‌داری مثل ذوب‌آهن می‌تواند از تمام حریفان ما خطرناک‌تر باشد و دردسر درست کند. با این حال ما به نام حریفان کاری نداریم و تنها به سه امتیاز فکر می‌کنیم.


آشنایی مختصر با بازیکن برزیلی تراکتورسازی

 

unnamed.jpg

رودریگو پیمپائو، بازیکن 26 ساله برزیلی که حضورش در تراکتورسازی قطعی شده به گفته مجید جلالی هفته آینده به تبریز می‌آید.

رودریگو پیمپائو سابقه بازی درچندین باشگاه را در کارنامه دارد که از جمله می‌توان به واسکو دوگاما برزیل، پارانانه برزیل، اوساکای ژاپن، سوون سامسونگ کره جنوبی اشاره کرد و در حال حاضر بازیکن تیم آمریکن فوتبال برزیل است


چهار سهمیه مستقیم به لطف هواداران تراکتور

 

سال های گذشته همواره شاهد کاهش سهمیه ایران از سوی ای اف سی بودیم و حتی بحث به جایی رسیده بود که سهمیه ایران ۲+۲ بشود.

هر سال از تعداد سهمیه های ایران در رقابت های آسیایی کاسته می شد. این کاهش سهمیه به دلیل مغایر بودن عملکرد باشگاه های ایرانی با قوانین ای اف سی بود و حتی سال گذشته سهمیه ایران به ۳+۱ رسید.

این که باشگاه های ایران نسبت به باشگاه های خارجی و حتی خاورمیانه از امکانات کمتری برخوردارند، اما هواداران فوتبال می تواند نقطه عطف تیم های همچون تراکتورسازی باشد که بر روی سایر مشکلات پرده می کشد و آنها از چشم مسئولان ای اف سی دور نگه می دارد تا با شور و اشتیاق بیشتری پیگیر حضور تیم هایی مثل تراکتورسازی که حتی همتایی در آسیا ندارد، باشند.

از این رو تیم تراکتورسازی که فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا باعث افتخار آفرینی شد، اکنون باعث شده است که ایران صاحب چهار سهمیه مستقیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باشد.

البته درست است که پیش از این هواداران سایر باشگاه های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان نیز حضور کثیری داشتند اما برخی رفتار های نادرست و مغایر با قوانین فوتبال، نه تنها باعث افزایش سهمیه نشد، حتی خطر کاهش سهمیه را نیز در پی داشت.

اما هواداران تراکتورسازی با حضور پرشور خود در لیگ قهرمانان و همچنین رعایت اصول اخلاقی توانستند در لیگ قهرمانان آسیا تاریخ ساز بوده و باعث افزایش سهمیه ایران در این رقابت ها باشند.

تنها دو کشور ایران و عربستان صاحب چهار نماینده مستقیم از غرب آسیا در این رقابت ها هستند.

 

تیم‌های تبریزی و اصفهانی هرکدام یک محروم دارند
 
 
در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز روز جمعه 22 آذر میزبان ذوب آهن اصفهان است و گسترش فولاد نیز روز پنجشنبه 21 آذر در اصفهان مهمان دیگر تیم اصفهانی سپاهان است.

تراکتورسازی برای بازی مقابل سبزپوشان اصفهانی فقط میلاد فخرالدینی را در ترکیب خود ندارد. جالب اینکه تراکتورسازی در دور برگشت هر دیدار بازیکن محروم داشته است. این تیم برابر پرسپولیس محمد نصرتی و حبیب گردانی را نداشت.

در مصاف با گسترش فولاد کریم انصاری‌فرد محروم بوده و در بازی برابر ذوب آهن میلاد فخرالدینی را ندارد. غایب ذوب‌آهن نیز مهدی رجب‌زاده مهاجم کهنه‌کار این تیم می‌باشد.

اما گسترش فولاد تبریز نیز در بازی سخت خود در اصفهان خالد شفیعی را به همراه نخواهد داشت. وی در بازی مقابل تراکتورسازی از داور مسابقه کارت قرمز دریافت کرده و از زمین مسابقه اخراج شد و  برای همین تنها غایب گسترش فولاد در بازی این تیم برابر سپاهان اصفهان است. کرانچار نیز در بازی برابر گسترش فولاد علی حمودی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

اسامی محرومان هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

علی حمودی از تیم سپاهان

مهدی رجب‌زاده از تیم ذوب آهن

خالد شفیعی از تیم گسترش فولاد تبریز

میلاد فخرالدینی از تیم تراکتورسازی تبریز