loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 87 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

شاید وقتی که دو فصل پیش سردار جعفری به عنوان مدیر عامل باشگاه تراکتورسازی و جانشین مدیرعامل وقت باشگاه یعنی ناصر شفق انتخاب گردید کمتر کسی فکر می کرد که او بتواند در عرض دو فصل تیم را آسیایی و یکی از مدعیان جدی قهرمانی کند ولی جعفری با صداقت و ایمانی که در کارش داشت توانست این مهم را به سرانجام برساند و شاید نقطه عطف توانایی اش؛ آوردن پرافتخارترین مربی لیگ به تیم تراکتور بود . هر چند در این دو فصل تیم تراکتور همواره از مشکلات عدیده ای از جمله مشکلات مالی رنج برد ولی جعفری تا به امروز توانسته تیم را به دور از حاشیه های آنچنانی بسوی هدفش سوق دهد.اما در هفته های اخیر مشکلات مالی باشگاه , عدم پرداخت پاداش بازیکنان و مصاحبه چند بازیکن بر علیه مدیریت باشگاه ؛ ما را بر آن داشت تا مصاحبه ای اختصاصی با مدیر عامل تیم جناب سردار جعفری داشته باشیم که در ادامه مطلب می توانید ماحصل این گفتگو را ملاحظه بفرمایید:

سردار، اولین سوالمان معطوف به مشکلات مالی است که در هفته ی گذشته و جاری بحث های بسیاری از سوی کادرفنی و بازیکنان صورت گرفته است، که اوج این بحث ها در مصاحبه ی اکبرپور نمایان بود؟

مشکلات مالی باشگاه به آن صورت که در رسانه ها نشأت یافته و برخی از بازیکنان و من جمله بازیکن مورد اشاره عنوان نموده است حاد نبوده و ما تا به امروز بطور میانگین به ۶۲% تعهدات مالی مان عمل کرده ایم، البته در این بین بازیکنی مثل محسن حسینی شاید نزدیک به صد درصد قراردادش را دریافت کرده است و برخی دیگر مقداری کمتر، به هر صورت بطور میانگین همان عددی را که عنوان نمودم را ما پرداخت نموده ایم.
طبق قراردادها نیز ما تا پایان فصل می بایست ۸۰ درصد قرارداد بازیکنان را تامین کنیم و ۲۰ درصد باقیمانده را در زمان تسویه حساب مالی پرداخت خواهیم کرد. اگر یک جانبه نگوییم ما در عمل به تعهدات مالی تاخیر داشته ایم اما اینکه پرداخت نکرده باشیم صحیح نیست.

- اما همه ی بازیکنان از عدم پرداخت پاداش گلایه مند هستند؟

من بارها در رسانه ها گفتم پرداخت پاداش اجباری و حق یک بازیکن نیست که طلبکار باشد.

- اما مقایسه پاداش و اجبار همانند مقایسه واقعیت و حقیقت است، حقیقت این است که پرداخت پاداش اجبار نیست اما واقعیت نشان می دهد که همه ی تیم ها پاداشی را برای بازیکنانشان در نظر می گیرند!!

من در وهله ی اول می بایست خود قراردادمان را تامین کنم، بعد به فکر پاداش باشم، البته کل مبلغ پاداش تیم عددی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان است که آیا واقعا این عدد ارزش آن را دارد که برای تیم حاشیه سازی کنیم؟ به نظر شما صرفا فقط به خاطر عدم پرداخت پاداش این مصاحبه ها صورت گرفته است؟

- منظور شما این است که پشت این مصاحبه ها هدف های دیگری مستتر می باشد؟

به هواداران واگذار می کنم…

- اما در ابعاد مالی می بایست در ۲ سال حضور شما در تیم تراکتورسازی حداقل تا حدودی می توانستیم به خودکفایی مالی برسیم!

ببینید متاسفانه در تیم های ایرانی بالای ۸۰ درصد بودجه تیم برای قراردادها صرف می شود و ما توانایی ذخیره و و استفاده در امور زیرساخت ها را نداریم،و به نوعی دچار روزمرگی شده ایم، ما چمن مصنوعی و چمن تمرین باشگاه را ساخته ایم، استخر را ساخته ایم و هم اکنون دنبال افتتاح فروشگاه تراکتورسازی هستیم، که البته برای تاسیس این فروشگاه دنبال بودجه و اسپانسر می گردیم.به هرحال وقتی شما را از تمامی منابع مالی دستتان را کوتاه می کنند چه انتظاری می توان داشت؟ حق پخش که نمی دهند در حالی که همه ی باشگاههای جهان بالای ۷۰درصد درآمدشان را از این راه کسب می کنند، بلیط فروشی که رسما به باشگاه واگذار شده است را سنگ اندازی کرده اند و نمی گذارند در اختیار باشگاه باشد، خوب این باشگاه از چه طریقی در آمدزایی کند؟ مسئولین فدراسیون که همواره خواهان استقلال مالی باشگاه ها هستند بیایند استادیوم یادگار امام + ۱۰۰ میلیارد را به ما بدهند ما بعد از ۵ سال این پول را به آنها برگردانیم، مطمئن باشید به یکی از برندهای معروف می توانیم تبدیل بشویم چون این پتانسیل را داریم.
- مسئولیت عدم نتیجه گیری در تحویل گرفتن بلیط فروشی هم به خود شما بر می گردد، اینطور نیست؟

بله اینگونه است اما با بحث و جنجالهایی که ساخته شد من نخواستم تا جو را برهم زده و علاوه بر ساختن حاشیه برای تیم، این کشمکش را به سوی هواداران رانده و از فشار آنها استفاده کنم، خیلی راحت می توانستیم آن کار را کرده و تمام و کمال بلیط فروشی را به صورت مستقل تحویل بگیریم،اما ترجیح دادیم این فصل را اینگونه به اتمام برسانیم.

- آقای جعفری ما امسال آسیایی شده ایم و سال آینده دیگر با چنین نحوه ی مدیریت نمی توان باشگاهی را در سطح آسیایی اداره کرد چه تمهیداتی را در نظر گرفته اید؟

من بودجه ای در حدود ۱۷ میلیارد تومان را به هئیت مدیره پیشنهاد کرده ام و در صورت تایید در هئیت مدیره ما سال آینده تیمی لایق مردم و هوادارانمان را راهی لیگ و آسیا خواهیم کرد، البته یک نکته ی دیگر هم عنوان کنم که در بحث آسیایی شدنمان هنوز ما بطور قطعی به آسیا صعود نکرده ایم، اگر در بازدید afc از ایران مورد ایراد واقع شویم احتمال کسر مجدد سهمیه وجود دارد و در آنصورت اصلا نمی توانیم آسیایی شویم، پس باید این نکته را از فدراسیون فوتبال بخواهیم که دقت نمایند تا سهمیه لیگ قهرمانان نه تنها کاهش نیابد که اقداماتی را در جهت افزایش سهمیه انجام دهند.

- از سوالاتی که مربوط به مشکلات مالی است بگذریم، می رسیم به چندین سوال مهم که در این چند وقت ذهن هواداران را مشغول کرده است.

بفرمایید..


- کانون هواداران باشگاه که می بایست به صورت ngo و مردم نهاد اداره شود، به صورت کامل به باشگاه وابسته بوده بجای اینکه نهادی جهت سیاست گذاری برای باشگاه باشد، نهادی شده است برای اجرای سیاستهای باشگاه!

کانون هواداران در فوتبال ما جایگاه خودش را پیدا نکرده است، قبول دارم که می بایست در این زمینه اقدامات لازم جهت سوق دادن به سمت استقلال این کانون صورت بگیرد، ما اساسنامه ای را تدوین نموده ایم اما به حالت مسکوت مانده است.

- علت مسکوت ماندن چیست؟

این اساسنامه به صورت عقیده ی شخصی تنظیم شده است و از سوی هیچ نهادی تایید نگردیده است، اساسنامه می بایست بررسی شود و توسط فدراسیون مورد تایید قرار گیرد که متاسفانه آنها در این زمینه اقدامی را نمی کنند.

- کانون هواداران نیز طبق اطلاع ما تبدیل شده است به نهادی که بودجه باشگاه را مصرف می کند، آیا این کار عقلانی است؟

ما تنها ماهیانه ۷۰۰ هزار تومان پول اجاره + ۱۰۰ هزار تومان پول قبض ها را می دهیم و هزینه دیگری را نداریم.

- و حقوق کارکنان؟

آنها کارمندان کارخانه تراکتورسازی هستند و هزینه ای را برای باشگاه تحمیل نکرده اند..

- بسیاری عقیده دارند سردار جعفری در رفع مشکلات و تبعیضاتی که بر علیه تیم تراکتورسازی صورت می گیرد تنها به صورت ظاهری و فقط برای خواباندن احساسات هواداران مصاحبه هایی را انجام می دهد و دیگر پیگیر مسائل تیم نمی شود.

مثلا؟

- مثلا در همین اتفاق اخیر در دیدار مقابل استقلال که محسن ترکی عملا ۳ امتیاز را از ما گرفت و هواداران به شدت پیگیر مسئله بودند و شما در مصاحبه ای عنوان کردید مسائل را با afc در میان گذاشته و نمی گذاریم حق تیم ضایع شود!

این سوال به این شکل کمی نیش دار است چرا که من شخصیتی ندارم که اهل معامله و مصالحه باشم و تا گرفتن نتیجه دست از کاری بر نمیدارم، می بایست کمی اذهان عمومی در این مورد مطلع شوند، ما در آنروزها همواره مذاکرات فراوانی را با فدراسیون، کمیته داوران و افراد متعددی داشتیم و همگان به اجحاف حق تراکتورسازی اذعان داشتند، ما به هدفمان در آن پیگیری ها رسیده ایم، شما ببینید پس از آن دیدار آیا اشتباه داوری که در نتیجه تیم تاثیر گذار باشد را داشته ایم، جواب خیر است، ما آن روزها حتی مسئله را به مجلس نیز کشاندیم و نمایندگانمان همچون آقای پزشکیان به شدت پیگیر این مسائل شدند، حال شما این گونه قضیه را نگاه کنید که حتی پیگیر مسئله از afc بودیم، آنها تنها کاری که می کردند محرومیت محسن ترکی از قضاوت بود که آنهم نه تنها دردی از تراکتورسازی درمان نمی کرد بلکه ممکن بود کمیته داوران بعد از آن علیه تراکتورسازی ناخواسته جبهه گرفته و قضاوت دیدارهای آینده را برایمان مشکل ساز نمایند.

- سوال دیگر در مورد سرمربی آینده تیم است، قطعا یکی از نکات مثبت کارنامه ی شما آوردن قلعه نوعی به تبریز است، اما هم اکنون به نظر ما تنها حفظ این مربی موفق است که می تواند این کار را پایان دهد؟

خب این نظر شماست، حفظ قلعه نوعی به چه قیمتی؟ ما دوست داریم امیر قلعه نوعی را در سال آینده نیز در کنار تیم داشته باشیم، ایشان دو شرط گذاشته اند، حفظ بازیکنان حاضر، اضافه نمودن بازیکنان جدید، بسیار خوب، اما همانطوری که سابقه نشان داده است، آقای قلعه نوعی خواهان داشتن دو تیم کامل با بازیکنان ستاره است، خوب ما تا آنجایی که بودجه مان اجازه می دهد بازیکنان را حفظ و بازیکنان جدیدی را خریداری می کنیم، ما تمام تلاشمان را می کنیم تا خواسته هایش را برآورده نماییم اما در حد بودجه خود، و در انتها به ایشان خواهیم گفت که با توجه به بودجه ما از خواسته های شما n درصدش قابل اجرا بود که ایشان می بایست تصمیم بگیرد که در تیم می ماند یا نه؟

- ظاهرا اختلافاتی بین شما و امیر قلعه نوعی است؟

اختلاف نه، اما تفاوت عقیده آری..

- تفاوت عقیده به چه معنی؟

مثلا بنده عقیده ندارم که برای هر پست می بایست چند بازیکن هم تراز داشته باشیم در حالیکه امیر قلعه نوعی خواستار حضور بازیکنان بسیار سطح بالا آنهم چند نفر در یک پست می باشد، در حالیکه بودجه باشگاه ما هم محدودیت های خود را دارد.

- خوب این تصمیم مربی است که بخواهد چه بازیکنی را در اختیار داشته باشد، بازیکن ابزار کار یک مربی است!

بله ما هم در حد معقول این مورد را خواهیم پذیرفت

- از صحبت های شما اینگونه استنباط می شود که فصل آینده قلعه نوعی در تیم ما نخواهد بود!

از کجای صحبت من چنین استنباطی کردید؟ از من می شنوید احتمال ۹۹٫۹۹% قلعه نوعی در تیم تراکتورسازی خواهد ماند.

- هواداران به شدت نگران وضعیت تیم در سال جاری هستند، چرا که سال گذشته تجربه ی تلخ و نگران کننده ای داشتند، تیم تا دقایق آخر بسته نشده بود و تقریبا همه ی بازیکنان خوب قراردادهایشان را با سایر تیم ها بسته بودند، ضمن اینکه سه مهره اصلی تیم هم از دست رفته بود. آیا امسال هم شرایط سال قبل را تجربه خواهیم کرد؟

ما اگر سال گذشته ضعیف عمل کرده بودیم پس چرا هم اکنون برای قهرمانی می جنگیم؟ مطمئن باشید خواسته ی سرمربی تیم را به نحو احسن انجام خواهیم داد و کم و کاستی را البته در حد بودجه تیم برای سرمربی تیم نخواهیم گذاشت.

- سوال بعدی در بحث رسانه ای باشگاه است، باشگاه در قسمت ارتباط با رسانه ها بسیار ضعیف عمل کرده و نه تنها در کم نمودن حاشیه ها اثری نداشته بلکه گاهی نیز خود عامل ایجاد حاشیه شده است، مثال بارز نیز بازی مقابل راه آهن که سایت باشگاه با عدم سیاست کاری نوشته بود به درخواست قلعه نوعی دیدار تیم با راه آهن یک روز تغییر کرد در حالی که نیازی به رسانه ای نمودن این موضوع نبود و بایستی باشگاه حداقل در بعد خبری به نحو بهتری عمل میکرد.

من بحث ضعیف بودن در قسمت رسانه را قبول دارم و ما نتوانسته ایم آنطور که باید در قسمت رسانه خوب عمل کنیم. اما در مورد تعلیق دیدار چه منافاتی دارد که یک مربی از ما درخواست کرده باشد و یا خود ما؟

خب منافاتش در این است که یک هفته باشگاه راه آهن با حاشیه سازی و مصاحبه هایشان تمرکز تیم و سرمربی تیم را برهم زدند.

نه از نظر ما این مشکلی ندارد، سرمربی تیم درخواست کرده است و ما هم پیگیر شده ایم و این درخواست با توافق فدراسیون فوتبال روبرو شده است، راه آهنی ها بیشتر بحثشان روی تغییر مکان بازی بود تا زمان، در واقع آنها می گفتند ما هم زمین را از دست دادیم و هم زمان را.

به عنوان آخرین سوال، حضور اقوام و بستگان شما در باشگاه و فعالیت آنها شائبه ای را ایجاد کرده است که این باشگاه به صورت خانوادگی اداره می شود، آیا صلاح نمی دانید در این مورد تغییر نظر دهید؟

این شائبه ها همیشه وجود دارد، مهم این است که خود من می دانم که ما در این زمینه یک هزارم درصد هم سوء استفاده نکرده ایم و هم اکنون فرزندان من و برادر من حتی حقوق ماهیانه هم دریافت نمی کنند، من اینها را در کنارم نگه داشته ام به دو دلیل:
“داشتن اعتماد کامل به آنها و رسیدن اخبار باشگاه به صورت سریع و بدون واسطه.”

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 262
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 908
  • بازدید ماه : 1,204
  • بازدید سال : 3,239
  • بازدید کلی : 106,765
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی