loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 86 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
کشمکش‎های هیأت فوتبال تبریز و باشگاه تراکتورسازی پس از ابلاغ دستورالعمل فدراسیون جهانی مبنی بر این که بلیت‎های لیگ برتر باید از آن باشگاه‎ها باشد، هنوز ادامه‎دار است. بر اساس این دستورالعمل نباید هیأت فوتبال دخالتی در بلیت‎های فوتبال داشته باشد ولی دلایل مخالفت هیأت فوتبال با این موضوع هنوز به خوبی روشن نشده است. این مخالفت‎ها هر چه باشد، قضاوت هواداران تراکتور بدجور به سود باشگاه چرخیده است.
حتا اگر بی‎توجه به دستورالعمل فدراسیون جهانی باشیم، نباید از قضاوت‎های مردم دور ماند. این قضاوت‎ها موجب می‎شود هیأت فوتبال تبریز هم چنان یکه و تنها و بی‎مخاطبِ مردم، منزوی بماند. ولی باید پذیرفت که دلایل منطقی ایجاد درآمد به باشگاه بی برو برگشت است. در حالی که باشگاه هم چنان در تب و تاب هزینه‎های زیاد تیم قلعه نویی‎ست، این کاملا منطقی‎ست که درآمد ناشی از فروش بلیت در اختیار باشگاه قرار بگیرد.

بی‎توجهی مدیران ورزشی استان به این امر دو مشکل در پی دارد: یک این که، ضعف تیم تراکتور سازی با این همه هوادار پر و پا قرص در سراسر کشور، به سود هیچ کدام ما نیست. دو این که، نباید در برابر مردم تا این اندازه مقاومت کرد گرچه دلایل موجه داشته باشیم. قضاوت مردم را به هر ترتیبی باید روبه راه کرد. باید پاسخ قانع کننده‎ای داد که مردم در جریان امر قرار گیرند.

این در حالی‎ست که نه تنها دلیل موجهی اقامه نشده است، اصلا پاسخی به گمانه زنی‎های مردم داده نشده است. این امر بی‎اعتمادی مردم نسبت به مدیران را در پی خواهد داشت، گویی که مردم خود باید تحلیل و ارزیابی خود را داشته باشند و بی‎خیال مدیران شوند.

کشمکش‎های میان هیأت فوتبال و باشگاه تراکتور هنوز پابرجا بوده و هر روزه برخوردهای لفظی و گاه موردی پیش می‎آید که مردم در هر حالت به سود تراکتور نظر داده‎اند. در حالی که هیأت فوتبال نمی‎تواند از عهده‎ی مسؤولیت خود به خوبی برآید و این کشمکش را به گونه‎ای حل و فصل کند که داد مردم و باشگاه درنیاید، چه انتظاری می‎توان داشت که مردم امور پشت پرده را با اطمینان خاطر به مدیران ورزشی استان بسپارند. این موارد سبب ایجاد هیجان بیش از اندازه در بین هواداران می‎شود و دامنه‎ی شایعات بالا می‎گیرد که حتا رسانه‎ها نیز نمی‎توانند از عهده‎ی آن برآیند.
در بیانیه‎ای که باشگاه منتشر کرد از هواداران خواسته بود فقط بلیت‎های باشگاه را در بازی با فولاد خریداری کنند و در کمال ناباوری شرکت الکاپرداز نیز که سهمی از درآمد فوتبال به دست آورده است، و در این مدت آشکار نیست که اصلا چیزی از جریان هواداری می‎دانسته یا نه، بیانیه‎ای صادر کرد که از هواداران خوب و شایسته‎ی تراکتور می‎خواست با بلیت‎های الکترونیکی در میدان حاضر شوند و بلیت‎های باشگاه را نخرند. این یکی از موارد خنده‎دار و غریب شهر ماست که در حاشیه‎ی بازی‎ها رخ نشان می‎دهد. بیانیه‎ی الکاپرداز زمانی به هواداران خوب و شایسته تعلق گرفت که پس لرزه‎ی از دست دادن درآمد مفت و مجانی بر جان‎اش افتاد.
 
باشگاه تراکتورسازی و برخی سایت‎های هواداری ادعا کرده‎اند که آمار حضور تماشاگران بلااشکال نیست. ظاهرا برای الکا پرداز بد نیست که از ریخت و پاش‎های آماری بهره‎مند شود. هیچ گاه آمار هواداران در میدان بازی قطعی و یک دست نبوده است. رسانه‎ها، سایت‎های هواداری، تلویزیون و سایت‎های خبرگزاری هر کدام یک رقم را پیش‎نهاد کرده‎اند که این نیز نشان دهنده‎ی بی‎دروپیکر بودن وضعیت سازمان‎دهی بازی‎هاست. مردم که از اعتماد خود دست بشویند همه چیز خود را خود انجام می‎دهند. در این موارد است که جایگاه هیأت فوتبال تبریز هم چنان در ضعف تمام قرار می‎گیرد و موقعیت شایسته‎ای در بین مردم نمی‎یابد. این هیأت به ساده‎گی اجازه‎ی نشر بیانیه به یک شرکت خصوصی می‎دهد که با اذهان مردم بازی کند و درصدد برچیدن دکه‎های بلیت فروشی باشگاه برآید.
 
traxtorchi
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 127
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 773
  • بازدید ماه : 1,069
  • بازدید سال : 3,104
  • بازدید کلی : 106,630
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی