loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
مــــهــــدی بازدید : 30 یکشنبه 11 فروردین 1392 نظرات (2)

شهر ریاض پایتخت عربستان با ۴ تیم سرشناس الشباب، الهلال، النصر و الریاض در فوتبال عربستان درخشش خوبی داشته است و سومین حریف تراکتورسازی در آسیا تیمی از این شهر خواهد بود.

تیم تراکتورسازی تبریز روز سه شنبه این هفته به مصاف الشباب عربستان خواهد رفت. در این راستا سرویس ورزشی نصرنیوز در نظر دارد سومین حریف آسیایی این تیم را آنالیز کند و در اولین گام به تحلیل کشور عربستان و پایتخت آن ریاض و وضعیت فوتبال در آن می پردازیم و همچنین شرایط جغرافیایی منطقه را ارزیابی می کنیم.

معرفی کشور عربستان :

پادشاهی سعودی (به عربی: المملکة العربیة السعودیة) یا جزیرةالعرب بزرگترین کشور در باختر آسیاست. این کشور که بخش عمده شبه جزیره عربستان را در بر گرفته‌است، از شمال با عراق، اردن و کویت، از سوی خاور با امارات متحدهٔ عربی،قطر و خلیج فارس، از جنوب خاوری با عمان، از سوی جنوب با یمن و از سوی باختر با دریای سرخ هم‌مرز است. جایگاه‌های مهم دینی مسلمانان هم‌چون کعبه، مسجد پیامبر و آرامگاه پیامبر اسلام در این کشور جای دارد.

سعودیه با ۲٫۱۴۹ میلیون کیلومتر مساحت بزرگترین کشور غرب آسیا و دومین کشور بزرگ عرب‌نشین (از نظر مساحت) پس ازالجزایر است. این کشور بیش از ۲۷ میلیون جمعیت دارد که فقط ۱۶ میلیون آن‌ها شهروند این کشور و بقیه از اتباع خارجی هستند. سعودیه از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان نفت دنیا است.

جغرافیا :

کشور سعودیه در خاورمیانه و هم‌مرز با خلیج فارس و دریای سرخ است. در جنوب این کشور، یمن جای دارد. این کشور هم‌چنین با عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، امارات متحدهٔ عربی مرز یکسان دارد . آب و هوای این سرزمین، گرم و خشکاست. تفاوت دمای شب و روز زیاد است. بیشتر زمین‌های آن را بیابان‌های ماسه‌ای تشکیل می‌دهد. ربع الخالی که یک‌چهارم گستره شبه جزیره ی عرب را تشکیل می‌دهد، خالی از مردم است. بلندترین نقطهٔ سعودیه کوه سوداء با سه هزار و پانصد و پنجاه متر بلندی است.

آب و هوا :

سعودیه دارای آب و هوای گرم و خشک صحرایی است. دمای هوا در روزهای تابستان بطور متوسط ۴۵ درجه و در شب با اختلاف دمای زیاد نسبت به روز است. در بعضی مناطق کوهستانی حاشیه دریای سرخ و استان اصیر آب و هوا در ۸ ماه از سال نسبتاً مناسب است اما سرما بندرت به زیر صفر درجه می‌رسد.

فوتبال عربستان :

فوتبال یکی از محبوب ترین ورزشها در کشور عربستان است که توسط فدراسیون فوتبال این کشور اداره میشود . این فدراسیون در سال ۱۹۵۶ کار خود را شروع کرد و تیم ملی این کشور برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ به جام جهانی راه یافت.

بنیان گذارفدراسیون فوتبال این کشور شاهزاده عبدالله بن فیصل آل صعود بود.

تیم ملی :

تیم ملی این کشور که هواداران آن را الفقور به معنی شاهین مینامند یکی از موفق ترین تیمهای آسیاست که سه بار قهرمان اسیا شده و چهار بار در مسابقات جام جهانی حضور داشته است.

لیگ :

لیگ حرفه ای عربستان (که به نام لیگ حرفه ای زین سعودی شناخته شده است) یکی از قدیمیترین لیگهای حرفه ای جهان است. نخستین بار در سال ۱۹۷۷با شرکت ۸ تیم شروع شد. در سال ۱۹۸۱ فدراسیون فوتبال تصمیمی مبنی بر افزایش تعداد تیمها گرفت و تعداد تیمها را به ۱۸ افزایش داد. و در حال حاضر تعداد تیمهای این لیگ ۱۵ عدد میباشد.

تیم ملی عربستان در حال حاضر در رده ۱۰۶ جهان قرار دارد که نسبت به سال گذشته دو پله صعود کرده است.

معرفی شهر ریاض :

ریاض به عربی الریاض‏، پایتخت کشور عربستان سعودی است و در نجد واقع شده‌است و یکی از آبادترین و پررونق‌ترین شهرهای عربستان سعودی است. دانشگاه ملک سعود بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه که در کشور عربستان سعودی است در شهر ریاض قرار دارد. از بارزترین نمادهای کشور عربستان برج المملکة و برج الفیصلیة در این شهر واقع می‌باشند.

جمعیت شهر ریاض بر پایهٔ سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۲۰۰۴ میلادی، برابر با چهار میلیون نفر بوده‌است، که ۱۰٪ آن‌ها از تابعیت عربستان سعودی هستند.

به جز الشباب سه تیم نامدار دیگر در شهر ریاض وجود دارند. از جمله الریاض که شاید نسبت به سه تیم دیگر از افتخارات کمتری برخوردار است. النصر که ۳۱ جام در تورنمنت های داخلی و ۴ جام در تورنمنت های بین المللی نصیب خود کرده است. و در پایان الهلال که پر افتخارترین تیم کشور عربستان است با ۴۹ مقام قهرمانی ۲۳ نائب قهرمانی در داخل و ۱۲ قهرمانی و ۱۱ نائب قهرمانی در خارج از کشور داشته است.

جغرافیای منطقه :

براساس اطلاعات موجود در مرکز آمار عربستان در ۴۶ درجه و ۴۳ دقیقه طول شرقی و ۲۴ درجه و ۳۸ دقیقه عرض شمالی ازنصف‌النهار مبدأ واقع شده‌است. ارتفاعش از سطح دریا ۶۰۰ متر می‌باشد. شهر ریاض دقیقاً در وسط شبه جزیره عربستان واقع شده‌است. «شهر ریاض» روی تپه أی پهناور که ارتفاع آن در حدود ۶۰۰ متر می‌رسد قرار دارد، ودر جزء شرقی فلات نجد واقع شده‌است دره وادی حنیفة» از وسط شهر می گذرد، این دره از سمت شمال شروع می‌شود، و به سمت مغرب می‌رود، سپس به سمت مشرق منتهی می‌شود. طول مجرای دره حنیفه ۱۲۰ کیلومتر، وعمق آن مابین ۱۰ تا ۱۰۰ متر است، وعرض آن از ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متر می‌باشد. از کوه‌های اطراف این دره عظیم، دره‌های کوچک و مسیلات آبی جریان دارد که مهم‌ترین آنهاوادی بطحاء نام دارد. قدیمی‌ترین پل شهر ریاض بر فراز این دره قرار دارد. طول وادی البطحاء ۲۵ کیلومتر است، واز شمال شهر رو بطرف جنوب جاری است، به دره‌های «وادی لبن» و «وادی الأیسن» می‌ریزد. چون شهر ریاض در میان این دره‌ها واقع شده‌است، و در مواسم باران و بهار سر سبز از کلهای رنگارنگ وریاحین می‌شود، تاریخ نگار معروف (الهمذانی) در کتاب خود که به نام (صفة جزیرة العرب) معروف است، شهر «ریاض» (خضراء حجر) را نامگذاری کرده‌است.

منبع : نصر نیوز

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط وحیــــــد در تاریخ 1392/01/11 و 13:23 دقیقه ارسال شده است

الشباب دور کی بیز گلیروخشکلکشکلک


کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 394
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,040
  • بازدید ماه : 1,336
  • بازدید سال : 3,371
  • بازدید کلی : 106,897
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی