loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 89 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
شاید مسئولان شهرداری زمانی که یسیچ را با ادعاهایی مانند بومی گرایی اخراج نمودند تصور نمی کردند این تیم در چنان وضعیت بغرنجی گرفتار آید که یکی از کاندیداهای اصلی سقوط به لیگ پایینتر باشد اما گرچه «حقیقت» تلخ است اما اغلب گریزی از آن نیست.

مدیرعامل این باشگاه در مصاحبه ای که با خبرگزاری مهر در خصوص جایگزینی مربی دیگری بجای مدیرروستا انجام داده بود اعلام نموده بود:

"هر چند تیم ما نتایج خوبی را کسب نکرده است اما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که سرمربی تیم را به واسطه این نتایج تغییر بدهیم. میرمعصوم سهرابی در گفتگو با مهر در خصوص شکست شهرداری در بازی خانگی مقابل صبای قم تصریح کرد: تیم ما در نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشت و می‌توانست چند گل بزند اما بازیکنان از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نکردند. در حالی که می‌توانستیم برنده بازی باشیم اما تیم صبا از اشتباهات ما به خوبی استفاده کرد و به گل رسید. حالا تمام تلاش ما این است تا حداکثر امتیاز را از 6 بازی باقیمانده در لیگ به دست بیاوریم و از انتهای جدول جدا شویم.

وی با بحرانی خواندن وضعیت تیم فوتبال شهرداری تبریز تاکید کرد: در حال حاضر داریم به این فکر می‌کنیم که چطور از این شرایط بحرانی خارج شویم. ما دنبال این هستیم تا انگیزه و تمرکز را به بازیکنان برگردانیم و این کار را با صحبت کردن و تذکر دادن انجام می‌دهیم."

مدیر عامل این باشگاه حتماً ملتفت می باشد که تمامی تیمهایی که در تلاطم بین رفتن یا ماندن دست و پا می زنند برای فرار از شرایط بحرانی تقلا می نمایند. اگرچه وضعیت این تیم بگونه ای است که هم به جهت پافشاری مسئولان این تیم در خصوص درست بودن تصمیم اخراج یسیچ و نیز به علت آنکه اخراج مدبرروستا تبعات مالی برای این باشگاه به همراه خواهد داشت و در صورت اقدام برای کنار گذاشته شدن وی باشگاه باید جیرینگی مبلغ قراردادش را بپردازد و وی نیز علی الظاهر کسی نیست که حتی اگر تیم را به خاک سیاه نیز بنشاند ضعف خود را پذیرفته و محترمانه از این تیم کنار رود اما به رغم آنکه متولیان این باشگاه، بویژه مدیرعامل آن حداقل در ظاهر تلاش می نمایند که مشکلات این تیم و خطر بزرگی که آن را تهدید می نماید را کمتر از حد معمول جلوه داده و بعبارتی آن را پشت گوش بیندازند اما اگر وضعیت اینگونه پیش رود تردیدی در تحمل خسران بزرگی از سوی این تیم وجود ندارد. در این میان نکته ی قابل تأمل در خصوص مدارای اجباری این باشگاه با مدیروستا آنست که این مربی نه چندان توانا که تجربه ی سقوط دادن تیمهای دیگری را نیز به لیگ پایین دست داشته است در صورت افتادن شهرداری بدون آنکه ککش نیز بگزد پول خود را گرفته و در انتظار فرصت بادآورده ی دیگری خواهد نشست که در این بین فقط و فقط فوتبال اذربایجان لطمه خواهد دید. اکنون شرایط تهدید کننده ی شهرداری بگونه ای نیست که به مصداق آن داستان معروف مدیرروستا کشتی این تیم را سوراخ نماید و بگوید داشتم جای خود را سوراخ می نمودم اگر کشتی این تیم به گل بنشیند همه ی ارکان این تیم به ته دره سقوط خواهند نمود و البته در این گیر و دار کمترین ضرر متوجه مدیرروستا و بازیکنان شهرداری که نه عرقی به این تیم دارند و نه مسئولیتی در قبال آن احساس می نمایند خواهد شد.

در سطح دنیا متولیان تیمهایی که در چنین وضعیتی گرفتار می شوند بیشتر از حد بپای مربیان ننشسته و برای تزریق شوک و انرژی مثبت ناگزیر از جایگزینی مربی می باشند. در همین روزها و هفته های اخیر بود که «آندره ویلاس بواس» مربی چلسی و «کلودیو رانیری» مربی اینترمیلان از تیم خود اخراج شدند که در نمونه ی چلسی اخراج بواس و جایگزینی «دی متئو» بجای وی مثبت بوده و این تیم نتایج قابل قبولی را کسب نموده است. وقتی مربیان در چنین بن بستی گرفتار میشوند، بویژه تیمهایی که بر لبه ی پرتگاه قرار می گیرند تغییر مربی برای دمیدن روح تازه ای بر آن اجتناب ناپذیر می باشد.

چیزی که باید مدیرعامل شهرداری مد نظر قرار دهد این است که وقتی تیمی در چنین شرایط بغرنجی غوطه ور میشود مشکل با شماتت بازیکنان و تحت فشار قرار دادنشان جهت آگاهی از وضعیت مخاطره آمیز آن نمی تواند رفع گردد. با در نظر گرفتن آنکه فوتبال بیشتر از جنبه های فیزیکی با مسائل روحی-روانی تیمها عجین می باشد برای تیمی که اینگونه با افت شدید مواجه می گردد تغییر اوضاع احاطه کننده ی آن بهترین راه حل به نظر می رسد که مؤثرترین تغییر معمولاً در جایگزینی سرمربی جسته میشود.

مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز در خصوص شایعه "برکناری علی اصغر مدیرروستا و مذاکره مسئولان این باشگاه با صمد مرفاوی" گفت:

"هر چند تیم ما وضعیت خوبی ندارد اما کادر فنی برکنار نمی‌شود. فعلا تصمیم نگرفته‌ایم مدیرروستا را برکنار کنیم و کادر فنی را تغییر بدهیم. علاوه بر این خبر مذاکره ما با مرفاوی شایعه است. ما با هیچ مربی مذاکره نداشته‌ایم."

جاری شدن چنین صحبتهایی از زبان مدیرعامل باشگاه شهرداری تعجب زیادی را برنمی انگیزد زیرا خود کرده را تدبیر نیست. در شرایطی که این تیم از 6 هفته مانده به پایان لیگ تقریباً دستها را به علامت تسلیم بالا برده است امروز (سه شنبه-15 فروردین) خبری بر روی خروجی خبرگزاریها قرار گرفت که حاکی از انتخاب بیژن عزیزی که ظاهراً در تیم پرسپولیس همکار حمید استیلی بوده است بعنوان مشاور فنی اصغر مدیرروستا بود. پرسپولیس در زمان مربیگری حمید استیلی یکی از بدترین دوران خود را طی نمود و انتخاب دستیار وی به عنوان مشاور مدیرروستا این سؤال را به ذهن علامندان فوتبال آذربایجان متبادر می نماید اگر ایشان واقعاً کمکی می توانست بکند چرا به پرسپولیس نتوانست کاری انجام دهد؟. در وضعیتی که شهرداری از ریشه مشکل دارد حرس نمودن شاخ و برگ آن چه تأثیری می تواند داشته باشد؟. مشکل شهرداری آنست که سازمان تیمی، هارمونی و انگیزه و روحیه ی تیمی آن بکل تخریب گشته است و رفع این معضل فقط با تغییری اساسی می تواند انجام شود اما به نظر می آید که مسئولان شهرداری آنقدر می خواهند خود را در هزار توی تصمیمات غلط سرگردان نمایند که کورسوی اندک امید باقیمانده نیز به یأس مبدل شود. حدوداً 10 سال پیش در سال حضور تیراختور در اولین دوره ی لیگ برتر در استادیوم باغشمال 3 بر صفر مقابل برق شیراز شکست خورد و مطبوعات نوشتند «سقوط آزاد تراکتور در باغشمال». اینگونه بی عملی و نظاره گر صرف بودن مدیران شهرداری مؤید آنست که گویا آنان هم چندان بدشان نمی آید که شهرداری هم سقوط آزاد نماید!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 377
  • بازدید سال : 2,412
  • بازدید کلی : 105,938
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی