loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 82 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
امسال در فصل نقل و انتقالات؛شاهد قدرت نمایی دو تیم دردانه پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس بودیم و این دو تیم بدون اینکه نگرانی ای در مورد سقف قراردادها و قیمتهای آنچنانی بازیکنان داشته باشند،به راحتی روی هر بازیکنی دست گذاشتند توانستند آن بازیکن را جذب کنند. برای مدیرعاملان این دو تیم مهم نبود که قیمت بازیکنان تا چه اندازه باشد چون از جیب دولت و کمکهای بلاعوضی که سازمان ورزش به این دو تیم می کرد خرج می کردند و در این راه درنگ هم نمی کردند تا مبادا از رقیب خود در تیم مقابل عقب مانده و جلویش کم بیاورند.در این بین باشگاهی چون تیراختور که همچین حمایت بلاعوضی را پشت سر خود نمی بیند سرش بی کلاه می ماند.


مقدمه بالا اما یک طرف قضیه است! طرف دیگر قضیه بر می گردد به بازیکنان و هواداران تیمها

طبیعی است که هوادار هر تیمی نگران تیم خود باشد و از مسئولان تیمش انتظار داشته باشد که بهترین بازیکنان را برای تیمشان بخرد تا یک تیم قدرتمند داشته باشند. و بازیکنان نیز بالطبع دوست دارند در تیمی بازی کنند که علاوه بر بزرگ و نامی بودن پول خوبی هم به آنها بپردازند و در این میان و در کشور ما چه تیمهایی بهتر از پرسپولیس و استقلال! تیمهایی که همیشه در رسانه ملی و در کوچه و بازار حرف از آنها بوده و این دو تیم را اساس تیم ملی معرفی کرده و در ذهن همه گنجانده اند.
هر بازیکنی که به یکی از این دو تیم می پیوندد حرف از عشق به این دو تیم می زند و می گوید از بچگی هوادار یکی از این دو تیم بوده!!!

حالا می رسیم به تیراختور و هوادارانش؛تیراختور قبل از حضور در لیگ برتر نمی توانست ادعا کند که پر هوادارترین تیم ایران است چون در سطح اول فوتبال کشور حضور نداشت و همچین ادعایی غیر قابل باور بود ولی وقتی سه فصل پیش دوباره به سطح اول فوتبال کشور برگشت دیری نپایید که تمام معادلات فوتبالی را بر هم زد و به همگان نشان داد که چه هوادارانی دارد و در هر سه فصل حضورش در لیگ برتر با میانگین 65 هزار هوادار در هر بازی، ثابت کرد که به واقع پر هوادارترین تیم ایران است به همه فهماند که اگر پرسپولیس و استقلال ادعا می کنند در دربی هایشان صد هزار هوادار دارند(بصورت مساوی برای هر تیم 50 هزار نفر)، تیراختور برای هر بازی مهمش در خانه،به تنهایی 100 هزار هوادار و شاید بیشتر از صد هزار دارد.

تیراختور زمانی بازیکنانی داشت که از دل محلات فوتبال خیز تبریز برخواسته بودند اما آن بازیکنان در حقیقت عاشق تیراختور نبودند چون هوادارش نبودند آن بازیکنان آرزوی حضور در پرسپولیس و استقلال را داشتند چون از بدو تولد نام آن دو تیم را شنیده بودند و آن زمان در ایران کسانی که فوتبال را دنبال می کردند مجبور بودند یا هوادار استقلال باشند یا پرسپولیس. بنابراین وقتی در تیمهایی مثل تیراختور یا شهرداری یا ماشین چهره می شدند با کوچکترین چراغ سبزی از سوی دو تیم پایتخت ساکشان می بستند و عازم تهران می شدند تا بلکه به تیم ملی برسند؛ چون دروازه تیم ملی از تهران بود و تیم ملی به این دو تیم خلاصه می شد.باقری ها، دین محمدی ها،همدانی ها،حلالی ها،اکبرپورها،باهنرها و ... به خاطر همین موضوع به این تیم ها رفتند و هنوز هم حرف از استقلال و پرسپولیس می زنند گله ای نیست چون آنها هوادار تیراختور نبودند هر چند مدیون تیراختور هستند.

اما دیگر همه چیز فرق کرده مردم آذربایجان و اکثر تورک زبانان(تمام تورک زبانان نگفتم چون هنوز هم هستند کسانی که خوابند) تنها عاشق تیمهای آذربایجانی هستند و تیراختور گل سرسبد آنهاست،حالا تیراختور قسمتی از زندگی این مردم است هر بچه ای که در آذربایجان و در یک خانواده تورک زبان متولد می شود یک کلمه مشترک می شنود: "تیراختور" دیگر هیچ رسانه ای نمی تواند طرفدار بودن دو تیم پایتخت را به این کودک تحمیل کند چون او به واقع و از ته دل هوادار تیراختور است تیمی که آن را سمبل آذربایجان می داند و نام آن برایش مقدس است پس این کودکان اگر روزی فوتبالیست شوند آرزویشان تنها یک چیز خواهد بود: "بازی کردن در تیراختور"

آنها وقتی به آرزویشان برسند حتی مقابل اغوا کننده ترین پیشنهاد دردانه های پایتخت نیز براحتی سست نشده و تیراختور را ترک نخواهند کرد چون عاشق و هوادار تیراختور هستند.

«اگر امروز انصاری فردها، جباری ها، مجیدی ها،خلعتبری ها،بنگرها و... به تیم ما نمی آیند جای ناراحتی نیست چون ما فعلا بازیکنانی داریم که ستاره نیستند ولی با انگیزه اند بازیکنانی مثل کیانی،ابراهیمی،اکرامی،اسدی و... که مدیون تیراختور هستند و همیشه با جان و دل برای تیراختور بازی خواهند کرد. و فردا بازیکنانی خواهیم داشت که نه تنها مدیون تیراختور خواهند بود بلکه عاشق و هوادار آن نیز خواهند بود.»

«آری آینده از آن تیراختور است چون بازیکنانی خواهد داشت که همیشه عاشق آن خواهند بود بازیکنانی که ستاره خواهند شد بازیکنانی از جنس ستارگان واقعی تیراختور یعنی "هوادارانش" »
 
traxtorchi.ir
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 378
  • بازدید سال : 2,413
  • بازدید کلی : 105,939
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی