loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 99 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

برادران دوقولی پرتغالی لیگ برتر فوتبال با حضور در خبرگزاری فارس از حضورشان در ایران ابراز رضایت کرده و ناگفته‌هایی را بیان کردند.

تاکنون سابقه نداشته از بین همه بازیکنان خارجی که وارد فوتبال ایران شده‌اند دو برادر به طور همزمان در دو تیم مختلف بازی کنند و از قضا این دو برادر دوقلو هم باشند. این اتفاق در فصل جاری ایران رخ داده و فلاویو و مارکو لوپز دو بازیکن پرتغالی در لیگ ایران با حضور در تیم‌های تراکتور‌سازی و نفت تهران نام خود را به عنوان اولین دوقلوهای خارجی در لیگ برتر ثبت کردند. خبرگزاری فارس میزبان این دو برادر بود. دو برادری که فضای مصاحبه را با صحبت‌های خود جذاب و خواندنی کردند. فلاویو بازیکن تیم تراکتور‌سازی و مارکو بازیکن نفت تهران است.

در زیر متن مصاحبه این دو را می‌خوانید.

فارس: فلاویو اول از تو شروع کنیم. فوتبالت را از چه زمانی شروع کردی؟

فلاویو: من از 5 سالگی در باشگاه سمیزیرای پرتغال شروع کردم، سپس به پورتو B رفتم، 3 سال در لیگ اسپانیا و 2 سال هم در اسکاتلند بودم و اکنون در ایران هستم.

فارس: چرا ایران را برای ادامه فوتبال انتخاب کردی؟

من چند پیشنهاد از اروپا داشتم اما وقتی از ایران پیشنهاد رسید چند نفری از وضعیت فوتبال ایران و باشگاه تراکتور‌سازی تعریف کردند. باشگاه تراکتور‌سازی خیلی خوب است و طرفداران خوبی دارد. همچنین از امیر قلعه‌نویی برای من تعریف کردند و اینکه او بهترین مربی ایران است و به خاطر همین تراکتور‌سازی را انتخاب کردم. البته بازیکنانی از پولاد خوزستان نیز به من گفتند که فضای فوتبال ایران خوب است.

فارس: پیشنهاد دیگری هم از ایران داشتی؟

فلاویو: بله ولی نمی‌دانم چه تیمی بود.

فارس: آیا تصوری که از تراکتور‌سازی داشتی بعد از حضورت در این تیم تحقق پیدا کرد؟

فلاویو: بله این تیم خیلی خوب است و آنچه که تصور می‌کردم به حقیقت پیوست. اینجا همه عاشق فوتبال هستند.

فارس: فکر می‌کنی تراکتور بتواند قهرمان شود؟

فلاویو: ما قهرمان می‌شویم، همه تیم‌های مدعی دو بازی دارند و ما هم دو بازی. قبلا فکر می‌کردیم فقط سوم شویم اما حالا بالاتر آمده‌ایم پس قهرمانی هم قابل تحقق است.

فارس: گل زده تراکتور‌سازی از سپاهان کمتر است

فلاویو: ما تلاش می‌کنیم که قهرمان شویم و طرفداران مهمترین انگیزه ما هستند به این چیز‌ها فکر نمی‌کنیم و فقط به هدفمان می‌اندیشیم.

فارس: از باشگاه تراکتور‌سازی راضی هستی؟ به تعهدات مالی‌شان عمل کرده‌اند؟

فلاویو: بله من هیچ مشکلی ندارم و باشگاه همکاری خوبی با من داشته است. متاسفانه از قول من چند روز پیش مصاحبه‌ای چاپ شده که از شرایط مالی گلایه شده در حالی که هرگز چنین صحبتی نکردم اگر در اسکاتلند بودم و چنین اتفاقی می‌افتاد بلافاصله به دادگاه شکایت می‌کردم و آن رسانه باید جواب پس می‌داد خیلی از اینکه چنین مصاحبه‌ای به نقل از من چاپ شد ناراحت شدم.

فارس: بزرگترین مشکل فوتبال ایران را در چه می‌بینی؟

فلاویو: همانطور که کارلوس کی‌روش هم گفته بزرگترین مشکل فوتبال ایران چمن است. فقط ورزشگاه آزادی است که چمن مطلوبی دارد. ما به خاطر همین شرایط جوی که در تبریز بود گاهی مجبور بودیم در چمن مصنوعی تمرین کنیم اگر ما زمین تمرین خوب داشته باشیم مطمئنا در بازیمان تاثیر می‌گذارد و بهتر می‌شود.

فارس: اخبار رسانه‌های ایران را پیگیری می‌کنی؟

فلاویو: من از بچه‌های تیم در مورد این قضیه می‌پرسم به خصوص از مصطفی اکرامی.

فارس: تاکنون در ایران با کارلوس کی‌روش در خصوص فوتبال ایران صحبت کرده‌ای؟

فلاویو: دفعه آخری که او را دیدم در هتل المپیک بود و او گفت که ایران شانس خوبی برای صعود به جام جهانی دارد. من هم معتقدم که ایران می‌تواند از تجربه کی‌روش استفاده کند و امیدوارم که بتواند برای صعود به جام جهانی موفق شود. امیدوارم کی‌روش سیمویز و گن‌گاسپار بهترین نتیجه را بگیرند. من چند دوست در تیم ملی ایران دارم و به خاطر آنها و کی‌روش دوست دارم که ایران نتیجه بگیرد.

فارس: به نظر می‌رسد کی‌روش در پرتغال چهره محبوبی نیست؟

فلاویو: در پرتغال به کی‌روش اعتقاد دارند، چون او مربی خوبی است. من آرزو می‌کنم که او در ایران موفق شود.

فارس: نظرت در مورد امیر قلعه‌نویی چیست؟

فلاویو: او مربی خیلی باهوشی است و تجربه زیادی دارد او همیشه یک حالت مدیریت دارد و این برای یک مربی خیلی خوب است. ما همیشه تجربه جدیدی از او یاد می‌گیریم. ما در مورد فوتبال ایران زیاد با هم صحبت می‌کنیم او در مورد هر بازی با من صحبت می‌کند زمانی که در تمرینات تراکتور‌سازی شرکت کردم فیزیکم زیاد خوب نبود قلعه‌نویی 5 هفته صبر کرد تا من آماده شوم و اولین مسابقه‌ام را مقابل استقلال بازی کردم و حتی گل زدم و این نشان از تیز‌هوشی قلعه‌نویی دارد. در تیم همه از او خوب تعریف می‌کنند من می‌دانستم که او قبلا تیم سپاهان را قهرمان ایران کرده است و یکی از دلایل انتخاب تراکتور‌سازی همین مسئله بود و پس از 2 بازی‌ای که از تراکتور‌سازی دیدم متوجه شدم که قلعه‌نویی چه بازیکن باهوشی است.

فارس: از بین بازیکنان تراکتور‌سازی با چه کسی راحتی؟

فلاویو: مرتضی اسدی را خیلی دوست دارم او کاپیتان بزرگی است و صدای رسایی دارد البته امیر‌حسین صادقی هم خوب است.

فارس: نظرت در مورد علیزاده و اوت‌هایش چیست؟

فلاویو: (با خنده) علیزاده پسر خوبی است او خیلی اوت‌های جالبی می‌اندازد البته در لیگ انگلیس هم چنین اوت‌هایی انداخته می‌شود.

فارس: برای حضور برادرت در لیگ ایران به او مشورت داده‌ای؟

فلاویو: بله من به او مشورت داده‌ام فکر می‌کنم ما اولین دوقلوهای خارجی در ایران باشیم.

فارس: دوری از هم برایتان سخت نیست؟

فلاویو و مارکو: خیلی سخت است که با هم نیستیم ما از لحاظ عاطفی خیلی به هم وابسته هستیم.

فلاویو: من بیشتر مواقع که در تبریز کاری ندارم به تهران می‌آیم تا برادرم را ببینم.

فارس: در یکی از بازی‌ها زیر پیراهنت یک پیامی نوشته بودی آن چه بود؟

فلاویو: من برای برادرم آرزوی موفقیت کردم و به همین دلیل آن را روی پیراهنم حک کردم.

فارس: تا به حال شده به برادرت حسودی کنی؟

مارکو: (با خنده) نه هرگز، من دوست دارم که او در تراکتور‌سازی موفق شود. رویای من این است که ما با هم بازی کنیم.

فارس: تا به حال به این فکر کرده‌ای به دلیل شباهت زیادی که داری به جای هم بازی کنید تاکنون چنین اتفاقی افتاده؟

فلاویو و مارکو: (با خنده) نه تاکنون چنین چیزی نشده شاید در آینده پیش بیاید.

فارس: پیشنهاد مشترک داشته‌اید که بتوانید در یک تیم بازی کنید؟

فلاویو: یک پیشنهاد مشترک داریم اما فعلا در مورد آن هیچ صحبتی نمی‌کنیم البته ما دو سال در تیم همیلتون اسکاتلند کنار هم بازی کردیم و خیلی خوب بود ما در زمین با یکدیگر خیلی هماهنگ هستیم و بودنمان کنار هم در یک تیم هم به خودمان کمک می‌کند و هم به باشگاه.

فارس: تو در لیگ اسکاتلند بازی کردی و آنجا هواداران بسیار پرشور هستند آیا می‌توان آنها را با هواداران تراکتور‌سازی مقایسه کرد؟

فلاویو: هواداران تراکتور‌سازی خیلی بهتر هستند، آنها شور فوق‌العاده‌ای دارند در بازی با راه‌آهن برادرم در جایگاه ویژه بود و با دست به من اشاره می‌کرد که شور و حال هواداران را ببینم. در بازی با پرسپولیس هم همینطور بودند. من در بازی‌های مس کرمان، داماش، نفت آبادان و فولاد مقابل همین هواداران گل‌زنی کردم از اینکه می‌بینم تماشاگران به خاطر من به ورزشگاه می‌آیند این بهترین انگیزه است و از این فوتبال لذت می‌برم.

فارس: از عملکرد خودت راضی هستی؟

فلاویو: من همیشه می‌خواهم که بهتر از این باشم البته فصل خوبی داشتم ولی باید بهتر از این باشم.

فارس: بعد از بازی با پرسپولیس سر گلی که به این تیم زدی حرف و حدیث‌هایی پیش‌ آمد و گفته می‌شد مدافع پرسپولیس در آن صحنه کم‌کاری کرده است.

فلاویو: اگر مدافع پرسپولیس در آن صحنه به من نزدیک می‌شد روی من پنالتی انجام می‌داد در همه جای دنیا در محوطه جریمه مدافعان نمی‌توانند خیلی به مهاجم نزدیک شوند.

فارس: فکر می‌کنی گلر پرسپولیس چقدر مقصر بود چرا که بعد از این بازی به او انتقادات زیادی شد.

فلاویو: به نظر من دروازه‌بان آنها خوب بود، او حتی قبل از اینکه فرزاد حاتمی گل بزند توپ من را دفع کرده بود ما قبل از بازی چند دی وی دی بازی‌های پرسپولیس را دیده بودیم و متوجه شدیم که می‌توانیم به آنها شوت بزنیم و دروازه‌شان را باز کنیم. این برای ما یک امتیاز بود و این شانس را به خود دادیم که از این طریق گل بزنیم. ما می‌دانستیم که آنها چنین ضعفی دارند و امیر قلعه‌نویی هم از ما خواسته بود که فقط شوت بزنیم. به هر حال وقتی از 4 گل 2 گل خارج از محوطه جریمه حاصل می‌شود نشان می‌دهد که حالت طبیعی نیست.

فارس: در پرتغال هم خبرگزاری هست تا به حال سری به آنجا زده بودی؟

فلاویو: در پرتغال خبرگزاری‌ای هست که افراد بسیار زیادی در آن کار می‌کنند و وقتی که وارد خبرگزاری فارس شدم یاد همانجا افتادم و من بهترین آرزوها را برای خبرگزاری فارس دارم.

فارس: در این مدتی که در تبریز زندگی کردی زبان آذری هم یاد گرفتی؟

فلاویو: بله تا حدودی (با خنده) کلماتی مثل نجسن، یاخچی سان، و بعضی کلمات را متوجه می‌شوم. البته بیشتر مواقع بچه‌ها برایم ترجمه می‌کنند و من متوجه می‌شوم که چه می‌گویند. وقتی وارد ورزشگاه می‌شوم و شعار هواداران را می‌شنوم از بچه‌ها می‌پرسم که آنها چه می‌گویند.

فارس: شعاری هست که از سوی هواداران تراکتور شنیده باشی و آن را دوست داشته باشی؟

فلاویو: بله وقتی آهنگ قهرمانی را سر می‌دهند خیلی خوشم می‌آید چون موزیک خیلی جالبی دارد.

فارس: مارکو تیم نفت تهران با تراکتورسازی متفاوت است تو خودت تفاوت این دو تیم را در چه می‌دانی؟

مارکو: تراکتور یک تیم متفاوت از نفت تهران است و نفت تماشاگر ندارد و این برای یک بازیکن خیلی بد است که تماشاگری ندارد. رویای هر بازیکنی است که در تیمی مثل تراکتور‌سازی باشد البته نفت باشگاه خوبی است و دقیقا تفاوت نفت و تراکتور در نداشتن تماشاگر است.

فارس: با حسین فرکی چطور رابطه‌ای داری؟

مارکو: هر کسی که بازی‌های نفت را ببیند متوجه عملکرد کادر فنی این تیم می‌شود. ما فصل گذشته نزدیک بود که به دسته یک سقوط کنیم اما اکنون در حال جنگیدن هستیم تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوریم.

فارس: چرا نفت در اواسط لیگ دچار افت شد؟

مارکو: به صورت معمولی نرمال است که وقتی به انتهای فصل می‌رسیم کمی دچار افت شویم اما باید بگویم هر تیمی نیاز به بازیکن باتجربه دارد ولی تیم ما جوان است. البته فرکی بهترین عملکرد را نشان داده است و خوب کار می‌کند ما چون تیم جوانی هستیم به لحاظ فیزیکی و روان‌شناسی از سایر تیم‌ها عقب‌تر هستیم اما ما می‌توانیم خودمان را به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برسانیم.

فارس: آیا دوست داری در لیگ ایران به فوتبالت ادامه دهی؟

مارکو: دوست دارم اما اولویت من برادرم است همه انگیزه‌ام بازی در کنار اوست در ایران بازیکنان خوب خارجی را دوست دارم و من دوست دارم که کارم را ادامه دهم.

فارس: از خودت در تیم نفت راضی بودی؟

مارکو: بله راضی بودم مقابل ملوان و مس سرچشمه گل‌زنی کردم و توانستم با این گل‌زنی 6 امتیاز برای نفت به دست آورم و شاید اگر این امتیاز‌ها نبود اکنون جایگاه تیم در جدول اینجا نبود. خوشحالم اما باید بهتر باشم.

فارس: تو در فوتبال تهران به سر می‌بری و قطعا در جریان وضعیت فوتبال پایتخت هستی نظرت در مورد هواداران پرسپولیس و استقلال چیست؟

مارکو: آنها خیلی هیجان‌انگیزند و واقعا عاشق فوتبالند. با عشق خود به ورزشگاه می‌آیند.

فارس: دوست داری در یکی از این دو تیم باشی؟

مارکو: هر بازیکنی دوست دارد در یکی از این دو تیم باشد البته من برای تیم نفت تهران بازی می‌کنم و نمی‌توانم هیچ نظری در مورد این دو تیم بدهم.

فارس: شنیده‌ای می‌خواهند تیم نفت تهران را به اراک منتقل کنند؟

مارکو: من این موضوع را نمی‌دانستم و در چند وقت اخیر متوجه شدم.

فارس: اگر چنین اتفاقی بیفتد حاضری به اراک بروی؟

مارکو: مسلما تهران جای بهتری برای زندگی کردن است و من در اینجا راحتم اما اگر من بازیکن این تیم باشم تابع تصمیمات باشگاه هستم. من در مورد آینده فعلا چیزی نمی‌دانم و باید بعدا در مورد آن صحبت کنیم. تنها چیز مثبتی که شاید این انتقال داشته باشد این است که چون اراک تیمی در لیگ برتر ندارد ممکن است این شانس را داشته باشد که تماشاگر داشته باشد.

فارس: آیا در پرتغال سابقه داشته که تیمی از شهری به شهر دیگر منتقل شود؟

مارکو و فلاویو: نه هرگز امکان ندارد چنین اتفاقی در پرتغال رخ دهد و اصلا چنین چیزی وجود ندارد.

فارس: فلاویو برای فصل بعد دوست داری در تراکتور‌سازی بمانی؟

فلاویو: من فعلا می‌خواهم به تراکتور‌سازی کمک کنم و چند باشگاه هم به من علاقمند هستند اما من تراکتور‌سازی و تماشاگرانش را دوست دارم و تا فصل تمام نشود نمی‌توانم صحبتی کنم.

مارکو: اولویت من برای انتخاب تیم این است که با برادرم باشم شاید هم یک پیشنهاد خارجی به ما شود و ما بتوانیم در یک تیم با هم باشیم.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 47
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 398
  • بازدید سال : 2,433
  • بازدید کلی : 105,959
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی