loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 76 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

علی دایی به زبان نمی‌آورد که دوست دارد چه تیمی قهرمان لیگ برتر شود.

حسین قدوسی- بازی راه‌آهن – تراكتورسازی به جای این‌كه در ورزشگاه خانگی راه‌آهن برگزار شود، قرار است در ورزشگاه تختی تهران انجام شود؛ جایی كه راه‌آهنی‌ها معتقدند اصلا به زمین آن آشنا نیستند. علی دایی سرمربی راه‌آهن برای این‌كه ناآشنا بودن تیمش با ورزشگاه تختی را به خوبی توصیف كند، می‌گوید در این مسابقه راه‌آهن مهمان است نه میزبان. دایی در این گفت‌وگو در مورد شرایط تیمش و شانس‌های قهرمانی لیگ برتر صحبت كرده است.

*راه‌آهن اخیرا یك روند صعودی را در پیش گرفته است. به نظرتان دلیل این روند صعودی چیست؟

خدا را شكر در تعطیلات عید تمرینات خوب و هدفمندی داشتیم. خیلی با بچه‌ها كار كردیم. بازیكنان هم توجیه شده بودند كه با تمركز بالا تمرین كنند و با تمرینات خوب،‌ بازی‌های خوبی ارائه كنند. هم از نظر روحی هم از نظر فنی با آن‌ها كار كردیم. الان به این خودباوری رسیدند كه می‌توانند تمام تیم‌ها را ببرند و این شایستگی را دارند. ما امسال 9 باخت داریم و این باخت‌ها در شرایطی بوده كه خیلی از حریفانمان كه ما را شكست داده‌اند، به بازی تسلط نداشته‌اند. حتی ما غافلگیرانه خوردیم. خوشبختانه توانسته‌ایم دو بازی متوالی را ببریم و به وضعیت خودمان در جدول سر و سامان بدهیم و نتایج خوبی بگیریم.

*بعد از بازی با سایپا گفتید می‌خواهیم هر 4 بازی را ببریم. فكر نمی‌كنید بازی‌های سختی دارید؟

مطمئنا ما در هر چهار بازی برای برد به میدان می‌رویم. همه بازی‌ها سخت است و حریف آسان معنی ندارد. همه تیم‌ها، تیم‌های خوبی هستند كه می‌توانند برای هر حریفی دردسرساز شوند. ما می‌توانیم در دو بازی آینده كه داریم نتایج لازم را بگیریم و جایگاه‌مان را در جدول تثبیت كنیم. در دو بازی آخر هم می‌توانیم به جایگاه شایسته‌ای در جدول برسیم.

*فاصله شما با تیم هفتم جدول چهار امتیاز است. فكر می‌كنید این شایستگی را دارید كه به رده‌های بالای جدول صعود كنید؟

ما چهار امتیاز فاصله داریم ولی دیده‌اید كه در لیگ امسال در چه شرایطی امتیاز از دست دادیم. البته گذشته‌ها گذشته. ما می‌توانیم در چهار بازی آینده امتیاز بگیریم و بیاییم بین 10 یا 8 تیم برتر و جایگاه خوبی به دست بیاوریم.

*الان حسرت گل‌هایی را كه در دقایق پایانی به شما زده‌اند نمی‌خورید؟

این اتفاقی بود كه برای ما افتاده و در خیلی از بازی‌ها در دقایق پایانی گل خوردیم. ولی این اتفاقی است كه افتاده. كتمان شدنی هم نیست كه در این بازی‌هایی كه گل خوردیم حریفانمان شاید در دو یا سه بازی فشار آورده‌اند و روی شایستگی‌شان به گل رسیده‌اند ولی در یك سری بازی‌ها صاحب توپ و زمین بوده‌ایم و روی یك اتفاق گل خورده‌ایم. باید حقمان را می‌گرفتیم ولی نتوانستیم و باید از این به بعد بگیریم.

*شما معتقدید كه امسال اشتباهات داوری تاثیر زیادی در نتایج راه‌آهن داشته.

هیچ تیمی به اندازه راه‌آهن لطمه نخورده از اشتباهات داوری. اگر بخواهید می‌توانم به باشگاه بگویم سی دی اشتباهات داوری در بازی‌های ما را آماده كند تا ببینید. البته داور هم قصد و غرض ندارد. داور تحت فشار است و یك لحظه یك تصمیمی می‌گیرد. نباید همه چیز را غیر منصفانه ببینیم. امیدوارم در بازی‌های آینده اسیر اشتباهات داوری نشویم. ولی حق تیم راه‌آهن اینجای جدول نیست. بدون اغراق بگویم كه حق ما این نیست و شایستگی ما بیشتر از این بوده. همین بازی با سایپا یك داور جوان آمد كه سال اولش است در لیگ برتر سوت می‌زند ولی بعد از بازی نه تیم بازنده اعتراض داشت نه تیم برنده. این افتخار ماست كه یك داور جوان بیاید و بدون اشتباه سوت بزند و همه را به آینده داوری امیدوار كند.

*بازی راه‌آهن و تراكتورسازی قرار است در ورزشگاه تختی برگزار شود. شما به این موضوع اعتراض ندارید؟

این بازی خانگی ماست و باید در ورزشگاه خودمان انجام شود. قبلا هم با تراكتور در زمین خودمان بازی كرده‌ایم. ولی الان بازی را انداخته‌اند در ورزشگاه تختی. زمین تختی برای ما یك زمین غریبه است. تراكتور با نفت تهران آنجا بازی كرده و ما هم باید برویم آنجا بازی كنیم. در واقع ما در این مسابقه میزبان نیستیم، مهمان هستیم. تماشاگران تبریزی بیشتر هستند و ما هم به زمین آشنا نیستیم. با این حال به مسئولان سازمان لیگ احترام می‌گذاریم. تصمیمی است كه گرفته شده و حرف زدن در مورد آن فایده ندارد.

*شما دنبال این هستید كه قانون 10 درصد تماشاگر را رعایت كنید تا 10 درصد سكوها را به تماشاگران تراكتور بدهند؟

نه ما دنبال این نیستیم. تماشاگر به فوتبال جذابیت می‌دهد. اگر تماشاگران نباشند فوتبال به این مرحله از جذابیت نمی‌رسد. اگر فوتبال را همه دنبالش هستند به این دلیل است كه تماشاگر دارد. هواداران تیم تراكتور می‌توانند بیایند تشویق كنند و تیمشان را حمایت كنند. من وقتی می‌شنوم بازی تراكتور و فجر سپاسی در ورزشگاه یادگار امام بالای 70 هزار نفر تماشاگر داشته خوشحال می‌شوم و افتخار می‌كنم. مشكلی از این بابت نداریم. امیدواریم مسابقه ما هم یك بازی قشنگ و خوب از آب درآید.

*البته تماشاگران تبریزی هم در بازی رفت برای شما سنگ تمام گذاشتند و تشویق‌تان كردند.

ما آذری هستیم و تماشاگران هم می‌دانند در قلب ما چه می‌گذرد. شاید یك عده‌ای بخواهند شیطنت كنند و در مقاطعی بین ما جدایی بیندازند ولی من از طرفداران تراكتورسازی هستم. امسال هم در اكثر بازی‌های تراكتورسازی دوست داشتم تراكتور ببرد. برد تراكتور باعث خوشحالی آذربایجانی‌هایی می‌شود كه من هم خوشحال می‌شوم از خوشحالی آن‌ها. با این وجود ما در این مسابقه نیروی خودمان را می‌گذاریم تا برنده شویم.

*قلبا دوست دارید كدام تیم قهرمان شود؟

بهتر است بگذارید این مسئله در قلب من بماند؛ هر چند كه همه آن را می‌دانند! نمی‌خواهم این موضوع را رسانه‌ای كنم.

*شما گفته‌اید اگر استقللال صبا را ببرد قهرمان می‌شود و بیشترین شانس را دارد. بر اساس چه معیاری این حرف را زدید؟

بر اساس دو موضوع. یكی بازی‌های آینده و بعد هم این‌كه مصدومان استقلال برگشته‌اند. استقلال بازیكنانی مثل آندو و جباری و كیانوش رحمتی را به خاطر مصدومیت از دست داد. بماند كه كرار و مجیدی هم جدا شده‌اند. جدایی 5 بازیكن تاثیرگذار در فوتبال خیلی مهم و اثرگذار است. هر مربی آرزویش این است كه این طور بازیكنان را داشته باشد در تركیب خودش. به نظرم استقلال در بازی با صبا توانست سه گل بزند ولی صبا هم خوب بازی كرد. صبا استحقاق كسب یك امتیاز را داشت ولی استقلال با تجربه‌اش سه گل زد و از آن دفاع كرد. خود سپاهان و تراكتور هم شرایط خیلی خوبی دارند از نظر روحی و فنی. سپاهان با امتیازی كه نتوانست جلوی پرسپولیس بگیرد، فاصله‌اش كم شده و تراكتور هم تیم مدعی است. استقلال بازی‌های راحتی دارد و بازگشت مصدومانش خیلی به این تیم كمك خواهد كرد. شما تاثیر بازگشت این مصدوم را خواهید دید. ولی درا ین 4 هفته هر تیمی اشتباه كند فرصت می‌دهد به بقیه تیم‌ها كه بروند و قهرمان شوند.

*شما در راه‌آهن جوانگرایی كرده‌اید. مجتبی شیری توانسته در دو بازی اخیر 6 امتیاز برای شما بگیرد.

مجتبی بازیكنی بود كه آمد تست داد و تمرین كرد. خیلی علاقمند بود كه در راه‌آهن باشد. دیدم اگر او را رد كنم، جفا كرده‌ام. بازیكنی بود كه در باشگاه‌های تهران بازی می‌كرد ولی دیدم مایه‌های پیشرفت فوتبال را دارد. در اردوی اردبیل هم برایمان گل زد. عالیشاه هم سابقه بازی در لیگ برتر را نداشت اما در تیم ما در نیم فصل اول جزو گلزن‌ترین هافبك‌های لیگ بود. بعد هم مصدوم شد و بدشانسی آورد. بازیكنی مثل خانزاد را هم در دفاع راست گذاشته‌ایم در چند هفته گذشته. در امیدهای راه‌آهن بوده و به او اعتماد كردیم. یك مقدار شرایطمان در جدول بهتر شود از آن‌ها استفاده خواهیم كرد. قبلا هم از آن‌ها استفاده كرده‌ایم. مثل صادق بارانی یا علیزاده می‌توانند پیشرفت كنند. یا مثلا فرواردی را به تمریناتمان آورده‌ایم كه خوب كار می‌كند و می‌تواند بیاید توی تركیب ما. خیلی خوشحالم كه این بازیكنان به تیم‌های ملی امید هم دعوت شده‌اند و می‌توانند آنجا خودشان را نشان دهند.

*ابراهیم كریمی هم كه از راه‌آهن به اردوی تیم ملی دعوت شد.

ابراهیم بازیكنی است كه خیلی دیر به حقش رسید. بازیكنی است كه هر سال دارد در لیگ برتر بالای 30 مسابقه انجام می‌دهد. امسال فكر كنم فقط یك بازی ما را نبود. این نشان می‌دهد بازیكن سالمی است. خوشحالم كه دعوت شد ولی معتقدم خیلی دیر به حقش رسیده است.

*امسال 5 بازیكن به تیم ملی بزرگسالان و امید معرفی كرده‌اید. این را می‌توان جزو كارنامه مربیگری شما دانست؟

خوشحالم كه این بازیكنان مورد توجه مربیان تیم ملی قرار گرفته‌اند. بازیكنانی كه از راه‌آهن به تیم ملی رسیده‌اند می‌توانند در تیم ملی موفق باشند. همچنین بازیكنان دیگری هم در راه‌آهن هستند كه توانایی حضور در اردوی تیم ملی را دارند.

khabaronline

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 84
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 435
  • بازدید سال : 2,470
  • بازدید کلی : 105,996
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی