loading...
تراختور دوسلاری | TractorDostlari.IR
آخرین ارسال های انجمن
تراخـــتوردوســتی بازدید : 82 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

خبرگزاری فارس: روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و در حضور 70 هزار تماشاگر پرشور تراکتور مدل 91 رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از پنج‌شنبه این هفته دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور جام خلیج فارس آغاز شده و در روز دوم هفته اول تیم تراکتورسازی میزبان سایپای البرز است.

تراکتورسازی سال گذشته در لیگ برتر بالاترین عنوان خود را در تاریخچه 41 ساله این باشگاه کسب کرد. نایب قهرمان فصل گذشته امسال به اولین جام قهرمانی خود چشم دوخته و امیدوار است با مربی پرتغالی خود به این مهم دست یابد.

روند صعودی در لیگ برتر

تراکتورسازی در 11 دوره قبلی لیگ برتر تنها در چهار دوره حاضر بوده و در هفت دوره این رقابت‌ها حضور نداشته است. تراکتورسازی در اولین دوره این رقابت‌ها در حضور چهارده تیم در رده آخر قرار گرفته و به لیگ دسته یک ایران سقوط کرد. این تیم بعد از هفت دوره غیبت در دوره نهم به این رقابت‌ها صعود کرده و در این دوره به عنوان هفتمی دست یافت.

تراکتورسازی در دوره دهم با دو پله صعود در مکان پنجم قرار گرفته و بالاخره سال گذشته در دوره یازدهم به عنوان باارزش دومی نایل آمد. تراکتورسازی در هر چهار دوره خود روند صعودی داشته و برای تداوم این پیشرفت باید در رقابت‌های امسال عنوان قهرمانی دست یابد.

کابوس بازی‌های هفته اول

تراکتورسازی در هفته اول هیچ یک از رقابت‌های لیگ برتر به پیروزی نرسیده است. این تیم در دوره اول و در هفته اول مقابل پاس تهران به تساوی بدون گل دست یافت. در سال 88 و دوره نهم تراکتورسازی در هفته اول در قم دو بر یک مغلوب صبا شد. در سال 89 تراکتورسازی در هفته نخست در تهران بازی را با یک گل به پرسپولیس واگذار کرد و بالاخره سال گذشته تراکتورسازی در گام نخست در بازی خانگی با نتیجه سه بر دو مغلوب مهمان خود صبای قم شد.

حالا باید منتظر ماند و دید تراکتورسازی برخلاف دوره‌های گذشته سنت‌شکنی کرده و در بازی اول به پیروزی دست خواهد یافت یا خیر.

با وجود اینکه آخرین بازی دو تیم به سود تراکتورسازی به پایان رسیده است اما آمار از برتری محسوس سایپا حکایت می‌کند.

دو تیم تاکنون در 18 بازی رودرروی هم قرار گرفته که 10 بازی در لیگ آزادگان و هشت بازی در لیگ برتر است. تیم سایپا از 18 بازی در 10 بازی به پیروزی رسیده و تراکتورسازی تنها دو بار موفق به شکست دادن سایپا شده است و شش بازی دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.

نخستین بازی دو تیم در سال 1372 با نتیجه چهار بر صفر به سود سایپا خاتمه یافته و آخرین بازی نیز در اسفند 90 تراکتورسازی با یک گل به برتری رسیده است؛ زننده گل تراکتور در این بازی فرزاد حاتمی بود.

تراکتورسازی در سال 77 نیز با تک گل کورش برمک سایپا را شکست داده بود.

عدم شکست‌ناپذیری سایپا در تبریز

سایپا در لیگ برتر چهار بازی در تبریز انجام داده و در هیچکدام از بازی‌های خود نتیجه را واگذار نکرده است. همچنین سایپا در لیگ نهم تنها تیمی بود که در هر دو بازی رفت و برگشت تراکتورسازی را شکست داده بود.

نکته تاریخی1 : بازی سال 1388

تراکتورسازی در لیگ نهم بازی در تبریز بازی را با یک گل به سایپا واگذار کرد. عکس‌العمل تماشاگران در این بازی بسیار جالب بود. هواداران تیم میزبان که نخستین و تنهاترین شکست خانگی آن فصل را تجربه کرده بودند به تشویق تیم خود پرداخته و شعار "عیبی یوخ" را سر دادند.

سرمربی وقت تیم سایپا محمد مایلی‌کهن در پایان این بازی گفت: من دست تماشاگران تراکتورسازی را می‌بوسم.

نکته تاریخی2 : سال 1389

تراکتورسازی در تبریز مقابل سایپا در یک بازی پرانتقاد با دو گل از حریف خود عقب می‌افتد. بخشی از تماشاگران تراکتورسازی علیه بازیکنان این تیم شعار می‌دهند. تراکتورسازی در دو دقیقه پایانی بازی را به تساوی کشانده و این بار نوبت بازیکنان تراکتورسازی بود که جواب تماشاگران را دهند. یکی از بازیکنان تراکتورسازی در پایان فصل به سبب عکس‌العمل‌اش نسبت به تماشاگران، قراردادش تمدید نشد.

محمد مایلی‌کهن نیز در مصاحبه مطبوعاتی این بازی با گریه به انتقاد از جو استادیوم‌ها پرداخته و گفت: تماشاگران تبریزی با تماشاگرانی که من 10 سال پیش و زمانی که در این شهر مربی شهرداری تبریز بود، تفاوت‌های زیادی کرده‌اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تست عنوان منوی پایین

تست متن منو پایین

درباره ما
چندین سال است که وبسایت تراختوردوسلاری به عنوان عضو کوچکی از وب نویسان هوادار تراکتورسازی مشغول به اطلاع رسانی است که بیشترین تلاش این وب آن بوده است که با همکاری دیگر وبسایت ها و وبلاگ ها ، به پوشش خبری مناسب ، پیرامون تیم تراکتورسازی بپردازد و تلاش خواهیم کرد با حمایتی بی همتا تراکتورسازی را در عرصه های بین المللی ببینیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به تونی چه نمره ای میدید؟
    جدول لیگ
    رتبهنام تیمبازیبردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضلامتیاز 1سپاهان31195756282862 2استقلال30179437152260 3تراکتور سازی311610549292058 4فولاد خوزستان311412551331854
    آمار سایت
  • کل مطالب : 846
  • کل نظرات : 63
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 46
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 392
  • باردید دیروز : 591
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 1,038
  • بازدید ماه : 1,334
  • بازدید سال : 3,369
  • بازدید کلی : 106,895
  • کدهای اختصاصی
    ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۰
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    تراکتورسازی vs فولاد خوزستان
    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۵
    ورزشگاه بزرگ سهند تبریز
    الجزیره vs تراکتورسازی
    داماش
    1
    ----
    2
    تراکتورسازی
    عکس هفته


    قاسم دهنوی