loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 152 شنبه 29 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

علی دایی در آستانه بازی با تراکتورسازی تبریز به تغییر زمان و مکان بازی راه آهن با نماینده آذربایجان در لیگ برتر اعتراض کرده است . او اعتقاد دارد که انتقال این مسابقه از روز شنبه به یکشنبه و همچنین از ورزشگاه راه آهن به تختی تهران مشکوک است !

سرمربی راه آهن که مدتها بود دست به مصاحبه انتقادی نزده بود ( لااقل بعد از تصادف و مصدومیت ) در حالی به این موضوع اعتراض دارد که در دو روز گذشته طرفداران تراکتورسازی در سایت های مختلف هواداری از مسئولان باشگاه خود خواسته اند که در تهران و در شهرک اکباتان به مصاف علی دایی بروند اما ریشه این درخواست تراکتوری ها و اعتراض علی دایی چند نکته را یاد آور می شود که مطرح کردن مجدد آن در این مقطع ضروری به نظر می رسد :

1 – تراکتورسازی شانس قهرمانی و کسب سهمیه آسیا دارد . آنها وقتی در آزادی به مصاف استقلال و پرسپولیس می روند جمعیتی بیش از 20 هزار نفر از هواداران خود را در ورزشگاه پایتخت حامی خود می بینند . طبیعی به نظر می رسد که در این مقطع از فصل وقتی آنها برای اولین بار شانس قهرمانی دارند برای بازی با راه آهن هم با جمعیت فراوان در تهران حاضر شوند . اگر قرار باشد این مسابقه در ورزشگاه راه اهن برگزار شود از هر نظر به نفع شاگردان امیر قلعه نویی خواهد بود . راه آهن ، تیم بدون تماشاگر لیگ برتر که برای داشتن طرفدار حتی به سراغ دانش اموزان مدرسه ای هم در گذشته رفته ، اگر در ورزشگاه خانگی خود به مصاف تراکتورسازی برود صحنه های تلخی را شاهد خواهد بود . بدون تردید مسئولان امنیتی اگر سکوهای استادیوم راه آهن خالی باشد و هزاران نفر طرفدار تراکتورسازی در شهرک اکباتان سرگردان باشند قانون 10 درصدی تماشاگران تیم مهمان را بنا بر مصلحت رعایت نخواهد کرد و ورزشگاه اکباتان شاید برای اولین بار بعد از انقلاب مملو از تماشاگر خواهد شد .

ورزشگاه راه آهن پیست دو و میدانی ندارد و فشار تماشاگر و هیجان آنها در زمین مسابقه بیشتر احساس می شود . هر کسی جای علی دایی و شاگردانش باشد ، دوست ندارد جای همه سکوهای خالی ورزشگاه خانگی خود ، تماشاگران حریف را ببیند . مخصوصا تیم علی دایی که به فضای بدون هوادار عادت کرده است ! در این شرایط مسلما تیم قلعه نویی و هوادارانش پر شمارش از بازی در اکباتان بیشتر استقبال می کنند .

2 – می توان پیش بینی کرد که شورای تامین صلاح دانسته این مسابقه در ورزشگاه تختی برگزار شود . این مدل تصمیم گیری را آنهایی که فوتبال ایران را به دقت دنبال می کنند ، هم به آن عادت دارند و هم می دانند که مرجع تصمیم گیرنده اش کدام نهاد است .

در این شرایط نه کاری از فدراسیون و سازمان لیگ ساخته است و نه از تراکتورسازی و علی دایی این موضوع را بدون تردید می داند اما دلیل اعتراض او چیست ؟ منتقدان دایی می گویند که اعتراضهای او زمینه سازی برای باخت احتمالی اش در این مسابقه خواهد بود و اگر با منطق و برهان هم به ماجرا نگاه شود ، حرف منتقدان بیراه هم نیست ! تراکتورسازی البته در این شرایط همزمانی مسابقاتش را با استقلال و سپاهان خواهان است و شنیده می شود که آنها از سازمان لیگ خواسته اند که این چند هفته پایانی را همزمان برگزار کنند . بدون تعصب و با منطق در این مورد هم می توان حق را به تراکتورسازی داد . آنها توقع عجیبی ندارند و اشحتمالا سازمان لیگ هم به درخواست آنها عمل کرده است . در این میان علی دایی اعتراض می کند و به نظر می رسد که انتقادهای او بیشتر شبیه بازیهای روانی و بدل های خاص مربیگری پیش از یک مسابقه است .

3 – علی دایی به کنایه گفته است که حاضریم برای بازی با تراکتورسازی به تبریز برویم ! همین اظهار نظر عجیب او باعث شده که طرفداران تراکتورسازی در واکنش مدعی شوند که چرا نباید در خانه راه اهن به مصاف علی دایی بروند ؟! حتی در این جدل هم حق با طرفداران آذربایجان است . علی دایی می داند و شاید حالا بیشتر درک می کند که در فوتبال حرفه ای تیم بدون تماشاگر محلی از اعراب ندارد و اگر راه آهن تماشاگر داشت نیازی نبود که علی دایی در این مقطع خودش را وارد این بحثهای عجیب کند !

4 – لیگ برتر رو به پایان است و راه آهن به مانند سالهایی که در اختیار وزارت راه بود برای سقوط نکردن در حال تلاش است . حتی حضور علی دایی و مالکان ناشناس بخش خصوصی هم نتوانست در سرنوشت این تیم تهرانی تغییری ایجاد کند . فراموش نشود که راه آهن از نظر منابع مالی فصل خوبی را پشت سرگذاشت و در فاصله چهار هفته به پایان لیگ ، دیر بسته شدن تیم هم دلیل قانع کننده ای برای ناکامی های راه آهن نیست ! نتایجی که دایی در این تیم تهرانی بدست آورد تفاوتی با تیم تارتار و فیروز کریمی و میثاقیان و یاوری نداشت و شاید با نگاه سختگیرانه باید به علی دایی حق داد که در آستانه بازی مهم و حساس با تراکتورسازی آدرس و نشانی جای دیگری را بدهد !

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 504
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 559
  • بازدید ماه : 855
  • بازدید سال : 2,890
  • بازدید کلی : 106,416
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی