loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 68 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
تا هفته های پایانی نیم فصل اول لیگ برتر كه فاصله استقلال با تیم دوم جدول به ۹ امتیاز رسیده بود، اغلب اهالی فوتبال به این باور رسیده بودند كه در پایان فصل آبی ها به راحتی جام را بالای سر خواهند برد و تیم های تضعیف شده پرسپولیس و سپاهان برای آنها خطر بالقوه به حساب نمی‌آیند.

افت تدریجی استقلال و اوج گرفتن سپاهان اما تمام پیش بینی ها را باطل كرد و استقلال در فاصله شش هفته مانده به پایان لیگ یازدهم حرفه ای باید مسیر صعب العبوری را برای رسیدن به جام قهرمانی طی كند. اكنون سپاهان با عبور از روزهای بحرانی و با هدایت مربی كاركشته ای مثل زلاتكو كرانچار با ۵۵ امتیاز صدرنشین است و تراكتورسازی و استقلال ۵۲ امتیازی را پشت سر خود می بیند.

مرور بازیهای ۶ هفته باقی مانده نشان می دهد كه بر خلاف نیم فصل اول، تیم های مدعی رقابت شانه ای به شانه ای را برای قهرمانی پیش رو خواهند داشت.

امتیاز ویژه تراكتورسازی
از اواسط نیم فصل اول كه زلاتكو كرانچارهدایت سپاهان را پذیرفت، این تیم روند صعودی را در پیش گرفته و آرام آرام به همان تیم مدعی و سرسخت سالهای قبل تبدیل شده. با نزدیك شدن به هفته های پایانی لیگ برتر امسال هم سپاهان شانس اول قهرمانی محسوب می شود اما حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا و فاصله اندك بازیهای باقی مانده لیگ برای این تیم یك خطر بالقوه محسوب می شود.

استقلال هم كه امروز به مصاف الجزیره امارات می رود شرایط مشابهی دارد، علاوه بر اینكه با مصدومیت بازیكنان كلیدی هم دست و پنجه نرم می‌كند. در این گیرودار سازمان لیگ هم از برگزاری همزمان بازیهای دو هفته پایانی لیگ برتر خبر داده و چنانچه این اتفاق رخ بدهد طبیعی است كه فاصله بازیهای تراكتورسازی به‌واسطه حضور نداشتن این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از استقلال و سپاهان خواهد بود وهمین موضوع یك امتیاز ویژه برای این تیم محسوب می شود.

جدال دشوار استقلال با قعر نشینان
در میان سه تیم مدعی به نظر می رسد استقلال به‌واسطه رودررو شدن با تیم هایی كه خطر سقوط تهدید شان می كند كار دشوار تری پیش رو دارد. استقلال در ۶ هفته باقی مانده باید به مصاف تیم های مس سرچشمه ، شاهین و شهرداری تبریز كه در منطقه خطر به سر می‌برند، برود ضمن اینكه رویارویی با نفت تهران كه برای راهیابی به لیگ قهرمانان آسیا می جنگد هم سخت به نظر می رسد.

در حال حاضر شاهین بوشهر و شهرداری تبریز برای فرار از منطقه سقوط تلاش می كنند و مس سرچشمه هم روی كاغذ برای ماندن در لیگ برتر شانس دارد.

نقش ویژه فولاد و پرسپولیس
سه تیم بالای جدول بازی رو در رو ندارند و در چنین شرایطی استقلالی‌ها چشم به حریفان سپاهان و تراکتورسازی در شش هفته باقی مانده دوخته‌اند. در بازی‌های باقیمانده، سپاهان و تراکتورسازی باید مقابل فولاد خوزستان و پرسپولیس قرار بگیرند. تراکتورسازی در هفته های ۳۰ و ۳۲ به ترتیب میزبان فولاد و پرسپولیس است و سپاهان هم در هفته های ۳۰ و ۳۱ دو بازی با پرسپولیس و فولاد خواهد داشت.آبی ها که در بازی با سایپا و راه آهن امتیازهای سرنوشت سازی را از دست داد، برای سبقت گرفتن از سپاهان و تراكتورسازی چشم به بازیهای حساس این دو تیم مقابل پرسپولیس و فولاد دوخته اند.

چنانچه سپاهان و تراكتورسازی در این دو بازی امتیاز از دست بدهند استقلال می تواند با برد مقابل شاهین و شهرداری تبریز صدر جدول لیگ برتر را تصاحب كند. قهرمان شدن یا قرار گرفتن استقلال در رتبه‌های اول تا چهارم لیگ برتر برای سایر تیم هایی كه در تب و تاب حضور در لیگ قهرمانان به سر می برند یك اتفاق خوشحال كننده است و به همین دلیل قابل پیش بینی است كه تیم هایی مثل پرسپولیس و فولاد با تمام توان مقابل تیم های مدعی سپاهان و تراكتورسازی به میدان خواهند رفت.

پرسپولیس و فولاد برای ایستادن روی سكوی چهارمی لیگ برتر بی انگیزه نیستند. این دو تیم تنها در صورتی این شانس را از دست می دهند كه استقلال با مقام های چهارمی و پنجمی، لیگ برتر را به پایان برساند.

هفته سرنوشت ساز
هر سه تیم مدعی استقلال و تراكتورسازی و سپاهان در هفته سی و دوم لیگ برتر میزبان خواهند بود. سپاهان در اصفهان میزبان شاهین خواهد بود، استقلال در ورزشگاه آزادی شهرداری تبریز را ملاقات می كند و تراكتور سازی هم در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف پرسپولیس می‌رود.

به همین دلیل هفته سی و دوم برای تیم های مدعی سرنوشت ساز به نظر می رسد. از سوی دیگر با توجه به اینكه هر سه تیم در هفته پایانی هم میزبان خواهند بود، هر تیمی كه درهفته سی و سوم صدرنشین شود به احتمال فراوان قهرمان لیگ یازدهم خواهد شد. تراكتورسازی درهفته آخر میزبان ملوان است، سپاهان با تیم قعرنشین مس سرچشمه كه احتمالا تا آن زمان سقوطش به دسته اول قطعی شده ملاقات می كند و استقلال به مصاف تیم نفت تهران می رود.

در این شرایط اگر سپاهان كه درهفته آخر به مصاف تیم قعر نشین مس سرچشمه می رود در پایان هفته سی و سوم صدرنشین شود می تواند قهرمان زودهنگام لیگ برتر لقب بگیرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 22
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 434
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,080
  • بازدید ماه : 1,376
  • بازدید سال : 3,411
  • بازدید کلی : 106,937
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی