loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 69 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
حضور تیم تراکتورسازی تبریز در مسابقات باشگاههای آسیا با کسب دو امتیاز دیگر قطعی میشود.

تیم تراکتورسازی تبریز تا پایان هفته سیام 56 امتیاز کسب کرده و با کسب دو امتیاز دیگر در چهار هفته باقیمانده از تیررس تیم نفت تهران خارج شده و به صورت حتم در فصل آینده باشگاههای آسیا حضور خواهد داشت.
آرزوی دیرینه فوتبال تبریز حضور در مسابقات باشگاههای آسیا بوده که این مهم بعد از 43 سال از تاسیس نخستین باشگاه تبریز (ماشین سازی تبریز 1348) در شرف وقوع است.
سهمیه ایران در باشگاههای آسیا
سهمیه فوتبال ایران در باشگاههای آسیا دو تیم به صورت مستقیم و دو تیم در مرحله پلیآف است.
تراکتورسازی برای اینکه به صورت مستقیم به باشگاههای آسیا راه یابد، باید در لیگ برتر قهرمان شود.
البته در یک شکل دیگر نیز تراکتورسازی سهمیه مستقیم دست مییابد اینکه استقلال قهرمان شود و تراکتورسازی بالاتر از سپاهان عنوان دوم را کسب کند تا با توجه به قهرمانی استقلال در جام حذفی، تراکتورسازی نیز به صورت مستقیم در مسابقات باشگاه های آسیا حضور یابد.
در غیر این دو صورت تراکتورسازی باید در مرحله پلیآف حضور یافته، یک و یا دو بازی حذفی برگزار کند تا در صورت پیروزی به جدول گروهی این رقابتها راه یابد.
حتی احتمال دارد تک بازیها طبق قرعه در خانه حریف برگزار شده و تراکتورسازی شانس میزبانی در حضور هوادارانش را نیز نداشته باشد.
تیم استقلال با قهرمانی در جام حذفی حضورش در جام باشگاههای آسیا قطعی کرده و قهرمان لیگ برتر نیز دیگر نماینده فوتبال ایران در این رقابتهای خواهد بود.
دو سهمیه پلی آف نیز به تیمهای دوم و سوم لیگ برتر اختصاص خواهد یافت و اگر استقلال بین سه تیم اول لیگ برتر مقام کسب کند، تیم چهارم لیگ برتر نیز به مرحله حذفی باشگاههای آسیا راه خواهد یافت که یکی از دو تیم صبای قم یا نفت تهران خواهد بود.
صعود آسان قهرمان جام حذفی
تیم استقلال تهران تنها با پنج بازی قهرمان جام حذفی شد که چهار بازی آن نیز در تهران برگزار شده بود. اگر تراکتورسازی عنوان دوم لیگ برتر را کسب کند این مهم طی 34 هفته بازی سخت که نیمی در خانه حریفان برگزار شده ممکن شده است از این رو منطقی بود سهمیه دوم مستقیم ایران برای حضور در باشگاههای آسیا به تیم دوم لیگ برتر تعلق گیرد و قهرمان جام حذفی رقابتهای خود را از پلی آف آغاز کند.
در لیگهای برتر فوتبال دنیا حتی مقام چهارم لیگ برتر از عنوان قهرمانی جام حذفی با ارزشتر محسوب میشود. به طور مثال چهار سهمیه انگلیس در مسابقات جام قهرمانان باشگاههای اروپا به چهار تیم نخست لیگ برتر تعلق گرفته و قهرمان جام حذفی در رقابتهای باشگاههای اروپا (یوفا سابق) که ارزش کمتری برخوردار است، راه مییابد. در ایتالیا، آلمان و اسپانیا نیز به همین شکل است.
توقف فوتبال تبریز در پشت درهای مسابقات آسیا
فوتبال تبریز تاکنون سه بار فرصت حضور در باشگاههای آسیا را داشته که در آخرین گام از کسب این افتخار بازمانده است.
تراکتورسازی تبریز سال 1371
در این سال جام حذفی ایران برگزار نشده و مقرر شده بود که تیم قهرمان لیگ آزادگان به مسابقات باشگاههای آسیا و نایب قهرمان به جام در جام باشگاههای آسیا راه یابد.
مسابقات لیگ در دو گروه هشت تیمی آغاز شد و تراکتورسازی در گروه خود با اقتدار قهرمان شده و ضمن حذف استقلال تهران، به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
تراکتورسازی در این مرحله مقابل تیم دوم گروه مقابل قرار گرفت تا در صورت پیروزی، ضمن راهیابی به فینال رقابتها جواز حضور در مسابقات آسیایی را نیز کسب کند تراکتورسازی در تهران به وجود برتری کامل بازی را با یک گل به پاس تهران واگذار کرد.
در تبریز و در حضور 40 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه باغشمال، تراکتورسازی در نیمه نخست با گل کریم قاسمی سعادت پیش افتاد. اما در نیمه دوم محسن گروسی گل تساوی را به ثمر رساند و بازی با تساوی به اتمام رسید.پاس بعد از عبور از تراکتورسازی در دیدار پایانی پرسپولیس را هم شکست داد و به باشگاههای آسیا راه یافت و پرسپولیس نیز سهمیه جام در جام باشگاههای آسیا را کسب کرد.تراکتورسازی نیز بهعنوان سومی رضایت داد مقام که تا به امروز بالاترین رتبه این تیم در مسابقات باشگاههای ایران است.
در آن سالها سهمیه ایران فقط دو تیم بود، یکی باشگاههای آسیا و دیگری جام در جام باشگاههای آسیا.
تراکتورسازی تبریز سال 1374
تراکتورسازی تبریز در این سال با وجود اینکه به لیگ دسته دو کشور سقوط کرد اما در جام حذفی تا دیدار پایانی بالا آمد مهمترین عملکرد مثبت تراکتورسازی شکست دادن تیم شگفتیسازی فجر تهران بود، تیمی که در همین رقابتها با درخشش خداداد عزیزی شش گل وارد دروازه پرسپولیس تهران کرده بود.
حریف تراکتورسازی در بازی فینال بهمن کرج بود. تراکتورسازی در بازی رفت با گل حسین حسن دخت به پیروزی رسید، اما بازی برگشت با ناداوری آشکار با دو گل مغلوب حریف شد تا برای دومین بار از حضور در باشگاههای آسیا بازماند، اشتباهات داور این بازی به قدری آشکار بود که نشریات وقت کشور از انجام بازی مجدد خبر دادند. در نهایت مصطفوی رئیس وقت فدراسیون برای دلجویی تراکتورسازی را به جام میلز هندوستان فرستاد.
گسترش فولاد تبریز سال 1389-1388
گسترش فولاد تبریز که در لیگ دسته یک ایران حضور داشت با شکست دادن دو تیم لیگ برتری تراکتورسازی و ذوب آهن به دیدار نهایی جام حذفی راه یافت اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مغلوب پرسپولیس تهران شد تا روند شگفتیهای این تیم متوقف شود.
گسترش فولاد در تبریز در حالی بازی رفت را با یک گل مغلوب شد که 72 درصد از مالکیت توپ را در دست داشته و موقعیتهای گل این تیم دو برابر شاگردان علی دایی بود.
تیمهای راه یافته به باشگاههای آسیا
تیمهای پرسپولیس تهران، استقلال تهران، پاس تهران، سایپای کرج، بهمن کرج، ملوان بندرانزلی، شاهین اهواز، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، برق شیراز، فجرسپاسی شیراز، صبای قم و مس کرمان سابقه حضور در باشگاههای آسیا را بهعنوان نمایندگان فوتبال ایران داشته که در این میان جای خالی تیمهای تبریز خصوصاً تراکتورسازی و ماشینسازی در این مسابقات مشهود است.
طلسمی که امسال توسط تراکتورسازی شکست شده و شاهد حضور نخستین تیم تبریزی در مسابقات آسیایی خواهیم بود.
tractorfc

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 181
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 827
  • بازدید ماه : 1,123
  • بازدید سال : 3,158
  • بازدید کلی : 106,684
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی