loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 73 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

تراکتورسازی تبریز برای قهرمانی در لیگ برتر فوتبال کشور باید در شش بازی باقیمانده خود امتیازات لازم را کسب کند و در گام نخست پیروزی بر فجر سپاسی و کسب سه امتیاز خانگی این بازی را هدف خود قرار دهد.

تراکتورسازی در پایان هفته بیست و هشتم با 52 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. سپاهان اصفهان با 55 امتیاز تیم اول جدول و استقلال تهران هم‌امتیاز با تراکتورسازی و تفاضل گل کم‌تر در پله سوم قرار دارد.

به نظر می‌رسد قهرمانی لیگ یازدهم یکی از این سه تیم بوده و دو تیم صبای قم و نفت تهران با نتایج متزلزلی که در هفته‌های اخیر کسب کرده‌اند از کورس تیم‌های قهرمانی جدا شده و تنها برای کسب سهمیه باشگاه‌های آسیا مبارزه ‌کنند.

تراکتورسازی شانس اول قهرمانی

تراکتورسازی با وجود سه امتیاز کم‌تر نسبت به سپاهان اصفهان شانس اول قهرمانی لیگ برتر است. تیم‌های سپاهان اصفهان و استقلال تهران همزمان با مسابقات لیگ برتر، درگیر جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا بوده و فشردگی مسابقات این دو تیم لغزش آنان در لیگ برتر را به همراه خواهد داشت. حتی با بررسی بازی‌های سه تیم مدعی قهرمانی مشخص می‌شود که تراکتورسازی بازی‌های آسانتری نسبت به استقلال و سپاهان پیش رو دارد.

بازی‌های باقیمانده سه تیم مدعی قهرمانی تراکتورسازی

تراکتورسازی در تبریز میزبان تیم‌های فجر سپاسی شیراز، فولاد خوزستان، پرسپولیس تهران و ملوان بندرانزلی بوده و دو بازی خارج از خانه تراکتورسازی در تهران مقابل راه آهن و در کرمان مقابل مس سرچشمه کرمان است.

تراکتورسازی تبریز در دور رفت در مصاف با این شش تیم 9 امتیاز را کسب کرده بود.

استقلال تهران

استقلال در تهران میزبان تیم‌های صبای قم، شهرداری تبریز و نفت تهران بوده و سه بازی خارج از تهران استقلال مقابل شاهین بوشهر، مس سرچشمه کرمان و نفت آبادان است.

استقلال تهران در دور رفت در این شش بازی 13 امتیاز کسب کرده بود.

سپاهان اصفهان

سپاهان همانند تراکتورسازی چهار بازی را در خانه خود برگزار خواهد کرد. این تیم در اصفهان به مصاف تیم‌های پرسپولیس تهران، شاهین بوشهر، ذوب آهن اصفهان و مس سرچشمه خواهد رفت و دو بازی خارج از خانه سپاهان مقابل فولاد خوزستان و ملوان بندرانزلی است.

البته سپاهان در بازی مقابل ذوب آهن مهمان بوده اما در هر صورت این بازی در اصفهان برگزار خواهد شد.

سپاهان دور رفت در این شش بازی 12 امتیاز کسب کرده بود.

هر چند عملکرد استقلال تهران و سپاهان اصفهان در این شش بازی باقیمانده در دور رفت بهتر از تراکتورسازی بود، اما همانطور که اشاره شد فشردگی مسابقات این دو تیم و حضور در باشگاه‌های آسیا مسلما در نتایج این دو تیم تاثیر گذاشته و تراکتورسازی این فرصت را دارد تا نخستین قهرمانی لیگ برتر را برای هوادارانش به ارمغان آورد.

تراکتور سازی – فجر سپاسی: تکرار برد دور رفت

تراکتورسازی روز جمعه 18 فروردین در ورزشگاه 70 هزار نفری یادگار امام (ره) میزبان تیم فجر سپاسی شیراز است.

تراکتورسازی برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی باید برای کسب تمام امتیازات باقیمانده برنامه داشته و در نخستین گام فجر سپاسی را با شکست بدرقه کند. بازی رفت دو تیم در شیراز با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسیده بود.

بازی این دو تیم در لیگ نهم در سال 88 پرتماشاگرترین بازی دو تیم شهرستانی در طول تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود که حضور 110 هزار تماشاگر در این بازی رکورد جدیدی در فوتبال ایران را ثبت کرد. هر چند بازی با تساوی بدون گل به اتمام رسیده و تماشاگران تراکتورسازی ناراضی از نتیجه ورزشگاه را ترک کردند.

قدرمسلم استقبال تماشاگران از بازی روز جمعه سرخ‌پوشان تبریزی می‌تواند شرایط برد این تیم را فراهم کرده و تراکتورسازی را یک گام به کسب مقام قهرمانی نزدیک‌تر کند.

تقابل جالب تراکتورسازی با فجر سپاسی شیراز

نکته جالب بازی تراکتورسازی با فجر سپاسی تقابل حسن آذرنیا با محمود یاوری است.

حسن آذرنیا چندین سال به عنوان کمک محمود یاوری در تیم‌های فجر سپاسی، صبای قم، تراکتورسازی تبریز و تیم ملی جوانان ایران فعالیت داشته است، اما مهم‌ترین بخش همکاری این دو در تیم فجر سپاسی به اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 باز می‌گردد که موفقیت‌های قابل ذکری را برای این تیم به ارمغان داشت.

محمود یاوری و حسن آذرنیا در نخستین دوره لیگ برتر نیز هدایت تیم تراکتورسازی را برعهده داشتند. آذرنیا هر چند امروز سرپرست تیم تراکتورسازی بوده و نقشی در مسائل فنی تیم ندارد، اما برای بازخوانی تفکرات یاوری می‌تواند عصای دست قلعه‌نویی در این بازی باشد.

سابقه بازی دو تیم

دو تیم در لیگ برتر سه بار به مصاف هم رفته‌اند که دو بازی با تساوی به اتمام رسیده و یک بازی نیز تراکتورسازی بر حریف خود غلبه کرده است.

در حال حاضر تراکتورسازی با 52 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و فجر سپاسی با 34 امتیاز تیم دوازدهم جدول است.

پیروزی تراکتورسازی بر فجر سپاسی هم این تیم را مدعی قهرمانی حفظ خواهد کرد، هم فجر را از تیم‌های انتهای جدول جدا نکرده و موجب خوشحالی تیم شهرداری تبریز خواهد شد منوط بر اینکه شهرداری نیز در بازی‌های باقیمانده امتیازات لازم را کسب کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 367
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 422
  • بازدید ماه : 718
  • بازدید سال : 2,753
  • بازدید کلی : 106,279
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی